/fotboll/osk/forum/7933.aspx/fotboll/osk/forum/7933.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Banús
2007-07-26 15:44
värva axén ?
Örebro Sogen
2007-07-26 15:43
kom aldrig nordin in?
Örebro sport klubben
2007-07-26 15:37
Jag roade mej med att smyglyssna på Benny L och Axe´n i går på trängens IP.
Efter ca 5 minuter säger BL -Det är för sorgligt, suck, jag går hem snart!
Varpå Axe´n svarar;- Var är energin? Kroppsspråket är ju så att gudarna gråter!.

Axe´n;-Vänta tills halvlek, då kanske Nordin kommer in? BL;- Aldrig, han är i frysboxen för att stanna!

Det finns lite att jobba med? (Axe´n) Lite!? svarar BL. Sen gick de iväg. Jag såg Axe´n prata med Weggen i andra halvlek. Han viftade med armarna och slog ut med händerna. Weggen nickade.
Örebro Sogen
2007-07-26 15:36
Ja jag har aldrig sagt att det är nåt annat som är fel...

Jag sa nyligen att det saknas pådrivare i vårat lag, EN GUSTAF ANDERSSON där har vi felet!
Örebro ÖSK-Karl
2007-07-26 15:29
Sogen//

Etablerat eller inte etablerat lag, det är inte det som är felet. Felet är att ingen kämpar och att hela laget viker ner sig, inkl. Nordback.
Örebro ÖSK-Karl
2007-07-26 15:27
Cape Town//

Hur läser du inläggen igentligen? Kevin är duktig för sin ålder, men han håller inte i AS ännu. Pinsamt när pappan släpper in honom. Jag kan bara komma ihåg en spelare som varit duktig nog i AS som 17-åring. Isaksson är namnet och numera landslagsmålvakt.
Örebro Sogen
2007-07-26 15:18
Precis Cape...

Jag har inte förespråkat att han skall få spela från start, men ingen kan klaga på honom när han får göra inhopp. Samma sak som med emra och nu klagar alla på att ösk förlorade en talang för att han inte fick chansen. PINSAMT GRABBAR PINSAMT!

Örebro Banús
2007-07-26 15:08
sogen...

folk talar för mig...

mvh los flores
Örebro Romano
2007-07-26 15:04
Sogen:

Du klankar ner på andra och deras kunskap vad det gäller spelare på planen.
I mina ögon efter hur du uttrycker dig så framstår du som en otroligt obegåvad "fotbolls kunnig" .
Vi skiter ALLA i om Kevin är en duktig U-landslags spelare. I ÖSK i årets Allsvenska har inte grabben presterat ett skit på plan i dom inhopp han gjort.

Han får gärna vara kvar i truppen, men kom för fan inte och säg att han ska spela för han är idag inte en spelare för Allsvenskan.

ÖSK Ungdom är nog hans forum.
Örebro Sogen
2007-07-26 15:03
En rejäl stukning, med förmodligen ingenting brutet.
Nu är frågan hur länge ÖSK:s lagkapten Joel Riddez blir borta från spel.
- Jag kan fortfarande inte stödja på benet, säger Riddez till Orebro.expressen.se.
Örebro houston
2007-07-26 14:58
# brorzan// Tror det, såg på expressen.se att han skulle kosta 15 millar bara, och det har de råd med om vi skulle sälja Hagge för 10 mille. ;)
Örebro # brorzan
2007-07-26 14:47
Är det här Spelarinvest smyger omkring? ;o)
Örebro cave
2007-07-26 14:14
Sogen//
Sorry tror jag fortfarande är morrontrött :) Självklart ska Antonen in på höger ytter mittfäl

Tack för dina skarpa ögon :)
Örebro rirobban
2007-07-26 14:13
One¨touch//
Med den här taktiken så passade han inte in till en början. Jag vill att ÖSK ska våga och Nordback har inte alls varit bra de senaste matcherna. Fast det har ju ingen (utom Riddez) varit ändå. Folk talar mycket om att satsa på talangerna, men så fort man sätter en sådan i en tilltänkt "elva" så får man skit för det. Robert gjorde en bra insats i Halmstad och visade mer vilja än de flesta. Självklart vill jag också att Nordback ska få plats på planen, men det gick bara inte den här gången. Möjligen med en 3-backslinje och ha Nordback som defensiv mittfältare frmför den. Men nej, så där vill jag att laget ska spela för tillfället. Men som sagt, Walker och Nordback slåss om en plats. Och det är fullt möjligt att Nordback tagit platsen.

Men jag vill inte att någon spelare ska känna sig säker.
Örebro Sogen
2007-07-26 14:12
nåt personligt mot antonnen eller??
Örebro cave
2007-07-26 14:08
Startelvan i mitten av augusti när mina tilltänkta värvningar gått igenom :)

Westman
Chris Pozniak-Hagge-Holgersson-Riddez
Antonen-Nobbe-Bovar Karim-Frempong
Gerzic
Lundblad

På bänken:
RiRi, Nedim, Marcus Gustavsson, Larsen, Jiloan Hamad, JoPe
Örebro One¨touch
2007-07-26 14:06
rirobban// Inget ont om dig.. Men hur i hela friden tänker du när du bänkar Nobbe till förmån för Robert Walker?

Nobbe är utan tvekan en av våra viktigaste spelare. Kanske den allra viktigaste. Jag påstår att han är den i truppen som är svårast att ersätta vid en avstängning/skada.
Örebro Los Flores
2007-07-26 14:06
joerny..
jag vill ha RIRI för att PEWE har släppt in lite mycket... jag skulle vilja se hur pass bra RIRI klarar sig...
men jag ska ju inte säga nått.. Sogen talar för mig
Örebro rirobban
2007-07-26 14:00
Sen förstår inte jag varför alla helt plösligt börjar använda sig av Johannes startelva. Inget ont om den eller honom, men kan man inte komma på något eget?:)

Själv tror jag inte att ÖSK klarar sig med en ensam anfallare i dagsläget. Men taktiken är intressant ifall vi får in spelare som Tjernström. Men såhär vill jag i dagsläget se "elvan", ifall man nu skriver kontrakt med Jamal.

---------RiRi---------

PaAn--PaHa--GlHo--JoRi

LaLa-----RoWa-----JaFr

---------JaMo---------

-----JoLu----NeHa-----

EDIT: Glömde helt bort Nordback:) Han får kämpa med Walker om en central mittfältsposition.
Örebro rirobban
2007-07-26 13:53
Joerny//
Jag tyckte också ett tag att Westman var värd att stå trots att han släppte in mycket mål. Men nu känns det som att det behövs ett byte på målvaktsfronten igen. Westman har släppt in 8 mål på de 3 senaste matcherna. Och även om han inte ligger bakom alla så måste det vara tungt att släppa in så mycket mål.

Richardsson bör också få stå med tanke på att det är IFK Göteborg vi möter. Han vill ha revansch mot sin gamla klubb.
Örebro Joerny
2007-07-26 13:48
Adamski// vilket kök?
Varför är det så många som vill ha Richardsson i målet. Westman har inte direkt varit dålig. Flera av dom senaste målen vi har släppt in har varit riktiga kanonskott. Dom hade ind äns Van der sar tagit. Möjligtvis kan det tända laget om man vaskar om lite. Dock så laget tydligen sätt allt annat än tända ut mot Kumla samt BKF När Richardsson stått i mål.
Örebro Adamski
2007-07-26 13:39
-----------------Richardsson----------------
--Anttonen---Haginge---Henriksson---Riddez
-------------Nordback---Larsen(c)--------------
---Halilovic--------Jamal-----------Gerzic
-----------------Lundblad------------------

bänken:
Westman
Holgersson
Rådevåg
Frempong
Wikström
Örebro Adamski
2007-07-26 13:37
Det finns en vetekrans i köket att mumsa på till kaffet.

//Britt
Örebro Sogen
2007-07-26 13:33
Självklart bedömmer man spelare efter det man ser, hur annars????

Inte hör hemma i allsvenskan, nej det kanske han inte gör än, men han spelar ju knappt heller så.. En ung talang får ut mycket av att göra ett inhopp då å då och känna på.

Folk här snackar om att man måste ge talangerna chansen, varför klagas det då när dom får göra enstaka inhopp?

Örebro Los Flores
2007-07-26 13:30
talanglös är han väl inte... men jag tycker definitivt inte att han hör hemma i allsvenskan
Örebro Los Flores
2007-07-26 13:29
jag har för mig att Kevin hoppade in nån match i år på Behrn... (kommer inte ihåg vilka vi mötte då) men jag kommer ihåg att han var skrämmande dålig då... men som sagt jag dömer spelare från det jag ser dem prestera på plan
Örebro Sogen
2007-07-26 13:28
Vart kommer du ifrån då och hur ser man på det där?
Örebro Sogen
2007-07-26 13:27
Tycker du att kevin underpresterar? Han är ung och räcker kanske inte till än men hans tid kommer och han underpresterar VERKLIGEN inte. Knappast kevins fel att han får chansen att spela det är i så fall tränarens fel att han ger talangen chansen trots att han är talanglös som han enligt dig är.

Tydligen har du inte tillreckligt med fotbollskunskap för att bedömma unga talanger. Sen har ju inte Kevin spelat så speciellt mycket att det är så lätt att bedömma honom utifrån det han gjort i allsvenskan. En halvlek borta mot HIF och där gjorde han inte bort sig, han var ju inte med under raset äns.
Örebro Los Flores
2007-07-26 13:26
men du har säkert rätt...
men där jag kommer ifrån tänker vi lite annorlunda när det gäller sånt här...
Örebro Los Flores
2007-07-26 13:25
"Killen är en fruktansvärt stor talang, han är 17år (hur många 17åringar går in och dominerar i allsvenskan?). Han är med i u-landslaget hur många ösk:are har varit det på senare år?"

detta kanj ju tolkas som att du menar så?
Annons: