/fotboll/osk/forum/7734.aspx/fotboll/osk/forum/7734.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Blickarframåt
2007-09-07 14:27
Nabborir///
Joo, det där vet jag mer än väl om!
Tråkigt men sant... =/
Och det där med rirobban kan jag inte uttala mig om då jag inte hängt med riktigt, men verkar ju lite löjligt kanske. Vilket datum är matchen mot DIF på tal om annat?
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-09-07 14:25
Ämne: Blickarframåt//
Vad....
Har du skaffat ny Ipadress Rirobban?;)
2007-09-07 14:24
Alltså,det var ett tjat om Rirobbans avstängning?Kan den som stängt av honom motivera varför?
2007-09-07 14:22
Hur är det med rökbomber egentligen?får man dra av dom utanför arenan?under marschen ner till arenan?
Örebro Mittåt
2007-09-07 14:20
Beträffande Jidsjö och talangtruppen kan det dessutom vara på sin plats att påpeka att i morgon möts KIF och ÖSK Ungdom. Slaget om Örebro kommer att ha av avgörande betydelse för utgången i div 3 Västra Svealand.

Vinner KIF så är man klara för uppflyttning till tvåan med tre omgångar kvar att spela.

Om ÖSK Ungdom lyckas med att ta minst en poäng har man fortsatt avgörandet i striden om kvalplatsen i egna händer. I så fall "räcker" det nämligen med att man i de tre sista matcherna slår IFK Ölme (h), IK Franke (b) och Örebro Syrianska (h) för att man skall säkra kvalplatsen.

Blir det förlust är jag rädd för att det blir Köping som får kvala. Deras överlägsna målskillnad går det nämligen inte att hämta igen.

ÖSK Ungdom är det enda lag som denna säsong slagit Karlslund. Det var i den fantastiska matchen i våras på Behrns då ÖSK hamnade i underläge 0-2 i ca. den 80:e minuten, men ändå efter ett antal övertidsminuter kunde glädja sig över att se Simon Ramström slå in 3-2 målet i typ den 95:e minuten.

Ungdomarna har faktist rent historiskt sett, alltså i år och i fjol haft det relativt "lätt" mot KIFarna. Ingen förlust på de senaste tre mötena. 2-2 på Behrns förra året och sedan en rejäl vinst med 1-4 på Örnsro i höstmatchen.

Avspark klockan 14:00. Det blir säkert en spännande och välspelad match. Det brukar det bli när de här två lagen möts.
Örebro Blickarframåt
2007-09-07 14:18
Tattoo/
En liten fundering som jag kom på att tänka på när jag läste ditt inlägg.
Kan en person verkligen bli avstängd för något han inte gjort? Jag menar, enligt ansvariga på BA så finns det ju övervakningskameror och om man via dom kan bevisa att någon är oskyldig så har dom väll ingen rätt att avvisa/stänga av någon...
Örebro ÖSK tattoo
2007-09-07 14:11
Ämne: ÖSK tattoo//

Jag ....
men om du har fått berättat för dig vem det var/ vilket jag tror många härinne vet så är du ju trota allt indirekt inblandad, tyvärr, jag tror inte heller polisen har nån större koll på vem det var, men jag hoppas verkligen att dom får tag i rätt kille. om inte annat så för den killen som blev utplockad, så att han får möjlighet att se fotbollen på behrn nästa år också..
det vore ju illa om han blev avstängd när den/dom som gjorde fortfarande kan gå och titta, hur glad ska han vara...
Att sen polisen står där varje match är på deras eget iniativ och dom bestämmer själva det, just den biten ligger utanför ÖSK,s bestämmande, dom har ju uppenbarligen sett en hotbild någonstans och det finns ju personer som har andra intressen än att bara gå på matchen och om dom sen står i närheten av klacken så kan det ju bli lite missriktat, jag skulle inte heller vilja ha polisen där pga av att jag tycker dom kan vara en provocerande faktor, t ex BP borta när dom kom med kravallhjälmar men det berodde nog mest på hybris hos den insatsledaren, det kändes just då väldigt overkill iaf..
Örebro Mittåt
2007-09-07 14:05
mustard// Nej, det verkar inte vara så allvarligt med Jidsjö. När jag cyklade förbi Örnsro i går eftermiddag/kväll stod han och slog bollar till Thomas Ivhall. Han deltog dock inte i den vanliga träningen.

Och på tal om skadade knän kan jag väl också nämna att Kristoffer Näfver denna veckan tränat med talangtruppen. Igår deltog han i alla träningsaktiviteter inklusive 7- eller om det var 8-mannalagsfotboll.

Efter den ordinarie träningens slut fick han och Anton dessutom vad jag uppfattade som ett extra konditionspass med Bernhard Nilsson som klockansvarig. Det var alltså någon slags intervallträning man sysslade med.
Örebro psoari
2007-09-07 14:01
Ämne: psoari//

Du måste....
Jag har inte sagt att det var kubanerna som eldade rökbomben, de användes bara i exemplet på hur åsikter får uttryckas (enligt min åsikt naturligtvis). Naturligtvis kan inte kubanerna elda rökbomber, bengaler eller kasta saker in på plan eftersom de är en förening som stöttar ÖSK. Oavsett om den som gör det är medlem eller inte i kubanerna, och oavsett om någon annan kuban vet om det eller inte så kommer aldrig, per definition, någon talesman för kubanerna att säga: "Det var vi" - det säger sig ju självt... Det är ungefär som att svara på frågan "Ljuger du?" Vad ska man svara...
Whatever... så här, om det eldas rökbomber i kuban-klacken och kubanerna inte tar avstånd (t ex tömma området) eller allra helst - peka ut den eller de skyldiga (kanske inte Hammarbyvarianten...) så visar kubanerna sitt stöd för händelsen och är därmed också medskyldiga om än de inte kan göras ansvariga. Det som händer nu är ju att alla kubaner får skit för det. Kubanerna blir som grupp skyldiga - och alla i klacken är ju kubaner vare sig de är medlemmar i föreningen kubanerna eller inte.
Uppmaningen till kubanerna måste bli: Ta tag i det, innan nån annan gör det.
Örebro Bastard on Parade
2007-09-07 13:53
ÖSK tattoo//

Jag skrev att det sägs att polisen var ute och cyklade. Jag såg inte riktigt vad som hände då jag var rätt dåligt placerad men jag har fått det berättat för mig både strax efter att det hände samt nu i efterhand. Killen som blev plockad hade vid tidpunkten viftat med en flagga enligt en vän som stod i närheten. Hur kan då polisen ha bildbevis på att det var den här killen som ligger bakom rökbomben?

Jag tror att det måste ha varit oerhört svårt för polisen att över huvud taget se något alls då bla banderollen och flaggorna borde varit i vägen.
Örebro mustard
2007-09-07 13:52
undrar bara om någon vet hur det gick med vår nyinköpta tillika utlånade talang Michael Jidsjö, läste för ett tagsedan att han skadades. Allvarligt eller??

2-1 mot Malmö (1-2), ingen omöjlighet. FORZA SVARTVITT!!
Örebro Blickarframåt
2007-09-07 13:37
Bastard on Parade //
Polisen var, som dom sa själva, SÄKRA på att personen i fråga som blev gripen var en av två som hade "gjort en sak på läktaren".. Vad den saken var ville dom inte uttala sig om, men att det handla om rökbomben är väll ganska självklart... Sen var det även så att dom hade bildbevis på detta, men skulle vara roligt o se dom eftersom dom plockade helt fel person! Och det insåg dom ju själva också, men stolta som dom är så kan dom ju som vanligt aldrig erkänna fel.. Men det är ju faktiskt bra att det står 7-8st i uniform nedanför klacken varje match, det behövs ju uppenbarligen då vi har ryktet om oss att skapa mycke bråk osv. ;P
Örebro ÖSK tattoo
2007-09-07 13:30
*S* bastard och står själv pekar ju i princip ut sig själva..inte som dom som brände av den men ni vet ju vem det är.. och om ni vet vem det är och klubben får böter, hur skulle det kännas då, för jag antar att ni är stora supportrar av ösk och gärna vill stötta klubben.. och det gör man ju tyvärr inte genom att se till att dom får lägga pengar på onödiga utgifter.. annars var klacken grymt bra långa stunder, framförallt andra halvek när vi var i underläge.. tror det var första gången i å som klacken vekligen stod upp för sport i motgång.. well done boys
AIK Saywee
2007-09-07 13:30
Den eller de som tände på var ute och cyklade allra mest! Omdömeslöst! Betalar den/de som tände på räkningen eller kanske gömmer sig och fegar ur! Ynkligt!

Röktifon hör till 1900-talet, ser bara töntigt ut, löjligt!

Flaggor, banderoller och ett högröstat hejaropstöd till spelarna är häftigast!
Örebro StårSjälv
2007-09-07 13:19
Bastard: ja polisen var totalt ute o cyklade
Örebro Chivas
2007-09-07 13:13
FORZA SVARTVITT!!!
Örebro ÖSK tattoo
2007-09-07 13:11
Nu har ju bajen varit lite mer drabbat än oss vad gäller dom bitarna med pyroteknik, inkastade föremål osv, men när dom var hos oss på besök så blev en person i princip misshandlad av sina klackkumpaner därför att han försökta kasta in ett föremål på plan.. på ett sätt är det ju bra att dom egna säger ifrån, på ett annat är det ju trist om nån blir skadad..
2007-09-07 13:05
Ämne: Läste på expressen o....
Vad??berätta mer..
Örebro Bastard on Parade
2007-09-07 12:31
psoari//

Du måste se skillnad på Kubanerna som supporterförening och en enskild person ur klacken!

Jag menar, om en person som åker fast för rattfylla är vänsterpartist, då är det inte vänsterpartiets fel att denne person begått en felaktig handling. Du måste skilja på individer och vad de gör av egen vilja med det Kubanerna gör för supporterkulturen i Örebro.

Jag är övertygad om att Kubanerna inte har något att göra med rökbomben och skall heller inte belastas för eventuella påföljder. Däremot individen som åkte fast lär ju ligga lite risigt till men det sägs ju att polisen var ute och cyklade under deras ingripande.
Örebro Chipset
2007-09-07 12:29
Ämne: Oj, har jag inte bli....
Jag har ännu inte blivit spärrad från detta forum trots att jag både en och två gånger uttryckt mig klumpigt eller slängt ur mig förhastade känsloyttringar. Tycker att det finns en god marginal i regelverket för att man spontant ska kunna uttrycka sina känslor kring ÖSK.

Visst, ibland har jag tyckt att admin dragit gränsen lite snävt eller alltför frikostigt. Men samtidigt är jag medveten om att även admin behöver ha en förlåtande felmarginal om systemet ska fungera. Vad Vurpalainen gjort/skrivit vet jag inte men för mig verkar det som om det är hans attityd som är stora problemet. Att behöva skapa ett 20-tal konton för att förbigå ett 10-20 tal spärrar tyder ju på att det som skrivits inte varit helt rumsrent. Om inte annat får han väl överklaga till Admin på Gais forum (Anledningen till att jag inte besvarar Vurpalainen direkt och iställer omnämner honom som tredje person är för att han möjligtvis är avstängd för tillfället).

Angående detta forum så har jag inte riktigt fattat vad som hänt de senaste dagarna? Har admin (riorobban/rirobban/) stängt av sig själv? Eller stängde någon "annan admin" av honom?
Örebro Gummianka
2007-09-07 12:27
Läste på expressen om kubanernas hälsning till Walker per nåt brev på hans bil i Sthlm. Bra jobbat. Stilpoäng till dom som gjorde det.
AIK Saywee
2007-09-07 11:12
One¨touch//
Tackar, det kommer nog mera ...

Förresten, FORZA SVARTVITT!
Örebro Mittåt
2007-09-07 11:07
Ett litet handklapp för ÖSK Söders F15-tjejer som blev DM-mästare igår kväll. Seger över Nora-Pershyttans BK med 4-2 efter att ha legat under med 1-2.
Örebro One¨touch
2007-09-07 10:55
StårSjälv// Dommaren (likväl som alla andra inblandade i vår lek kallad fotboll) ska kritiseras för sin insats som dommare. Inte som person.
Örebro StårSjälv
2007-09-07 10:49
är domaren värdelös får han fan tåla o höra de, sen är de väl en annan sak med mordhot o dyl..
Örebro StårSjälv
2007-09-07 10:48
Ämne: Personpåhopp på doma....
öh.. va?
Örebro StårSjälv
2007-09-07 10:47
Ämne: Diskussionen kring h....
Svenskafans, sköter detta bra, men syftade på resten
2007-09-07 10:46
Personpåhopp på domare och på andra hör hemma på lekskolan självklart ska man bli bannad för det.
Örebro One¨touch
2007-09-07 10:44
Diskussionen kring hur SvenskaFans sköter sina forum kan vi skippa tycker jag.

Visst är det olika nivå i forumen.
Men väg det mot hur mycket SvenskaFans levererar i form av matchrapporter, intervjuer, krönikor och FanTV mm mm.

Reglerna för forumen står tydligt och klart skrivna. Och jag har hellre ett forum som någon Admin håller ordning på , än ett forum där allt är tillåtet och man får skrolla till förbannelse för att hitta något vettigt inlägg med substans i.
Örebro One¨touch
2007-09-07 10:40
Saywee // Härmed kröner jag Dig o citat-konung.
Du har precis levererat det mest klockrena Bill & Bull citat någonsin.
Seriös sa Bill, Serie-Ös sa Bull!
Annons: