/fotboll/osk/forum/7728.aspx/fotboll/osk/forum/7728.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro LP
2007-09-10 21:48
Ämne: Skit..Richard måste ....
Såg du matchen ?????
Örebro in med Boniek
2007-09-10 21:46
Skit..Richard måste in i målet iställetför weggen
ÖSK-Jon
2007-09-10 21:36
ÖSKÖSK//

Hur sjutton kan du säga att han var riktigt bra?
Örebro LP
2007-09-10 21:25
Matchen slutade 4-2 till Brommapojkarna! Försvarspelet imponerade inte och Rickardsson stärkte inte sin aktier. Bäst var Nordin. Näfver spelade bara andra halvlek och gick dessutom av planen med befarad skada men kunde komma in igen efter ca 10 min. Svårt att bedöma Dedaj som inte gjorde bort sig men inte glänste heller.
Örebro go_osk
2007-09-10 21:18
Ämne: Anton Dedaj var rikt....
Låter minst sagt lovande, men hur slutade matchen?
Örebro Loslobos
Vad vart det i matchen???
Örebro Hanx
ÖSKÖSK//

Tell me more. Hur gick det i matchen? Näfver?
Örebro ÖSKÖSK
2007-09-10 21:09
Anton Dedaj var riktigt bra i dag.
Sverige Pat
2007-09-10 19:54
Ämne: Tjena. Hvordan vil d....
Jag håller inte riktigt med hjortsberg ang axén. Jag har följt rynninge på nära håll i många år, och att säga att laget harvat i landets fjärde division är direkt felaktigt eftersom det var först inför denna (eller var det förra säsongen?) som det blev så i och med starterna av norrettan och söderettan eller vad de nu heter. Dessutom hade RIK bra placeringar i div 2 med Axen, i en serie som i regel varit tuff med lag som brage, bp, forward, degerfors och syrianska. Vidare är det svårt för en div 2-klubb att vara kräsen när det gäller tränare då ekonomin generellt är kass för klubbar under superetta-nivå där bara de närmast sörjande ser matcherna, vilket ju gör det extra tufft att locka till sig rutinerade tränare.

Rynninge var på vippen att nå kval till superettan under Axén, och även om han upplevt en nedflyttning som tränare för laget, så har alla andra säsonger varit klart godkända. Ifjol minns jag inte vilken plats man nådde, men den var bra för en nykomling och även i år har man jagat topplagen men fått ge upp här på slutet.

En del menar att Axen bordr gjort bättre med alla värvade spelare, men Rynninges ungdomsverksamhet har inte klarat att leverera spelare som Axén ansett ha hållit måttet (och har klubben värvat har man gjort det nästan gratis och inte fler spelare än vad som behövts för att ha en trupp överhuvudtaget) - intressant eftersom Niklas Westholm, född 90, tränade med a-laget hela förra året och gjorde ett par inhopp, i vintras gick till forward och har där varit med i matchtrupp i norrettan (borde duga i div 2?). Att jag tar upp detta är pga att om Axen har fått kritik för sitt arbete i RIK så gäller det viljan att släppa in yngre egna produkter i seniorverksamheten samtidigt som han med all tydlighet gjort klart att han hellre vill värva, genom uttalanden i media osv.

Axen är inte ännu något fullblodsproffs ut i fingerspetsarna, men jag tror han har potential, mycket på grund av sin förmåga att engagera. Sen finns det fler än en spelare som upplevt att Axen väljer sina favoriter villkorslöst, men jag vet inget om detta, bara att de synpunkterna finns.

Kuriosa är att han åtminstone fram tills för några år sedan saknade tränarutbildning överhuvudtaget - om det ändrats idag vet jag inte.
Örebro kocken..
2007-09-10 19:51
Forza Svartvitt
Örebro Hjortsberg
2007-09-10 17:54
Grixx: Nej, det är definitivt inte enkelt att vinna serier (vet väl vi ÖSKare om inte annat =) ). Jag vill inte uttala mig om huruvida Axén gjort ett bra jobb i Rynninge, jag vet för lite. Däremot kan jag titta på statistik över de senaste åren och se att den klubb han tränat inte direkt avancerat genom seriesystemet. Om de kanske skulel spelat i samma serie som Öfvre Adolsberg utan Axén är en helt annan femma.
Örebro Mittåt
2007-09-10 17:09
Det kostar inget att se reservlagsmatcherna.
Örebro Aspen
2007-09-10 16:57
Jag tycker inte man ska se Lennartsson som tänkbar huvdansvarig tränare för ÖSK. Utan som assistent/inspiratör för ungdomslagen. Någon gång måste man börja förnya tränarkåren också.
Örebro 0REBR0
2007-09-10 16:55
StårSjälv//
Det är nog inte så dyrt så att du behöver stanna hemma iaf...
Örebro StårSjälv
2007-09-10 16:50
kostar de något att se matchen ikväll??
Örebro joth
2007-09-10 16:03
Och när startar insamlingen till 100-åringen?
Örebro Grixx
2007-09-10 15:22
Hjortsberg// Att vinna serier är ju inte det lättaste,även svårare med ett spelarmaterial som vissa år bokstavligen skrapats ihop för att få ihop till en hel elva.

Vad jag hört finns det större allsvenska lag än ÖSK som är intresserade av Lennartsson och Axén.
Örebro # brorzan
2007-09-10 15:15
Aspen //

Jag vet tyvärr varken mer eller mindre än de allra flesta.

Jag tolkade dock uttalandena innan GAIS-matchen som att det var sedvanlig tidig fredag som gjorde att de olika förbunden inte fick klart allt, och att det skulle handläggas veckan efter, alltså förra veckan.

Helt klart skulle klubben kunna lagt (eller ännu lägga) ut information om att övergången är helt klar, men de kanske utgick från att beskedet innan GAIS-matchen var gott nog.

Eller så har allt gått åt helvete, men det alternativet väljer jag att bortse från tills det kommer från officiellt håll. :o)

Edit: Såg att Mittåt hade koll på läget. Skönt att det var så.
Örebro Hjortsberg
2007-09-10 15:01
ikstart: Åsikterna kring Axen går isär bland oss ÖSKsupportrar tror jag. Vissa tycker att vi borde gett honom jobbet som tränare i vår klubb, medan andra tycker att han är alldeles för oprövad.

Fakta är att han inte tagit Rynninge (klubben han tränade före er) till några större höjder. De parkerar f.n. i den fjärde högsta serien i Sverige.
Örebro Gummianka
2007-09-10 14:26
Hur skriver man ut Malmö fonetiskt? Malmääööuu..?
Örebro Gummianka
2007-09-10 14:24
Fast med anfallare som fungerar både som target player, spelfördelare och avslutare så funkar det ju.
Örebro Gummianka
2007-09-10 14:22
Mittåt_Chips// Håller helt med! Vi vet att Barsom klarar kantspelet. Läge att få bekräftat att vi kan förstärka på mitten. Fantastiskt för övrigt hur landslaget presterade mot Danskarna trots att man inte hade ett fungerande innermittfält under stora delar av matchen.
Örebro Chipset
2007-09-10 13:29
Hoppas hoppas hoppas att de spelar Barsom i mitten ikväll. Då kommer de med största sannolikhet inse att han är mycket bättre än Larsen på den positionen. Följdaktligen borde vi då få Barsom i mitten och Frempong/Näfver till vänster mot Malmö. Släng ut Larsen på högerkanten, där kan han tappa bollen utan att det blir livsfarliga kontringar.

Kort och gott: Vänsterkanten är full och Barsom behövs i mitten.
Örebro Mittåt
2007-09-10 12:36
Gummianka// Innermittfältare har blivit något av en bristvara. Det skall bli intressant att se vem man väljer att placera bredvid honom på den platsen. Det lutar väl åt Barsom.
Örebro Gummianka
2007-09-10 12:30
Kul att se att Robert W är med i kvällens trupp.
AIK ikstart
2007-09-10 11:54
Tjena. Hvordan vil dere beskriva Alexander Axén? Han har blitt assistent i den norska klubben IK Start, ved sin side har han Benny Lennartsson. Hvilken filosofi har han? Er han dyktig?
Örebro Mittåt
2007-09-10 11:27
I kvällens reservlagsmatch kommer ÖSK att lufta alla sommarens nyförvärv. Med i truppen finns således bland annat Lundblad, Barsom och Dedaj. Dessutom kommer Näfver till spel. Truppen finns på officiella.

Avspark kl. 19:00
AIK Saywee
2007-09-10 11:11
Okey, DaSa, vi inväntar organisationsfrågorna, för där är det lite rörigt = otydligt.

När det gäller anfallet så håller jag verkligen med om att det saknats en targetplayer!

Här kommer en till, kan inte låta bli, den är lite fånig men ändå ...

Forza Svartvitt sa Bill, forsa Svartån sa Bull!

(De dagar jag vaknar hemma i Närke, hör jag faktiskt Svartån brusa när balkongdörren öppnats)

FORZA SVARTVITT!
Örebro Aspen
2007-09-10 11:09
Ämne: Aspen// Jag kan lugn....
Mittåt/Tack för den infon. Kastar Valiumen i papperskorgen.
Det verkar som officiella har en betydande utvecklingspotential.
Örebro ÖSK tattoo
2007-09-10 11:01
Träningsmatch ikväll kl 19. kör hammar med ordinarie lag eller låter han undomar spela??
Läge för att teste dejan kanske??
Annons: