/fotboll/osk/forum/7751.aspx/fotboll/osk/forum/7751.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2007-09-02 17:03
ÖSK-Karl//
Hur fungar denna "insamling" med vårt underbara lands förbaskade skatteregler?

Men jag känner att 1000:- var för mycket för en enda spelare, 100:- känns OK, men 500:- är "nästan mittemellan?!

ALLA TILL BA! (Om cirka 24-25 timmar förstås)
Örebro Mittåt
2007-09-02 16:58
Det här med den 17:e mannen är nog något som klubbarna hittat på. I spelreglerna står det endast att namnen på ersättarna skall lämnas till domaren före matchen. Det sker genom att namn och licensnummer noteras på spelarförteckningen. Denna skall lämnas till domaren en halvtimme före match.

Anledningen till att man nominerar en sjuttonde spelare kan nog vara olika:

- Det är en signal till spelaren ifråga, att han skall vara beredd på att hoppa in om något oförutsett (sjukdom, skada eller dyl.) inträffar fram tills dess att spelarförteckningen lämnas in. Till bortamatcher åker den 17:e spelaren med just av denna anledning.

- Det kan nog även användas som en signal till en spelare om var han står. För en yngre spelare till exempel, som står på gränsen till en bänkplats, fungerar det säkert positivt att få bekräftat, att han verkligen är nära en plats i truppen.
Örebro ÖSK-Karl
2007-09-02 16:55
Saywee//

Nej, 500:-, 500 personer á 500:- =250.000:- (räknade fel förut, det räcker ju faktiskt med 500x500) En del kanske skänker mer och en del mindre, eventuella överskott kan ju sparas för senare behov. T.ex om Alvbåge vill hem ;)

Hoppas att kubanerna kan styra upp detta.
AIK Saywee
2007-09-02 16:37
Jag måste nog ändra mitt tidigare inslag om ledaren för Atalantas Ultras, av heder för vårt landskapdjurs närmaste släktingar, hjärnan är säkert mindre än en bacill!
AIK Saywee
2007-09-02 16:34
Håller med BoP,
ÖSK-Kalle styr upp detta och även jag kan tänka mig vara med, men 1000:-, det vete tusan?

Men en HUNDRAÅRING måste bara firas!

Varför inte en hundring av en massa människor i mittens rike och kanske näringlivet kan bjuda på det dubbla?

ALLA TILL BA! (Om cirka 24-25 timmar förstås)
Örebro Bastard on Parade
2007-09-02 16:27
ÖSK-Karl//

Om du styr upp detta så kan jag i alla fall tänka mig att skänka en slant. Har visserligen inte allt för mycket att skänka men det finns ju en viss symbolik i det hela. Nästa år ska vi fira 100 år i Allsvenskan och vi ska ha den bästa spelartruppen sedan 94!
AIK Saywee
2007-09-02 16:23
Nu blir jag så där nyfiken igen, utan att veta.

När (senast) bestäms den elva som startar och vilka 16 som får ingå i truppen under "speltid"?

ALLA TILL BA! (Om cirka 25-26 timmar förstås)
Örebro One¨touch
2007-09-02 16:22
Saywee// Varsågod.

Jag hade tidigare One~touch, men den profilen blev av någon anledning borttappad. Men eftersom den var upptagen fick det då istället bli ¨mellan one och touch.

Visst kan man tolka det som två tillslag om man har lite fantasi som Du! :-)
AIK Saywee
2007-09-02 16:19
Eller får höstkräksjukan i bussen?
AIK Saywee
2007-09-02 16:18
One¨tuoch//
Bra förklaring till den sjuttonde mannen och tack för att du lärt mig hur ett tangentbord fungerar, two touch ¨ ¨ ;-)
Bulba
2007-09-02 16:15
eller om nån blir skadad på uppvärmningen
Örebro One¨touch
2007-09-02 16:13
Saywee// Jag kan inte heller stoltsera med kunskap inom detta, men den 17:e killen har väl chansen att komma in i laget fram till någon stund innan matchen sparkar igång. T.ex. om Larsen ska bli pappa igen, och hustrun Sofia åker in till BB någon timme innan match. Då flyger Larsen till Örebro, och den 17e liraren tar hans plats i truppen. :-)
Örebro ÖSK-Karl
2007-09-02 16:12
Bastard on Parade//

Men inte är vi väl snålare än Degen-folk? Om inte annat så är det en tidig spark i baken på ÖSK:s ledning och en kick för Anttonen om hur populär han är i Örebro.
Örebro ÖSK-Karl
2007-09-02 16:08
One¨touch//

Duktiga högerbackar och allroundkillar växer ju inte på träd. I år har ju Anttonen dessutom varit hel. Tror det skrämt bort spekulanter tidigare. Dessutom har han ju en svåger i Viborg.

Jag är livrädd för att han sticker om vi inte agerar.
AIK Saywee
2007-09-02 16:04
Å tusan, har sällan haft tid att kolla in hur många som sitter på bänken när det är match.

Då undrar jag naturligtvis vad den 17:e mannen har för "roll" och varför han är med? Kan han få spela om typ skador inträffar? Eller är han med som en "pryo"? Eller något annat?

Ursäkta men jag har faktiskt inte koll på detta.

ALLA TILL BA! (I morgon kväll förstås)
Örebro One¨touch
2007-09-02 16:02
ÖSK-Karl// Om inte Anttonen gått tidigare, varför skulle han då gå nu?

Ditt initiativ är bra, men jag undrar om inte Anttonen ändå förhandlar fram ett kontrakt som han skriver på.
Hur som helst är han utan tvekan en av våra bästa spelare i laget. Så behövs en räddningsplanka är Din idé bra.
Örebro Bastard on Parade
2007-09-02 16:02
ÖSK-Karl//

Tanken är god men Örebroare måste vara bland de snålaste i landet så tror inte det skulle gå så värst bra.
Örebro One¨touch
2007-09-02 15:58
I en 17-mannatrupp får en spelare stå utanför "laget"..
Jag tror att det blir Joppe, men det kan lika gärna bli Nordin.
Än så länge är det inte lika lätt att förutse bänken, i och med att Urban endast tagit ut en trupp tidigare.
Örebro ÖSK-Karl
2007-09-02 15:57
Jag fick just en snilleblixt:

Vi är ju väldigt många som vill rädda kvar Anttonen i ÖSK. Varför inte starta en insamling likt Degerfors. Det räcker att 1000 personer skänker 500:- var så blir det 250.000:- De pengarna ges sedan som gåva till Anttonen (skattefritt) för att han skall skriva på för 3 år.

Sedan gäller det att ÖSK höjer hans lön med 4.000:-/månad så att han inte längre tillhör de lägst avlönade i startelvan.

Räcker inte det kan säkert Spelarinvest lägga till 250.000:-, detta för att slippa se Anttonen gå som bosman. Dessa pengar är det ju skatt på, men det kan ju slås ut på 3 år.
AIK Saywee
2007-09-02 15:55
Ruskigt bra bänk men fattas det inte en i 17-mannatruppen?
Örebro One¨touch
2007-09-02 15:53
Saywee//

11:an:
Weggen
Anttonen-Hagge-Wiken-Riddez-Rodevåg,Sebastian, Nordback, Larsen, Abgar, Halilovic.
Bänk: Nordin, Lundblad,Holger, RiRi,FreSa.

Joppe får nog stå över.
AIK Saywee
2007-09-02 15:52
In med Boniek!
(e han me i truppen)

FORZA SVARTVITT!
Örebro in med Boniek
2007-09-02 15:50
Forza svartvitt
Örebro anderzon_
2007-09-02 15:48
Kom igen idag ICA! Go go go!
AIK Saywee
2007-09-02 15:44
Libertate ...//
Detta är ett tydligt bevis för att ledaren har en mycket mindre hjärna än en näbbmus!
AIK Saywee
2007-09-02 15:42
Aspen//
Tackar för info, då får vi väl hälsa Anton välkommen så småningom.

Ni som har lite split vision och vågar ta ut elvor ...
... av den nominerade sjuttonmannatruppen hamnar sex på bänken, vilka blir dessa (och varför)?

ALLA TILL BA! (I morgon kväll förstås)
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-09-02 15:38

"Att slåss är ingen produkt av olaga brott - utan mer en passion. Och sen kommer mitt beroende av att slåss, det är min drog. Att visa de andra Ultras att de inte kan komma till våran stad, och vara vilka de vill vara. Folk kommer att fundera på att göra det, och det är rätt att göra det. Vi står för att slåss är det ultimata viset till en lösning, det är det vackraste vi kan göra, det är det som verkligen kommer från vårat hjärta."

- Sagt av ledaren av Atalantas Ultras
Örebro Aspen
2007-09-02 15:35
Efter träningen kunde Urban Hammar berätta, att papperexercisen för att få Anton Dedaj spelklar ännu inte är avklarad, men att man hoppas att detta skall vara klart inom de närmsta dagarna. För matchen mot GAIS har följande 17-mannatrupp nominerats:
Patrik Anttonen, Abgar Barsom, Nordin Gerzic, Patrik Haginge, Nedim Halilovic, Sebastian Henriksson, Glenn Holgersson, Lars Larsen, Jon Lundblad, Fredrik Nordback, Johan Pettersson, Richard Richardsson (mv), Joel Riddez, Stefan Rodevåg, Fredrik Samuelsson, Peter Westman (mv), Magnus Wikström
Örebro Aspen
2007-09-02 15:31
Ämne: Beträffande nyförvär....
Saywee//Dedaj kommer inte att vara med i truppen mot GAIS. Aktuell mot MFF.
AIK Saywee
2007-09-02 15:24
Storm_90//
Då är vi tre som skrivit om våra nerver, men lugn, vi har en spelare mer än GAIS på Arenan!

ALLA TILL BA! (På måndag kväll förstås)
Annons: