/fotboll/osk/forum/782.aspx/fotboll/osk/forum/782.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Sweet Leaf
2016-01-10 14:39
@Benny Böckling:

Det positiva jag pratade om för en tid sedan förvandlades senare från ett "Ja" till ett snarare "Njaaa" kan man väl säga.

Kopierar in Eyravallens inlägg från veckan som förklarar det hela rätt bra:

"Ska väl tilläggas att Örebro tröttnat rejält på en viss spelare eller om det är hans agent, ska ha haft klart värvningen mer eller mindre 2 gånger vad jag förstått de som och sen har agenten eller spelaren tvärvänt, oklart vem dock."
Örebro widemarsh
2016-01-10 14:36
DaSa// Förstår jag dig rätt ? Vill du att ÖSK ska förlora Crespo till Malmö?
Sawadee
2016-01-10 14:35
Det finns dagar då INGET händer, buhuuu
Corvus Corax
2016-01-10 14:07
DaSa

Så här går tugget, MFF vill ha in 2 anfallare och 1 ytter.

Den ena anfallaren ska vara en anfallare med potential, som Crespo som Gustaf N. En spelare som kan slängas in närsomhelst och skulle kunna slå igenom med dunder och brak.

Den andra anfallaren ska vara en färdig anfallare som kan leverera i morgon exempelvis som Djurjic d.v.s. har bevisat sin kapacitet under flera år i Skandinavien, spelat flera säsonger i Bundesliga men hamnat på bänken.

Min spekulation angående Crespo är att MFF ser precis som ÖSK en stor potential, MFF har säkert för avsikt att komma undan billigt. 1 år utan matcher, 1 år kvar på kontraktet och kan skriva på för en ny klubb om 6 mån och lämna för en spottstyver efter 2016 sätter MFF i en hyfsad sits.

Nu vet ju inte om uppgifterna stämmer om 10 miljoner kr men om så är fallet så tror jag MFF inte ens överväger det utan plockar honom i det närmaste gratis efter året och då lever med risken att han skriver nytt med ÖSK eller skriver på för en annan klubb.
AIK Nissesson
2016-01-10 14:05
Aha, det var Logi som var det positiva beskedet ?

Jaja, grattis å lycka till, håll dig hel !
Örebro DaSa
2016-01-10 13:17
Den mest positiva nyheten i veckan var ju att Logi blev uttagen till landslaget. Jättekul för honom, nu får vi hoppas att han kan få en självförtroende-boost som gör att han kommer upp i allsvenskklass.

Det som oroar mig med honom är jag har aldrig sett ngn potential i honom, om han gjort några supermatcher så hade vi vetat att han kan vara grym. Men nu så är det enda som visar på potential att han gjorde massor med assist i Norge förra säsongen, vilket kan vara en lex-Pode säsong (dvs bra omgivning och lite flyt).

Så jag hoppas på att Ring hittar en ny klubb så att vi kan ta in en ny vänsterback. Kanske Stenman?
Örebro DaSa
2016-01-10 13:11
Hittade lite intressant på nätet när jag rekade eventuella nyförvärv.

Angående mittbacksvärvningen så hittar jag inget nytt om Iron-Mike, skulle gissa att han är spelaren som ÖSK är besvikna på så antagligen så är han körd eller vill han avvakta längre än vad ÖSK vill. Däremot så hittade jag artiklar om att Ali Kahn kommer att stanna i HBK nästa säsong, samtidigt som det ryktas om att HBK enbart vill behålla en av sina rutinerade mittbackar. Så det innebär alltså att Liverstam finns ute för försäljning, så om han nu vill till ÖSK så gäller det att skrapa fram cash till övergångssumman.

På tal om cash så kommer vi in på Crespo-gate. Där skulle jag gissa att MFF kommer att värva in en profilvärvning, dvs antingen Crespo, Nilsson eller Tokie. Där ryktas det om att MFF har lagt ett bud på Nilsson men att FFF i så fall vill ha Pawel i utbyte. Men eftersom Pawel inte är intresserad så får vi hoppas att det spricker. Tokie är svårare att sia om, bara hoppas att de går för Crespo. Men som flera har varit inne på så krävs det nog att SI går med på att förhandla om avtalet.

Så sammanfattningsvis så tror jag att om MFF bestämmer sig så kan det nog gå snabbt med både sälj och köp för ÖSK. Kan bli en intressant vecka!:)
Örebro Vinnartradition
2016-01-10 13:01
Av det jag hört går årskortsförsäljningen bättre än på länge. Med en hyfsad säsongsinledning ska vi kunna ha ett publiksnitt en bit över 8000.
Örebro Minatankar
2016-01-10 12:59
@Vinnartradition:

Jag tror att det händer grejer varje vecka :-)

Men om du tror att det blir något publicerat snart angående spelartruppen, så vill jag också hoppas och tro det.

Alla vet att det är klokt att ha en trupp klar så tidigt som möjligt även om man med lite tur kan spara pengar på att vänta. Men viktigare än de pengarna är att få in rätt spelare och då är det en fråga om timing, dvs när och hur klubben bör ställa ultimatum och begära besked av spelaren. Och i det läget måste natuligtvis klubben vara beredd på att missa spelaren.

Vet inte hur klubben jobbar när det gäller detta. Har inte velat ställa frågan. Men det vore intressant att få veta.

Örebro Vinnartradition
2016-01-10 12:49
Jag har också en känsla att det händer grejer under kommande vecka..
Benny Böckling
2016-01-10 12:08
@Sweet Leaf:
Skulle tro att jag är en av dem som läser i forumet mest regelbundet av alla... Så vad är det för positivt som framkommit egentligen? Yasin klar för Gnaget? Crespo på g till MFF? En tämligen värdelös artikel från NA där man intervjuar Almebäck som inte ger någonting? Logi uttagen i landslaget!? Eller?
Örebro T8
2016-01-10 10:55
sweat leaf: Var det så mycket besvärligare att berätta igen istället för att skriva det där inlägget? :)
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Nissesson
2016-01-10 10:40
"Positiva besked idag! :)

Spännande vecka som väntar..."

skrivet den 2 januari, Sweet Leaf brukar ha koll, men även jag har missat beskedet. Det har ju varit mest gnäll över att Crespo ...
Örebro Sweet Leaf
2016-01-10 09:53
@Benny Böckling:

Du läser inte forumet regelbundet va? Info om detta har framkommit under veckan som gick.
AIK Nissesson
2016-01-10 08:53
@T8:
Troligtvis, om det inte är förbjudet ;) ... eller om personen inte har besöksförbud ...
Örebro Center
2016-01-09 21:48
@Asbjörn#10:
Det handlar nog inte om förbud utan om princip och eftertanke. Inlägget tycker jag väldigt väl förklarar vad man menar. Det är symboliken och stoltheten över sin klubb och arbetsgivare samt dess fans och framtiden. Jag köper nog det där inlägget rakt av. Ett väldig väl förklarande inlägg. Att många spelare och tränare har sina favoriter i premium-ligor är vanligt och inte konstigt och det finns ingen arbetsgivare som protesterar mot det (vad jag vet). Men tänk dig Martin Broberg sitta på Camp Nou och se en match....i en ÖSK tröja. Det är respekt!
Eyravallen Örebro
2016-01-09 19:34
@T8:

Inte i Malmö. Världens bästa stad och bättre än Barcelona.
Örebro T8
2016-01-09 19:26
Om en person jobbar inom kommunen. Får den då besöka andra kommuner?
AIK Nissesson
2016-01-09 18:37
flesklepp

... eller morgonrock kanske ?
Örebro flesklepp
2016-01-09 18:24
Jag vill se Rinne i en annan tröja än ÖSK:s imorron!
AIK Nissesson
2016-01-09 18:18
Lugna ner er lite,
tröjdragningar kan ge gult kort ;)
Örebro Asbjörn#10
2016-01-09 17:23
Corvus Corax

Jag såg det där förut och det var väl egentligen ett av få vettiga inlägg i debatten från era fans. Jag både köper och håller med honom i delar av det. Förstår dock inte i grunden varför man skulle skola kommande generation med en massa förbud och bestämmelser kring vad de får och inte får göra, tror knappast det är rätt väg att gå.

Var går egentligen gränsen i sådant fall? Stannar den vid att en allsvensk spelare har en Barca-tröja på semestern eller måste man dra det längre? Är det ok att allsvenska spelare exempelvis twittrar om europeiska klubblag eller delar länkar? Är det ok att de ens följer några övriga europeiska ligor?

I min värld tar man sig rätt mycket vatten över huvudet genom att tro att allt blir bra genom förbud.
Örebro flesklepp
2016-01-09 17:21
"köpelag", haha
Corvus Corax
2016-01-09 17:07
Eyravallen Örebro

Nej och det har du all anledning att få tycka.

Citerar ett utmärkt inlägg som på ett bra sätt förklarar.

"Magnus Persson skrev följande:
Det handlar inte ett dugg om att Barcelona skulle vara en konkurrerande klubb utan om självbilden och vad man förmedlar. Vi jobbar för att barn ska springa på skolgården i Malmötröjor istället för Messitröjor, att spelare ska uppskatta Allsvenskan (för det finns många anledningar till det) istället för att dra till ett glorifierat Långtbortistan, att inte folk ska betala hundratals kronor för att se köbelag på TV istället för att stödja den lokala klubben samt att öka värdet för Allsvenskan och inte förminska oss själva.

Och om då en av våra egenfostrade spelare inte känner eller förstår det vi vill uppnå och jobbar för, då har vi misslyckats. Jag är inte ett dugg arg att Erdal har tröjan på sig, däremot tycker jag att det är väldigt trist att se."
Örebro Asbjörn#10
2016-01-09 16:59
@Corvus Corax:

Givetvis hade en försäljning från MFF till Barca givit större medialt utrymme, förstår dock inte varför det skulle vara relevant i sammanhanget. En sådan övergång hade ju knappast blivit känsligare klubbarna emellan, vilket var det vi pratade om, bara för att media skrev mer om den.

Vår gamle kapten Magnus Wikström gillar Liverpool och har fotats med Liverpoolhalsduk. Vad jag kan minnas var det då ingen av oss som tyckte han skändade vårt klubbmärke.

Vissa på ert forum jämförde ju att som MFF-spelare ha en Barca-tröja på semestern med att någon på Apple hade Samsungtröja eller någon på Burger King som hade McDonaldströja... Det är ju lite som att jämföra äpplen med soltorkade tomater.

Hela händelsen verkar ju onekligen vara en vattendelare bland era fans. Vissa vill att Rakip i det närmaste avrättas och vissa undrar om ni som reagerar verkligen är seriösa.
AIK Nissesson
2016-01-09 16:32
Jag skulle inte ha några som helst problem,
med att se en forward i en Forward-tröja :)
Örebro T8
2016-01-09 16:28
Tack för svar Vinnartradition.
Örebro Svartvitt forever
2016-01-09 16:14
Asbjörn#10: "Stor underhållning på Malmös forum just nu! De hånade ju örebroare som inte ville sälja Crespo till en konkurrent då de sa att skillnaden mellan oss är så stora att vi inte är konkurrenter." Vissa MFF-fans har visst dåligt minne, och kommer inte ihåg att vi hade plus på dem förra året: en vinst och två oavgjorda. Eller också menar de att vi är så mycket bättre än de...
Eyravallen Örebro
2016-01-09 15:10
@Corvus Corax:

Hade inte brytt mig ett smack om Crespo stod och posera med Lyons tröja eller något annat lag ute i Europa, att en kille är uppväxt som Barca fan och står och poserar i deras tröja är inget som helst konstigt, tycker mer att vissa av era fans har fått storhetsvansinne.
Corvus Corax
2016-01-09 14:31
Asbjörn#10

Alltså jag hade inte velat se Rakip i en Huskvarna FF tröja. Jag gillar inte att våra spelare i CL-matcher fiskar tröjor efter match.

En försäljning från MFF till Barca skulle jag säga är större för det är rätt ovanligt att svenska klubbar säljer till toppklubbar i toppligor. Medialt hade det varit betydligt större än en inhemsk försäljning.

Nej du tvistar friskt i ett ganska ologiskt resonemang som från början inte är likt.

Du tar en text, fabulerar ihop något, gör det till en egen slutsats och sen lägger över den påstådda åsikten i detta fallet på mig.

Vill du vara något nyanserad borde du ställa frågan om du hade velat att ÖSK-spelare poserat i andra lags tröjor?
Annons: