/fotboll/osk/forum/7725.aspx/fotboll/osk/forum/7725.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Ösk-Power
2007-09-17 18:28
Berlinmuren önskas idag!!

Kriga nu gubbar!!
Örebro Grixx
2007-09-17 18:23
En snabb och säker Anttonen som högerytter och inte back är att föredra. Snabb och bollsäker där uppe men inte alls lika säker där nere.

Skulle ett liknande schabbel som senast dyka upp så ser väl de flesta detta. I vart fall under pressen vi befinner oss så vill jag se mer fart där uppe - RÖRLIGHET är ett ord Och SNABBT är det andra ordet som gäller.
Örebro GT
2007-09-17 18:18
Ingen live-match idag, man får söka sig till lokal på stan.

Hur som helst så har man ändå en "Bar-som-Rockar !"

Forza Sport !!
Örebro Gäddhäng
2007-09-17 18:17
Snart dags...! Ikväll vinner vi..!!
Örebro EbooT
2007-09-17 18:07
Skit att det aldrig går att streama ÖSK.s matcher :(
Örebro houston
2007-09-17 18:02
Da_öSk//
Fan vad kul med gamla profiler här ;).... spräng inte bara dig själv, la bomba :)
Örebro Da_öSk
2007-09-17 18:00
MAD FOR IT! & houston//
ta en smoothie och njut av matchen ikväll, för nu blir det årets första bortaseger!

// snelhest
Örebro houston
2007-09-17 17:48
MAD FOR IT!//
Ando ska man va kompis med....förstå vad han skulle kunna göra för klubben,ojoj
Örebro Mittåt
2007-09-17 17:43
MFFs startelva.

Sandqvist
---
Vinzents
Dixon
A Andersson
Järdler
---
Stefanidis
Toivonen
D Andersson
Safari
---
Skoog
Junior
Örebro MAD FOR IT!
2007-09-17 17:41
houston/ jag är highstakes NL roller.. ställde ando allin med cowboyhatten... skyndarej hit jag har babyshambles demos i bra kvalite...

ÅåÅ ÖREBROOO

KOM IGEN NU J*VLA DATANÖRDAR, NU KÖR VI

ÖSK 'KLAPPKLAPP' ÖSK 'KLAPP KLAPP'
Örebro houston
2007-09-17 17:38
MAD FOR IT!//
Det är ju du som ä datanörd ;)
åååÅÅÅ Örebroooooooo,gamla fina....
Örebro MAD FOR IT!
2007-09-17 17:27
Hertig_Karl min kära granne =)

ÅåÅ ÖREBROOO

KOM IGEN NU J*VLA DATANÖRDAR, NU KÖR VI

ÖSK 'KLAPPKLAPP' ÖSK 'KLAPP KLAPP'
Örebro rirobban
2007-09-17 17:02
Ska fler till O´Learys idag?
Örebro joth
2007-09-17 16:58
Saywee//Jag har suttit på det ordet lika länge som Mackan satt på rubriken "Anttonen slår an tonen!" :-)
Tyvärr är väl ordet lite begränsat till Närkeslätten...
Örebro Hertig_Karl
2007-09-17 16:51
Ämne: Alltså, Herman Nikol....
Visst är det han Herman som var med i Robinson för några år sen?
AIK Saywee
2007-09-17 16:37
joth//
Vilket läckert nytt svenskt ord ...
"serieslutspurtsutfyllnad"

Men jag kan ett väldigt långt ...
"atomabsorptionsspektrofotometerkatalogutgivarföretagsmedarbetarnas"

Enligt mitt tidigare inlägg ...
FFF = Full Fart Framåt
TB = Tätt Bakåt

Vet att Forward hade någon slags slogan tidigare, typ "Full Fart Framåt Forward"

FORZA SVARTVITT!
Örebro rirobban
2007-09-17 16:36
Blickarframåt//
Okej. Jag har förr alltid tyckt att Samuelsson varit för dålig. Men jag tror många kommer ihåg hans insatser från tidigare säsonger då Fredrik i mitt tycke varit lagets bäste högerback den här säsongen. Anser att Anttonen de senaste matcherna varit rena konen och så lätt brukar inte Samuelsson släppa igenom sin motståndare. Det ända FreSa gjort dålig förr om åren är när han har boll. Att han då blir för stressad och hålleri den för länge. Men just det har han jobbat bort i år. Tycker han varit bättre alternativ som högerback idag. Anttonens offensiv behövs ett snäpp högre upp. Rodevåg är bättre som inhoppare...
Örebro joth
2007-09-17 16:31
Ska iofs inte vara så negativ... :-)
Jag är nöjd om vi tar lika många eller fler poäng än TFF.
Örebro Blickarframåt
2007-09-17 16:30
Tänkte bara tipsa om "The Real Football Factories International" . Dokumentär om fotbolls firmor världen över, öppnar verkligen upp ögonen på hur extremt fanatiska människor det finns. Nu kommer väll en del grina blod, men finns att tanka från bla piratebay. Finns 8 avsnitt, det ena bättre än det andra!

På tal om matchen då:
rirobban//
Håller med dig om en sak i alla fall, högerkanten är ett problem, men i mina ögon har det varit ett problem hela säsongen. Patrik Antonnen är ingen högerback, nej, men Samuelsson håller inte allsvensk klass i mina ögon för fem öre. Och att rodevåg inte är en högerytter vet nog dom flesta om, dock ska han väll ha lite cred för sin kämparglöd, men ska sanningen fram så räcker det ju inte långt, speciellt inte idag...
Nee, det vi behöver är en bra rutinerad vänster-ytterback, ingen omskolad mittfältare eller mittback. Men just nu får vi klara oss med det vi har och då ser jag hellre Antonnen än Samuelsson i den rollen.
Örebro joth
2007-09-17 16:30
Har inte ÖSK en förmåga att hjälpa lag ur formsvackor? Vi går in med en defensiv inställning och uppställning och låter det andra laget bygga upp självförtroendet. Pricken över i brukar vara att vi släpper in ett mål första kvarten för att verkligen bli förvirrade själva och inte veta vad vi ska göra... ska vi fortsätta med defensiven eller måste vi försöka vara offensiva med den defensiva mentaliteten vi tog med oss in i matchen?
Örebro rirobban
2007-09-17 16:18
Har nu sett startelvan och jag tycker att det är synd att vi inte åker till Skåne och tar poäng. Har väntat med att tippa tills jag sett startelvan. Igår trodde jag på oavgjort 1-1 som jag skrev på bredsida.se. Men efter att ha sett startelvan idag så ser jag inget som talar för poäng! Vart ser jag svagheten då? Jo på högerkanten. Anttonen har i många matcher varit en säkerhetsrisk som högerback. Rodevåg har varit ÖSK sämsta spelare de två senaste matcherna som högerytter. Hade hellre sett Samuelsson som högerback och Anttonen som högerytter.

Varken Rodevåg eller Anttonen vet hur man försvarar sig och de två kommer att få en ordentlig åktur av den förmodade vänsterbacken Safari och Osmanovski eller Stefanidis. Men jag hoppas verkligen att Anttonen och Rodevåg överträffar sig själv försvarsmässigt så kanske vi med lite tur håller nere siffrorna i den här matchen. Därför tippar jag endast 2-1 till Malmö. Dock kan man hoppas att Urbans närvaro fortsätter att skrapa ihop poäng.

Länktips: www.bredsida.se
Örebro affeman
2007-09-17 16:16
Tänkte ta mig till borta sektionen idag, undra hur många själar som dyker upp?
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-09-17 16:10
Undrar just hur man får ut pengarna av Al-qaida om man mördar Na-snubben.
Örebro Mittåt
2007-09-17 15:57
Beträffande Dedaj så tror jag att man i första hand skall se hans vistelse här som ett provspel inför nästa säsong. Dessutom fungerar han bra som uppbackning för Anttonen, som normalt är skadedrabbad men som i år klarat sig förhållandevis bra.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-09-17 15:42
Ämne: Måste man beställa b....
Ska du käka så bör du beställa bord,ska du bara öla så är det bara att knalla dit,ståplats vid baren duger väl,tv finns överallt.
Örebro Grixx
2007-09-17 15:40
Våra två mål görs på hörna!!!
Örebro EbooT
2007-09-17 15:34
Joth: Okj, bra tack! har ju pga. studier på annan ort inte sett honom alls än :/
Örebro joth
2007-09-17 15:31
Eboot//Misstänker at Dedaj bara är vanlig serieslutspurtsutfyllnad.... tyckte dock att han visade hyfsad teknik och speed i B-lags matchen men han kanske har en bit kvar i kondition eller anpassning. Tror personligen att Dedaj har ungefär samma kvaliteér som Patrik Anttonen på den högra mittfälts posistionen.
Örebro EbooT
2007-09-17 15:26
Dubbelpost.
Örebro EbooT
2007-09-17 15:26
Joth: ok, visst. men som jag tänkte, då är ju inte Dedaj på nått sätt överlägsen eller har kvaliteér som inte redan Urban anser finnas i truppen.
Annons: