/fotboll/osk/forum/7877.aspx/fotboll/osk/forum/7877.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro jockkk
2007-08-11 15:41
Hoppas James Frempong var starta mot BP ,
Örebro Rasberg
2007-08-11 14:29
Folk har en ovana att idealisera spelare som var okej till fotbollskungar när det kommer till spekulationer.

Costa var helt okej och kunde blixtra till ibland. Hade han haft konditionen att klara en innermittsplats så vore han kanske lite lite intressant. MEN, han är inte i närheten av att klara en hel match på den positionen.
Örebro Banús ♪ ♫
2007-08-11 14:18
Ämne: Banús ♪ // Om ....
jaså ok... det blir svårt att komma över 11.700 mot AIK... tror bara vi kommer upp i 10.000
Örebro Banús ♪ ♫
2007-08-11 13:32
Björn i Blekinge /

ingen fara, vi förstod ju hela tiden vad du menade =)

ÖSK;are //
okej, det väntas bli ca 400 örebroare på Grimsta IP imorrn (dock kan jag själv inte närvara) så se nu till att sjunga!! Och sjung riktigt högt under hela matchen så spelarna känner vårat stöd!!
och blir det mål för ÖSK, jubla så högt och härligt att publiken på Grimsta som håller på BP skiter på sig av rädsla ;)

Hejja SPORT!!

edit:stavfel
Mjällby Björn i Blekinge
2007-08-11 13:04
Banús:

Beklagar årtalsmissen i ESK-forumet. Är numera korrigerad.

Lycka till mot BP (även om jag hellre ser TFF i SE, mycket kortare bortaresa).
Örebro Kronblom
2007-08-11 12:57
RCosta var ju knappast ngn målspottare när han spelade i ÖSK så han skulle ju inte bli det nu heller!
Örebro Bastard on Parade
2007-08-11 12:45
Costa är kontraktslös tror jag. Förstår inte varför folk vill ha honom nu. Han har inte tillräckligt bra kondition, ytterst ofarlig och inte direkt kvick. Nordin är samma spelartyp, ge honom lite tid så har vi en bättre variant av Costa.
Örebro BabyKladde
2007-08-11 12:38
Ämne: Nån som vet publiksn....
Liberate:

nåt på 2.000-3.000 har dom väl nu..
det är väl runt dom siffror som BP haft sina tre matcher där i år..
Örebro jappel
2007-08-11 12:34
Ämne: Ja ni kanske har rät....
han verkar spela i schwesiska ligan.
FC Winterthur. Om jag inte hittat fel Costa.
Örebro jocke.
2007-08-11 11:52
Ja ni kanske har rätt i det. Men håll med om att det skulle vara lite kul att se honom i ösk-tröjan igen, om än bara för lite inhopp. Men vet ni eller någon annan var han tog vägen efter ösk ?
Örebro One¨touch
2007-08-11 11:30
jocke// Costa var och är för seg för spel på den här nivån. Hans bästa insats kom paradoxalt nog i en match där han spelade innermitt. Han slet som ett djur och med sin härliga blick för spelet låg han bakom det mesta i 25 minuter.

Därefter var han i dimman, likt Elofsson (vs Mülegg).. Och blev således utbytt eller omplacerad efter paus (minns inte vilket).
Örebro rirobban
2007-08-11 11:23
Mr TFF//
Han menar i inför-rapporten att vi låg på förstaplats när matchen mot Brommapojkarna spelades förra säsongen. ÖSK var ju påväg mot en solklar serieseger men så började laget att förlora!
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-08-11 11:23
Nån som vet publiksnittet på Grimsta?mer än 512st på söndag hoppas jag.
Trelleborg Mr TFF
2007-08-11 11:09
Lite väl tilltagen inför rapport eller var det ett önsketänkande"Fjolårets förstaplats i Superettan,,,," lycka till på söndag o vinn så lämnar vi BP till SE... sett till tabellen ifjol ska dom ju lämna..
Örebro jappel
2007-08-11 10:46
syntax error...
Örebro jocke.
2007-08-11 10:36
Mittåt//

Ja kanske, men tänk på att vi har Larsen som "offensiv mittfältare" nu, och på den positionen är definitivt Costa rappare i benen. I och för sig spelade han ju anfallare mestadels av tiden men tror på honom som off. mittfältare efter Larsen som ju slutar efter säsongen. Dock tror jag inte att vi kommer att få tillbaka honom, svårt att få tillbaka en spelare som man självmant släppt iväg tidigare. Jag har även för mig att även ifall han inte gjorde så mycket mål så var han en väldigt duktig framspelare och duktig med boll.

Även om det varken är den bästa eller för den delen en speciellt realistisk lösning tror jag det skulle kunna bli lite spännande :)
Örebro Mittåt
2007-08-11 09:57
Costa var alldeles för långsam och omständlig. Visserligen glimtade han till ibland, men hur gånger ledde hans aktioner enbart till frustration. trevlig kille, bra fotbollsspelare men alldeles för seg.
Örebro psoari
2007-08-11 09:37
Ämne: Ämne: Ämne....
Nu har jag också sett klippet. Åhh vad jag saknar... Larsen! Vilken skillnad på nu och då. Dessutom så saknar jag skotten utifrån.
Örebro jocke.
2007-08-11 08:02
Ämne: Ämne: Gamla g....
Kan bara instämma i att man saknar Costa när man ser alla gamla klipp! Varför gick han egentligen från ösk och vad gör han nu ? Han är väl inte mer än 23-24 år så kan han inte vara aktuell för en comeback i svartvitt tror ni :) ?
Örebro Tomten (ÄNTLIGEN!)
2007-08-11 07:30
Banús ♪ // Om vi drar mer än 11700 mot AIK snittar vi över 9000 hemma tror jag det var...

Rock_strongo // Om Näfver inte såg road ut på rehabcenter så gjorde han absolut det på Behrn Arena när han joggade ut i regnet och jag vrålade "KOM IGEN NÄFVER!!!!" från norra läktaren där jag & mackan satt och inmundigade en glass och njöt av utsikten :D
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-08-11 07:19
Ämne: Gamla goda minnen åt....
Saknar Costa.
Örebro rirobban
2007-08-11 00:47
Gamla goda minnen återkommer. Hammarbymatchen kommer om några år kännas som ett underbart gammalt minne. Kanske matchen som vänder trenden för ÖSK i år:)
Örebro Mittåt
2007-08-10 23:02
Gummianka// Ja, det kan du nog ha rätt i. Hysén är nog dessutom intressantare än vad berg är.
Örebro Gummianka
2007-08-10 22:46
Kanske ett sätt att få hem Tobias Hysén om inte det är klart redan.
Örebro Banús ♪ ♫
2007-08-10 22:37
mittåt//

eller så kan man kort beskriva övergången som att IFK behöver pengar i och med skattehärvan och de skiter i hur det går denna säsong i allsvenskan ;)
utan berg vinner de inget sm-guld...
(kanske inte med heller, men chansen är större MED honom)
Örebro Mittåt
2007-08-10 22:29
En märklig affär med Berg och IFK G. Knappt har killen slagit igenom förrän han är såld till Holland. Antingen resonerade man hos IFK så, att eftersom fotbollsform ofta är en färskvara, så gäller det att slå till medan den fortfarande är färsk.

Eller också insåg man att försäljningssumman skulle täcka ett antal hål i räkenskaperna samt möjliggöra ytterligare ett antal misslyckade spelarköp.
Örebro Mittåt
2007-08-10 22:05
Den kenyanske landslagsspelaren Jamal Mohammed fanns med på ESK:s fredagsträning och ska provträna med klubben en vecka framåt. Han beskrivs som en central offensiv mittfältare.
Örebro Mittåt
2007-08-10 22:02
ÖSK Ungdom torskade inte helt oväntat mot Adolfsberg i kväll. AIK fick ett något slumpbetonat mål i första halvlek och stängde sedan av mittfältet resten av matchen. De unga ÖSKarna hade inget motmedel och hemmalaget var minst lika bra i grenarna sparka resp. spring.

Hemmalagets seger var inte oförtjänt, men inte heller speciellt välförtjänt. Oavgjort 0-0 hade väl speglat de båda lagens insatser på ett bättre sätt.

AIKs andra mål kom med tre minuter kvar, då ÖSK pressade högt med i stort sett hela laget på jakt efter en kvittering. Det är sådant som händer och dessutom var det nog offside.
Örebro Mittåt
2007-08-10 21:57
BoP// 12:00
Örebro Majjo
2007-08-10 21:55
AIK:s Haynes kanske kan vara något för ÖSK:s högerbacksplats? Vore inte helt fel om Anttonen fick ägna sig att spela högermittfältare, det är ändå där jag tycker han har presterat bäst.
Såg för övrigt ett sammandrag av de senaste 8 ÖSK-matcherna på NA;s web-tv idag. Det slog mig att Rodevåg är ju livsfarlig för motståndarförsvaren! Han skapade en hel del chanser på egen hand, och borde definitivt finnas med i startelvan på Grimsta. Om nu någon hade tvivlat på det.. ;)
Alla till Grimsta!
Annons: