/fotboll/osk/forum/7829.aspx/fotboll/osk/forum/7829.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro abdel seidou
2007-08-20 20:39
urban hammar.
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-08-20 20:37
Plingu: runt 8500 tror jag.
Angående truppen så visst,den är lite tunn. Men den besitter hyfsat mycket talang. Sen är det synd att Glenn Holgersson inte visat framfötterna, gillar han som fan och tror att han skulle kunna bli en riktig kugge och uppspels-back av rang med lite bättre självförtroende. Problemet i år har helt enkelt varit alla så försmädliga oavgjorda matcher där ÖSK borde ha vunnit.
Örebro E.Shams
2007-08-20 20:37

De tre sista lagen har nästan lika många poäng och det finns rätt många poäng kvar att spela om.

Detta är inte slut. Inte på långa vägar. Det har bara börjat.

Örebro E.Shams
2007-08-20 20:33
Marta// Jag redigerad inlägget, missade ett INTE.

Truppen är INTE så dålig att laget ska ligga sist men samtidigt är den inte tillräckligt bra för att undvika den rätt stora risken.
Örebro Plingu
2007-08-20 20:32
Vad ligger Publiksnittet på för Behrn Arena just idag?
Örebro Tåfjutt
2007-08-20 20:31
Triz
Håller med fullständigt, vad har styrelsen gjort för att förtjäna att sitta kvar? Vart tog den allsvenska satsningen vägen när vi gick upp? Och om det stämmer att Walker efterlyste 2-3 spelartyper inför denna säsong och inte fått gensvar, då kan man inte vara så fega som strutsen o sticka ner huvudet och skylla ifrån sig. ÖSK Styrelse...det går aldriii!
Örebro Marta
2007-08-20 20:29
För övrigt alltid trevligt med, vad- var- det- jag- sa- pekpinnar. Det blir man alltid på lite bättre humör av.
Örebro gurka
2007-08-20 20:29
Ämne:
Jag tror att vissa....
vad är bra för ösk,enligt min meningen är det när spelare,styrelse,ledare,suppotrar,mmm ger hundra%
Örebro Marta
2007-08-20 20:28
E.Shams// Det här får du allt förklara en gång till;
"
ÖSK:s trupp är dock för tunn. Detta har jag sagt sedan länge. Truppen är så dålig att laget ska ligga sist men sammtidigt är den inte tillräckligt bra för att den risken ska finnas.
"
Örebro ÖSK KRILLE
2007-08-20 20:28
rykten på fotbollskanalen.se!
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-08-20 20:27
Jag trodde på allvar att vi kunde sluta på 5-7 plats i år,haha,vikken looser jag är,patetisk hehe.
Örebro Rallyfinnen
2007-08-20 20:24
Jag hoppas på Benny, han verkar vara en glad gubbe, tänk bara på den röda kepsen som kastades upp i luften varje gång Bristol gjorde mål.. Det var gamla Tipsextra-tider det, jag hoppas iaf att det kommer att återkomma på Behrnan i höst..
Örebro E.Shams
2007-08-20 20:23

Alltså kan en sämre tränare än Walker lyckas bättre med resultaten i ÖSK.

ÖSK:s trupp är dock för tunn. Detta har jag sagt sedan länge. Truppen är inte så dålig att laget ska ligga sist men samtidigt är den inte tillräckligt bra för att undvika den rätt stora risken.

Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-08-20 20:23
Tråkigt att det skulle bli så här med Walker men det var väl bäst för alla parter,får se hur det blir med sönerna,dom har kontrakt trots allt med Ösk,Tack till Mr Walker hur som helst,du har gjort mycket för klubben.
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-08-20 20:20
Shams: och det är precis det jag menar, det här är nödvändigtvis inte bra för ÖSK. Kommer Cratz hit är det definitivt inte bra för ÖSK.
Jag är förövrigt också på one touche och martas linje.
Örebro Marta
2007-08-20 20:19
Enligt mig så är ett oerhört viktigt ansvarsområden för spelarna att följa givna direktiv. För att detta ska kunna göras på bästa sätt så är det oerhört viktig att spalarna tror på den spelidé som man ämnar spela efter. Här har tränaren en oerhört viktigt uppgift. Tror man, som spelare, på det man gör, gör man ett fan så mycket bättre arbete.
Örebro deportivista
2007-08-20 20:17
Stödjer One Touch och Marta till 100%.

Nu gäller det att vi räddar ÖSK kvar i högsta serien, men därefter är det dags att göra klart vilka vi vill ha kvar i klubben i framtiden - spelare med karaktär som vill klubbens (snarare än sitt personliga) bästa. Fortsätt våga satsa på ungdomarna (inklusive Robert och Kevin), men plocka in några rutinerade för att ge stabilitet.
Örebro E.Shams
2007-08-20 20:17

Jag tror att vissa blandar ihop saker och ting. Vems fel det är pratas det om.

Det är inte detsamma som "Vad är bra för ÖSK"?
Walker kanske är en bra tränare. Dessutom så kanske det inte är hans fel. Det kan dock vara så att han inte är bra för ÖSK.

Således är diskussionen om det är hans fel eller inte det man i första hand ska prata om utan frågeställningen skall alltid vara, "Vad är bra för ÖSK"?

Örebro ÖSK KRILLE
2007-08-20 20:15
Vilken tränare det än blir så måste vi supportrar stå bakom nya tränaren och spelarna å de får lite arbetsro!
Örebro Aspen
2007-08-20 20:10
Positivt är att vi ligger på forum-toppen igen
Örebro Aspen
2007-08-20 20:05
Helt klart att allt inte är Walkers fel.
Dom uteblivna sommarvärvningarna är sportchefens ansvar. Velande med vilka spelartyper som behövs och till sist visum historien kan inte Wakler skyllas för.
Vad har spelarna för ansvar? Fan vet?
Örebro Marta
Bra skrivet One Touch
Syrianska FC TriZ
ÖSKs styrelse är nog den sämsta i landet, man tar fram talang efter talang men ger dem aldrig chansen. Walker var bra för ÖSK, men ledningen borde helt bytas ut!
Örebro 1981
2007-08-20 20:03
Henrik(ÖSK)/
Det lät så iaf. Men nu inser jag mitt onödiga påhopp!

En gång svartvit alltid svartvit!
Örebro One¨touch
2007-08-20 19:58
Känslorna och tankarna virvlade runt i expressfart då jag fick beskedet via 102.8Mhz i eftermiddag.

Jag gillar verkligen Walker, har fattat tycke för honom. Han verkar vara en trevlig och juste tränare/person/människa.

Tråkigt att han inte får chans att få skutan i hamn efter att ha (tillfälligt?) tappat årorna.

Laget har vekligen sett skakigt ut den senaste tiden, och i de senaste matchernas inför-inslag (WEB-TV) från NA har man anat Walkers oro.

Patrick ska ha credit och respekt för den tro han haft på sin spelidé.
En spelidé som försökt att minimera tjongandet, till förmån för ett rörligt kortpassningsspel och utnyttjande av löpvilliga yttermittfältare (varför ratades Ian Jeffs?).

Vi njöt stundtals av det spelet i S1:an. Framförallt i den underbara förlustfria sviten på 8 matcher i början på förra årets säsong.
Vi njöt oxå av det spelet under början av vår comeback i AS. Men då de hedersamma förlusterna tornade upp sig likt elaka vårtor i Paris Hiltons mjuka ansikte, tog man sakta men säkert till sig den falska tryggheten i att tjonga bort bollen långt från eget mål.

Jag och flera andra har surrat om ett alternativt spelsätt mot de starkare lagen. 4-2-3-1 har nämnts och användes i andra halvleken mot AIK.
Var (är) det stolthet, naivitet eller övertro som fick Patrick att konsekvent hålla sig fast vid 4-4-2?
Varför användes inte försäsongen till att träna en sekundär speluppställning att plocka fram vid behov?
Klarar inte spelarna i truppen det?
-Jo det tror jag de kan.

Ska resan mot visionens uppfyllelse nås, tror jag laget framöver måste vara mer flexibelt.

Vår nye tränare (den som tränar oss 2008) bör vara någon som kan bygga vidare på det som Patrick börjat på.
Hoppas styrelsen verkligen värdesätter spelidé jämte hunger, pondus och ledaregenskaper i sökandet efter lagets nye coach.

Jag skrev tidigare i våras att jag önskade utöka truppen med en kreativ innermitt samt två ytterbackar (en på var kant). Den önskelistan står jag fortfarande fast vid, men utökar den gärna med en anfallare oxå.

- - - - -

Positivt:

¤ Att styrelsen agerar och därmed visar vilja och handlingskraft.

¤ Att klubben får en tränare som inte har sina söner i truppen.

¤ Ny tränare ger signalen till spelarna att nu agerar vi för förändring, nu förväntas Ni sluta upp för att kriga för seger.

¤ Media/supportrar/sponsorer m.fl. finner (förhoppningsvis) i styrelsens agerande en tro på klubbens framtida ambitioner om att tillhöra toppen av AS 2015.

Negativt:
¤ Att stå utan tränare dagarna innan "ödesmatcher" mot Trelleborg och GAIS.

¤ Att vi aldrig får veta vad Walker kunde levererat om han fått de 2-3 spelare han surrat om under sommaren.

¤ Att i den långsiktighet klubben slagit fast i sin vision, tvingas lösa en så avgörande pusselbit med en kortsiktig lösning.

¤ Är gräset grönare på andra planhalvan?

Tack för 3 intressanta år Patrick, och lycka till med nästa uppdrag.
Örebro Marta
2007-08-20 19:57
Har ni dessutom tänkt på att Walker kommer lyfta lön till kontraktet är slut. Enligt de inkomstuppgifter som fanns i Expressen en rätt hög lön. Ekonomiskt borde det innebära att vi nog får nöja oss med en riktig bugetspelare om vi ska få något nyförvärv.
Örebro Marta
2007-08-20 19:55
Nu får det fan räcka med skitsnack om Walker och hans söner. Lägg ner alla som skriver skit om dem. Walker har gjort det bra fram till någon gång i början av sommaren. Man såg en tydlig spelidé som inte bara var trevlig att titta på utan också bar frukt. Borta var det gnetande, långbollstjongande laget och istället firade vi triumfer (i alla fall några få) med tekniskt kortpassningsspel och anfallsfotboll. Missflyt och marginaler som hamnade på fel sida gjorde dock att poängskörden blev skral. Men spelidén fanns där en spelidé som jag gillade och kunde ställa mig bakom. Någonstans kring den oförklarliga 0-4 förlusten mot IFK skar det sig och allt började gå utför. Vad som hände vet nog endast de inblandade.
Men Walkers söner har fan gjort sitt när de kommit in och inte glidit runt på räkmackor. Det har kämpats och slitits, som det gjorts av få andra i laget. De har dessutom varit de som spelat bäst i flertalet B-lagsmatcher. De har helt klart förtjänat sina chanser.
Hoppas verkligen att de väljer att stanna kvar och att ni som kritiserar dem väljer att öppna ögonen och bedöma dem för vad de gör och inte utifrån vad de heter.

Att spelarna många gånger inte sett ut att ge allt och att spelglädjen försvunnit är inte något som man enbart kan lasta dem för som många skriver. Att dessa båda ingredienser infinner sig är tvärtom något av tränarens viktigaste uppgift och här har Walker helt klart misslyckats.

Om uppgifterna om att Walker velat ha 2-3 spelare till, men ej fått det då styrelsen trott att det ska lösa sig ändå stämmer så är det beklagligt. Om de väljer att ha förtroende för en tränare under så lång tid, men inte lyssnar på honom när han berättar vad som behövs är det rent ut sagt mycket svagt. Har man förtroende för en tränare så ska man ha det fullt ut. Om Walker säger att materialet inte räcker och att det behöver förstärkas och det visar sig att han hade rätt så känns det fel att han ska få behöva bära hundhuvud för det. En tränare gör inte ett lag.

Tack för den här tiden Walker! Du har gjort mycket för både vårt lag och vår stad. Kommer att sakna dig oerhört. Lycka till med allt du företar dig i framtiden!
Örebro Aspen
2007-08-20 19:48
Nu är det lätta klart.
Nästa steg är att hitta en tränare som har ett bra förhandlingsläge, ÖSK får nog öppna plånboken lite extra.
Sedan måste styrelsen vara säker på att den gjort rätt. Det innebär att man måste värva c a två spelare. Barsom och norge-bosninen är väl de som är tillgängliga med kort varsel. Dom kommer att kräva en rejäl insats av spelarinvest.
Den som lever får se. Förresten utlovade Sjögren en värvning denna vecka.
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-08-20 19:48
Örebro väntas senast göra klart med en ny tränare om ett par dagar.
- Vi har en beredskap. Det kan bli klart i kväll, förhoppningsvis inom två dygn. En person är tillfrågad och vi har några andra tänkbara alternativ, säger ÖSK:s sportchef Lennart Sjögren.

Benny L?
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-08-20 19:45
Shams: Norling i AIK var hyfsat pressad ett tag i Allsvenskans inledande skede och se på laget nu. När klubben ens inte verkar ha gjort klart med något namn känns det hela hyfsat oroväckande.
Annons: