/fotboll/osk/forum/7886.aspx/fotboll/osk/forum/7886.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Romano
2007-08-06 11:05
Otroligt skönt med vinst igen.
Vi är ju inte bortskämda direkt.

Allt var nästan bra bra igår.
Men åt helvete för lite ÖSKare på stan innan match....
...och för lite ÖSKare på "våran" ståplats. Det var inte trångt och det var inte många med mig som tog i för att höras på BA.

Men men, framgång föder framgång.

Krossa BP. Pissa på Sthlm!!!
Örebro Romano
2007-08-06 11:05
Otroligt skönt med vinst igen.
Vi är ju inte bortskämda direkt.

Allt var nästan bra bra igår.
Men åt helvete för lite ÖSKare på stan innan match....
...och för lite ÖSKare på "våran" ståplats. Det var inte trångt och det var inte många med mig som tog i för att höras på BA.

Men men, framgång föder framgång.

Krossa BP. Pissa på Sthlm!!!
Wivallius
2007-08-06 11:04
//mustard

Jag hoppas du menar fyra raka. Vi måste väl kunna klå TFF också!
Wivallius
2007-08-06 11:02
Titta!

Till och med Expressen är impade av ÖSK:

"Örebro är inte allsvenskans sämsta lag. Långt därifrån. Joel Riddez var stundtals fantastisk i går. Fredrik Nordback tänker inte åka ut med ÖSK en gång till och den i år så kritiserade Lars Larsen – ”Den gamle dansken” kallad av Walker – klev fram när det som bäst behövdes.
Den stolta hemmapubliken i den mellanstora svenska staden Örebro fick äntligen gå hem med en seger."
Örebro mustard
2007-08-06 10:57
Jaha... det är mycket att undra över nu när det kommer till spelarfrågor. För det första, när kommer rapporter angående Jon och hur kommer de att se ut. Bara att hoppas på en mindre hjärskakning och inte något värre...För det andra, kommer det ordna sig med strikern från Afrika och för det tredje, när, när, när kommer ismail att bli spelklar för ÖSK??? och för det sista. Hur är det med Frempong? han var ju mycket fin mot Enköping, hoppas på ett tillfrisknande där!

som jag sagt tidigare. Forza ÖSK!! Nu blir det tre raka. lovar!
Örebro StårSjälv
2007-08-06 10:54
"vi borde ha avgjort matchen tidigare"? va?, vad fan röker dom på sönder igentligen?
Wivallius
2007-08-06 10:51
//psoari

Om nu (nästa) alla direkta hörnmål görs av ex-ÖSKare, så är det väl inte så konstigt att vi har svårt på fasta situationer. Skoog och Emra har ju dragit, ju!

Skoog kunde skjuta frisparkar också!!

... och kunde den kille täcka boll? :-S

Gud, jag sitter här och blir nostalgisk och tänker på Skoog och Johan Paulsson.
Örebro BabyKladde
2007-08-06 10:50
- Spelaren vill hit och vi vill värva honom!

Det låter intressant med afrikanen ;)

EDIT:
Så jäkla härligt att ha tagit 3 poäng..
..tror inte AIK har problem att slå BP ikväll heller!

Örebro psoari
2007-08-06 10:48
För att citera Lasse Sandlin, Aftonbladet:

"Men: att skjuta en hörna direkt i mål är stor konst.
Därför ska även skytten hyllas; Fredrik Nordback, alltså.
En av flera denna säsong: Niklas Skoog i MFF, Emra Tahirovic i HBK."

Känns namnen igen? Det är något visst med Örebro i alla fall.
Åhhh Örebro....
Wivallius
2007-08-06 10:48
//Banús

Tycker det är bra med alla vackra mål i Östra. Sitter ju på sektion B på Norra :-).

Igår gjordes ju tre av fyra mål i västra målet :-(
Wivallius
2007-08-06 10:46
//Banús

Du glömde Dusan Djuric mål mot ÖSK!
Örebro Banús ♪ ♫
2007-08-06 10:32
Östra målet. ja, vad ska man säga?
Vaques + en till IFK:are (namn?)
RiRi som nickar i mål
Dusan Djuric från långt avstånd
och nu Nordback direkt på hörna...

vad sägs om att byta plats på det östra målet och det västra, så alla snygga mål sker intill den vackra läktaren ? ;)
Örebro Ösk-Power
2007-08-06 09:55
Den nya strikern är alltså en Afrikan.
Örebro Sekt. E
2007-08-06 09:50
Skön seger! Det är alltid trevligt att skicka hem gullmarsgänget utan poäng. Kanske får dansken en nytändning nu, det kan vara tungan på vågen i höst.
Örebro psoari
2007-08-06 09:50
"skyttekungen" är ju bara skyttekung i sitt eget lag. En sån finns det ju i varje lag, hur många lag finns det i Afrika?

*smile*
Örebro Michill
2007-08-06 09:43
nån som kan lista ut vem den afrikanska skyttekungen är??
Elfsborg Ilola for president...
2007-08-06 09:34
Gratulerar till era senaste pinnar och riktigt skönt att Brajen fick smaka stryk i slutet. De förlusterna svider alltid mest. Fast det kommer att skyllas på konstgäs mm så i deras ögon räknas det inte...
Hur ser ni supportrar på er trupp? Är det ett stort behov av spelare eller tycker ni att Sportklubben skall hålla i pengarna? Som supporter vill man ju alltid ha nya stjärnor men realist som man är kanske det inte är rätt väg att gå...vad tycker ni?
Örebro Aspen
2007-08-06 09:34
James är klart bättre än Pettersson !!!!
James in från stat mot BP.
Örebro makkk
2007-08-06 09:22
//Wivallius

Visst, håller med om att kan Jon spela så borde han det också, Nedim skulle behöva få känna lite bänk kanske för att komma igång.
Örebro Pännibridsch
2007-08-06 09:18
Tack för FANTV-intervjuer. De är riktigt bra. Oerhört tråkigt med att James blev sjuk i går.
Är jag ensam om att tycka att Anttonen är bättre till vänster?
Wivallius
2007-08-06 09:15
//makkk

Ser ut som en vettig 10:a. Jag vill se Jon istället för Nedim om Jon nu hämtar sig tills dess.
Örebro makkk
2007-08-06 09:11
Hoppas på denna startelva mot BP

westman
samuelsson,wikström,holger,riddez
pettersson,lars,seb,antonen
rodevåg,nedim
Örebro Aspen
2007-08-06 09:08
Ämne: //Aspen

Yunus är ....
Just precis. Det var första gången James vara skadad. Men det vara inte första möjligheten för Walker att ge honom chansen.
Kritik är det bara ge men den ska vara saklig och precis.
Tycker FrSa alltid ha tagit chansen hoppas han är ordinarie nu. Valium till ÖSK-Karl. Det behövs kämpar också.
Det finns några spelare som verkligen fått chansen men inte motsvarat förväntningarna. Tänker på Nedim, Johan och som ändå fått mycket speltid.
Det Walker säger är att han tycker han har ett dåligt alt. ointresserat material att jobba med.
Ingen kritik må falla på honom själv!!!
Wivallius
2007-08-06 09:08
Lasse Sandlin var överhuvudtaget väldigt positiv till ÖSK i sin krönika i Aftonbladet. Vi ligger bra till i den blaskan. Det är annat än den andra kvällsdraken!
Wivallius
2007-08-06 09:04
//BabyKladde

Detr var inte FloMo som påstod det var filmning. det var Real_Cirillo
Örebro BabyKladde
2007-08-06 09:00
FloMo:
Visst ni kan börja filma som idioter om era spelare vill, men tror itne det lönar sig nåt !
Straffen var absolut inte feldömd, till och med eran lagkapten erkände att det var straff..
..är mer förvånad över att vi fick straff, vi har ju haft dom mot oss förut den här säsongen.

Nu borde väl Lagerbäck få upp blickarna mot Riddez?
Det var landslagsklass på han idag!

EDIT:
Anmäl er till bortamatchen mot BP 12 Augusti!
(har dock förhinder själv =/)
Wivallius
2007-08-06 08:52
//Aspen

Yunus är väl fortfarande inte spelklar och James var ju skadad igår!!
Wivallius
2007-08-06 08:51
Lasse Sandlin tycker det är dags för en A-kamp för Riddez :-D
Örebro Aspen
2007-08-06 08:51
jocke//Jag såg reservlagsmatchen mot Enköping. Där var James och Yunus bäst i ÖSK. Vilket det var fler än jag som tyckte. Ingen av dom var med i truppen i går. De chanser som Walker ger är vanligen sista 10 min på en ovan plats.
Jag tycker Walker dålig på att få fram unga talanger. Dessutom är hans analyser och uttalanden efter matcherna uppseendeväckande konstiga. Noterbart är att Walker var nöjd med truppen på försäsongen.
Örebro 1981
2007-08-06 08:45
"En ÖSK-supporter misshandlades av tre Hammarbysupportrar på en restaurang i centrala staden"
Annons: