/fotboll/osk/forum/7726.aspx/fotboll/osk/forum/7726.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Blickarframåt
2007-09-16 20:26
_Fredrik//

Vi, till skillnad från er, ska göra vårat jobb.
Stå upp o kriga, och går det vägen så får vi med oss 3 poäng. Minst 1 kommer det i alla fall bli, det kan du lita på
IFK Värnamo _Fredrik
2007-09-16 20:14
Snälla....SNÄLLA!
Vinn över Malmö i morgon!!!
Örebro Erki
2007-09-16 20:07
Jag är ganska optimistisk inför morgondagens match och tror på minst en pinne!

Forza Svartvitt!!!!!
Örebro jappel
2007-09-16 19:57
Men vi kan se till att ta oss därifrån också. Med mycket jävlar anamma och vilja av stål ska det gå att slå ifif på deras hemmaplan.
Örebro nibor
2007-09-16 19:45
Ämne: tycker det är så jäv....
Jag kan inte annat än skratta åt dig Banus. Du skyller på att Helsingborg spelar 1-1 mot BP. Vi förlorade både mot HIF och BP, du kanske ska rannsaka ditt eget lag och inte skylla på de andra. Vi har ingen annan än oss själva att skylla på när vi ligger där vi ligger.
Örebro Gummianka
2007-09-16 19:31
Bastard// Njae hur lockande de än är med en brun konspiration så köper jag inte det. Tror inte att någon ordförande avsiktligt riskerar att utsätta sin familj för hot och annat bara för att hoppas få fler medlemmar. Då är man inte riktigt funtad.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-09-16 19:30
Tyder kanske på att de flesta lagen inte ser BP och TFF som allsvenska lag men att de tar oss på allvar.
Örebro Banús ♪ ♫
2007-09-16 19:28
tycker det är så jävla dåligt av mittenlagen/topplagen... !!

helsingborg idag... 1-1 mot BP...
4-1 mot ÖSK...
faan vad de underskattar bp och trelleborg... men totalt kör över oss!! snart blir jag riktigt riktigt förbannad!!
Örebro Bastard on Parade
2007-09-16 19:21
DaSa//

Jag satt också och funderade lite på det där med FC Gothia. Jag är nästan övertygad om att det var ett PR-trick för att locka medlemmar men protesterna var lite för våldsamma för att de skulle våga köra fullt ut.

Tanken var ju att medlemmarna skulle få rösta om det, och det skulle väl inte vara helt orealistiskt att 1000 pers skaffar medlemskap för att rösta nej till förslaget?
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-09-16 19:19
Off topic..Zlatan gjorde sin 100:e match för Inter idag och har mäktat med 40 mål(inte alla 40 idag;)),måste ses som jävligt bra,undrar vad han gör nästa säsong?
Örebro Bastard on Parade
2007-09-16 19:05
Skrämmande att alla har skrivit deras uppställningar som 4-4-1-1 som varit en usel uppställning för ÖSK.

Tillbaka med 4-4-2 och vi tar tre poäng i morgon, annars blir det nog väldigt tufft.
Athon
2007-09-16 18:53
-------PeWe-------
PaAn-MaWi-PaHa-JoRi
JoLu-FrNo-SeHe-AbBa
-------LaLa-------
-------StRo-------

RiRi,FrSa,NoGe,AnDe,NeHa

Jag tror att det är bäst att börja med Rodevåg som ensam anfallare, för att han de senaste matcherna visat att han kan skapa saker på egen hand, bryta uppspel osv.
Jon passar med sitt evinnerliga löpande väldigt bra på kanten, som en ÖSK’s Texas Johansson ungefär. ÖSK kommer att spela betongfotboll där starka kanter är viktigt för att orken att kontra. Sedan en bit in i andra så in med Dedaj på kanten, Nordin i mitten Nedim på toppen så får vi ett anfallande lag som mer kan ”göra” sin gubbe. Och så sitter trepoängaren där.
Om vi spelar betongfotboll och låter miffarna stånga sig blodiga på vårt försvar utan att gå bort oss. Så tror jag vi har en gyllene chans att vinna om vi byter och kan sen öka i slutet av matchen. Tips, Nedim sätter den i sista tio!
Örebro BabyKladde
2007-09-16 18:52
Ämne: Bra krönika, tycker ....
stämmer en hel del där faktiskt..
..men vi blir starkare nästa år ;)
..nu ska vi bara säkra kontraktet :p
Örebro Gummianka
2007-09-16 18:52
En hel säsong utan bortavinst smakar ju inget vidare. Av malmö, djurgården och elfsborg kvar på bortaplan tror jag att chansen är störst imorrn.
Örebro E.Shams
2007-09-16 18:51

Jag tror att Urbans första förlust kommer imorgon. Det kommer dock bli intressant att se vilken formation som väljs och vilka spelare som spelar.
Örebro Ösk-Power
2007-09-16 18:50
Blir irriterad om BP lyckas ta poäng mot HIF!

Vill ju att de ska tappa så mycket poäng som möjligt. Samma gäller TFF
IFK Norrköping kabooze
2007-09-16 18:46
Bra krönika, tycker det ligger en del i vad han sägaer.
Örebro rirobban
2007-09-16 18:41
kladde//
Visst är det så. Men skönt om BP tar poäng och går om Trelleborg. Ser hellre att BP blir kvar:) Vi får se till att slå Malmö imorgon helt enkelt...
Örebro BabyKladde
2007-09-16 18:22
BP har kvitterat..
..så länge dom inte vinner så är vi nöjda!
..men om dom tar poäng får vi lite mer press på oss.
Örebro BK Svartvitt
2007-09-16 18:15
-------PeWe--------
PaAn-PaHa-MaWi-JoRi
SeHe-FrNo-NoGe-AbBa
-------LaLa-------
-------AnDe-------
Bänken: RiRi,GlHo,FrSa,StRo,NeHa

Tks det skulle bli väldigt intressant att se både Barsom och Gerzic från start(förmodligen stans två mest tekninska spelare).Och varför inte prova nyförvärvet Dedaj?, ingen av dom andra anfallarna har ju direkt övertygat om man säger så...

Vilka Hammar än spelar med från start imorn hoppas jag med hela hjärtat att alla jobbar för en allsvensk plats 2008! för vad skulle allsvenskan vara utan oss?
Örebro Ösk-Power
2007-09-16 18:10
Hoppas Dedaj får hoppa in imorgon!
Örebro rirobban
2007-09-16 17:56
---------PeWe---------

FrSa--MaWi--PaHa--JoRi

PaAn--FrNo--SeHe--ABBA

---------LaLa---------

---------NeHa---------

Så vill jag ha det. Rodevåg funkade inte alls på kanten mot varken Trelleborg eller GAIS. Anttonen skapar mest när han är på den positionen samtidigt som han sög som högerback senast. Samuelssons krigarinställning måste in.

Framåt är Halilovic den bäste i den här formationen. Lundblad och Rodevåg behöver en spelare brevid sig. Jag tror på att hålla tätt i försvaret i den här matchen och satsa på att kontra och få någon hörna med sig. Hörnor är ju alltid farliga nu för tiden (Barsom).

Jag tippar nog inte matchen förrän jag får se startelvan:)
Örebro Ösk-Power
2007-09-16 17:45
Tydligen. Skärp er nu!

-----------Westman---------
Anttonen--Wikström-Haginge-Riddez
Rodevåg--Nordback-Henriksson--Barsom
--------------Larsen------------
------------Halilovic-----------
Örebro Plingu
2007-09-16 17:39
sover redaktionen?
Örebro Ösk-Power
2007-09-16 17:21
1-0 Helsingborg
Örebro Blickarframåt
2007-09-16 17:18
Självklart är varenda poäng just nu oerhört viktig, men 3p borta mot Malmö ska inte heller vara omöjligt.. Tror själv dock på 1-1.

Och så har Helsingborg - BP börjat!
Får vi hoppas att HIF gör det dom ska och vinner!
Örebro Ösk-Power
2007-09-16 17:11
Att ÖSK skall åka ner till Malmö för att ta 3 poäng känns inte så realistiskt då vi har haft väldigt svårt mot Malmö borta. Tycker vi skall åka dit med ett betongförsvar och försöka satsa på att ta 1 poäng. Liknande match som vi spelade mot TFF. Skitsamma om det är tråkfotboll, det viktigaste är att plocka poäng!!
Örebro Aspen
2007-09-16 16:14
Ämne: Är det någon mer än ....
DaSa//Dom lever på gamla meriter. Det är en ny dag i morgon.
Örebro nibor
2007-09-16 16:10
Blickarframåt, Min känsla är att det blir Fredrik Jansson! Jag hoppas verkligen på det i alla fall.
Örebro DaSa
2007-09-16 16:05
Såg att Näfver inte var med i truppen. Ändrar isåfall till att ta in FrSa och flytta upp Anttonen om Nedim misslyckas...
Annons: