/fotboll/osk/forum/7722.aspx/fotboll/osk/forum/7722.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro worldfarm
2007-09-11 12:19
Lukas // Vad har Tage gjort som förstört? Det var ju han som kirrade Barsom t.ex!
Örebro Lukas_ÖSK
2007-09-11 12:15
Joth//
Personer som jobbar i Fotbollsutskottet är:
Lennart Sjögren, Tage Liljeson, Per Gawelin, Mikael Steen, Urban Hammar, Björn Åqvist, Mikael Karlsson, Gustav Melin och Hans Melin men ÖSK måste nyrekrytera ny folk i Fotbollsutskottet bort med Lennart Sjögren och Tage Liljeson. Båda två har förstört och misslyckas i Örebro SK.
Örebro joth
2007-09-11 12:13
worldfarm//Tage Liljeson sitter med i Fotbollsutskottet om inte jag har helt fel så frågan är om han kan tillföra något annat.
Frågan är väl också om inte hela fotbollsutskottet borde ifrågasättas... det kanske är där det behövs nytt blod, eller?

För övrigt måste vi försöka få någon form av kontinuitet i klubben. Klubben har ju sagt att de ska bygga långsiktigt... vilka är klubben i det fallet, styrelse, personal, sportchef, vd, spelarinvest, utskottsmedlemmar? Dvs. vem ska föra stafettpinnen vidare...
Örebro worldfarm
2007-09-11 12:02
Förbannad är bara förnamnet. Ge oss en ung, hungrig sportchef som är lika trevlig som Tage Liljeson. Hur ska vi nånsin kunna leva upp till den plan som klubben presenterat? SM-guld 2015, åh fan. Hur ska det gå till om vi inte ens kan ta tillvara på lokala talanger som uttryckligen säger att ÖSK är det bästa alternativet? Puh.
Örebro Halvtid
2007-09-11 11:59
joth// Det är meningen! :-)
Örebro joth
2007-09-11 11:44
Martin//Tack för halvtid. Läsvärt! Andra gången den kommer ut nu så det innebär att det är tradition och att vi alltid kan förvänta oss den artikelserien mellan matcherna, eller? :-)
Örebro joth
2007-09-11 11:31
Hehe... kom på att jag under försäsongen gjorde en artikel med Lennart om värvningar m.m.

"Vilka arbetsuppgifter har en sportchef i ÖSK?
- Sportchefens arbetsuppgifter är att i första hand utveckla klubbens sportsliga verksamhet i enlighet med de målsättningar vi har kommit överens om i vår verksamhetsplan. Det handlar bl.a. om spelarrekrytering, samverkan med andra föreningar, talangutveckling, säkerställa träningsplaner-/tider, social utveckling av spelartrupp (utbildning – arbete – bostad). Tillkommer gör också den dagliga sportsliga administrationen kring Elitlaget.
I andra hand ligger också arbetsuppgifter såsom utveckling av matchevenemanget och dess organisation tillsammans med utvecklig av arenan/lokaler och dess säkerhet.

Hur stor inverkan har Spelarinvest på de rekryteringar som har gjorts och planeras?
- Själva urvalet av nya spelare diskuteras i fotbollsutskottet där bl.a. Spelarinvest är representerat tillsammans med tränare, sportchef, vd, ordförande, samt två styrelseledamöter. Så Spelarinvest är delaktiga i beslutet tillsammans med övriga. Men för att kunna rekrytera spelare, så är Spelarinvest självklart viktiga i en rekrytering.

Finns det resurser för ÖSK att agera på rekryteringsfronten utan Spelarinvest?
- Nej, inte såsom läget är idag.

Vem har sista ordet när det gäller nyrekryteringar?
- Fotbollsutskottet."

Läs mer i länktips.
Örebro Grixx
2007-09-11 11:25
MACKAN//OK
Örebro StårSjälv
2007-09-11 10:25
Tycker Absolut att nordin ska få speltid mot Malmö, han har en enorm vilja att ta sig framåt, han peppade på fint, och igår jagade han bromma spelare över hela planen, grabben e på gång!

edit: för att inte tala om att han fintade upp hela bp på läktaren..
Örebro Aspen
2007-09-11 09:37
En organisaton kan inte ha en grupp som ansvarig. Det måste vara en person som har det yttersta ansvaret. Normalt styrelseordförande/VD men det kan finnas delegeringar så att VD kan sparka på någon när det inte fungerar..
Örebro joth
2007-09-11 09:36
Aspen//"Är organisationen så oklar att man inte vet vem som har uppgiften/ansvaret?"
Förmodligen är det glasklart för de som sitter i organisationen men för oss som står utanför vore det bra med en upplysning inom detta område.

Visst, ett sammarbete med en lokalklubb är ett måste. Där måste även ÖSK sattsa på den lokala klubben för att få upp den högt i seriesystemet, helst Superettan. Detta för att det ska vara atraktivt och utvecklande för dessa talanger.

När vi i det här fallet pratar talanger är det väl sådana som på något vis har passerat någon form av gräns för att spela i ÖSK U. Eller är det så att vi har allt för unga spelare i ÖSK U, borde det sattsas hårdare på detta lag?

Mittåt// Någon synpunkt på funderingarna kring ÖSK U?
Örebro Aspen
2007-09-11 09:34
Det är snällt av dom som försvarar sportchefen från ledsma fans och medlemmar. Men jag tror det vore bra om sportchefen själv gick i svaromål här eller på officiella. Han borde veta bäst hur allt ligger till. Välkommen Sjögren !!!!
Örebro Bastard on Parade
2007-09-11 09:33
-Mackan-//

Det är rent ut sagt för jävligt. Här har vi en väldigt lovande spelare som VILL till ÖSK men varför hamnar han inte här? Jag blir så förbannad!

Vem är ansvarig? Jag håller med joth, tror inte att allt ska skyllas på Sjögren. Fotbollsutskottet? Tränare? Sportchef? Vem har misslyckats kapitalt med att knyta till oss länets mest lovande spelare?

Angående speltid så finns det lösningar. Man kan låna ut spelaren, ett lag i U21-allsvenskan skulle nog inte skada med tanke på hur få reservlagsmatcherna är.
Örebro Aspen
2007-09-11 09:27
Ämne: Angående dessa talan....
Det finns många lösningar på att ge talangerna speltid. T ex genom samarbete med deras moderklubb.
Blir det inte billigare att utveckla talanger ala HBK än att köpa färdiga spelare från hela världen ala AIK.
Det måste finnas en ansvarig inom klubben som driver dessa frågor. Sportchefen skrev avtal med Karlslund. Är organisationen så oklar att man inte vet vem som har uppgiften/ansvaret? Ett utskott får normalt förslag som man tar beslut på. Normalt är det en pesron som driver förhandlingar med en motpart.
Bra idé att på officiella klargöra både organisation och vem som bemannar den. Att sportchefen får skit är inte så konstigt för i de flesta andra klubbar driver sportchefen dessa frågor.
Man blir bedrövad men det är bättre att diskutera dessa frågor än att skit i det hela´.

Örebro 0REBR0
2007-09-11 09:20
finns nyheten att läsa på nätet???
Örebro Mittåt
2007-09-11 09:09
Andra målet igår?
Finns det någon som har en klar bild över hur det andra målet gjordes igår. Jag tyckte att jag såg Robert Walker hoppa högst och nicka bollen mot mål för att via en försvarare gå över mållinjen. Men enligt NA och domarrapporten var målgöraren Johan Pettersson. Någon som kan klara ut hur det förhåller sig?
Örebro joth
2007-09-11 08:47
Angående dessa talanger... frågan är om det verkligen är sportchefen det är fel på. Öppen fråga/frågor för debatt:
- Vart ska vi göra av alla lovande talanger för de lär ju inte få plats i a-truppen och måste få speltid för att utvecklas.
- ÖSK Ungdom lär väl inte vara något alternativ då de ligger för långt ner i seriesystemet.
- Så här i efterhand kanske ÖSK borde delta i U21-Allsvenskan, eller?
- En fråga är också vilka lönekrav dessa löften har, och har vi råd att bedriva ett lag där spelarna känner att det är ett steg framåt i karriären från deras nuvarande lag?

För övrigt tycker jag att sportchefen får onödigt mycket skit när det kan finnas bakom liggande skäl till varför saker och ting sker.

Som jag har fattat det så är det Fotbollsutskottet som bestämmer hur och vilka värvningar som ska göras. Om inte jag har helt fel så ingår bland annat dessa i fotbollsutskottet:
Lennart Sjögren, Urban Hammar, Tage Liljeson, Per Gawelin, Mikael Steen

Man kanske ka få be någon göra en artikel här eller på officiella om hur Fotbollsutskottet jobbar, vilka som sitter i utskottet, och vilka uppgifter de respektive deltagarna har....
Örebro Marquis de Sade
2007-09-11 08:46
Ämne: Jaha då var ytterlig....
Ja det råder en handlingsförlamning utan dess like just nu. Det kanske är svårt att matcha ett bud från mff rent ekonomiskt, nu när bkf är så penningkåta, men vi ska väl för helvete vara först på bollen i vår egen stad. "Inte hört ett knyst"???... stämmer det så måste ju någon ta ansvar för det.
Örebro in med Boniek
2007-09-11 08:35
Lukas/ håller med det är två jätte talanger.
Markus Gustavsson ville också till ÖSK men hörde inte heller av dem.han är på väg till hbk nu
Örebro in med Boniek
2007-09-11 08:33
Ja jag såg matchen gjorde ni? försvraet var ur kasst. dessutom hatr richardsson gjort allsvensk mål :)

micro/ vem tänker du på?
Örebro Lukas_ÖSK
2007-09-11 08:32
Jag bara undrar vad sysslar vårans SPORTCHEF. Nu Jiloan Hamad och Dejan Garaca vill spelar i ÖSK men därifrån har han inte hörs ett knyst.
Nästa år när vi är i allsvenska jag vill ha en ny SPORTCHEF som kan fotboll.
Örebro micro_42
2007-09-11 07:43
Jaha då var ytterliga tre spelare från Örebro på väg till andra allsvenska klubbar!
Vad sysslar ÖSK med? Alla länstalanger till konkurentklubbar som ligger högre plaserade i AS.

:-( :-((
Örebro Grixx
2007-09-11 06:56
Mittåt// Kan ligga något i det, samtidigt som det kan vara att hans svängning (det jag hört) för en ev allsvensk klubb är möjligheten till att få stöd av sin adept Axèn eller att kunna lotsa upp honom i högre serier.

Visst är det synd att Nordin är så oduglig pga hans kondition. Krampkänning i en icke allsvensk match efter 65 min, hade det kommit 6 minuter senare som andra så hade han varit strålande. Små marginaler att slå i ÖSK :-/

Kanske skulle vi köpt honom för 2 miljoner och tvingats sätta in honom för att visa att det inte är ett felköp, se tex JP eller köpet av förra årets S1 skyttekung där man matchas flitigt utan att få till något i tävlingsmatch.
....men lyckas på träning.
Syrianska FC LUKAS-1
2007-09-10 23:57
Varför inte värvar Örebro Syrianska IF Målvakt Daniel de Melo Pires. Kille är ganska duktig.
Örebro Chipset
2007-09-10 23:54
Att inte Nordin orkar mer med snart en hel säsong i benen är bedrövligt. Synd för han själv, vi supportrar och ÖSK. Hans kompetens hade behövts på Larsens postion. Med den kondisen är det väl bara Barsom som kan utmana Larsen om den offensiva mittfältspostionen. Och Barsom fick inte spela på den positionen idag och är således fortfarande ett frågetecken.

Var lite synd om Dedaj idag som ville mycket men endast fick vidröra bollen vid 4-5 tillfällen i första halvlek om jag räknade rätt. Tycker ändå att han ser klart intressant ut fortfarande. Lite tafflig i tillslaget men han är både snabbare och mer fyndig än man tror vid en första anblick.

Rickardsson är ÖSKs näst största säkerhetsrisk. Första platsen tar han dock inte ifrån Fredrik Jansson i första taget. Frippe har gett upp sin fotbollskarriär, det syns. Han varken vill, orkar eller kan spela ens anständigt. Bättre att matcha Lovén lite tycker jag. Han har ju åtminstone framtiden för sig.

Jon sliter på men är märkligt obekväm med bollen. Han är nog inte närheten av startelvan ännu.
Örebro Mittåt
2007-09-10 23:25
Grixx// Det är ytterst osannolikt att Lennartsson är intresserad av ett heltidsjobb som tränare. Hade han varit det hade han redan varit kontrakterad.
Örebro Grixx
2007-09-10 23:10
Skulle sedan ett visst tränarpar försvinna till en viss Allsvensk klubb så skulle det även kunna sluta med att en viss spelare följer dom.

Om sedan Barsom följer i samma fotspår så står vi där utan två jävligt duktiga spelfördelare.

Fantastiskt!!!!
Örebro Sersant
2007-09-10 23:09
Efter att ha sett dagens match så e jag tveksam om Barsom funkar som centralmitt i larsen rollen e nog kansten som gäller för han där han får lite mer tid på sig. Deremot tror jag han skulle funka utmärkt med Nobbe som defensiv mitt i 4-4-1-1/4-2-3-1 uppställningen, han har både rutinen och fysiken att klara de utmärkt.

Den som borde ta Larsens plats till nästa år (är tveksam om han ens fortsätter) tycker jag borde vara gerzic eller Walker (tänk vad skönt att inte behöva skriva förnamnet längre ;)).

Om det fortfanade funns dem som anser att RiRi ska stå framför Weggen så borde de ta sig ner o se en B-match.
Örebro Grixx
2007-09-10 23:02
Om Nordin skulle kommit som en provspelare så hade vi varit lyriska....
Örebro Mittåt
2007-09-10 22:32
Mackan// 70 min ;-). Men låt oss se det positiva istället för det negativa. Nordins frispelningar låg bakom båda målen. Först ut på kanten till Dedaj och sedan till Jon som av någon anledning prickskjuter Asper i bröstet. Sedan nickar Robban in Abgars hörna.

Dessutom visade han ett betydligt större defensivt ansvar än vad jag sett honom göra tidigare.

Han ser bättre ut med hästsvans än med hårsvall och han måste ha gått ned ett antal kilon. Nu ser han nästan vältränad ut över bringan.

Inte någon spelare från start, men mycket väl någon man kan slänga in de sista 30. Speciellt i den typ av 4-5-1 uppställning man spelade i andra halvlek. Han hittade en hel del passningsvinklar som var riktigt läckra.
Annons: