/fotboll/osk/forum/7835.aspx/fotboll/osk/forum/7835.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Malmö FF Pågarn
2007-08-20 15:01
komisk rubrik "walk"er får gå xP
Örebro Stålmusen
2007-08-20 15:01
Capello är ju ledig ;)
Örebro go_osk
2007-08-20 15:00
Det snackades ju tidigare om att Skövde AIK:s tränare Gudmundur Magnusson skulle vara aktuell som efterträdare för Walker efter pågående säsong. Frågan är dock om han är villig att släppa sitt uppdrag i Skövde mitt under säsongen.

Tillsvidare ser jag gärna en tränare med mycket hjärta. Lars Zetterlund, Benny Lennartsson eller Thomas Nordahl vore därför inte fel.
Rock_strongo
2007-08-20 14:59
känns ändå lite tråkigt att Walker får sparken.han har gjort mycket för Ösk.blir iaf väldigt intressant att se vem som kommer ta över.B-A Strömberg;)?
Örebro Djäflun
2007-08-20 14:58
Tycker det känns sorgligt med Walker. Får en känsla av att det är ett stort misstag. Jag hoppas verkligen att det finns en bra "reservplan" nu, annars så är det kris på riktigt dj*vla alvar nu.
Tack för denna tiden Walker och lycka till i framtiden.......och hoppas du kommer minnas vår stad för positiva saker oxå och inte bara detta.
Örebro EbooT
2007-08-20 14:58
ÖSKÖSK: Du tror inte de har kontrakt som alla andra fotbollsspelare på denna nivå?
Örebro ÖSKÖSK
2007-08-20 14:57
Nu drar bröderna Walker också
Örebro ÖSKÖSK
Mjällby Hackl
Vad ni än gör, ta inte Sören Cratz...
Örebro ÖSKÖSK
Örebro Kerberos
Jag får också passa på att tacka Walker för hans tid i ÖSK och för allt de han gjort och stått upp för.

Tack för din tid Walker!

Det vi får hoppas på nu är att ledningen har en ersättare klar som är redo att köra igång redan i eftermiddag med att se över läget, sätta sig in i vilka spelare som finns till förfogande och vilka kvalitéer de har. Risken är att det är för lite tid att göra någon bra analys och inventering från den nya tränarens tycke och att han då istället går i "gamla säkra spår" och kör Walkers startelvor och spelsystem. Då finns det en stor risk att tränarbytet inte medför någon större skillnad mer än personkemiska.
AIK Saywee
Vem vågar ta över?

Hur har det gått för Degen efter tränarbytet, har för mig att de parkerar långt ned i SE, eller?

Det är inte alltid lätt att göra det rätta när det är tungt, det är så mycket enklare när det går bra.

Ni vet att jag är optimist, men ni ska veta att jag idag är en orolig optimist. Men optimist det är jag!

De två närmaste matcherna blir avgjörande och frågan är om inte jag skulle kunna ta ut en bra elva tillsammans med övriga forumskribenter, för TFF och GAIS kan väl inte vara omöjliga.

Men om en ny tränare med sitt omrörande i grytan skapar kaos i en grupp med "begynnande anarki" och dålig stämning då blir det inte roligt.

FORZA SVARTVITT!
Örebro Pencing
2007-08-20 14:56
Nu måste vi gilla läget! Vi behöver inte kasta skit på Walker, som verkligen gett sitt allt för ÖSK och som tog oss upp i allsvenskan. Det va en stark bedrift. Nu måste vi stå samman och ge den nya tränaren stöd, men även ge Walker den cred han förtjänar.

ÖSK ligger illa till och nånting va tvunget att hända. Byta tränare är den enkla lösningen. Jag vet inte om det va rätt. Men känner mig ändå positiv. En ny energi kommer in i laget.

Vad jag vill vädja alla ÖSK-fans till är att inte kasta skit och skylla på Walker. För vi vill inte heller bli av med hans talangfulla söner. De kan bli nycklar i framtidens ÖSK.

Nu kör vi resten av säsongen. Vi ska klara detta!!!
Örebro Storm_90
2007-08-20 14:55
Tack för allt Walker. Men tyvärr så hade du kört fast och det fanns inget annat att göra. Jag önskar Walker all lycka i sin karriär.
Örebro dalavallen93
2007-08-20 14:54
ooooohhh benny benny
Örebro EbooT
2007-08-20 14:54
Kevins speltid har väl vart ytters begränsad. Robert har ju gjort bättre ifrån sig än vad många andra så jag tror nog vi får se mer av honom, även om hans far nu inte tar ut laget. Hellre Robert/Kevin Walker på de positioner Walker försökt använda SeHe. Honom ser vi förhoppningsvis aldrig mer i en ÖSK-tröja.
Hoppas nu bara Frempong visar framfötterna på en gång och får starta ett par matcher till. Tycker han var pigg men kanske lite tagen av stundens allvar. Det kommer bli mkt mkt bättre.
Häcken Johnny_
2007-08-20 14:53
Stefan Lundin skulle väl smaka mumma? :)
Syrianska FC ÖSK-David
2007-08-20 14:52
Ge oss Axén!
Rock_strongo
2007-08-20 14:52
nej fyfan inte Benny.
Ljungskile Ricia
2007-08-20 14:50
Jag kan inte påstå att jag är speciellt insatt i det här (det är därför jag frågar er ÖSK-are), men skulle det verkligen hjälpa med en ny tränare?
Örebro Chipset
2007-08-20 14:49
Ge oss inte Benny L!
Örebro Jimpa_90
2007-08-20 14:49
Exakt. I och med att walker är petad så får vi nu se om bröderna får lika mycket speltid, eller om det var deras far som gav dem speltid.
Örebro go_osk
2007-08-20 14:48
Skönt att se att ÖSK väljer att agera, även om jag kan tycka att det är orättvist att lägga all skuld på Patrick Walker. Men jag vill återigen betona att det är lättare att sparka en tränare än 26 spelare.

Walker tycks dessutom inte ha dragit jämt med ett antal spelare de senaste åren.

Nu gäller det bara att vi supportrar fortsätter att stå upp för klubben. Det är vi som är ÖSK!
Örebro deportivista
2007-08-20 14:47
Hoppas också att inte Kevin och Robert nu jagas bort från klubben - de tillhör fortfarande några av Sveriges mest lovande mittfältare...
Örebro Jimpa_90
2007-08-20 14:46
I ju för sig när man bara ser det match efter match vill man se Walker sparkad. Men om man tänker efter, vem kan ersätta honom? Vi är mitt inne i en säsong, finns ingen som kan ta plats nu!
Örebro deportivista
2007-08-20 14:45
+ satsningen på unga talanger, försöken att få ÖSK att bli ett mer spelande lag.

- matchcoachning, att "spelandet" ibland varit för naivt mot bra motstånd, att spelarna varit missnöjda

Samtidigt så är det oroväckande att missnöjet bland spelartruppen IGEN kommer fram och gör att ÖSK avbryter samarbetet med en tränare. Vem/vilka kan tänkas vara drivande i dessa ständiga missnöjesyttringar? (och säg inte Nedim, han har varit i klubben under bara ett år)
Örebro Robben 82
2007-08-20 14:44
Nu får vi hoppas på en nytändning och sammtidigt tacka Walker för sin tid i klubben som han gjort mycket bra för!
Örebro Chipset
Jag minns när Walker stod i entren på stora hotellet kvällen efter avancemanget till allsvenskan. Supportrarna skrek om SM-guld och Walker försökte redan då, trots att han var smådragen, rörd och lyrisk, att tona ner förväntningarna. Det enda han bad om var tålamod och förtroende. Mycket vemodigt i efterhand. Men men, är det detta som krävs för att vi spelar kvar till 100-års jubileumet så är det det rätta.
Örebro micro_42
Kanske dags för Larssen att ta ett större ansvar som ledare eller taktiskt ansvarig för resten av säsongen nu ?
Örebro dalavallen93
2007-08-20 14:43
Ge oss benny .L
Annons: