/fotboll/osk/forum/7849.aspx/fotboll/osk/forum/7849.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kronblom
2007-08-17 13:15
kan undra hur intresset inför bortamatchen mot Trelleborg blir om man orkar arrangera en bussresa ner till skåne,också en nyckelmatch men det är ju väldigt långt ner dit och ÖSK går ju kräftgång på bortaplan så man kanske inte ska hoppas på för mycket...
Örebro pemo
2007-08-17 11:51
Ämne: -------------Westman....Glöm Nordin. Han kommer inte att starta i ÖSK under 2007.
Frågan är väl om han kommer med på bänken igen. Sätt in Robert i laget. Han kämpar i alla fall. Mot AIK kommer nog den fysiska fotbollen att prioriteras. Frågan är väl om Frippe klarar av att starta utan någon match i benen. Tror mer på Anttonen-Fresa Glenn och Joel i backlinjen
Örebro Adamski
2007-08-17 11:42
Chipset//

Naturligtvis, ingen i ÖSK kan matcha den fart som Frampong har med boll. Samtidigt så är det få i ÖSK som kan matcha Frempongs första touch i fart vid boll. Detta är utmärkt vid kontringar. Jag tror ju inte Walker går ut med denna uppställning. Men man måste agera utifrån det man har och utnyttja det man kan bäst och hugga bättre på motståndarnas svagheter än vad dem kan hugga på våra. Vill gärna se din uppställning? Allt gott
Örebro Erki
2007-08-17 11:42
IFK Göteborg gnäller också på Fröjdfelt.
Ändå gjorde Fröjdfelt en succématch jämfört med BP-ÖSK.
Örebro Chipset
2007-08-17 11:41
E.Shams// Dags att du gör din plikt och tippar på ÖSK på söndag. Du har ju gjort en omvänd (och felaktig) jinx av ÖSK. Det kan vara dig det hänger på. Jag börjar tro det. ;-)
Örebro Chipset
2007-08-17 11:37
Johannes A//
Tack!
Örebro Chipset
2007-08-17 11:36
Adamski// En god tanke men jag anser att risken med den uppställningen är att Frempong får agera för mycket bollmottagare och mötande spelare. Som bollmottagare är Frempong iiinge viidare. Då är det bättre att han är rättvänd och kan uttnyttja de fria ytor som finns på kanten. Ingen i dagens ÖSK trupp kan matcha den fart som Frempong har med boll.
Örebro Johannes A.
2007-08-17 11:35
Chipset//
Ingen träning i dag. I morgon tränar man ett lättare pass klockan 12:00.
Örebro Adamski
2007-08-17 11:08
One touch//

Förändringar har bara gjorts på nödvändiga positioner, stommen är kvar. Ryggraden i vårt lag som jag ser det är Haginge-Nordback-Larsen-Henriksson-Antonnen-Halilovic. Resten är bara utfyllnad. Då vi saknar ett led i ryggraden dvs Haginge så tycker jag det är ett rent självmord att sätta två matchotränade backar bredvid varandra med Samuelsson som högerback. Lösningen på detta är att flytta ner Henriksson i mittförsvaret tycker jag. Dels så tillhör han "stommen" och dels så är han inte matchotränad och huvudspelet och rutinen är det inget fel på hller. En annan aspekt är att vi får en mer spelande backlinje. Dvs Henriksson kan "hålla" bollen och ge oss tid eller lägga smartare passningar än långbollar. På topp har jag satt Frempong då jag tror att han kan med sin teknik, snabbhet och allmänna spelhunger utmana backlinjer på ett helt annat sätt än vad vi har sett våra anfallare göra denna säsong. Han skulle på så sätt dra uppmärksamhet från Halilovic, som i sin tur då borde komma igen och hamna i avslutande positioner.
Örebro Chipset
2007-08-17 11:08
Träningstider finns inte på officiella antar jag. Iallafall hittar jag dom inte. Någon som har koll?
Örebro Mac-T
2007-08-17 10:57
Ämne: Adamski// Din uppstä....
One touch//
Hur ser din uppställning ut?
Örebro Erki
2007-08-17 10:51
Ämne: 988// Paul Oyuga i B....
I Norge.
Örebro One¨touch
2007-08-17 10:51
Adamski// Din uppställning innehåller förändring på minst 5 platser. Du saknar licens för att vara tränare får jag förmoda? ;-)
Örebro Chipset
2007-08-17 10:43
988// Paul Oyuga i Bryne och Boniventure Maruti i Follo. Bryne i andradivisionen och Follo i tredjedivisionen.
Örebro Adamski
2007-08-17 10:42
-------------Westman----------------
Jansson Henriksson Holgersson Riddez
Gerzic--Larsen----Nordback---Antonnen
--------Halilovic--Frempong-------
SvenskaFans 988
2007-08-17 10:35
Var spelar maruti och oyoga nu? slutat?
SvenskaFans 988
2007-08-17 10:35
Var spelar maruti och oyoga nu? slutat?
Örebro Ståhl
2007-08-17 10:02
Uppställning mot AIK:
Rickardsson
Samuelsson-Jansson-Holgersson-Riddez
Larsen-Nordback-R Walker-Antonnen
Henriksson-Halilovic

Uppställning mot Trelleborg:
Rickardsson
Samuelsson-Haginge-Wikström-Holgersson
Antonnen-Nordback-Larsen-Riddez
Henriksson-Halilovic

Örebro Chipset
2007-08-17 09:18
Härligt av ÖSK att skicka en delegation till migrationsverket och hjälpa till med (betala?) systerns resa till Sverige. Mycket fint gjort!
Örebro Chipset
2007-08-17 09:16
Funderar på att luncha på Behrn idag. När tränar de svartvita?
Örebro Tomten (Upp som en sol, ner som en pannkaka...)
2007-08-17 07:28
Lite info om Yunus...
Örebro Mac-T
2007-08-17 00:37
Ämne: Sätter alla pengar j....
Sogen// Du är villig att satsa alla dina pengar på att Barsom går till Örebro. Vad gör det påståendet till en sådan högoddsare? Var inte BP med i diskussionerna också?
Örebro Bastard on Parade
2007-08-16 23:59
Marta//

Visst har det gått bra för Tahiri, eller snarare Tahirovic. Men jag har svaga minnen om att jag läst en gammal intervju med Walker där han vill att unga spelare ska ha tålamod, Emra hade väl inte det riktigt.

Robert har viljan och inställningen som så många andra i laget behöver. Skulle bli glad om han får spela mot AIK men vågar Patrick nu när han är ifrågasatt?
Örebro Marta
2007-08-16 22:02
Ämne: Marta o Co. // så hä....
Tack för infon tomten... Lika tydligt och klart som vanligt. Utesluter inte att det handlar om en svensk... hmmm, Ska det vara en ledtråd eller innebär det att vi över huvud taget inte kan utesluta någon alls? Jaja, snart stänger fönstret så snart vet vi...

Bastard on Parade/ Tror Tahiri hade en agent som drev på han rätt hårt och försökte intala både honom och hans far om att han var framtiden personifierad. Dessutom gick det väl rätt bra för honom ändå? Har väl inte heller varit ordinarie i HBK.

Chipset/ Håller med om Robert, ge honom en ärlig chans. Kanske kan en sådan kille även dra med sig laget rent adrenalinmässigt.
Örebro Chipset
2007-08-16 20:40
Vi har ett bättre lag än BP. Vi kom före dom i superettan förra året. Jag tror vi gör det igen. Det enda jag kräver är att Walker är uppmärksam på vilka spelare som är taggade. Frempong bör spela, likaså bör R.Walker få åtminstone lite tid på planen. Den sistnämnde har visat enorm kampmoral i de matcher han spelat och just kampmoralen har varit låg hos flera av de rutinerade killarna.
Örebro Ståhl
2007-08-16 20:12
Minns förra året när ÖSK ville ha Kabba Samura men det blev Halilovic i stället. Då var man ganska nöjd att det blev Nedim och inte Kabba.

Nu när man ser att HJK slagit Ålborg i Uefa-kvalet med 2-1 och Samura gjort båda målen så ångrar man sig lite. Fast i och för sig hade vi nog varit kvar i superettan utan Halilovic...
Örebro Sogen
2007-08-16 19:52
Sätter alla pengar jag har på att Abgar barsom presenteras som ett nyförvärv nästa vecka.

Med honom på planen kommer vi att hänga kvar för då kan vi skicka redhead tillbaka till Degerfors.
IFK Norrköping fotbollsvän
2007-08-16 19:05
Ge järnet nu i höst,se till att ni hänger kvar så vi kan mötas nästa år.
Det är alltid roligt att möta er och era och våra supportrar vill se fotboll ha det kul...
Örebro Aspen
2007-08-16 17:32
Ämne: Aspen//

Det där s....Det stämmer för Örebro och årets serie. Är själv mycket besviken. Har trott på något annat. Spelarna ser att andra AS-klubbar erbjuder snabbare utvecklingsvägar.
Örebro Bastard on Parade
2007-08-16 17:27
Aspen//

Det där stämmer väl inte riktigt? Unge Bengtsson från Sundsvall sökte sig ju självmant till Örebro för att han tyckte att ungdomarna fick chansen.

Men personligen håller jag dock med dig. Det tar alldeles för lång tid innan ungtupparna får chansen att etablera sig på allvar, men jag tror samtidigt att det kan vara bra för spelarnas utveckling.

Kommer man som ung, lovande spelare och direkt blir given i laget kanske man slutar kämpa lika hårt. Näfver har fortsatt att kämpa hela tiden även om man kanske tyckt att han förtjänade mer speltid förra säsongen och året innan det. Tahiri klarade inte av det och drog vidare...

Det kan vara ett litet test för att se hurdant psyke spelarna har. Om de accepterar bänken och kämpar hårdare så får de chansen, gnäller de så kan de packa väskan och söka sig till Halmstad.
Annons: