/fotboll/osk/forum/7803.aspx/fotboll/osk/forum/7803.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro warlord
2007-08-25 16:12
Någon som hört något mer om Barsom-affären?
Örebro Klas ÖSK
2007-08-25 16:05
Trelleborgs Allehanda har intervjuat Richardsson. Se länktipset ovan.
Örebro Kronblom
2007-08-25 15:40
Ämne: TFF morskar till sig....
Ja,jag tycker det är helt rätt av TFF att sticka ut hakan på det sättet,de gånger ÖSK förlorat på BA så har man gjort det Big Time;mot Halmstad,Ica och AIK så har det varit platt fall!
AIK Aikrobban
2007-08-25 15:27
timthorn:

Flaggorna som användes var ett sk återanvädningstifo. Samma flaggor användes i derbyt i våras mot dif. Först en enorm svensk flagga som på signal föryttes mot AIK i vitt mot svart bakgrund.

---

Var AIK`s följe senast det största sedan -99? Nån som minns något annat följe som var av samma kaliber?
Örebro Erki
2007-08-25 15:06
AIKs bortafölje var bland det största jag har varit med om på Eyravallen. Det var väldigt många på sittplats med AIK-sympatier. Minst hälften var väl från Närke. Säkert 4000 AIKare på plats.
Örebro Bastard on Parade
2007-08-25 15:04
Aikrobban//

Svårt att säga em siffra, men den östra ståplatsläktaren var nog så gott som fullsatt. Den tar enligt uppgifter 3000 pers. Sedan fanns det väldigt många på sittplats men det svårt att uppskatta vilka som är gnagare på en sittplatsläktare.

För övrigt har jag svårt att se hur ytterligare 4000 pers ska få plats på Eyravallens läktare.
Örebro timthorn
2007-08-25 14:51
Har hört att det var mellan 2000-3000 hammarbyare på Behrn!
Örebro timthorn
2007-08-25 14:49
Vi spelar imorn, men tack ändå!

Att uppskatta antalet aik supportrar är för mig för svårt, men det var mer Aik:are än Bajare och dif. Det var gult och svart överallt!
Men jag måste, tyvärr, säga att Hammarbys klack var det lite bättre drag på.

En fråga: Varför hade aik klacken blå och vita flaggor+ de gula/svarta???
AIK Aikrobban
2007-08-25 14:41
Hallå kära Örebroare. Först ett stort lycka till idag. Måtte ni sänka skåningarna reajält. ÖSk ska va kvar i allsvenskan nästa år då den har möjlighet att bli så komplett som den kan bli med Peking och Sudnsvall bl a som nykomlingar.

Jag undrar lite över bortaföljena som gästat er. Att det var mycket folk senast mot AIK råder inget tvivel om. Hur många uppskattar ni Gnagarna till att ha varit?. Även Bajen hade en hel del hos er tidigare i år, hur många ca?. Hur många var dif ca? Något annat lag som haft stort följe?

Vill minnas att gamla Eyravallen invaderades rejält i säsongens sista match -99 av AIK:are. Var AIK`s följe i söndags det största sedan dess?

Tacksam för svar.
Örebro Bastard on Parade
2007-08-25 14:33
Tomten (Upp som en sol, ner som en pannkaka...)//

Får tacka så mycket för dina rapporter under veckan, uppskattas enormt när man själv inte har möjlighet att se träningarna längre!
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2007-08-25 14:28
Jahopp.. Nu är det Nordin istället för Walkers på bänken. och de som var så bra...
Tror Nordin kommer in och avgör matchen
Örebro Tomten (Upp som en sol, ner som en pannkaka...)
2007-08-25 14:24
Bastard on Parade //
1: Nordin verkar ha insett att han har en ny chans i truppen med en ny tränare = han har ryckt upp sig.
2: Ja
3: Fredrik Samuelsson, i alla fall om man ska se till träningarna i veckan.
Örebro Aspen
2007-08-25 14:19
TFF morskar till sig i FD:
Trelleborg har bara lyckats vinna två av nio hemmamatcher den här säsongen. Det får vikarierande lagkapten Dennis Melander att slå näven i bordet.
- Vi ska vara starka på Vångavallen. Många lag hatar att komma hit och så ska det fortsätta att vara. Det ska göra ont att möta oss på vår hemmaplan, säger Melander till Trelleborgs Allehanda.
Örebro Bastard on Parade
2007-08-25 14:10
Kul att Nordin är med i 17-mannatruppen. Hur har det sett ut på träningarna? Blir Anttonen back igen? Vem har spelat högerytter?
Örebro StårSjälv
2007-08-25 13:43
ÖJ! De Finns Två Platser i Bil Kvar till Trelleborg imorn! öl kommer säkerligen drickas i bilen, pm för intresse!
2007-08-25 13:41
Tycker BP-Bajen idag känns som en typisk 1-1 / 2-2 match. BP är mer taggade men bajen tar en poäng på att man är mycket bättre än BP, känns som att jag borde kunna ha rätt i tippningen idag för en gångs skull
Örebro Jonte R
2007-08-25 13:25
StårSjälv//
Du är ute och fiskar efter priset som årets mest jämställde supporter märker jag...
Örebro Kronblom
2007-08-25 13:09
Ämne: Lite statistik: ÖSK ....
Och Bajen som fortfarande inte vunnit på bortaplan även om de spelar match i Sthlm i eftermiddag så kan de bara vinna när matchen spelas på söder,så jag tror man kan flagga för BP-seger idag!
Örebro StårSjälv
2007-08-25 12:54
Ja, våra kvinnor här i stan är ju rätt kända för att sära, krävs två lögner o lite alkohol sen e de kirrat :) så att värva hit folk via våra kvinnor skulle nog fungera rätt bra.. tills hon e otrogen på den lokala pizzan en lördag kväll me zoran från brickebacken..
Örebro Chipset
2007-08-25 11:39
Glenns flickvän pluggade i Malmö. Fick arbete som mäklare i Örebro och drog med sig Glenn hit. Så är det!

Nä, nu är det snart dags att dra ner till Behrn och värma upp med ÖSK U inför söndagen.
Örebro Banús ♪ ♫
2007-08-25 11:01
Glen Holgersson har flickvän i Örebro... mycket i henne ligger bakom flytten...
Örebro timthorn
2007-08-25 10:46
Hur är det med Näfver? Har hört att han tränar med boll, men hur långt kan det vara kvar till match"form"?

Frempong verkar vara på bettet hoppas nu att han kan dra med sig det övriga laget, då kör vi över tff.... Ö-S-K!!!
Örebro psoari
2007-08-25 10:40
Ämne: ÖSKs bästa värvare ä....
Upprop till alla grabbar här inne. Gör en insats för ÖSK, gör slut med era flickvännner så att de kan ragga nya pojkar, nån av dem kanske är en bra fotbollsspelare som platsar i laget. Lag som AIK, Ellos, Skansen ICA m fl tjänar bara på att vi svartsjukt bevakar våra kvinnor.
Gör ditt för ÖSK, gå i celibat.
*smile*
Örebro Gummianka
2007-08-25 09:57
ÖSKs bästa värvare är väl Örebros kvinnor? Kubanerna borde skicka ett stort tack till Lars Larsens dam. Hon har gjort massor för klubben.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-08-25 09:47
Alla vill bo i Örebroooo;)
Örebro Aspen
2007-08-25 09:29
Ämne: Aspen// Att Wickströ....
Mattias69//Glenns sambo är från Örebro. Hon ville hem.
Örebro Klas ÖSK
2007-08-25 09:26
Mattias69//
Hade inte Glenn flickvän-koppling hit (studier eller nåt sånt)?
Örebro Mattias69
2007-08-25 09:19
Aspen// Att Wickström, Richardsson och Lundblad har anknytningar till Örebro och ville hit av personliga skäl förstår jag, men vad har Glenn Holgersson för anknytning till Örebro som gjorde att han ville hit av sådana skäl? Killen är ju ur-skåning och var ju bänkad i Malmö och ville ha speltid.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-08-25 06:12
Ämne: Jag tror styrelsen g....
jag är för trött,jag trodde du satte Lundblad i mål,Westman på topp,nu är du galen men jag vände uppochner på datorn då blev det rätt,ser bra ut.
Örebro Aspen
2007-08-24 23:22
Sportchefen kan inte gå emot tränaren om vilken spelare det behövs. Det gäller inte Hasse Borg.
Annons: