/fotboll/osk/forum/7853.aspx/fotboll/osk/forum/7853.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mac-T
2007-08-15 13:56
Ämne: Sitter det inga vuxn....
Hallå! En riktig supporter slänger inte sitt medlemskort bara för att hans lag inte sköts ordentligt eller att det inte vinner matcher. Det är ju nu som vi verkligen behövs. Man kan få uttrycka sin besvikelse och frustration, det är OK. Men jag frågar mig vilket lag du istället tänker börja hålla på i konsekvensens namn. Eller pladdrar du bara på i din besvikelse? Är själv inte nöjd med ÖSK:s spel men det gäller att se framåt. Varken du eller jag kan ändra på matcher som spelats. Men vi kan stärka oss själva och de andra här på Forumet genom att försöka ge tips om lösningar som kanske sen kan nå ledningen. Allt är väl inte hopplöst?
Örebro Aspen
2007-08-15 13:52
Ämne: Men alltså det är ju....En proffsig klubb satsar inte allt på ett så oprövat kort. Och så sent.

Vi har både sportchef och VD. Allt man kunnat fixa fram är en spelare utan klubb boende i Örebro. Det tycker jag är för skralt.
En degradering till S1 är inget som kommer som en överraskning.
Örebro StårSjälv
2007-08-15 13:49
"Länder som styrs av Mutor och Pengar" , med andra ord varenda land som finns ;)
Örebro 1981
2007-08-15 13:45
Men alltså det är ju inte Styrelsens fel ang afrikas lagar & regler. Länder som styrs av mutor och pengar. Kan ta år att ordna pass till spelare.
Är det värt att kasta bort pengar på nu? När vi behöver nya spelare idag och inte nästa år?

Svar Nej. Vi har ju f.ö ett levande expempel i Yunas
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-08-15 13:40
Sitter det inga vuxna i Ösk:s styrelse?jävla dagis,fn va sne jag blir,fan att jag håller på detta skitlag.
Örebro 1981
2007-08-15 13:32
// Det där var väl ganska onödigt? // Admin //

Sorry Admin. Övertramp av mig.
Örebro gatti
2007-08-15 13:30
Är någon förvånad??????????
2007-08-15 13:27
Ämne: ÖSK:s drömvärvning h....
F**k alla ansvariga för Ösk:s värvningar.
Örebro Tomten (Upp som en sol, ner som en pannkaka...)
2007-08-15 13:17
ÖSK:s drömvärvning har spruckit...
Örebro Aspen
2007-08-15 13:02
Lennart Sjögren Sportchef på ÖSK lider säkert helvetiskt nu. Laget går dåligt och alla konkurenter förstärker sina trupper. ÖSK har lyckats förstärka med en spelare som inte tillhörde något lag och redan var bosatt i stan.
Det kommer bli livligt när/om ÖSK står där med biljetten till S1 och utan försök att förstärka truppen.
Örebro Tomten (Upp som en sol, ner som en pannkaka...)
Adamski // Han slutade ju spela fotboll 2005 efter 2 år i Japan...
Örebro go_osk
Ämne: Ge mig tre anledning....
1. Vi är grymma hemma på konstgräset och spelarna vågar spela ut på ett helt annat sätt där.

2. Spelarna borde vara jäkligt revanschsugna efter det pinsamma nederlaget mot BP, så en seger mot gnaget är höst rimligt för att sätta lite plåster på såren.

3. Vi får tillbaka Nordback som har visat sig vara en riktigt viktigt kugge på mitten. Hans aggressivitet lär behövas mer än någonsin. Betänk dessutom att Holgersson och Jansson lär vara ordentligt taggade för att bevisa att de även ska bilda mittlås i framtiden.

På den fjärde punkten är det upp till oss supportrar. Vi måste även ta vårt ansvar och lyfta fram ÖSK som aldrig förr. Detta gäller som tidigare sagt samtliga åskådare med minsta lilla ÖSK hjärta, det spelar ingen roll om du sitter på sittplats eller står i klacken. Du ska stödja Örebro SK!

Krossa Gnaget!
Örebro Faxe( den store Dansken)
2007-08-15 12:58
Ja,just de.
Örebro Adamski
2007-08-15 12:56
Faxe/
Haginge är avstängd.
Örebro Faxe( den store Dansken)
2007-08-15 12:55
Mac-T/
1.Nordback
2.Haginge
3.Plasten
Örebro Adamski
2007-08-15 12:54
Några småfåglar har viskat mig i örat att ÖSK:s nya Afrikan kan kanske vara ingen mindre än Patrick Mboma, den gamle Kameruanske storspelaren.
Örebro Mac-T
2007-08-15 12:48
Ge mig tre anledningar till att vi vinner mot AIK nu i helgen!
Örebro Johannes A.
2007-08-15 12:35
Hittade ett gammalt matchprogram från 26 oktober 1996. På sidan nio kan man hitta en gästtyckare (denna gång var det Per Josefsson från Radiosporten), Thörners tankar, samt Sjöborgs synpunkter.

Från den sistnämnde måste detta vara en klassiker:
"Sista bortamatchen gick bra både på planen och utanför. Jag vann nämligen klackmatchen som ensam Pingvin på Vångavallen. Trelleborgs klack med det märkliga namnet Evy Palm är nämligen nerlagd."

:-)
Örebro Aspen
2007-08-15 10:47
ÖSK behöver en mittfältare som kan utmana och ta sig förbi sin motståndare. Dagen inläggsfotboll är för enkel för motståndarförsvaret. Anttonen och ibland Larsen klarar detta. Inte Nordback, Seb eller Johan. En som graranterat klarar det är James, kanske också Kevin.
Alltså in med James eller Kevin på mittfältet. Seb åter till anfallet, där gjorde han nytta i fjol.
Örebro Banús ♪ ♫
2007-08-15 10:29
Sirius vill värva Nicklas Carlsson !!

nej det vill dem inte alls... ÖSK vill ha Nicklas!
eller åt det minstonde jag...
Örebro pemo
2007-08-15 10:24
Att Kevin är tunn skall väl inte störa något. Se bara på 2-0 målet av Valencia. Minst på plan nickar bäst. Vi har en alldeles för stor tilltro till storlek ( både i fotboll och hockey ) Det är betydligt viktigare att man vill något, än att vara störst på plan. VÅGA VINN!!! Krossa AIK!
2007-08-15 07:51
Så ängsliga som Elfsborg såg ut igår,vilsna,rädda,så ser vi ut i varje match vi spelar,alldeles för mycket respekt för motståndarna.
Örebro kenya
2007-08-15 03:10
Jag ser gärna att vi startar med Robbo och Nedim på topp mot AIK.

Ger Robert en riktig chans att visa upp sig och stångas ordentligt i boxen. Nedim har en formsvacka, vad den beror på vet jag inte, men han behövs uppe på topp. Det lilla vi har skapat framåt i de senaste matcherna har Nedim varit inblandad i. Tänker då framför allt på straffsituationerna mot Bajen och BP.

James eller Seb på kanten är mitt stora dilemma, men jag ser nog helst Seb från start. Jag gör en Lagerbäck och går efter rutin. James får gärna komma in sista 30 min och röra om i grytan.

Örebro ÖSK-Karl
2007-08-15 00:39
rirobban//

Kevin väger alldeles för lätt än så länge. Det lilla vi fått se av Nordin tycker jag borde ge honom en plats på bänken. Dessutom behöver faktiskt Nedim fortfarande tolkhjälp (inget skämt).
Örebro ÖSK-Karl
2007-08-15 00:34
Här är laget som kan ge AIK en match trots våra avstängningar:

---------------------RR--------------------------
Anttonen------Frippe----Holgersson-----Riddez----
Larsen---Robert W.-----Nordback-------Frempong---
-------Rodevåg alt. Nedim-------Seb--------------
Örebro rirobban
2007-08-15 00:31
pemo//
Eller så platsar han helt enkelt inte. Både Robert och Kevin Walker kom in och gjorde fina prestationer mot BP senast. Ser hellre att man satsar på dem...
Örebro ÖSK-Karl
2007-08-15 00:27
pemo//

En kvalificerad gissning gällande Nordin. I och med att ÖSK:s avtal med Rynninge ger dem pengar om Nordin är med i truppen och extra för speltid, så snålar man nog just nu in på detta.

Även Nordins privata avtal är prestationsbaserat. Förstår att han blir lite sur när han får stå tillbaka för Kevin W.
Örebro pemo
2007-08-15 00:00
Vad har hänt med Nordin? Från inhoppare i tre matcher till att int ens sitta på bänken. Har han halsfluss?
Örebro Banús ♪ ♫
2007-08-14 23:56
Valencia - Elfsbrog 3-0

"jag har aldrig sett ÖSK lira så bra boll" ;)

valencia (svartvita dräkter) elfsborg (röda)
Örebro pemo
2007-08-14 23:56
Funderar lite på allt skitsnack om Walker brothers. Det är nog dags att ge Robban chansen nu. Hans mål mot BP visade mer glöd än tidigare toppforwards visat på hela säsongen. Skola om Rodevåg till högerback eller så. I allsvenskan räcker han inte till som topp. Hoppas verkligen att BP-förlusten tas igen mot AIK. Så djävla bra som kvällstidningarna vill är inte gnaget. Hoppas också att Frippe visar lite av musklerna från förra året. Händer det något på fronten för nyförvärv?
Annons: