/fotboll/osk/forum/7727.aspx/fotboll/osk/forum/7727.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro rirobban
2007-09-15 22:29
Ämne: Varför tro på allt s....
Tror knappast att ÖSK-leningen ljuger om att de varit intresserade. Kanske inte för en vecka sedan. Men möjligen en eller två månader sedan. Om då Forward säger att de vill avvakta och ha kvar dem under hösten så gör ÖSK helt rätt i att inte bråka med Forward om spelarna.
Örebro adam2222
2007-09-15 22:21
Alla Kumlingar !

Imorn spelar Kumla Hockey p 94 sin sista gruppspelsmatch i Kumla Stadshotell Cup.De Måste vinna för att gå till Slutspel.

Vi 93:or har bestämt och för att fixa klack till matchen.

Så Alla Ska Komma till Moab 10:50 imorn och Sjunga Kumla till slutspel !.

Ta Me Vänner, Familj, och alla ni Känner´!

MVH Adam
Örebro micknick
2007-09-15 22:08
Varför tro på allt sägs av ÖSK`s ledning.......Jag vet att ÖSK inte hade nåt intresse för Hamad för en vecka sen.....men efter artikeln i NA så blir man livrädd för att det ska bli dålig PR igen för ÖSK.

Spelarna som ÖSK lånat ut är ju trots allt killar som inte vill spela div3 med Ungdom, utan vill ta chansen att utvecklas på en högre nivå.
Jag tycker nog att både ÖSK och Forwards ledning bör tänka sig noga för nu innan det blir mer sandlåde krig!

Örebro rirobban
2007-09-15 20:41
Ämne: Ämne: Tufft f....
Det blir alltid så när TV4 är på plats. Kommer du ihåg förra året när BOIS besökte ÖSK? Då var det strax över 3000 som kom till Behrn. Sen var det inte många i Skånederbyt mellan MFF och TFF.
Örebro Aspen
2007-09-15 20:07
Några reflektioner kopplade till Forwards agerande

1) Forwards affärsmässighet kan fråga sättas. Om man nu endast förhandlar med en part vet man inte om den parten ger det bästa (eller sämsta) budet. Två klubbar är intresserade av en affär men man väljer att bara förhandla med en. Har Melin något personligt mot ÖSK? Gör Melin en dålig eller bra affär med MFF?
2) Forward hindrar sina spelare att välja klubb. Man anvisar bara en möjlighet, MFF. Tvingar därigenom ungdomarna flytta hemifrån. Ungdomarna verkar inte fått veta hur intresserade ÖSK är. Stämmer detta så tycker jag Forward förlorat sin heder eller är det bara Melin som hanterar detta.

Jag tycker spelarna ska granska Forwards agerande genom att inte skriva på något avtal nu. Det kan inte vara någon brådska. Vänta tills serien är färdigspelad då faller Forward motiv mot ÖSK att inte kontakta spelarna.
Tiden fram till dess tycker jag NA ska granska denna Forward-affär och hur dess ungdomar hanteras. Varför hindrar Melin ÖSK att få ge ett avtalsförslag? Hur hanterar Forward ungdomarna? Är det korrekt att blockera dom från en möjlighet att bo kvar i stan hos sina föräldrar och ändå spela elitfotboll?
Är detta bara toppen på ett isberg?
Örebro Mattias69
2007-09-15 20:03
Ämne: Tufft för Gefle att ....
Det var lite mer än 7000 pers på läktarna står det att läsa i Hammarbys matchreferat. Otroligt, till och med GAIS lockar mer personer på Behrn Arena. Verkar som om publiken inte riktigt räcker till för alla i Stockholm heller.
Örebro Adios
2007-09-15 19:12
Mittåt.

Ja,det kom upp vid ett tillfälle då det diskuterades sponsring på forumet, och någon tyckte att Atlas borde gå in med mer kosing.

Örebro Mittåt
2007-09-15 19:10
Jag tycker att vi kan ge ÖSK Söders damlag en liten handklapp också. De blev nämligen i dag seriesegrare i div 3 och spelar alltså nästa år i en nationell serie.

Bra gjort av tjejerna, som väl heller inte är speciellt gamla.
Örebro Mittåt
2007-09-15 19:04
Adios// Visste du om att jag jobbat hos Atlas? Dock inte här i stan.

Läget i toppstriden i div 3 Västra är för övrigt oförändrad. Alla tre topplagen vann. Karlslund med imponerande 5-1 borta hos Strömtorp. Köping med 2-1 hemma mot Franke.

I nästa omgång skall ÖSK Ungdom till Västerås för math mot just Franke, som är indragna i nedflyttningsstriden. Det kan nog bli en riktigt besvärlig uppgift.
Örebro Adios
2007-09-15 18:58
Mittåt är pålitlig som en atlasrigg, merci...;-)
Örebro Chipset
2007-09-15 18:55
Bra för ungdom att förstärka med Frempong. Synd bara att han inte tillhör A-truppen (också). Förstår inte varför man inte kan matcha Barsom och Frempong samtidigt. Frempong är dessutom bättre än Näfver i mitt tycke.
Örebro Banús ♪ ♫
2007-09-15 18:46
mittåt /
tack för referatet!
Örebro Mittåt
2007-09-15 18:41
Ja, ni har väl vid det här laget sett att ÖSK Ungdom slog IFK Ölme med 5-0. ÖSK tog ledningen med 1-0 efter ca. 5 minuter. Exekutor var Joakin Green. Sedan släppte man in Ölme i matchen och det blev inga fler mål i första halvlek.

Precis då andra halvlek hade börjat ökade sedan James Frempong på till 2-0 efter en tilltrasslad situation framför Ölmes mål. James och Daniel Andersson såg flera gånger ut att ha tappat bollen, men på något underligt sätt styrde James in den ändå.

Det tredje målet var en raid på högerkanten av James som kom in från kanten parallellt med sidlinjen och sköt ur snäv vinkel.

Det fjärde måle gjorde James på straff efter att han själv blivit fälld.

Det femte gjordes av inbytte Gabriel Binay på en verkligt fin passning från Fedja Jelecak. Råd till motståndarlag: Spela aldrig högt försvarsspel då Gabriel blir inbytt.

Stannade sedan kvar och såg ÖSK Söder besegra Sturehov med 5-3 i en riktigt spännande match. Resltatet innebär att ÖSK Söder tog sig över nedflyttningsstrecket medan Sturehov nu ligger under detsamma. ÖSK Söder är i år något av en mini-variant av talangtruppen. Fullt med duktiga 17-åringar som sprang sönder Sturehovs mer fullvuxna spelare. Laget ledde med 5-1 innan Sturehov lade in den högsta växeln. Mer än till två mål räckte det dock inte för sturehovarnas del.
Örebro Chivas
2007-09-15 18:21
FORZA SVARTVITT!!
Örebro Aspen
2007-09-15 18:16
Undrar om Forward-spelarna var medvetna om att Forward-ledningen stoppat ÖSK från kontakter med dom. På komentarerna låter det inte så. Mycket fult av Forward in så fall, speciellt som spelarna helst ville stanna i Örebro.
Kommer att tänka två gånger innan jag bidrar till Forwards majbrasa i Lundby.
Örebro Bastard on Parade
2007-09-15 18:06
Banús ♪ ♫//

Det talades om högkonjuktur i byggbranschen samt att man ville kolla möjligheterna till ett eventuellt sambygge. Jag vet inte ifall alla tillstånd och all övrig pappersexercis är klar än.
Örebro Adios
2007-09-15 17:51
Tufft för Gefle att göra tre mål på SÖS, men ändå inte få vinna. Att två av Bajens mål var högst tveksamma ur domarperspektiv lär ju knappast göra det läattare för dem? Som vanligt så gynnas 08-lagen av domartrion.
Örebro Banús ♪ ♫
2007-09-15 17:49
Babykladde/
du verkar vara rätt insatt i detta...
men hur kommer det bli med östra läktaren?
den kommer inte byggas förän slutet av säsongen 2008...
som jag har fattat det så ska planerna med att bygga ihop östra läktaren med den nya multiarenan vara skrotade... Vad är det då som segar ner bygget... ?? Varför inte starta redan efter denna säsong då multiarenan inte ska sitta ihop?
Örebro go_osk
2007-09-15 17:45
Anledningen till att Forward agerar som man gör är med största sannolikhet på grund av att man befinner sig i ett akut pengabehov. Jag håller dock med tidigare skribenter om att det är synd att man från Forwards sida inte kan blicka några steg längre. Den lilla summan man erhåller från Malmö lär hur som helst bara fungera som konstgjord andning, är det verkligen värt det? Sen kan man ju fråga sig hur länge ÖSK har lust att anpassa sig efter Forwards villkor när man aldrig får något konkret tillbaka.

Glöm för övrigt inte att anmäla er till Kubanernas resor till Stockholm och Borås!
Örebro Adios
2007-09-15 17:32
Allsvenskan: Daniel Tjernström förlänger sitt kontrakt med AIK.
- Jag är stolt och glad över att vara kvar i AIK och ser fram emot att fortsätta spela inför AIK-publiken, säger Daniel Tjernström på klubbens officiella hemsida
Örebro BabyKladde
2007-09-15 16:27
Gällande arenan..
..det är fortfarande ÖrebroPorten som sköter den.

så ÖSk kan värva men ändå få en färdigställd arena eftersom det är ÖrebroPorten som driver den.
Örebro Banús ♪ ♫
2007-09-15 16:06
Gordon/

håller med dig!
vi ÖSK elöler rättare sagt spelarinvest har pengarna att köpa in spelare med bättre kvalité än talangerna i karslund, rynninge och forward...

jag tycker vi skalägga krutet på ett färdigställande av Behrn Arena och främst östra läktaren...
Örebro Gordon
2007-09-15 16:01
Hade det inte varit bättre att färdigställa pågående projekt med Behrn Arena och Östra läktaren?
Örebro Anton_11
2007-09-15 15:16
Ett bättre samarbete mellan Ösk och Rynninge skulle vara roligt
Örebro Banús ♪ ♫
2007-09-15 14:58
ok... synd att det inte inte är en mindre betongarena... mycket snyggare
Örebro Adios
2007-09-15 14:56
Ämne: adios/
karlslund ar....
Örnsro ska bebyggas med bostäder. Därför ska KIF flytta till Rosta Gärde i Örebros västra utkant. Där håller man på för fullt och jobbar med arenan, såg att de lägger ner värmeslingorna just nu. Grävmaskiner och lastbilar far som tättingar om dagarna...
Det ska bli konstgräs där, och den läktare som nu finns på Örnsro ska flyttas till Karlslunds Arena så småningom. Lägg därtill nya omklädningsrum och klubblokaler, och du har Karlslund Arena framför dig!
Örebro Banús ♪ ♫
2007-09-15 14:44
adios/
karlslund arena?
inga läktare på den va?
jag vet inte ens var den ligger...
Örebro Bastard on Parade
2007-09-15 14:09
Adios//

Vi har ju redan ett samarbete med Karlslund men det är väl fortfarande i utvecklingsstadiet antar jag. Vill minnas att den kom till i samband med diskussionerna kring Jidsjö.
Örebro Adios
2007-09-15 13:28
Bra tänkt av de som föreslår KIF som samarbetspartners i framtiden istället för BKF.

KIF kan ju komma att höja sig ett snäpp framöver då deras nya anläggning "Karlslund Arena" står färdig vid årsskiftet. Med ett utvecklingsfrämjande konstgräs och allt.

Annars ligger mig Adolfsbergs IK varmt om hjärtat, men dit är det väl kanske lite väl stort steg...
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2007-09-15 13:23
Barsom är en liten men stor spelare! Han är ett proffs ända ut i fingerspetsarna. Klart han väntar med att säga vad han vill göra nästa säsong men det är nog inte att lira superettan med tråkig inkomst.

Ang Forwardkonflikten så är det jävligt tråkigt för staden om det ska hållas på och bråkas mellan klubbarna. Ingen tjänar ju på det. Svälj stoltheten gubbjävlar!! Jo förresten Forward tjänar nog en hacka på att sälja killarna till Malmö men de säljer framtiden också.

Annons: