/fotboll/osk/forum/7804.aspx/fotboll/osk/forum/7804.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Evigt ÖSK
2007-08-21 18:42
Om man får tro på orebro.expressen.se så är det ju hammar/zäta/kaptenblod som ska leda laget... och om det stämmer så är det ju det i särklass tråkigaste tränarval någonsin... In med nytt! Våga, satsa!
Degerfors DIEXEL
2007-08-21 18:41
Ämne: DIEXEL//

Imponera....
Bor i Örebro så då blir det automatiskt man snackar ÖSK med arbetskamrater o dylikt.
Mjällby mr mjällby
2007-08-21 18:38
Han var bra då han tog upp MAIF i SE.
Sen tacklade han av. Men han är en dokumenterat skicklig tränare. Han gjorde ju en degerforsare tog laget upp på 3år från 2:an till AS dessutom Bajen till SM-mästare med det mediokra laget. Nog kan han alltid om han är motiverad dä var inte mot slutet i MAIF satt mest och beundrade sin vackra solbränna införskaffad på kanarieholmarna.
Örebro ÖSK-Karl
2007-08-21 18:32
mr mjällby//

Tackar för stödet. Vad har du själv för uppfattning om Sören Cratz?
Mjällby mr mjällby
2007-08-21 18:29
Tänk om vi mötas igen då helst i AS!!!Jag tror nämnligen att ÖSK klarar detta först med vinst mot TFF.
det blir antingen BP eller TFF som får ta steget ner,
Lycka till Kubaner alltid lika trevliga supportrar.
Örebro ÖSK-Karl
2007-08-21 18:26
DIEXEL//

Imponerande att ni fått ihop över 393.000 i insamlingen. Måste bli ett tufft år för socialen hos er. Nu har väl byn slut på pengar?

Är det inte bättre att du ägnar dig åt era bekymmer, eller är du smyg-ÖSK:are?
Örebro initforlife
2007-08-21 18:23
DIEXEL//Visst är det mycket roligare här än på erat forum...Här är folk läs och skrivkunniga.
Örebro ÖSKare i exil
Tycker Axén låter ovanligt diplomatisk i sina uttalanden och kan inte låta bli att fundera på om han vill vara snäll för att ha chans som tränare efter säsongen :) För visionär får man väl säga att killen är.
Örebro ÖSK KRILLE
Här nämns Benny Lennartsson med och Urban hammar! Men jag tror det blir Urban Hammar
Degerfors DIEXEL
2007-08-21 18:21
Ja men han var ju inte med i ledarstaben när Semler/Andersson försvann...

Walker och Hammar.. samma skitspel och det blir inte mycket bättre så att säga. Men styrelsen är för feg! Styrelsen måste helt klart våga och offra cash för att ta upp ÖSK i tabellen, det gäller både ny tränare o även förstärka truppen.
Örebro ÖSK-Karl
2007-08-21 18:16
DIEXEL//

Walker har ändå hjulmuttrarna kvar på sin bil. Hur har ni det med er juggetränare utifrån, ligger ni fortfarande sist i SE? Föresten, kom juggetränaren utifrån, är inte han en gammal Degenspelare?
Örebro ÖSK-Karl
2007-08-21 18:16
DIEXEL//

Walker har ändå hjulmuttrarna kvar på sin bil. Hur har ni det med er juggetränare utifrån, ligger ni fortfarande sist i SE? Föresten, kom juggetränaren utifrån, är inte han en gammal Degenspelare?
Örebro ÖSK KRILLE
2007-08-21 18:15
Någon som vet om Michael Jidsjö är aktuell för spel nästa sesong eller ska han vara utlånad nästa sesong med?
Örebro ÖSK KRILLE
2007-08-21 18:12
Juan Roman Riquelmes vore något!;) tyvärr är ju prislappen lite för hög!
Djurgården Nummer60
2007-08-21 18:11
Jag hoppas att ni klarer er kvar i AS och hittar en bra tränare
Degerfors DIEXEL
2007-08-21 18:05
Då hade det varit perfekt med att ta in ny som har andra idéer som sagt.
Örebro ÖSK KRILLE
Ta tillbaka jeffs och ta in en eller två nya spelare!
Örebro Tomten (Upp som en sol, ner som en pannkaka...)
Kex Gunnar // Jag har ju alltid fel när jag tippar, så man kan ju hoppas att jag har det den här gången med om du förstår hur jag tänker :)
Örebro Kex Gunnar
2007-08-21 18:03
DIEXEL: Tror inte vi som håller på ÖSK kan få tråkigare än vi har det just nu, sist i allsvenskan, utan tränare och massa spelare utan självförtroende. Allt annat än detta måste bli bättre.
Örebro munken
2007-08-21 18:01
Grixx//

Ja han var ju framgågngsrik i Mjällby. Lyckades med konststycket att göra mjällby, på papperet ett av de bättre superettanlagen, till ett absolut bottenlag. Efter att han fick sparken vann de i stort sett alla matcher som återstod och klarade nytt kontrakt.

Dessutom har han stått för något av det mest pinsamma beteende jag någonsin sett. Man springer inte fram till motståndarklacken och sjunger/dansar/jublar när ens eget lag har fått stryk (Helsingborg-Hammarby). Hade exempelvis Jingblad gjort nått liknande när han träna ÖSK efter en torsk mot Blåvitt hade jag blivit oxtokig.
Degerfors DIEXEL
2007-08-21 18:00
Ämne: DIEXEL: För Degerfor....
Nej för ÖSK.

Vafan kunde inte dom fixa in en tränare utifrån med lite nya idéer?
Örebro Kex Gunnar
2007-08-21 17:56
DIEXEL: För Degerfors, eller ?
Degerfors DIEXEL
2007-08-21 17:56
Blir Hammar boss för ÖSK så då blir det inte roligt!
Örebro Kex Gunnar
2007-08-21 17:55
Tomten: Då har du nog tippat TFF matchen lite galet.
Örebro Tomten (Upp som en sol, ner som en pannkaka...)
2007-08-21 17:53
Var nere på träningen idag, betydligt gladare miner än tidigare på spelarna, och JÄVLAR vad avsluten satt i mål, till skillnad mot tidigare!
Örebro Kex Gunnar
2007-08-21 17:53
Gefel: Lundin har t.o.m fått en meny uppkallad efter sig MaxStefans Defensivmål, kalorisnålt och helt fritt från Målchanser.
Örebro Grixx
2007-08-21 17:50
Tveksam till Hammar och mycket mer positiv till Cratz.

Tycker han har stått för en positiv och kul fotboll tidigare. Ett jävla gnällande på att han fått gå, analysera det hela bättre ni som gnäller. Samtidigt måste många ha ett kort minne. När vi spelade mot Mjällby 2005 så öste vi beröm över deras spel som var finessrikt och sanslöst mycket djupledslöpningar uppe i anfall som snurrade runt med oss friskt. Även om de inte fick utdelning.

Hammar skulle väl kunna fungera. Det jag undrar över är spelet i S1 och vad hammar stod för.
Både -05 och -06 så var vårt spel så totalt fantasilöst. Turmatch mot Degen gjorde att vi gick upp, annars så hade vi nog fortfarande harvat kvar i S1.

Den som får in lite mer fart i laget är bara att gratulera och att mittfältet börjar fungera för våra anfallare.
Örebro ÖSK-Karl
2007-08-21 17:41
One¨touch//

Fast om det stämmer det som står på forumet, att även Zetterlund skall in, då måste ju även han få ersättning. Thomas Andersson är ju redan anställd. Alltså blir skillnaden mindre än jag räknade med. Det är ju Västerås som trilskas. Hur som helst, nu kan allt bara bli bättre.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-08-21 17:40
Ämne: Kex Gunnar//

Helt....
Visst ska vi stötta den nya tränaren,han behöver allt stöd som går att få,vi ska sjunga som aldrig förr för vårat Ösk.
Örebro One¨touch
2007-08-21 17:36
ÖSK-Karl// Något mer än jag trodde.
Fast ändå hanterbart, kan tyckas.
Men jag vet inte hur likviditeten ser ut i klubben.
Annons: