/fotboll/osk/forum/7769.aspx/fotboll/osk/forum/7769.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro _Adde_
2007-09-02 11:59
Söker fortfarande ngn som reser från Gbg imorgon till matchen. Någon som ska eller känner nån som ska resa upp?
Örebro joth
2007-09-02 11:55
Saywee//Hemmasnittet anger hur attraktiv klubben är...
AIK Saywee
2007-09-02 11:53
One¨touch//
Dår är vi i alla fall två som är laddade (till 1000?) och (lite?) nervösa!

Förrestten, trevlig läsning i dagens pappers-NA (del 1) om Urban Hammar, på "Personligt".

FORZA SVARTVITT!!!
Örebro StårSjälv
2007-09-02 11:47
så de e bara jag som har en bra magkänsla inför matchen? :)
AIK Saywee
2007-09-02 11:37
Jag ska snart sluta fråga om detta med rangordning mellan lagen p.g.a hemmasnittet ...

Babykladde//
Självklart fattar jag att mer hemmapublik ger mer pengar till klubben, men som någon skrev så spelar de olika entreavgifterna roll, liksom sålda årskort och hur många av årskortsinnehavarna som besöker arenan, plus säkert ytterligare faktorer, t.ex hur man räknar in antalet besökare?

Jag trodde ett tag att det kanske utgick något slags "bidrag" från SvFF kopplat till tabellplaceringarna, de brukar ju vilja vara med och styra och ställa både lite här och där.

Får kolla med SvFF om de har någon tydlig förklaring till varför publiktabellen presenteras så som den gör.

Jag tycker självklart det är bra att ÖSK ligger bra till i den publika tabellen järmfört med den sportsliga, men å andra sidan kan man ju fundera på vilket som är det mest publika laget, då gäller väl "totalen", vi vet ju t.e.x. att stockholmslagen brukar dra lite extra folk till arenorna, eller? För att inte skriva om hur derbyn`a spelar in?

PUB-likt inlägg från Saywee och ...

ALLA TILL BA! (på måndag kväll förstås)
Örebro One¨touch
2007-09-02 11:26
Naturligtvis vill man se helt suverän ÖSK-fotboll mot GAIS i morgon. Men handen på hjärtat, hur många matcher mot lag i GAIS-kaliber har ÖSK briljerat och krossat? Nja, 4 baljor hemma mot BP efter islossning andra 45:an och liknande mönster mot Trelleborg hemma.

Men nu är hösten med "måste-matcher" här. GAIS är på något vis redan i ingemansland. Utan att ha tittat på GAIS resterande program känns det föga troligt att de dras med i nedflyttningssnacket. Psykologin i matchen är otroligt intressant att följa. Om det utvecklar sig till krig, har då GAIS samma gnista och vilja som ett ÖSK i poängnöd?
Klarar ÖSK-spelarna individuellt och som lag att kunna prestera efter förmåga, då nerven i matchen gör entré?
Om GAIS tar ledingen, klarar då ÖSK att fortsätta spela efter Hammars förmodade rätta recept mot GAIS?
Vad betyder Abgars närvaro?

Blir någon igentligen förvånad om matchen slutar 0-0 eller 1-1 efter krampaktigt spel?

Kanske har man blivit mer försiktig i takt med att man blir äldre?
Kross.. Gärna för mig.. Men jag blir inte heller förvånad om det låser sig och blir småsnålt.

(vet faktiskt inte riktigt vad fan jag surrar om.. Är bara så otroligt laddad/nervös inför matchen...)
Örebro bleke
2007-09-02 10:44
Esskå//
jag tror nog att de flesta av oss är spända som fiolsträngar inför gais matchen, men man måste hålla fanan högt och verkligen tro på seger.

väl mött
Örebro Mattias69
2007-09-02 10:39
Glöm inte bort att ni redan imorgon under matchen kan köpa biljett till Kubanernas anordnade bussresa till Djurgårdsmatchen direkt av Kubanerna. Litet tips till alla er som inte gillar att gå till slottet och köpa biljett.
Örebro joth
2007-09-02 10:32
Esskå/Förstår att du tippar 0-1... enligt ryktena kommer ni att ställa upp med en 10-manna köttmur på strafflinjen och hoppas på en kontring. :-)

Hur ser det för övrigt ut med era avstängningar? Finns där bra ersättare, eller behöver ni vara oroliga?
Örebro Banús ♪ ♫
2007-09-02 10:19
Esskå/

jo, men nu är det ju så att vi möter Gais från Göteborg och inte Djurgården från stockholm...
Chansen att vi tar 3 poäng är mycket högre...

1, vi har hemmaplan och ni kommer inte komma upp med 3000 makrillar...
2, nu har vi "bollen vid fötterna" iom att trelleborg inte fick 3 poäng och att BP trodligtvis kommer förlora...
3, Vi har nya spelare som kommer sätta fart på det mesta (hoppas jag)
Örebro StårSjälv
2007-09-02 10:11
Esskå/ faktiskt inte, o ennu mindre nervös o orolig efter att vi norpat 3 poäng av er :)
GAIS Esskå
2007-09-02 10:00
Ämne: jag är inte orolig, ....
Med det tabelläget, borde du nog vara lite nervös i alla fall.
Örebro StårSjälv
2007-09-02 09:46
jag är inte orolig, är övertygad att vi går in o krossar :)

Svartvitt mot rubbet!
Örebro Banús ♪ ♫
2007-09-02 09:29
nu börjar matchnerverna komma fram!

snälla goa rara ÖSK, vinn!!
Örebro Chivas
2007-09-02 09:18
FORZA SVARTVITT!!!
Örebro Ericson
2007-09-02 07:13
Jag tycker att Jonas Ericsson har ett väldigt fint namn iallafall... ;-)
Örebro Sersant
2007-09-02 01:25
har för mig att dem rensade upp i sin uppställning Viasat o tog bort Tomas o han programledaren (namnet har ramlat bort).
Örebro ÖSK KRILLE
2007-09-02 00:20
Fan vad skönt jag har!!!!!!!!
Örebro rirobban
2007-09-02 00:16
ÖSK-Karl//
Ja han fick säkert uppdraget av SvFF att dömma ÖSK för att få ut dem från allsvenskan. Men det ska INTE den skitdomaren få lyckas med!!!
Örebro ÖSK-Karl
2007-09-02 00:14
rirobban//

På tal om Jonas Ericsson, han är ju nyligen avstängd från att dömma Kalmars matcher. Helt otroligt att han blev kvar alls i AS.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-09-02 00:14
VI SKA VINNA NU!!!
Örebro ÖSK-Karl
2007-09-02 00:11
rirobban//

Undrar just varför. Om han inte fått förlängt med TV3 så borde ÖSK alt. Spelarinvest agera. Vi får väl fråga honom på måndag.
Örebro rirobban
2007-09-02 00:07
ÖSK-Karl//
Thomas dyker med all säkerhet upp när Champions League drar igång igen. Bosse Pettersson verkar ha ersatt honom de senaste matcherna i alla fall.
Örebro ÖSK-Karl
2007-09-02 00:04
Någon som vet var Thomas Nordahl tagit vägen på TV3? Har inte sett honom i rutan på länge. Jag skulle väldigt gärna se honom i ÖSK:s organisation, alternativt Spelarinvest.
Örebro rirobban
2007-09-02 00:01
På Grimsta ville Fröjdfeldt visa att han kunde stå emot trycket från Kubanerna. Normalt brukar man säga att domaren inte klarar av trycket från hemmapubliken, men BP:s publik ger inte något tryck på domare. Dom gångerna som Kubanerna inte sjung så kunde man höra ett mynt falla på andra sidan. Tystare än på en kyrkogård. Hade ÖSK haft ledningen på BA så hade det varit sång, applåder och hög stämning. Med andra ord hade Peter Straffmiss inget tryck från hemmapubliken!
Örebro ÖSK KRILLE
2007-09-01 23:55
Men domarna måste höja sig!!!
Örebro 0REBR0
2007-09-01 23:53
ÖSK-Karl//
Ja det va inget jag hade kollat upp, men jag var bara tvungen att få in den faktorn i debatten =)
Örebro ÖSK-Karl
2007-09-01 23:52
rirobban//

Håller med dig om domarstandarden. Det är ju många gånger helt matchavgörande. Jag vill att domarna skall kunne se videorepriser inom straffområdet och få dömma efter vad det visar.
Örebro ÖSK-Karl
2007-09-01 23:48
0REBR0//

Vi ligger förhållandevis högt när det gäller entrépriser, hyran vi betalar för BA är däremot horribelt hög.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-09-01 23:48
heja svart vitt?
Annons: