/fotboll/osk/forum/7828.aspx/fotboll/osk/forum/7828.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Djurgården skarlsson
2007-08-20 17:48
Örebro första klubb i årets allsvenska att avskeda sin tränare. Grattis (;
Örebro Bode.M
2007-08-20 17:39
Saywee//
"Det var AIK som var bra med en "ordinarie" elva och ett skadedrabbat ÖSK med de två bästa mittbackarna avstängda som var det sämre laget, vad var att vänta?..
...Vad tränarna sa eller inte, saknade betydelse."
trode det inte vara tränarens uppgift att se till att laget inte står och faller med två spelare..?

Örebro Evigt ÖSK
2007-08-20 17:38
Det vore ju en dröm att få Benny Lennartsson som ny huvudtränare...
Örebro Matti_21
2007-08-20 17:32
Jag vill ha Axén!
AIK Stolt Kolsäck med gula ränder
2007-08-20 17:31
Ni har min fullständiga respekt. När man söker på AIK i många andra lags forum här på SvenskaFans så hittar nan mycket föraktfulla och hatiska ord om mitt lag och våra supportrar m.m. men när jag söker på AIK här hittar jag något unikt som att det diskuteras fotboll på allvar.

Inga dåliga förlorare eller nedsättande ord om AIK överlag utan det man hittar är positiva ord isf om att ni önskar oss väl i toppstriden och i UEFA-cupen. Det uppskattas alltid och ett glädjande besked när man genom åren läst att lag som Östers, Kalmars, Gefles, Hamstads fans m.m. som vi egentligen inte gjort något illa eller har något otalt med pratar föraktfullt och hatiskt om AIK och våra fans, man undrar egentligen vad vi gjort dom för ont för att förtjäna dessa kängor men ni däremot är så pass mogna i erat snack att ni förstår att laget AIK och våra fans inte har gjort er något illa, visst finns det lite laddning i våra inbördes möten men det gör det i alla matcher men annars sitter ni inte och är helt besatta av prata illa om oss mer än ni pratar om erat eget lag vilket egentligen är sandlådenivå för när man ägnar sin tid åt att hata andra lag mer än man älskar och följer sitt eget lag så har det verkligen gått fel i hjärnan.

Jag följer AIK och stöder mitt lag i med och motgång och att hata andra lag är något som kommer i andra hand och inget jag ägnar mer tid åt än mitt eget lag. Kärleken till det egna laget måste alltid vara större annars kan man lägga ner sitt fotbollsintresse med en gång. Tack för en god match och hoppas innerligt ni stannar kvar trots allt för ni har i Allsvenskan att göra. Läste här också att nån äcklig fiskrensare från Sveriges rövhål Göteborg vart inne och kallat er nedsättande grejer, låt inte såna idioter komma åt er för det finns inget lag i Sverige som har mer självupptagna fans än dom där äcklena, mår illa bara av att tänka på det laget och deras fans och all skit dom ställt till med. Väl mött nästa år i Allsvenskan, jag tror på er, ni visar att det finns hopp om mänskligheten.
Örebro Banús ♪ ♫
2007-08-20 17:25
joerny /
nej inte i Walkers styre
Örebro Joerny
2007-08-20 17:12
Bättre att sparka spelarna än tränaren. Ok, kanske inte realistiskt ur ett ekonomiskt synsätt. Men det skulle vara mer moraliskt rätt. Hur Walker än har ställt upp med laget så finns det spelare som inte kan anses komma upp i en acceptabel nivå.
Örebro Kerberos
2007-08-20 17:12
Tung dag för fotbollen i Örebro.

KIF Örebro tappar Pavlina Scasna till nästa säsong.
Örebro Zammy_Ösk:aren
2007-08-20 17:11
nu jävlar klarar vi oss kvar! tack gode gud!
Degerfors fotbollfan
2007-08-20 17:10
Äntligen har ni fattat att ni ska bli av med walker för att spela bra fotboll!! Hoppas Alexander Axen tar över efter honom nu verkar va vettig o hans kontrakt går väl ut med rynninge om jag inte har fel.
AIK Saywee
2007-08-20 17:09
Loggar ur, skall lyssna på blues, irländsk!!!
AIK Saywee
2007-08-20 17:07
Men snälla Aspen, det spelar ingen roll hur bra huvudtränaren är, finns inte pengarna finns inte pengarna! Dröm på ....
Örebro Aspen
2007-08-20 17:06
En bra huvudtränare ställer troligen krav på nyförvärv. Kanske får vi ett paket med tre personer, Mr stor mage, Mr mitt och Mr anfall.
AIK Saywee
2007-08-20 17:01
WALK ON WALKER!

LYCKA TILL!
Örebro Chipset
2007-08-20 17:00
Mittåt lade sitt senaste inlägg för 6 dagar sedan. Han är kanske på semester. Förmodligen cykelsemester isåfall. Såna kan ta tid.
Örebro Grohl
2007-08-20 16:59
Ämne: Ämne: Tror in....
Tror att situationen har ändrats lite iom hur det har artat sig under säsongen... Det säger sig självt att måste man spela med Fredrik Jansson i en allsvensk match så är inte truppen komplett. Sen kan jag hålla med om att det var lite dåligt värvat på försäsongen, men jag har svårt att se att Walker skulle tackat nej om han blivit erbjuden fler nyförvärv..
AIK Saywee
2007-08-20 16:58
Mittåt, var är du, kom med några kloka ord, är detta som hänt bra eller dåligt, sportsligt, ekonomiskt, för framtiden etc etc?

FORZA SVARTVITT!!!
Örebro ÖSK KRILLE
2007-08-20 16:56
Nu kanske vi får tillbaka Jeffs!
Örebro ÖSK KRILLE
2007-08-20 16:56
Nu kanske vi får tillbaka Jeffs!
Örebro Banús ♪ ♫
2007-08-20 16:53
1981 /

han är 08;a och har ett liknande tycke om hur man ska spela som ellos-tränaren...

någon längre ner förklarade tydligare.. hänvisar till honom / henne...
Örebro Kerberos
2007-08-20 16:53
Glöm heller inte situationen den nya tränaren måste acceptera.

Jag skulle vilja kalla det en marddrömssituation att ta över ÖSK i detta läge. Risken med att misslyckas hålla oss kvar är ändå ganska stor och att få någon bära det ansvaret är nog inte lätt och billigt. Likaså de möjliga nyförvärv vi skulle kunna göra, vi är inte den hetaste arbetsgivaren på marknaden just nu.
Örebro Aspen
2007-08-20 16:50
Ämne: Tror inte att det hä....Årets värvningar efterfrågade av vem var RiRi, MaWi och StRo.
Så visst har det värvats men kanske inte med så gott resultat.
AIK Saywee
2007-08-20 16:49
Pelle Blohm är svanslös ....
AIK Saywee
2007-08-20 16:49
Exakt Grohl och Stroom, det är precis den känsla jag har, han har inte haft det bästa "materialet" att jobba med och tidpunkten var mycket olämplig, tack för det Uddling och *****
Örebro ÖSK KRILLE
2007-08-20 16:48
Pelle blohm stöttar ösk:s agerande!
se länk!
Örebro Aspen
2007-08-20 16:47
Vad skulle det få för följder om ÖSK trillar ut?
- Det skulle vara en idrottslig katastrof i staden. Klubben fyller 100 nästa år och det har pratats om SM-guld 2015. Nu var det meningen att laget skulle etablera sig. Trillar ÖSK ur så står de där med ett lag som innehåller många gamlingar och unga spelare som riskerar att försvinna, berättar Pelle Blohm.
Stroom
2007-08-20 16:44
Var ju inte den smartaste tidpunkten att sparka han. Dels för vi står inför en måstematch mot TFF på söndag och sen behövs det nyförvärv och är itne så lockande att gå till en klubb som inte har någon tränare. Elva dagar kvar på transferfönstret bara!

Jag tycker heller inte att Walker är så jävla dålig, visst något behövdes göras, men spelarmaterialet är där det är mest fel. Jag menar det är inte så lätt att göra något med ett lag där ungefär tre stycken kan slå en passning på fem meter!
Örebro Grohl
2007-08-20 16:43
Tror inte att det här var riktigt rätt... Kolla på vad för spelare karln hade att tillgå. Vi vann ju fan inte ens superettan och nog fick vi spö av BP borta förra året också. Lägg där till skadeproblem osv så har vi ungefär lag för där vi ligger.

Hade vi däremot gjort dom värvningar som walker efterfrågat (för att kunna sköta sitt jobb) och det fortfarande varit lika värdelöst hade kanske situationen varit annorlunda... Man bygger inte ett hus med en IKEA-hammare, eller nåt =p
AIK Saywee
2007-08-20 16:41
AVGÅ STYRELSEN!
Örebro Matta
2007-08-20 16:39
Min önskeduo
Benny Lennarsson och Thomas Andersson alternativt Lars Zetterlund som andretränare.
Annons: