/fotboll/osk/forum/7807.aspx/fotboll/osk/forum/7807.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Hardy
2007-08-23 09:54
när o var är träningen idag?
Örebro deportivista
2007-08-23 09:38
Tycker att talangfulla ska få chansen att träna med a-laget någon/några gånger i veckan, men risken är annars att konsekvensen inte blir att de höjer sig utan att a-spelarna kan ta det lite lungt (och sen blir chockade över att det inte är samma promenadtempo i allsvenskan).

Långsiktigt vore det bra om de yngre var med på den individuella träningen, men inte på de sektioner som ska vara "match-lika", om de inte visar att de är bra nog att konkurrera om en plats i a-truppen.
Örebro Klas ÖSK
2007-08-23 09:18
MERA//
De som nu skickades till ÖSK U var inte med i truppen från början för att de platsade i bemärkelsen "de tar när som helst en plats i startelvan" utan för att unga spelare behöver få känna på och skaffa rutin. De spelade ju redan matcher i U (inte Yunus förstås).
Att man bantar truppen nu är väl just för att kunna koncentrera sig än hårdare på de som är aktuella för speltid i detta utsatta läge och ska nog inte ses som någon traditionell petning.

Ska vi få fram unga spelare som kan arbeta sig in i truppen och startelvan ska vi självklart även i framtiden låta unga talanger träna med A-truppen. Men just nu kan den här renodlingen säkert vara bra.

Tror dock att det kan vara ett steg i sidled/snett bakåt i utvecklingen för lovande killar som Lovén och Green att inte dagligen få mäta sig med de bästa i stan. Självklart ska Hammar göra det han tror är bäst för ÖSKs A-lag nu på kort sikt, det är allt just nu.
Men på längre sikt ser jag det som enbart positivt att ha en grupp spelare i A-truppen som är där för att se och lära.
Örebro Västbanken
2007-08-23 09:05
Har det gått bra med uthyrningen av lokaler i den västra läktaren? Intäkter som förväntat?
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-08-23 08:41
Stackars TFF som kommer råka ut för massaker på söndag,inte ett knä vill jag se hos dom som är helt efter matchen.
Örebro MERA
2007-08-23 08:36
Bravo Hammar...friskt vågat att få bort de spelare som ej platsade. Glöm inte bort att komplettera med K och R Walker.Riktigt och rättvist.
Örebro rirobban
2007-08-22 23:29
Planerna för Eyrafältet ser ni i mitt länktips. En underjordisk parkering mellan hockeyhallen och östra läktaren. För övrigt tror man väl att nya östra ska ta mellan 4500-5000 personer om det blir ståplats. Det har också talas om att både ha ståplats och sittplats på nya östra. Men att den blir större är nog något som redan är klart...
Örebro wurpa
2007-08-22 23:11
Ämne: Hur mycket publik sk....
Ingen som vet ännu,eftersom man avvaktar beslut från uefa(tror jag) angående att man inte kommer att få bygga nya läktare med ståplats.Det här beslutet tas i höst.Den nya läktaren blir betydligt större(högre) för att få rum med mera yta för uthyrning(typ kontor eller liknande).Blir det sittplatser så får färre plats ,...
Örebro Einar B
2007-08-22 21:42
Erki!
Klockrent, tack för hjälpen!
Örebro Erki
2007-08-22 21:40
Einar B// 1990! (se länk)
Örebro Einar B
2007-08-22 21:34
Tjena gubs.
När infördes trepoängssystemet i Sverige?
Tacksam för svar omgående!
2007-08-22 21:32
Ämne: ngn här som följer s....ja,jag följer matchen,måste säga att Usa spelar riktigt bra,får dom ett mål så tror jag att dom blir svårslagna.
Örebro Ösk tjejen
2007-08-22 21:12
ngn här som följer swe-USA?
det är en kul match händer saker hela tiden.
tycker ian jeffs ska komma tillbaka till laget vore roligt,han är en bra spelare.
forza svartvitt!!
Örebro ÖSK KRILLE
2007-08-22 20:26
BabyKladde//

Oki men jag tackar ändå. :)
Örebro BabyKladde
2007-08-22 20:17
ÖSK KRILLE:

säger bara det man hört i media! =)

är inte mer insatt än många andra här, så den här infon är inte sekretetslagd direkt :P
Örebro ÖSK KRILLE
2007-08-22 19:45
BabyKladde// Låter bra. :)
Man får tacka för informationen. :)
Örebro BabyKladde
2007-08-22 19:30
ÖSK KRILLE:
så här är det sagt om Behrn Arena..

Östra läktaren ska förhoppningsvis börja yggas nästa år alltså 2008, och ska då troligen utformas som västra läktaren fast en alternativ anslutning till hockeyhallen på baksidan beroende på hur planerna med den blir..

Södra läktaren är inte planerad idag, men troligen ska den moderniserar efter östra läktaren, kanske inte bygga helt nytt.. men nytt tak, nya stolar, nya lokaler och massa sånt..

..men har som mål att få en av landets modernaste arenor med rörelse utanför fotbollen..
Örebro initforlife
2007-08-22 19:01
Läser att Nedim och ÖSK drar ett streck över "bänknings-bråket",bra så men nån form av diciplinstraff måste det väl bli?
Örebro ÖSK KRILLE
2007-08-22 18:53
Hur mycket publik ska den nya läkteren ta? Ska den gammla betongläktaren byggas om?
2007-08-22 18:38
Kul att höra att det är lite glädje i laget,nu får dom ta med sig det till Trelleborg.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-08-22 18:34
EbooT(stavpolisen)// Ja jag stavar lite slarvigt när jag skriver för fort! kollar inte innan jag skickar. men men tack för tipset! :)
Örebro wurpa
2007-08-22 18:33
Appropå något annat!
Sista läktardelen blir högre och vinklas mot de befintliga läktarna,beslut tas i höst.
Kostnad ca 200 milla.
Örebro StårSjälv
2007-08-22 18:28
frempong vill jag se mer av.. mkt mer..
Örebro deportivista
2007-08-22 18:25
Ämne: Om vi värvar Barsom,....
Även om Näfver blir frisk, så kommer det ta några veckor att få upp matchtempot. Kommer Barsom så ska naturlgtvis den som för stunden är bäst av Barsom/Näfver/Frempong spela där, medan den plats han också kan konkurrera om är Larsens (som lägger av nästa år), eller på högerkanten
Örebro Erki
2007-08-22 18:19
Om vi värvar Barsom, vilken plats får han när Näfver blir frisk? Larsens?
Örebro EbooT
2007-08-22 18:16
ÖSK KRILLE: Nu kan jag inte hålla mej längre; det stavas inte "Värkar", om det nu inte gör väldigt ont nånstans. "Verkar" om det "verkar" vara på ett visst vis.
Annars kan man ju verkligen hoppas att Barsom är på G. Då tar han vänsterkanten och sen Nedim och Rodevåg på topp och sen "som vanligt" med Antonnen på högerkanten och Larsen och Nordback på innermitt. Sen så skickas SeHe till Bunkeflos juniorer där han kanske hänger med.
Örebro Tomten (Upp som en sol, ner som en pannkaka...)
2007-08-22 18:06
StårSjälv // Örnsro eller Trängen, svårt att veta, idag var "alla" vid Örnsro, men sen fick vi reda på att det var träning vid Trängen... :)
Örebro StårSjälv
2007-08-22 18:01
vart tränar ösk imorn?? "troligtvis örnsro" duger inte :)
Örebro One¨touch
2007-08-22 17:54
1981// Samtliga spelare såg mer taggade ut. Nedim nätade några ggr i det lilla två-måls-spelet. Både Joppe och Nordin serverade medspelare med härliga mackor.
Örebro Tomten (Upp som en sol, ner som en pannkaka...)
2007-08-22 17:53
1981 // Läs träningsrapporten så får du se :)
Annons: