/fotboll/osk/forum/7911.aspx/fotboll/osk/forum/7911.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Tilly_79
2007-08-01 08:39
Varför spelade Walker med Halilovic och bänkar Rodevåg? Borde det inte varit tvärtom..?

edit: kan tydligen inte stava
Örebro joth
2007-08-01 08:23
Tycker spelarna spelar med någon form av rädsla och väntar på att någon annan ska göra något. Det viktiga är att göra varandra bättre i laget, dvs ta den där extra löpningen som öppnar för någon annan. Att se till att passningen håller hög klass och inte sätter någon i ett dåligt läge. Ser ibland ut som att spelarna spelar för sin egen del och inte för laget, dvs "jag tog emot bollen och passade den vidare, inte mitt fel att mottagaren kunde göra något bättre av den bollen".

DaSa//Förmodligen för att man tror att Glenn kan bättre. Fresas problem är väl att hela hans kroppspråk utstrålar osäkerhet när han får bollen. Å andra sidan brukar medspelarna ofta sätta han i konstiga situationer.
Krullbutt
2007-08-01 08:13
Skulle Haginge kunna vara den mittfältskreatör vi behöver?
Örebro jocke.
2007-08-01 08:11
Är det inte riktigt spännande att inte nån spelare i ösk har varit avstängd hittills, och att vi fått ett gult kort de senaste tre matcherna (något sånt). Då måste något vara fel.

Var är hjärtat, och varför kämpar inte spelarna???????

..och dom som säger att ösk har oflyt, precis som P.Walker verkar tro/säga till media, så är det inte det som det handlar om. Man får straffar emot sig om man är det sämre laget och kommer fel i positionerna.

Vi måste bli tuffare, och det måste hända något snart. Ibland känns det som att man skulle kunna byta ut åtminstone halva laget mot spelare från ösk ungdom, nu kan det knappt gå sämre...
Örebro DaSa
2007-08-01 07:49
-------------------Weggen--------------------
---PaAn-------Hagge----Glenn------Riddez-----
---Nedim------Robert-----Nobbe---Frempong----
------------Lundblad---Sebb------------------

Stort plus till Seb igår, tycker även att FrSa är bättre än Glenn. Men Glenn får aldrig ngn skit, varför? Hur många ggr följde Glenn med upp i anfallet?
Örebro Gummianka
2007-08-01 07:38
Ämne: Något måste hända oc....
Jag är skittrött på efteranalyserna/kommentarerna om att vi var med i matchen under tjugo minuter hit eller dit men satte inte chanser osv. Som om det var en bedrift att vara ett av två spelande lag på planen.

När, förutom efter BP-matchen, sa någon med rätta att ÖSK förde spelet och skapade... osv.
Örebro Bastard on Parade
2007-08-01 07:23
Något måste hända och det nu. Larsen kan inte fortsätta spela innermittfältare och underprestera match efter match. Såg ni honom när han tappade bollen? Han stannade upp och klagade på domaren samtidigt som Göteborg kontrade.

Jamal Mohammed är kanske inte den offensiva kreatören som vi egentligen behöver men med honom och Nordback på mittfältet så bör vi kunna ha offensiva yttermittfältare.

Jag tror inte att James får fortsatt förtroende även om jag hoppas det. Skulle dock kunna tänka mig att se Pettersson som vänsterytter:
* Han är snabb och då kan vi rikta in oss på omställningar.
* Han har bra inlägg med både höger- som vänsterfoten.
* Han vågar gå på avslut från distans.

Jag vill se Mordback igen. Jag vill se honom gå in så härligt vårdslöst i närkamperna som han gjorde för några säsonger sedan. Den enda som smällde på i närkamperna var nog Haginge.

För övrigt måste ju Walker komma med realistiska analyser efter matchen. Det inger ju knappast förtroende när han säger att skillnaden var att IFK satte sina chanser. Jag är tveksam till om ett tränarbyte skulle ge några resultat när spelartruppen är så pass dålig som den är. Jag var optimistisk när säsongen startade, alldeles för optimistisk tydligen.
Örebro Gummianka
2007-08-01 07:22
Ämne: Reflektioner:
- Fre....
Jag tycker också att man ska satsa på unga spelare i lagbygget. Jag tycker dock att ÖSK anno 2007 är i desperat behov av en spelare som kan bidra till en höjning av lagmoralen. En eller två spelare som inger en rejäl känsla av förstärkning.

Jag tror på K Walker och Frempong som spelare. Men jag tror tyvärr inte dom tillsammans med Nordback, Anttonen m.fl. räddar oss kvar i AS.
Örebro joth
2007-08-01 06:39
Reflektioner:
- Fredrik Samuelsson blir fortfarande lika stressad. Visst gjorde han någon bra sak igår men totalt sett så vill jag nog se en annan högerback.

- Frempong visade den energin som behövs för att vinna matcherna. Lite otur med straffen men vi får hoppas att han får chansen snart igen... gärna från start.

- Jon Lundblad kämpade och krigade borde ha varit ett föredömme för en del andra spelare i laget. Nåväl, har vi tre målsumpare i laget nu? Eller kan de bero på att anfallarna får jobba så mycket på meningslösa bollar att när väl chansen dyker upp så är de för trötta för att prestera?

- Sebastian gjorde en av sina bättre matcher igår. Hade han läst min krönika?

- Lars Larsen hade inte läst min krönika.

- Se till att Patrik Haginge får bli kapten. Han kommer då höja sig några snäpp till och bli en ledare på planen som kan styra och ställa från sin position.

- Nedim visar inte upp någon spelglädje eller glöd. Har han tankarna någon annanstans?

-Nordback styrka är hans fysiska spel... när såg vi senaste en rejäl tackling av Nordback? Förresten... när vi såg vi senaste en rejäl ÖSK-tackling? Har vi blivit "snälla ÖSK"?

- Varför i hela friden envisas Westman och backlinjen med att hela tide ge bort bollarna till IFK? Spela bollen efter marken och stressa inte genom onödiga och långa bollar långt upp i planen. Var länge sedan som jag såg en backlinje vara så rädd för bollen när Westman hade den. SÖK UPP YTA OCH LÅT WESTMAN RULLA UT BOLLEN!

- Resultatet var rättvist, igår var vi inte bättre.

- Dagens roligaste: "Skillnaden är att IFK satte sina chanser"

Mitt lag till nästa match:
--------RiRi-------
SeHe-PaHa-GlHo-MoRe
PaAn-FrNo-KeWa-JaFr
-----JoLu-StRo-----

Ps. Jag vill inte ha in några kenyaner i laget, jag vill inte ha Tjärnström eller Abgar. Om nu Spelarinvest skulle ha över 5 miljoner i kassan, vilket jag betvivlar, så kasta upp dem på svenska spelare i åldern 18-25 år.
Örebro Gummianka
2007-08-01 06:19
Signa Abgar Barsom per omgående.

Bänka Larsen upp på läktaren (med en medalj för alla goda tjänster).
Örebro kocken..
2007-08-01 03:20
kom igen sportklubben!
Örebro ÖSK-Karl
2007-08-01 01:24
Mittåt//

Just det, Emils påspringning på Westman ja. Det borde ju vara tändvätska nog på Söndag.
Örebro ÖSK-Karl
2007-08-01 01:21
Knepigt intervju jag läste om Larsen någonstans. Han tyckte det var bra att träna mindre nu när han var gammal. Det är ju precis tvärtom, ju äldre man är, desto hårdare måste man träna för att hänga med. Kan ju hoppas att det var Expressen som snickrat ihop den ;)
Örebro ÖSK-Karl
2007-08-01 01:17
Janlind//

Håller med om att resultatet idag var minst sagt rättvist. Men bekymret är att vi inte haft någon tur alls i år, alt. mycket knepiga domslut.

Signa nu upp nya Kenyanen och in med honom på mitten direkt. Laget mot Hammarby:

---------------Westman-------------

Antonnen--Haginge---Wickström----Riddez-----

Larsen--- Kenya-----Nordback----Frempong----

--------------Rodevåg----Seb---------------r
IFK Göteborg Janlind
2007-08-01 01:03
Jag stödjer erat lilla uppror mot Walker, har aldrig tyckt att han har varit någon vidare tränare och idag fick vi se prov på det, men jag klagar iofs inte över resultatet :D

Ni får ändå hålla med om att resultatet speglar matchbilden idag.
Örebro dan333
2007-08-01 01:02
Näe nu jävlar nu ska vi fan visa att vi älskar ösk till matchen mot hammarby då ränsar vi ståplats enabart folk över 15 år och kubaner, ett vackert tifo jag vill ha samma känsla som när larsen dunkade in sitt skott året 2002 eller 2003 ? sjung ut att vi vet att du kan larsen det finns inte tid till tvivel nu jävlar visar vi att vi kan, vi är värda så jävla mycket bättre och det vet ni kom igen alla ner till vallen för fan om det gick och vara 1000 till gefle då fan klarar vi det dubbla här hemma ÄLSKA ditt ösk för det gör då fan jag...
Örebro rirobban
2007-08-01 00:56
Ämne: Banús//

Jon gjord....
Förutom Henrikssons chans så hade Jon de andra två bästa. Hans första halvlek är godkänd tycker jag medans andra så försvinner han lite.
Örebro ÖSK-Karl
2007-08-01 00:44
Banús//

Jon gjorde väl ingen människa glad ikväll? På topp skall Seb spela med Rodevåg från start mot Hammarby. Jon kan sökert göra ett bra inhopp, med någon startspelare i AS är han inte ännu.

Walker verkar desperat med en sådan chansning ikväll.
Örebro ÖSK-Karl
2007-08-01 00:40
rirobban//

Visst, men straffen Näfver skulle haft med påföljande frilägesutvisning då? Det är så typiskt att ALDRIG något domslut kan gynna ÖSK.

Dessutom, vilken fruktansvärd trist Arena Nya Ullevi är för att se fotboll på. Hörde nu också att den nya inte är klar förrän 2009.
Örebro ÖSK-Karl
2007-08-01 00:40
rirobban//

Visst, men straffen Näfver skulle haft med påföljande frilägesutvisning då? Det är så typiskt att ALDRIG något domslut kan gynna ÖSK.

Dessutom, vilken fruktansvärd trist Arena Nya Ullevi är för att se fotboll på. Hörde nu också att den nya inte är klar förrän 2009.
Örebro Gummianka
2007-08-01 00:32
Ämne: Edit: Äsch, jag orka....
Synd.
Örebro zxcv
2007-08-01 00:30
Jag lyssnade inte ens på matchen. förrutom några minuter innan halvtid.
Gick bara in på SvFF ibland för att se resultatet.

Det känns inte som någon idé att hoppas, hoppas inför varje match. Man blir bara mer besviken varje gång.

Elfsborgs seger mot Debrecen räddade kvällen iallafall! Bra IFE
Örebro rirobban
2007-08-01 00:27
Ämne: Precis hemkommen eft....
Spelar väl ingen roll ifall domaren inte såg straffen! Det var så solklart att vi knappast kan klaga Hansson för den saken... signalen kom i alla fall mycket sent.
Örebro Banús
2007-08-01 00:23
* Larsen och Halilovic på bänken
* P Walker ny tränare i ex. Carlstad United
* Axén in som ny tränare
* Henriksson på topp med Lundblad
* värva Jamal Mohammed och in med honom på Larsens plats
= vinst mot Hammarby
Örebro Mittåt
2007-08-01 00:22
Avdelningen för onödigt vetande.

Jag rensade bort cupmatcherna. De passar inte riktigt in i sammanhanget. Med detta gjort så är ställningen följande.

Patrik Haginge: 1350 min
Flest spelminuter har Patrik knåpat ihop. Han har faktiskt som den ende spelaren i truppen spelat alla tillgängliga minuter. En sann hundraprocentare med andra ord. Fast idag tyckte jag att det såg tveksamt ut på slutet och jag hoppades att Walker skulle byta in Frippe för att spara Hagges baksida, men det kanske var någon annanstans det gjorde ont.

Lars Larsen 1292 min.
Lars börjar se rätt sliten ut. Kanske är det för att han matchas för hårt. Han har varit på plan i alla matcher, men blev utbytt mot GAIS borta och HBK hemma.

Nedim Halilovic 1290 min
Nedim är numera en skugga av fjolårets målkung. På plan i alla matcher så här långt. Frågan är hur länge?

Joel Riddez 1260 min
Joel var en fullminutare ända fram till dagens match, då han på grund av skada inte kunde fortsätta.

Fredrik Nordback 1256 min
Nordback skuggar Joel. Har missat en match på grund av skada och blev utbytt med fyra minuter kvar mot BP.

Peter Westman 1143 min
Peter har spelat så mycket som omständigheterna har tillåtit. Med det blev en del tappade minuter efter Emil Johanssons påspringning.

Patrik Anttonen 1044 min
Patrik har faktiskt varit rätt slitstark i år. Tillgängligheten ligger på 77,3 %.

Sebastian Henriksson 990 min
Det är bara skadeproblem som håller Sebbe från banan. När han är ok så spelar han sina 90 minuter plus eventuella tillägg. Något han bara har gemensamt med Hagge och Joel.

Stefan Rodevåg 988 min
Stefan har faktiskt varit på plan i alla matcherna hittills. Dock rätt ofta in- eller utbytt.

Kristoffer Näfver 964 min.
Det såg rätt bra ut för Kristoffer ända tills han råkade ut för sin skada. 12 matcher.

Magnus Wikström 847 min
Årets tyngsta nyförvärv har spelat betydligt mindre än vad man kanske föreställer sig. Beror på att ÖSK inte har en backlinje som satt sig.

Fredrik Samuelsson 613 min
Fredrik är den första som hamnar under 50-procentsstecken med en spelbarhet på 45,4 %

Glenn Holgersson 574 min.
Glenn spelar till och ifrån, fast mest ifrån.

Johan Pettersson 529 min
Den typiska inbytaren. Johan har varit på plan i 13 av 15 matcher. Men ända bara fått ihop 529 minuter. Han har bara två matcher med 90 minuters deltagande.

Richard Richardsson 207 min
Dubbelrichard fick sina minuter då Westman var skadad. Men han leder i alla fall målvakternas skytteliga.

Robert Walker 183 min
Robert, som så många gillar att skälla på, har varit på plan i nio matcher. Men så många minuter har det ändå inte blivit för hans del.

Nordin Gerzic 87 min
Väntar fortarande på sitt genombrott i laguppställningen.

Jon Lundblad 74 min
Det lär bli mer för Jons del. Konkurrensen från anfallskollegerna är för tillfället inte alltför avskräckande.

Ian Jeffs 65 min
Numera av rent akademiskt intresse, eftersom han är på Island.

Kevin Walker 57 min
En halvlek och två korta inhopp har det blivit för Kevins del.

James Frempong 37 min
Ingen bra allsvensk start för James del. Felplacerad i den första matchen och strafforsak i den andra. Men han kommer igen.
Örebro ÖSK-Karl
2007-08-01 00:18
Precis hemkommen efter en snabbresa från Ullevi. Tur det finns kameravarnare ;)

Blir sååå trött på Walkers sena byten. Frempong är värd en chans från start nästa match. Larsen fortsätter att drälla med bollen i mitten. Han SKALL spela högermitt och Anttonen back. Om inte Walker fått kicken innan Hammarby-matchen är det för sent, då kan han vara kvar året ut.

Varför skjuter inte killarna på gubben Andersson?
Straffen såg inte domaren, linjemannen gjorde heller inget för att visa honom, ändå blev det straff? Varför går laget ut som statister första 15-20 minutrarna i de senaste matcherna?

Avslutningsvis, vi är 6 personer som tänkt anmäla oss till Grimsta-resan, tror ni vi har rätt att avboka om Fredrik Samuelsson är med i startelvan? Ingen av oss vill då åka.
Örebro # brorzan
2007-08-01 00:08
Chingy //

Det som saknas är att någon i klubben och eller laget ska vilja göra något.

Just nu känns det som att alla lutar sig tillbaka med någon, eller samliga av nedanstående motiveringar:
* ÖSK är alltid ett höstlag, det är lugnt.
* Det är bara ett lag som åker ur, det är lugnt.
* Våra spelare är egentligen inte nykomlingar i allsvenskan, det är lugnt.
* Vi kommer fira hundraårsjubileum i allsvenskan, allt annat är dumt att tro, det är lugnt.
* Någon annan fixar så det här löser sig, det är lugnt.
Örebro Anna-ÖSK
2007-08-01 00:05
Heja ÖSK
Örebro Fiedler
2007-08-01 00:05
P. Walker Efter Matchen Mot GBG 0-2...
"Skillnaden är att göteborg satte sina chanser" Låt mig upplysa dig herr walker om att även ifall ni hade gjort mål på era "chanser" så hade det endå inte räckt till poäng, ett skott på mål är en chans, 1 CHANS, FATTA DET!!!!

Avgå För Fan Annars Kommer Inte Du Ha Särkilt Mkt Stöd Kvar I Fotbollssverige...
Sverige Chingy
2007-07-31 23:59
Fortsatt tufft för er, jag lider med ÖSK. Vilken dimension är det som saknas i spelet för att få det att funka?
Annons: