/fotboll/osk/forum/7888.aspx/fotboll/osk/forum/7888.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro kocken..
2007-08-06 00:11
håller med om att flytta in Sebbe i Nordbacks roll. (mot bp) Tror han kan stänga mitten rätt bra med sin rutin. Frempong tar kanten istället.

Ang Nedim så tror/hoppas jag att det lossnar snart. det som inte fungerat enligt mig är mittfältet. För långt mellan lagdelarna gör att han inte får några vettiga bollar att jobba med. 4 mål hittills är inte så illa. 10 matcher kvar. Tror att han minst kommer upp i 10 mål denna säs. Krigar mittfältarna på som idag så kommer poängen att trilla in och även våra anfallares målskörd!
Malmö FF Amante
2007-08-06 00:09
Underbart att se haif få på tafsen på övertid. Sedan kan man undra vad Haifarna gjorde på 3-1 målet. Allsvenskans i särklass mest bortgjorda försvar genom tiderna.

Grattis!
Nytt klipp på FANTV.SE
2007-08-06 00:07
Anttonen efter matchen mot Bajen
Nytt klipp på FANTV.SE
2007-08-06 00:07
Riddez: "Vi ska klara kontraktet nu"
Nytt klipp på FANTV.SE
2007-08-06 00:06
Glädjescener efter matchen
Nytt klipp på FANTV.SE
2007-08-06 00:04
Larsen: "Jag var lite nervös"
Örebro rirobban
2007-08-06 00:04
Ämne: Wivallius: tyckte Fr....
Henriksson var lätt bäst borta mot IFK. Därefter var det iofs Samuelsson. Men resten var usla i den matchen... eller ja, Anttonen jobbade på bra och Westman var lika stabil som alltid. Men idag är det en laginsats som gör att vi vinner...:=)
Nytt klipp på FANTV.SE
2007-08-06 00:03
Walker: "Vi visade karaktär"
Örebro rirobban
2007-08-06 00:02
Årets lättaste seger? Ja det var det faktiskt:) Bajen var riktigt ofarliga idag. Och nej, jag är inte ironisk. ÖSKförsvaret såg till att dom inte kom någonstans idag. Skotten från distans kändes inte direkt farliga. Härlig seger idag... och vad fin västra läktaren är när det är mycket folk som står och jublar där:)

Heja ÖSSSSSSSSSSSSSSSSSSSK
Örebro Erki
2007-08-06 00:01
Utan Nedim hade vi bara fått en pinne idag. Tycker fortfarande att anfallarna får för dåliga bollar att jobba med och att Nedim är duktig som bollmottagare och bollhållare när laget ska flytta upp. Tyvärr får han alldeles för få chanser under en match, och det beror delvis på bristen av bra passningar och delvis på att Nedim inte är i form.
Wivallius
2007-08-06 00:00
//Henrik(ÖSK)

Nja, FreSa var bra idag. Så långt kan jag sträcka mig. Jag tycker man måste kräva att en allsvensk spelare som abonnerar på en plats i startelvan måste han en konstant hyfsad nivå. Det tycker jag inte han har. Jag kan inte minnas att nån var bra mot ICA.

Ja, Nedim kan gott få vila lite.

Ja, Haginge har gjort en del mystiska saker de senaste matcherna.

Däremot tycker jag Wikström är på gång att hitta självförtroende i det defensiva.
Örebro fönsterputs
2007-08-05 23:55
Håller helt med om att Nedim borde få nöta bänken i ett par matcher nu. Han måste få känna på lite konkurans så kanske han slutar lata sig och börjar jobba istället. Sen vil jag även se mer av Frempong och Gerzic.
Örebro fönsterputs
2007-08-05 23:55
Håller helt med om att Nedim borde få nöta bänken i ett par matcher nu. Han måste få känna på lite konkurans så kanske han slutar lata sig och börjar jobba istället. Sen vil jag även se mer av Frempong och Gerzic.
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-08-05 23:53
Wivallius: tyckte Fredrik Samuelsson var planens bästa mot IFK Göteborg med många fina offensiva räder och framförallt bra inlägg. Visst, han tar ofta det säkra före det osäkra i defensiv zon men det är att föredra framför en viss nonchalans som börjat uppträda hos t ex Patrik Haginge. Flera helt galna uppspel som resulterade i farliga lägen för Hammarby.
Örebro Ropesin
2007-08-05 23:50
Fattar inte att man kan säga att Samuelsson var helt fantastisk. Han var långt ifrån bäst på planen och han var den som slog flest felpass. Han blir alldeles för stressad när han har en motståndare i närheten. Den enda som inte var bättre än Samuelsson i dag var Nedim. Den sistnämnde vill jag se på bänken mot BP. I Lundblads frånvaro Henriksson och Rodevåg på topp, James till vänster.
Örebro pemo
2007-08-05 23:46
Tänk att man måste lida i 90 minuter innan man får jubla. TACK ÖSK för tre poäng!!! Starkt jobbat i backlinjen, men vad håller Haginge på med? Flera dundermissar och taskiga uppspel. Skärpning. SEB är nog ingen kantspringare precis, men får väl ta ett steg innåt när Nobbe är avstängd. Sedan är det väl dags att bänka Nedim? Gjorde han något av värde idag? ( för utom straffen). Men sämst på planen var domaren i alla fall. Nu funderar jag allvarligt att åka från Arboga till Grimsta till helgen.
Wivallius
2007-08-05 23:44
Ingen vore gladare än jag om det vänt för Larsen och FreSa nu. Jag har kritiserat dem hårt tidigare. Framförallt ville jag ha en ny högerback och ett komplement till Larsen under Silly season i vintras.

Jag tror dock (men hoppas inte) att Larsens formsvackor blir allt längre och att FreSa gjorde en toppmatch utifrån hans kapacitet. Tror inte han upprepar det i brådrasket. Som sagt ... jag har gärna fel.

... men du har rätt FreSa var bra idag.
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-08-05 23:40
Den här segern är så viktig så det finns inte. Mycket stolt över Sportklubben idag. Riddez helt fantastisk, Fredrik Samuelsson likaså. Vad säger hans belackare nu egentligen? Det skulle vara fantastiskt om han äntligen får lite arbetsro.
Hammarby prostetnic vogon jeltz
2007-08-05 23:35
Man behöver inte heller ta allt som sägs eller så skrivs så förbannat allvarligt Wivallius ......ni hatar inte , ni älskar , ..vi älskar inte , vi knullar ! ;)
Over and out !
Wivallius
2007-08-05 23:31
//prostetnic vogon jeltz

Ingen aggression alls men blir bara så trött på argument som inte har ett smack med fotboll att göra som t ex.
bög/flata
hora/madonna
svenne/blatte
etc etc

Dessutom gör det mig lätt trött med dissandet av alla andra lag och de MÄNNISKOR som råkar leva nära dessa lag. Jag tycker gott det kan räcka med att att älska, stödja, argumentera kring sitt eget lag utan att klanka på alla andra.

Vi vet ju ALLA att just vårt lag är mest älskvärt av alla lag, oavsett hur det går för det och att INGA argument kan få oss att ändra detta.

Tips till dig på högläsning du kan ägna dig åt på Kvarnen på Tjärhovsgatan innan match: "Kärlekens konst" av Erich Fromm. Lite filosofi/psykologi kan behövas ingjutas i grönvita bröder, tror jag.

ÖSK-Karl kan gott läsa den, han med!!
Örebro 1981
2007-08-05 23:28
Varför blir det alltid onödigt tjat när vi slår Hammarby eller Djurgården?
Örebro Banús ♪ ♫
2007-08-05 23:26
och kommer göra det föralltid =)
2007-08-05 23:25
Kribba - Eran ständiga 69 blev bara så tydlig. Kunde inte låta bli ....Kul för er faktiskt , mest lite avundsjuk på att Bajen inte har någon att krama ...Skulle väl vara Banus då ;) puss tillbaka !
Örebro Banús ♪ ♫
2007-08-05 23:25
jag stod på östra läktaren på söderstadion och ja jag höll på ösk idag
Örebro jappel
2007-08-05 23:24
det enda viktiga idag var att vi såg till att hålla kvar samtliga pinnar på Behrn Arena.
smågnabbet med söderkisarna är ganska meningslöst och onödigt i sammanhanget.
När ÖSK...
Tar tre poäng!!
Örebro Ropesin
2007-08-05 23:23
Banús// Erkänn att du stod i Hammarby-klacken när dom mötte Malmö på Söderstadion och att du idag höll på Örebro? :)
2007-08-05 23:23
Wivallius - Det klarar dom så bra själva.Fattar inte varför du blev så j..la aggro bara . Vann ni inte? Ska gå o knarka ner mig nu , kasta lite öl o leta upp någon oskyldig att klubba ner. Kanske dra en bengal o se om jag hittar någon fotbollsplan att invadera. Ursäkta om jag tog upp din dyrbara tid / Peace !
AIK kribba
2007-08-05 23:20
prostetnic vogon jeltz, funkar det att avreagera sig en surströmmings sur förlust genom att kalla andra bögar? Puss på dig med...
Örebro StårSjälv
2007-08-05 23:18
okej, nu tar vi oss upp till grimsta, allihoppa av oss helts..
Wivallius
2007-08-05 23:17
//prostetnic vogon jeltz

Kan du inte tjafsa bögsnack på AIKs eller DIFs forum i stället, om du måste?
Annons: