/fotboll/osk/forum/7826.aspx/fotboll/osk/forum/7826.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2007-08-20 14:05
pemo//
Helt rätt inställning!
Inga strutshuvuden djupt ned i sanden .....
Örebro pemo
2007-08-20 14:01
Fast krisen är ju inte total. TFF har samma poäng och BP ligger en poäng före. Med 24 p att spela om så skall vi inte ge upp redan.
AIK Saywee
2007-08-20 14:00
NA är ju nästan mer utan substans än MAD, om det går tungt då är Uddling där och eldar på, men om det skulle gå bra, då sitter han i garderoben!

Angående Nedim som tycker att han bara gjort en dålig match, mot BP förmodar jag, då han faktiskt var lite bättre än tidigare. Han har väl betalt för att göra några mål, nej det luktar diva litegrann, det är skillnad på SE och AS, vi borde ha haft en spelare typ Dan Sahlin, Niklas Skoog eller varför inte Ivan Obolo i anfallet, men finns inte pengarna är det ju inte så lätt att göra något åt saken.

FORZA SVARTVITT!
Örebro Aspen
2007-08-20 13:53
Ämne: Dagens rätt - Stefan....
Jag tycker det inte är rätt att börja köra terränglöpning när spelet inte fungerar och dessutom splitra gruppen.
Sedan kan man undra vilken Rodevågs inställning var när han sprang i skogen - troligen gjorde han det för att kunna lyfta lönen inget mer.
Tror att målet inte hade något att göra med besöket i skogen.
Om NA - dom har inget uppdrag att hjälpa ÖSK.
Örebro Evigt ÖSK
2007-08-20 13:50
Örebro Evigt ÖSK
2007-08-20 13:50
Att Nedim går ut offentligt och sågar ÖSK är inte på något sätt rätt. Jag håller med föregående skribent, Nedim har gjort sitt...
Örebro Evigt ÖSK
2007-08-20 13:48
Örebro Evigt ÖSK
2007-08-20 13:48
Det är mycket klagomål på NA idag, jag tycker tvärtemot er, jag tycker att det är bra att NA sätter ner foten och visar att det är dags för förändringar. Det här duger inte. Bra att NA tar initativet och tar upp frågan i ljuset som intresserar oss alla: Är Walker rätt man som tränare?
AIK Saywee
2007-08-20 13:45
Dagens rätt - Stefan Rodevåg som skickades ut i skogen för att springa, satte sig på bänken, klev in och spräckte nollan. Rätt inställning om man vill hjälpa till när det är tungt!

Dagens fel - NA (Negativ Agenda) så mycket dynga har jag inte läst på länge. Fel inställning om man vill hjälpa till när det är tungt!

FORZA SVARTVITT!
Örebro pemo
2007-08-20 13:44
Att Nedim går ut i media och klagar är helt fel våg. Han måste ju vara lite självkritisk också och se vad han har åstakommit. Två av målen kom mot BP som var lite av slumpskott. Hoppas nu att ÖSK inte värvar yterligare än spelare som inte kan språket. Till TFF-matchen måste det ske en islossning. Walker får svälja stoltheten och lyssna lite på spelarna. Nu gör man sällan några större förändringar i laget, men den som tidigare skrev att spela 4-2-3-1 med Nordback och Joel som defensiva mf tycker jag är på rätt spår. Med en frisk Jon eller Rode på topp som löper på allt kan det gå vägen. Nedim har tyvärr gjort sitt.
Örebro Hjortsberg
2007-08-20 13:41

Frempongs byte kan väl mycket väl ha att göra med att killen inte orkar 90 minuter i allsvenskt tempo, precis som Näfver inte gjorde det under sin första tid som vänsterytter (då i ettan). Det finns ingen konditionsträning i världen som kan förbereda dig för skarpt läge.

F.ö. strålande kämpatakter av Anttonen igår. Sättet som killen tokrusar för att kapa en AIKare, men missar och råkar ta bollen är det mest glädjande jag tar med mig från gårdagen.
Örebro Marta
2007-08-20 13:38
Tycker tystnaden från ÖSK börjar bli oerhört obehaglig. Vill man ha kvar de goda relationer som finns kvar med supportrar, sitt stöd från allmänhet, sponsorer ( vet ej om de får veta mer än oss dödliga) så tror jag man måste börja informera om vad som är i görningen, om det nu är något som är i görningen. Denna tystad känns i mångt och mycket som något som är oerhört likt brist på handlingskraft.

Så frustrerande när man vill så mycket och får så lite tillbaka. Man står utanför och tvingas se på när det som man älskar sakta sjunker mot havets botten "superettan", utan att ha en aning om hur/om man arbetar med någon typ av räddningsaktion ombord på skeppet eller om man bara sakta dricker ett glas vis för att njuta av sina sista dagar i rampljuset.

Ush!
Örebro Storm_90
2007-08-20 13:36
Ämne: Vart just jävligt su....
På Kubanernas forum finns det en tråd där man kan skriva i om man vill åka. Skulle väl tro att resegruppen kollar intresset. Själv skulle jag gärna åka men det beror mycket på när jag börjar på måndagen och det får jag veta först imorgon.
Örebro anderzon_
2007-08-20 13:33
Vart just jävligt sugen att åka till skåne i helgen. Inget organiserat? =/ Kollade SJ och det var jävlar inge lockande, varken priser eller tider....
Örebro sport klubben
2007-08-20 13:26
Rynninge ik svängdörrar!?? Kolla hur många mål de har släppt in. MINST i serien. Förlorat MINST. Men det är klart, inga Örebroare duger för ÖSK...
Örebro Marta
2007-08-20 13:25
Bra tippat förresten Rock strongo, synd att ÖSK verkar ha missat att man läser hemmalagets siffror först bara.
Örebro Marta
2007-08-20 13:23
För övrigt skönt att se att Riddez slet så han fick kramp, (såg ut att vara en ihärdig sådan också,) även om det var synd att han blev utbytt.
Örebro Marta
2007-08-20 13:19
Vad gäller Axén och hans populistiska analyser så måste vi precis som Kronblom skrev se lite djupare än så. Larsen som framtida assisterande tränare är något som jag tror kan fungera. Men om vi vill få in ny energi i laget och skapa en nytändning omg så måste nog någon utifrån komma in alt att man tar in en expert på gruppdynamik som kan stödja i samtalen inom laget. För miog får de gärna skita i några träningar ett tag framöver (det är inte där det brister) och istället stänga in sig i ett mkt litet rum och bara prata. Så som laget agerade igår syndes tydligt att något är ofantligt fel.

Jansson gjorde vad han kunde, men det var ganska uppenbart att han har gjort sitt på toppnivå.

Riddez, Anttonen, Samulesson stod upp och ville, försökte och kämpade. Resten bara vek ner sig. Visserligen sprang Walker en del och kämpade i alla fall inledningsvis. Men att springa runt och stöta utan att få understöd är helt lönlöst på den här nivån.

Bytet av Frempong, för övrigt, helt oförståligt.

Precis som det stod i bloggen blev just viljebristen rätt tydlig när Seb valde att dra bort huvudet när han helt klart förmodligen gjort mål om han hade vågat trycka dit det. Visserligen stod det då 0-3 och 1-3 kanske inte hade hjälpt, men just att se att någon faktiskt ger järnet kan göra mycket för att lyfta övriga spelare om än för framtida bataljer. En hjärnskakning kanske var precis det ÖSK behövde.

Sorgligt att säga, men ÖSK beter sig just nu som ett gäng nervvrak.

Blir det superettan nästa år vill jag inte ens tänka på ved det skulle betyda för ÖSK med tanke på spelarflykter, inkomstbortfall mm. Det får bara inte bli så.

F.ö Utmärkt bloginlägg!
Rock_strongo
2007-08-20 13:13
Ämne: varför inte sparka w....en aik:are eller en Ösk hatare.nej tack.ser hellre nån med Ösk hjärta
Örebro BK Svartvitt
2007-08-20 13:07
varför inte sparka walker å låta axen lr experten pelle blohm ta över laget dom återstående omgångarna, det kan ju knappast bli sämre
Örebro Marta
2007-08-20 13:07
Dasa/
Är ett spädbarn sjukt väljer man inte en som sitter uppe och vakar utan man får glatt acceptera att det inte blir något sova den natten hur välisolerade öronproppar man än har.
Örebro Chipset
2007-08-20 12:59
DaSa// Har du kollat in Rynninge? Svängdörrsförsvar så det står härliga till.
Mjällby mr mjällby
2007-08-20 12:59
Kanske ses vi nästa år i SE dock bättre om vi ses i AS nästa år. Lycka till i fortsättningen.

ÖSK är för bra för att åka ur.
Hoppas istället att det blir TFF.
Örebro Kronblom
2007-08-20 12:56
Ämne: Följande är bara en ....
För att Axén klarar av att analysera en fotbollsmatch 2-3 dagar efter att den spelats betyder inte att han klarar av att coacha ÖSK,däremot så har Walker förbrukat folks förtroende för honom så tror nog han gjort sitt i sportklubben!
Örebro DaSa
2007-08-20 12:35
Följande är bara en spekulation (och kan tillägga att jag inte har ngr barn):

Antar att Nedims fru inte har ngt jobb här i Sverige (eftersom hon kom hit för ngn månad sen och nyss fött barn) så de lever både på Nedims fotbollslön. Hur kan de då låta Nedim sitt uppe med deras sjuka barn (hoppas verkligen inte att det var allvarligt med barnet) dagen innan en match?! Känns inte som han skött det snyggt, utan det mer är en protest mot Walker.

Jag har stöttat Walker hela säsongen men nu känns det som han har tappat allt förtroende från spelare och supportrar. Om ett tränarbyte gör att spelare som Larsen, Nedim, Wikström ger 100 % så är det nog bäst att byta nu innan det är försent. Tycker att Axen skall få chansen, han kan truppen och verkar vara kunnig.
Örebro ÖSKÖSK
2007-08-20 12:33
För övrigt så tycker jag att ALLA ska anmäla sig till Trelleborg borta på kubanerna.se
Örebro ÖSKÖSK
2007-08-20 12:32
Finns bara en sak att göra. Peta bröderna Walker förutom Robert, han kan sitta på bänken. Flytta fram anfallarna mer och VÅGA SPELA OFFENSIVT.

P.S Kommer styrelsen skriva nytt kontrakt med Anttonen? Annars är dom sjuka i huvudet och kan lämna ÖSK genast för vi har en riktig klass spelare.
Örebro gatti
2007-08-20 12:24
Tiden börjar onekligen rinna ut om inte styrelsen reagerar/agerar och vad har man för val?
Antingen kör Walker ned oss i superettan eller man entledigar Walker och sätter in en ny kraft som tränare, vad har man att förlora?
Risken finns givetvis att man ändå hamnar i superettan men då har man ändå försökt med en förändring i stället för att stillatigande se på hur allt går åt skogen.

Problemen i truppen som uppstått känns lite som den sista spiken i kistan dessvärre.
Till er som pratar om kontinuitet med tränare och liknande kan jag väl delvis hålla med er om tränaren ifråga presterat bra resultat skall han givetvis vara kvar, men är detta fallet. Skälet till att Walker inte fått sparken tidigare är nog bara krasst ekonomiska dessvärre.

mvh
Örebro 702 25
2007-08-20 12:07
Någon som vet var träningen äger rum idag? Och vilken tid?
Örebro Erki
2007-08-20 12:06
AIK spelade med 4 icke-eu spelare från start igår, fusk!
Nu har väl säkert någon av dom köpt ett europeiskt pass på postorder, men det är fusk iaf ;)
Annons: