/fotboll/osk/forum/7730.aspx/fotboll/osk/forum/7730.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Banús ♪ ♫
2007-09-09 18:04
babykladde /

vart kan man läsa anrells krönika??
letade lite snabbt på din länk, men fann inget?
Örebro BabyKladde
2007-09-09 16:56
"För övrigt anser jag att Abgar Barsoms frispark var det snyggaste mål som en äkta örebroare gjort sen Orvar Bergmarks dagar."

Lasse Anrell's senaste krönika
Örebro Oskinaldo.
2007-09-09 15:18
Viktig INFO:::::::

Den 22 Sepetember är det Innebandypremiär. ÖSK Innebandy spelar borta match mot Åkersberga som ligger precis utanför Stockholm. Minst en buss kommer att rulla från Örebro och Bhern Arena klockan 10:00

Det kommer att bli en festlig tillställning med mycket herj och så. Däför ber jag alla Kubaner att ta ert ansvar att hänga med. Resan kostar 150 kronor och anmälningar sköts av mig.

Ring 073 02 60 966 och berätta att ni ska med, ert telefon nummer, och namn. FORZA SVARTVITT!

Örebro Banús ♪ ♫
2007-09-09 13:54
Ericson /

ja men det kanske inte är så dumt...
sm guld 2008 skulle ju sitta fint ;)
Örebro Ericson
2007-09-09 12:34
Jag har en känsla att det som tidigare "skrivare" säger om Benny och Axén.

Tror ni att ÖSK har medvetet snålat på nyförvärv denna säsongen för att den anses som lätt?

För att sedan till 100-års säsongen göra en toksatsning med sparade pengar från den här säsongen plus nya pengar.

Hoppas kan man ju alltid...
Örebro ÖSKare i exil
2007-09-09 12:17
Kul för Axén. Uppåt, frammåt för honom. Just nu har vi ju hammarn men Alexandser är väl ett framtidsnamn.
Örebro go_osk
2007-09-09 11:28
Intressant. Personligen tror jag att det här kan leda till att Axén i allra högsta grad blir ett namn för ÖSK:s organisation i framtiden. Jag har nämligen fått intrycket att Alexanders brist på erfarenheter från elitfotboll gjort att han inte har kommit längre än till Rynninge. Nu tycks hur som helst situationen se annorlunda ut.
Örebro joth
2007-09-09 10:56
One¨touch//Vad snabb du var... ;-)
Örebro joth
2007-09-09 10:56
Sen tidigare visste vi att Benny L. skulle till Norge, nu visar det sig att Axen ska med. Kontraktet gäller säsongen ut... kan det vara så att de svetsar sig samman inför ÖSK och säsongen 2008, om ÖSK är kvar i Allsvenskan.

Ps. Om vi åker ur i år... ringer vi Patrick Walker då?
Örebro One¨touch
2007-09-09 10:53
Benny och Axen drar nordväst tillsammans säsongen ut.

Undrar hur det blir med NA:s WebTV nu?
Detta måste ni lösa NA. Ni får inte i detta läge banta ner Er trevliga Web-satsning Inspark!
Örebro Aspen
2007-09-09 09:43
Har övergången för Anton Dedaj misslyckats? Skulle vara klar i måndags.
Eller är det bara att ÖSK inte klarar att lägga ut ett meddelande på hemsidan.
Örebro MansioN
2007-09-09 02:41
Är det någon med säsongskortet som kan tänka sig att streama återstående matcher via SopCast?
Örebro Pintorp
2007-09-08 23:37
Ämne: Hur gick det för Lea....
Han blev inbytt runt 60:de nån gång har jag för mig. Han gjorde inte mycket väsen ifrån sig. Fick på nåt hyfsat inlägg men mestadels försökte han dribbla sig fram på kanten med föga lyckat resultat.
Örebro Bastard on Parade
2007-09-08 23:26
För övrigt har Benny Lennartsson skrivit på för Start i Norge.
Örebro Adios
2007-09-08 21:43
Danmark påminner väldigt mycket om Degerfors:

1. De flesta invånarna är utslagna alkoholister. 2. De påpekar gärna och ofta hur framgångsrika de var förra årtusendet.
3. De bär båda rött och vitt
AIK Saywee
2007-09-08 21:38
Det kanske är för tidigt att tjöta om nästa säsong, men nu när "landskampslugnet" lägger sig över Allsvenskan, med ett endast ett par allsvenska spelare i gång, kan man ju ändå börja fundera, skall Hammar bli vår guldtränare eller vem kan det bli?

Angående Walker, så är de flesta av de jag pratat med (från andra klubbar) mycket förvånade över att han fick sparken, samtliga (!) anser att vi hade en för klen trupp och alltför många klena spelare alltför ofta ... dvs Walker hade en ganska svår uppgift.

God only knows!

Snart dags för andra halvlek, Zlatan verkar het!

FORZA BLÅGULT, FORZA SVARTVITT!
Örebro Ropesin
2007-09-08 21:23
Jag har inte hört ett skit från läktarplats, sjukt dåligt drag.
Örebro Ollis
2007-09-08 21:14
är det bara jag som hör: åå örebro, gamla fina örebro.. kex o skor finns inte kvar.. på sverige -danmark matchen? :O:O:O lr äre för mkt ösk i mitt huvud nuförtiden?
Örebro MERA
2007-09-08 19:48
Nästa år skulle vilja se Axén som ny sportchef. Han har koll på den lokal fotbollen. Sjögren verkar inte ha någon koll på nånting.
Örebro psoari
2007-09-08 19:45
Hur gick det för Leandrinho i cup-matchen? Fick han spela?

*för övrigt hatar jag kubaner som förstör läktarkulturen med pyroteknik fast det är förbjudet*
Örebro ÖSKare i exil
2007-09-08 18:59
Strålande matchrapport Mittåt. Tackar.
Örebro Banús ♪ ♫
2007-09-08 18:27
ÖSK
Örebro Mittåt
2007-09-08 17:56
ÖSK Ungdom slog Karlslund med 2-1 idag på Örnsro. En riktig kämpaseger. ÖSK inledde klart bäst och dominerade tills dess att spelet måste brytas efter 13 minuter på grund av åskovädret. Matchstoppet varade 45 minuter.

Tobias Johansson slidade in ledningsmålet efter 27 minuter vid bortre (Johanssons special) framspelad av Fedja Jelecak som utnyttjade en liten miss i KIF-försvaret.

Efter ledningsmålet tog KIF succesivt över spelet mot ett i det läget försvagat ÖSK. Zebastian Lovén kom inte till spel efter regnpausen då han fått en ordentlig lårkaka. Efter 35 minuter måste även Pontus Brunzell lämna planen på grund av en smäll mot knäet.

I andra halvlek pressade KIF mycket kraftigt och ÖSK stod emot med nöd och näppe. Det handlade dock mer om press än om spel från KIFarnas sida. ÖSKarna slog mest ifrån sig.

I den 66 minuten utjämnade Karlslund till 1-1 på ett långskott som ändrade riktning på en försvarare.

Efter utjämningen fortsatte KIF pressen och frågan var väl närmast när ledningsmålet skulle komma.

Ledningsmålet kom också så småningom men det var ÖSK som stod för det. I ett av ÖSKs fåtaliga anfall blir inbytte Mikael Lithell fälld någon meter utanför straffområdet. Kapten Green tar frisparken som han läckert smeker över muren och in i mål. Jonas Persson i KIFs mål är på bollen men förmår inte hålla den. Matchuret stod då på den 84:e minuten.

Sedan följde 10 nervösa minuter innan domaren blåste av. KIF kastade fram i princip allt de hade med undantag av Jonas, men det räckte inte mot det tappert kämpande svartvita gänget.

Matchen var hård och tidvis brutal. KIF noterades för fem gula kort medan ÖSK noterades för två (Reed och Ramström).

Tack vare segern kan nu ÖSK unna sig en oavgjord match på de tre avslutande och ändå för egen kraft säkra kvalplatsen. Främsta konkurrenten om kvalplatsen, Köping, vann borta mot IFK Ölme med 2-3, så ställningen mellan de två lagen är oförändrad.

Örebro mustard
2007-09-08 15:57
Tänkte ju åka å kolla på ungdomstruppen denna lördag. Precis när man börjat ta sina första tramptag ser man de kolsvarta molnen. Tre minuter senare kom ösregnet. surt! Vet någon hur det gick?

sve-dan (2-0)
Örebro One¨touch
2007-09-08 15:04
Kvällens match i Solna blir nog tuff.

Sveriges försvar är inte speciellt stabilt.

Nu har jag inte koll på Danmarks avstängningar och skador, men de kokar nog av revansch inombords.
Edman och Chippen, Nilsson och Alexandersson får nog det hett ikväll.

Speciellt på vår högerkant kan det bli tufft. Det var den kanten Danskarna anföll mest och framgångsrikast på i den minnesvärda matchen tidigare i år.

Jag förordar Kim framför Anders. Även om ingen av dem har den kvalité som krävs för att styra ett landslags mittfält.
Tror inte vi har någon igentligen som är bra nog för den platsen för närvarande i Sverige.
Örebro Ericson
2007-09-08 14:53
Men varför starta med Isaksson och Anders Svensson?? Vad trött jag blir...

Matchotränad målvakt och en spelare som "är bättre när det är blött"???

Det regnar nog aldrig i Frankrike och med tanke på att det aldrig regnar i Göteborg så är det klart att Kim inte är van...
Örebro Kubisztal
2007-09-08 14:21
ÖSKare i Exil //

Prahl är klar för Trelleborg tills nästa säsong så han kan vi glömma.
Örebro Banús ♪ ♫
2007-09-08 13:13
vi kommer ENKELT att klara nytt kontrakt =D !!

OM

vi skickar upp Sebastian Henriksson på läktaren.
Örebro ÖSK-Karl
2007-09-08 13:08
Med risk för att bli tjatig: Walker fick de nyförvärv han ville ha innan säsongen. Sedan ville han plötsligt värva forwards??? Vi som har sett ÖSK spela vet ju att det främst är mittfältet det hängt på.

Hammar är obesegrad, hade Walker fått sparken redan när jag skrev om det för 7-8 matcher sedan så hade troligen vårt kontrakt redan varit klart.

Förövrigt tror jag det räcker med 4 poäng till för att klara nytt kontrakt=23
Malmö FF mirda
2007-09-08 12:15
have ÖSK klubsong?
Annons: