/fotboll/osk/forum/7774.aspx/fotboll/osk/forum/7774.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-08-29 11:22
Ämne: Varför lånar dom int....
Hur många blir det tro?100?500?jag vet två iallafall:)
Örebro Stephan
2007-08-29 11:00
Varför lånar dom inte Karekezi? Han är ju en helt annan spelartyp än dom som vi har på banan (om jag inte är helt ute och cyklar). Vore ju kanon att låna honom resten av säsongen! Dumt att inte göra det. Mycket folk på träningen idag?
Örebro Matta
2007-08-29 10:29
Kommer just från en Sponsorträff. Jag fick rapporten att ekonomin ser riktigt, riktigt bra ut (med ÖSK-mått). Det finns pengar både i klubben och Spelarinvest. Ser fram emot en spännande silly season efter denna säsong. Men då måste vi förstås greja en nytt allsvenskt kontrakt först.
Örebro psoari
2007-08-29 09:38
ÖSK har kollat in brassarna i Syrianska. Dåvarande chefsideologen Walker och hans radarpartner Juhlin var nere och bevittnade en träning för ett par veckor sedan, ungefär i samma veva som man här på forumet påpekade att de varit på Trängen och spanat in forwardtalanger. Jag vet inte vad de såg, vare sig hos BKF eller Syrianska, men de har i alla fall varit där och kollat.
Örebro joth
2007-08-29 09:38
StårSjälv//14:30 idag på Behrn Arena i alla fall.
Örebro StårSjälv
2007-08-29 09:28
när o var tränar svartvitt de kommande dagarna?
AIK Saywee
2007-08-29 09:25
Intresssant läsning i dagens pappers-NA om Anton Dedaj, men en mening i inslaget har jag läst om och om och om utan att riktigt förstå ...

"Men transferfönstret är på väg att glida igen och ÖSK har inte lyxen att vänta."

Detta är kanske inte det som sas i en eventuell intervju, men ändå? Lyxen att vänta? Det känns lite för stressat, eller?

Hoppas att han är bra och att han för en rimlig kostnad kan förbättra läget och laget!
Örebro micro_42
2007-08-29 09:19
Varför får inte brassarna från Ö-O Syrianska, som provtränar med Djurgården en chans att testa i ÖSK? Kvalitetsbrist?
2007-08-29 09:18
Ämne: Liberate tu-teme ex ....Tack.
Örebro apskallen
2007-08-29 09:17
Kalle Örebro//
Det finns mer än en typ av hjärtproblem man kan dö av. Den typ som ofta orsakas av dopning beror på att hjärtat växt sig för stort och således inte har tillräcklig plats/ork för att pumpa runt blodet.

Puerta dog av upprepade hjärtattacker, något som inte lika ofta beror på dopning. Men visst, han kan givetvis varit dopad ändå. Fast att en fotbollsspelare skulle dopa sig på samma sätt som en cyklist är orimligt, de använder ju inte kroppen på samma sätt när de tränar/tävlar.
2007-08-29 09:17
Puerta lämnar efter sig en gravid fru,vilket mörker....
Örebro joth
2007-08-29 09:14
Liberate tu-teme ex inferis//Behrn Arena...
2007-08-29 09:12
Är träningen på Behrn idag?inte Trängen eller Örnsro?,för att få hit spelare av klass så måste Ösk bli en attraktiv klubb vilket vi är långt ifrån i nuläget,sist var väl åren efter vi knep silvret.
Örebro dalavallen93
2007-08-29 09:02
håller med en mäktig och gripande hyllning av grabben,men sen stämmningen vid You’ll never walk alone.....det är ju standard för världens bästa och mest populära lag!
Örebro ÖSKare i exil
2007-08-29 09:00
Abgar Barsom har kvaliteter som tjusat planerna förut och vi har grinat ganska illa för att vi missade honom. Men sen gick det ju si och så med karriären. Jag har gnällt lite om klass vs motivation förut. Hur Abbe står klassmässigt idags läget är nog svårt att svara på men motivation borde finnas så det räcker och blir över. Abgar Barsom och ÖSK har en sak gemensam. Ryggen mot räggen och bara en väg ut. En dålig säsong i ÖSK och Abbe som kommer från ett grekiskt div 2 gäng få det ännu svårare att hitta en klubb och möjligvis är det slut på karriären i förtid. Motivationen finns i Abgar Barsom och den har enligt rapporter visats på träningen. I det forna har han visat strålande kvaliteter och klass. Abgar Barsom i ÖSK hösten 2007 kan bli en riktig hit.
AIK Saywee
2007-08-29 08:58
Kalle Örebro//
Förekommer dopingkontroll inom fotboll?

Att doping inom en så stor sport skulle förekomma är väl inte helt uteslutet?
Snabbkaffe
2007-08-29 08:56
Mitt i allt det svarta med bl.a. Puerta…Vilken uppvisning igår på Anfield! Alltså inte själva matchen, där Liverpool iofs var bra och Toulouse inte var det, utan hyllningen före avspark. Först Everton(!)-låten och sedan ”You’ll never walk alone” för att hedra minnet av den 11-årige Everton-supportern Rhys Jones som sköts ihjäl förra veckan. Otroligt mäktigt! Det finns kanske hopp för mänskligheten trots allt?
AIK Saywee
2007-08-29 08:53
ÖSK-Karl//
Kommer det att räcka med 7 p (eller 8) till för att slippa hissen ned till SE?

Jag tror stenhårt på 3 p mot GAIS och att målskillnaden hyfsas till något.

ALLA TILL BA!
Örebro Kalle Örebro
2007-08-29 08:49
Örebro joth
2007-08-29 08:45
jocke//14:30-16:00
Brukar vara standard med 90 minuters träning av någon anledning. ;-)
Örebro jocke.
2007-08-29 08:43
Kul att läsa i papperstidningen att man försökt värva Karekezi tidigare i sommar, det visar ju att man iallafall försökt. Dock tycker jag att man skulle kunna satsa på honom även i det här läget - det är en riktig klassspelare!

Hur länge håller träningen på idag förresten? Slutar inte jobba förrän 16 så tänkte ifall det är någon idé att svänga förbi då?
Örebro Storm_90
2007-08-29 08:43
NA är verkligen pinsam idag! De ägnar mer uppmärksamhet åt Isakssons tumme än att Puerta är död! Pinsammt NA mycket pinsamt! :@
Örebro Klas ÖSK
2007-08-29 08:40
Kloka ord joth!

Vi som redan älskar ÖSK förutsätter gärna att alla vill hit och vill de inte beror det på att klubbledningen kastat rutten ost på dem vid förhandlingsbordet. :-)
Riktigt så simpelt är det inte.
Örebro joth
2007-08-29 08:34
En liten fundering.
Många pratar om att vi misslyckas med att ta hit spelare, att vi tidigare borde ha värvat spelare. Man kan ju faktiskt fundera på, hur atraktiv ÖSK "just nu" är som klubb. Spelarna måste ju trots allt vilja gå till ÖSK också.
Med den tanken tycker jag att det är stort av en som Abbe att gå till ÖSK i detta läge.
Och hur mycket extra pengar ska man slänga ut på en halvdan värvning bara för att locka honom till ÖSK? Många saker för fotbollsutskottet att balansera mot varandra.

Så jag säger bara en sak, Forza Abbe!
Örebro apskallen
2007-08-29 08:28
Aspen//
Jag saknar inte Jeffs. Jag tycker inte att han visat på något sätt att han skulle få starta i ett Allsvenskt lag. Det var ju inte direkt så att han glänste i Superettan, varför skulle han göra det i Allsvenskan?
Örebro joth
2007-08-29 08:18
Här kommer mitt inlägg nummer 4000.
Mitt konto skapades 2003 vilket innebär att jag snittar 1000 inlägg per år och nästan 3 inlägg per dag....
Ointressant statistik, men ändå.
Örebro joth
2007-08-29 08:16
Tomten//Jag försöker hålla en plats men jag kan inte lova något. :-)

Ps. 1 inlägg kvar till 4000. :-)
Örebro Tomten (Upp som en sol, ner som en pannkaka...)
2007-08-29 08:15
Läste i NA att ÖSK nobbade Karekesi, lika bra, vad ska vi med en bänknötare för 2 miljoner till?
Örebro Tomten (Upp som en sol, ner som en pannkaka...)
2007-08-29 08:12
joth // jag kommer inte förrän 15:10 så det är bäst att det inte är fullt innan dess :)
Örebro joth
2007-08-29 07:06
Antar för övrigt att det blir fullsatt på Behrn Arena 14:30 idag. :-)
Annons: