/fotboll/osk/forum/7941.aspx/fotboll/osk/forum/7941.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Chipset
2007-07-23 18:28
Spola tillbaka forumet två år och det är samma visa. Visst fanns det många som tyckte killen kunde packa och dra men vi var minst lika många som var uppriktigt förbannande för att han gick för skitsumman 1 miljon. Även den blinda kan se att killen har enorm potential. Nu känns det som alla sår rivs upp igen. Men om ÖSK skulle få 4 millar i vidareförsäljning skulle det åtminstone vara plåster på såren men de summorna tror jag inte ett dugg på. En läxa har förhoppningsvis ÖSK lärt sig och det kan bli användbart i ett senare skede när Frempong blommar ut till stjärna.

Jag antar att affären kring Niklas Skoog kvarstår som den övergång som inbringat störst summa på ett bräde till ÖSK. Eller har jag fel?
Halmstads BK Y
2007-07-23 18:22
HBk värvade Emra för betydligt mindre än 1.5 miljon och det finns verkligen ingen 40% klasaul. Men ni har i alla fall mer pengar än igår, så lite nöjda kan ni va!
Örebro Matta
2007-07-23 18:19
ÖSK-Karl/ Hallå ÖSK-Karl! Trevligt om du kunde komma med en kommentar till de senaste uppgifterna.
Örebro Grixx
2007-07-23 18:11
....och visst gillade de flesta Emra....men som vanligt är det att belackarna oftast ryter högst.

....Eller att gnälla är lätt men ge beröm är inte lika kul.
Örebro joth
2007-07-23 18:08
Å andra sidan så är 1,8 miljoner riktigt ruttet med tanke på att Emra är den största talangen på bra länge som passerat genom ÖSK (med betoning på "passerat genom").
Om vi inte har 30-40% på Emra så har ÖSK misslyckats. Och då både med förhandlingar och att lyckas motivera och spela in talanger.
Örebro Evigt ÖSK
2007-07-23 18:06
Okej, skönt att höra! Blev förbannad där för ett tag, men nu kan jag lugna ner mig lite :)
Örebro joth
2007-07-23 18:06
Mackan//Vi får hoppas på en hyfsad klausul... borde åtminstone vara 10%, dvs 1,8 miljoner.
Örebro rirobban
2007-07-23 18:05
Mitt förtroende för ÖSK-karl och hans såkallade "kontakt" är nu totalt nere på noll! Visst misstänkte jag att han inte talade sanning eftersom man inte brukar skriva ut sanna saker i det här forumet. Men man hoppades ju! Men nu lär jag aldrig mera lita på honom mera i alla fall...
Örebro joth
2007-07-23 18:04
Evigt ÖSK//Nope. ÖSK Ungdom, ÖSK Fotboll och Sturehov delar på utbildningsbidraget.
Örebro Grixx
2007-07-23 18:04
ÖSK-Karl// Vi tillhandahåller med glädje krossad is till badet....

Man kan misstänka att den nätta summa som värvningen ryktesvis lär ha kostat innebär att lagledningen säkert kör 3 matcher på raken med Emra för att se vad han går för i matchsituation.

He he he.....more ice please!!!
Örebro Evigt ÖSK
2007-07-23 18:03
utbildningsbidraget var väl till Sturehov? Det är väl de här pengarna som ÖSK för nöja sig med?
Örebro Bastard on Parade
2007-07-23 18:02
"Jag trodde att fansen gillade mig, men så var det inte och det känns tråkigt. Jag förstår att folk blev besvikna när jag flyttade, men om jag inte fick chansen och inte kände förtroendet från tränarna så var jag tvungen att tänka på mig själv. Om jag stannat kanske jag hade suttit kvar på bänken."

Det är väl klart att man blir besviken på det sätt han lämnade ÖSK men han vet ju att vi gillar honom. Det borde han ju ha förstått av reaktionerna när han blev inbytt på Vallen för inte så länge sedan.

För övrigt vill jag tacka Wirström för Walker-intervjun häromdagen och så Bokvist för att strålande arbete!
Örebro joth
2007-07-23 18:02
Aljosa7//Lägg därtill att 75% av alla forumskribenter här var glada av att bli av med Emra...

Evigt ÖSK//I utbildningsbidrag.... frågan är hur mycket vi får utav klausulen.
Örebro Matta
2007-07-23 18:01
Zakk// Väl rutet Zak.
Örebro Ösk-Power
2007-07-23 18:00
ÖSK-Karl//

Vem talar sanning. Du, eller Hans Melin?
Örebro Evigt ÖSK
2007-07-23 18:00
Breaking News:

Enligt Tvärsnytt: ÖSK får 190 000:-
Örebro Aljosa7
2007-07-23 17:55
Emrah försvann ifrån Ösk pga patrick walker, för han sa att emra kunde sitta på bänken i några år framöver , vilket Emra inte accepterade och gick vidare till en klubb som tar hand om talanger och sedan tjänar pengar på dom..inkompetenta styrelsen i ösk som fortsätter envisas med walker borde nu om någon gång sett att människan inte är fotbollskunnig...Nordin gerzic kommer nog få chansen när han e 30 just för att han e ung...emra är örebros största transfer genom tiderna och ösk supportrar som Ösk-Karl kan inget än kritisera det säger mycket om föreningen och dess fans ni e infekterade av örebro-viruset gnällviruset...Hela klubben och staden är ett virus och emra hade nog fortfarande suttit på bänken eller blivit ner flyttad i ösk ungdom eller börjat lira i div 4 om han inte hade tagit steget till halmstad....
SvenskaFans Zakk
2007-07-23 17:47
ÖSK-Karl -- Med tanke på att det nu ropas efter den tidigare likt pesten avskydde Barsom, så skulle jag tro att en Bosman-Emra är efterlängtad i ÖSK om 4 år. ÖSK:s största fotbollsexport genom tiderna borde väl vara välkommen? Vad är det med er i min gamla hemstad Örebro, egentligen? Ni får fram en spelare som värvas av en toppklubb i en av Europas toppligor för 2 miljoner Euro (det är det som gäller) och tycker inte att han vore en tillgång för er förening? Avundsjukan och jante har ett enormt grepp om er. Det verkar ta emot ordentligt att erkänna att ni alla Emra-belackare haft fel. Men när Näfver går till Vålerengen för 1 miljon och Haginge försvinner till Esbjerg för samma summa, då kommer ni att jubla och önska lycka till. Och det åt två spelare som aldrig spelat en ungdomsmatch i föreningen. Bedrövligt.
Örebro Matta
2007-07-23 17:44
Ropesin/
Hmm, låter som ett signalement på Jon Lundblad.
Örebro ÖSK-Karl
2007-07-23 17:35
Grixx//

Jag vill inte ens tänka tanken, jag badar aldrig under 25 grader normalt sett ;)

Grejen är att han skall starta som ordinarie minst 3 matcher på raken i serisammanhang. Med skador på andra vet man ju aldrig, men, näää.
Örebro Grixx
2007-07-23 17:32
ÖSK-Karl// Du lägger väl in klockslag och datum på ev badtider till oss alla i svartvitts forum.
Örebro ÖSK-Karl
2007-07-23 17:24
joth//

Vet att Curt Gruvelius var oerhört angagerad i förhandlingarna. Skulle förvåna mig mycket om inte han fick till ett för oss kanonavtal.
Örebro joth
2007-07-23 17:15
ÖSK-Karl//i så fall handlar det om 18.333.000:-
40% skulle ge 7,3 miljoner. Får hoppas att Fotbollsutskottet var riktigt bra på att förhandla. :-)
Örebro ÖSK-Karl
2007-07-23 17:11
Nya Emrauppgifter//

Tydligen fick Emra in i sitt personliga kontrakt med HBK att han var fri att gå för 2 miljoner Euro. Då får man väl anta att det är den summan som nu gäller.
Örebro Ösk-Power
2007-07-23 17:03
Någon som vet hur Lundblads form är? Är han redo för matchspel inom den närmsta framtiden ifall vi nu signar honom?
Örebro ÖSK-Karl
2007-07-23 17:01
Om Emra tar en ordinarie plats i sitt nya lag så har jag lovat en kompis att bada i Svartån i början av November (gäller alla 4 åren).
Örebro joth
2007-07-23 16:53
"Han har fortfarande ett stort hjärta för Örebro och ÖSK, men är också besviken på reaktionerna när han gick till HBK.
– Jag trodde att fansen gillade mig, men så var det inte och det känns tråkigt. Jag förstår att folk blev besvikna när jag flyttade, men om jag inte fick chansen och inte kände förtroendet från tränarna så var jag tvungen att tänka på mig själv. Om jag stannat kanske jag hade suttit kvar på bänken."

Synd att han känner så.
Men i alla fall, grattis Emra och lycka till! Hoppas vi får se dig i ÖSK-tröjan i framtiden!
Örebro joth
2007-07-23 16:51
Konstgräset pallar inte trycket... monterar de upp en temporär läktare i brunnsparken för de som köpt sittplats?
Örebro orebro.expressen.se
2007-07-23 16:47
Mera Emra-läsning.
/Pierre
Örebro joth
2007-07-23 16:27
Ämne: enligt NA så rör det....
Det gäller att skilja på utbildningsbidraget (5%) och vad som står i avtalet för spelarövergången... 5% ska som jag fattar det delas mellan de utbildande klubbarna från 13 års ålder.
Vidareförsäljningsklausulen som eventuellt finns med i avtalet går direkt till ÖSK (ÖSK AB och Spelarinvest).
Annons: