/fotboll/osk/forum/7920.aspx/fotboll/osk/forum/7920.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Erki
2007-07-31 22:27
Aspen// Om jag byter ut Robert mot Seb då? ;)
Jag skrev dit Frempong på fel kant men har ändrat det nu. Jag tror att det skulle vara positivt för Halilovic att få känna lite mer på bollen under matcherna, och han har ju snabbhet att ta sig förbi sin försvarare. Frågan är vilken klass hans inlägg håller?
Örebro Aspen
2007-07-31 22:24
Erki/Sanslöst att peta SEB som varit bäst offensivt i de senaste matcherna. Och är en av de få som visar vilja. Frempong som höger mitt ???
Bra placering av Nedim, han får inte så långt att gå till/från omklädningsrummet. Orkar nog inte till miten av planen.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-07-31 22:21
Ämne: Liberate tu-teme ex ....Knappast,om det inte vore bröderna Inzaghi.
Greve
2007-07-31 22:20
Nu har Nedim fått sina chanser måste vara bänken för honom på söndag. Tycker Seb ska få starta på topp då. Nedim är totalt uddlös och hänger mest med huvudet
Örebro Aspen
2007-07-31 22:19
Liberate tu-teme ex inferis//Tror Du någon annan klubb högt upp i serisystemet (AS, S1) vill ha en situationen med pappa som tränare och två söner i laget???
Örebro Erki
2007-07-31 22:19
Slänger in en elva till Nästa match:

Westman

Anttonen-Haginge-Wikström-Riddez

Halilovic-Nordback-R.Walker(om inte Kenyanen värvas)-
Frempong

Lundblad-Rodevåg

Bättre elva än så kan vi nog inte skrapa ihop.
Örebro Aspen
2007-07-31 22:15
Skåne ÖSKare//Orealistiskt att se ÖSK som ett topplag. Så mycket flyt finns inte. Vi är helt uddlösa framåt.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-07-31 22:10
Ämne: Det går inte att hop....
Dit Patrick går går sönerna ochså,sätter mitt säsongskort på det.(vad det nu är värt)eller en korv med bröd.
Örebro Aspen
2007-07-31 22:07
Ut med Nedim. In med Frempong. Seb blir forward.

Ny energi måste in i laget. Oacceptablet oengagerade i dag var: nedim (som vanligt) och Larsen. Hoppas kenyanen kan fylla Larsens plats.

Klubbledningen har uppenbarligen missbedömnt truppens och tränarens kapacitet. Huvudvärvningarna denna och förra säsongen har inte (Pettersson rep. Rodevåg) lyckats.
Örebro Gummianka
2007-07-31 22:07
Det går inte att hoppas på ett eller två nyförvärv. Det mesta sitter i huvet på spelarna. Jmfr de två senaste säsongerna i SA med nästan samma trupp.

Larsen och Nedim på bänken (gamla meriter för båda två). Sen dagens fråga - hur får vi spelarna att vilja, våga och tro att dom kommer vinna, även bortamatcher.

Jag trodde inte att ÖSK skulle ta poäng ikväll men jag är så j-a besviken och skitsur ändå.

Jag är principiellt emot att byta tränare mitt i säsongen men ikväll vacklar jag (hoppas bröderna W stannar dock..).

Att ÖSK inte scorar på fasta situationer är även det ett bevis på den saknade viljan. En hörna för ÖSK känns helt ofarlig.

Chipset och Erki har givetvis rätt. Ett jäkla stöd mot Hammarby är vad vi kan göra!!

Örebro Evigt ÖSK
2007-07-31 22:05
Skåne ÖSKare

När fick ÖSK något med sig? Det sker inte!
Aldrig en fifty-fifty frispark, aldrig en straff (Helsingborg borta), inkast, inspark, hörnor.

Man märkte direkt vart den här matchen skulle barka, första larsen gör är att dundra ut bollen till en hörna när han skulle kunna blåsa bollen över sidan till inkast... oskärpa
Örebro Skåne ÖSKare
2007-07-31 22:02
Hero mfl.//
Det jag definetivt kan hålla med om är fasta situationer för att inte minst prata om hörnor! Vi har med undantag för Richardsson kvittering mot Malmö inte gjort en farlig höra eller mål för den delen på 2,5 år tror jag det är nu! Katastrof!
Står för att jag tycker vi spelade bra under större delen av våren både hemma och borta, undantaget 1:a halvlek mot TFF och matchen mot IFK. Jag hade hellre sett att vi förlorat hälften av dessa matcher och vunnit hälften som vi förtjändade mot lag som, Gefle borta, bajen Borta (tom förlust), Elfborg hemma och Djurgården hemma.
Sen finns det även matcher som Gais borta och AIK borta där lite flax kunnat ge 3p. Hade flytet legat oss i fatet hade tom serieledning inte legat långt borta och spel iden inte ifrågasatts.
Nu är vi nykomlingar och inget har vi fått gratis, snarare tvärtom.

Edit. massor av stavfel
Örebro Evigt ÖSK
2007-07-31 21:58
hur länge blir näfver borta?
Örebro Erki
Förresten så var det nog offside på IFKs 1-0 mål.
Örebro Chipset
Mot Hammarby ger vi alla ÖSK, Walker och spelarna det ultimata stödet! Fungerar inte det kan vi iallafall utesluta att det är supportrarnas dåliga insats som hämmat laget.
Örebro Erki
2007-07-31 21:54
Dags att damma av en gammal klassisk ramsa:
SVARTVITT, VI GER ALDRIG UPP!

På söndag kommer jag att skrika mig hes på västra stå, jag hoppas att alla andra med ÖSK-hjärta kommer göra det samma. Det är nu spelarna behöver vårt stöd som mest!
Örebro Chipset
2007-07-31 21:51
I all bedrövelse ska jag berömma F.Samuelsson. Visserligen hatar jag spelare som F.Samuelsson (Inte personen Fredrik Samuelsson) men idag spelade han överväldigat bra med tanke på hans förutsättningar. Han vågade följa med Anttonen i offensiven, hade fina inlägg och slog bort oväntat få passningar. Ge killen cred innan det är försent. Nästa år är han väck!

Frempong ska spela från start nästa gång. Har man sett Frempong förr vet man att han spelar med höga armar när han "trycker tillbaka" sin markeringar. Han är lite feminint flängig i sin spelstil men det är också det som gör honom så irrationell och svårstoppad. Såg ni förresten hans inlägg mot Anttonen kring 90:e minuten? Borde varit mål. Om inte borde Frempong spela för självförtroendets skull. Vi har nog av spelare som hämmats av tidigare dåliga insatser.

Mot Hammarby kommer vändningen. Jag lovar!
Örebro Gummianka
2007-07-31 21:50
Ämne: Alla era spelare sug....
Ingen levererar visdomsord som en femtonåring.
Degerfors fotbollfan
2007-07-31 21:49
Då synns vi i superettan nästa säsong då!!
Örebro Erki
2007-07-31 21:49
Klart att Nedim spelar dåligt när vårat anfallsspel är så obefintligt. Till Nedims försvar tycker jag att han jobbade bra hemåt i första och gjorde en del bra saker med bollen. Det är på mittfältet anfallen ska byggas upp och där händer det inte mycket i dagens ÖSK.
Djurgården Enbom
2007-07-31 21:48
Ämne: Även om inte det kan....
Men är du dum eller.

Tror du Walker kan trolla? Ni och BP har allsvenskans särklass sämsta trupp.
IFK Göteborg emil*
2007-07-31 21:48
våga satsa ungt! larsen måste ju vara segast i sverige
Örebro jocke.
2007-07-31 21:46
Även om inte det kanske är det allra bästa att sparka walker så måste snart något göras, det funkar inte längre. Det måste komma in lite ny energi i truppen.

Några frågor man aldrig lär få svar på;
- Varför kämpar inte spelarna, och varför vinner ingen i vår backlinje någon höjdduell på egen planhalva. Varför är vi alltid tvåa på bollen?
- Varför petas inte Larsen snart, jag börjar även tvivla på nedim.
- Varför har vi ingen spelidé, det som ibland kunde se så bra ut de första matcherna på säsongen, med fint spel längs kanterna är helt borta nu.
-Varför kan vi aldrig överraska?
-Varför har vi såna problem på motståndarnas fasta situationer, och varför kan vi aldrig skapa en farlighet på våra egna?

Det var inte james fel att vi förlorade, vi var sämre än ifk i allt, och hade nog ändå inte kvitterat. Men det måste varit tungt för honom..
Örebro Evigt ÖSK
2007-07-31 21:46
Dags för en klassisk Chamionship Manager protestmarch som fansen gör när det går piss, för att få styrelsen att sparka coachen? :P
Djurgården Enbom
2007-07-31 21:45
Alla era spelare suger hårt. En 36-åring som nyckelspelare. Fan det är pinsamt.

Dock så tycker jag Knäfver är rätt bra. Men alla andra är ASDÅLIGA. Samt så är eran klack sämst i Allsvenskan
Örebro Aspen
2007-07-31 21:43
För många i laget saknar energi. Nedim allramest, obegripligt att han får vara kvar på plan.
Hattandet med backlinjen hat fått katastrofala följder.
Walker klarar inte att få till ett fungerande lag.
Örebro Hero
2007-07-31 21:42
Att Walker skulle ha en bra spelidè är en vanligt rådande uppfattning bland hans anhängare som jag omöjligen kan förstå.

ÖSK har under Walkers ledning haft ett minst sagt uselt försvarsspel (vem minns inte skräcken mot Qviding). ÖSK har under Walkers ledning haft problem med alla lag från div 4 och uppåt när det gäller fasta situationer vilket är ofattbart. Att förvara Walkers spelidè i dagen situation är att visa sin okunskap vad det gäller taktik och fotboll.

Örebro Hero
2007-07-31 21:37
Kan bara instämma i kritiken mot Walker, han ska bort. Karln kan inte leda laget under match, ändra matchbild eller motivera spelarna.

Styrelsen i ÖSK lyckas på något magiskt vis missa alla talanger i länet. När man väl lyckats värva någon driver man dem från klubben. Som supporter skämms jag.
Örebro Skåne ÖSKare
2007-07-31 21:35
Jga tror ju inte det hjälper att byta ut Walker. Tycker han har en bra spelide, men tyvärr räcker spelar truppen inte riktigt till i Allsvenskan. Men den offensiva fotbollen vi spelade under våren borde vi legat höger upp i tabellen. Håller med om att det börjar kännas panik då vi spelat bra de flesta matcher men inte lyckats med mer än 1p i bästa fall, trots bra fotboll.

Tycker att sparka Nedim vore drastiskt och inte bra för klubben, mer oreda gynnar inte ÖSK. Däremot känns det som det är dags för Walker att våga förpassa Nedim och Larsen till bänken och våga satsa på talanger. Frempong är ett mycket bra exempel! Sätt in Gerzic istället för Larsen och Rodevåg som jag fortfarande tror på tillsammans med Jon så kan vi ha två riktigt bra inhoppare med fräsha ben i Nedim och Larsen.

Örebro kenya
2007-07-31 21:35
Enbom/ Trevligt att få höra din åsikt, jag tror att Djurgården åker ur elitserien i ishockey.
Annons: