/fotboll/osk/forum/7720.aspx/fotboll/osk/forum/7720.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro StårSjälv
2007-09-16 12:20
se där ja, aftonbladet kan skriva om fler än bara sthlms lagen :)
Örebro rirobban
2007-09-16 12:12
Jag tycker att talangerna ska ha mera tålamod och inte begära en plats i startelvan som 16-20 åring. Men det är svårt när klubbar som IFK Göteborg låter 15 åringar starta. Emra är ju ett lysande exempel på en spelare som inte hade tålamodet att stanna i ÖSK. Istället valde han bänken i Halmstad där han till slut fick spela trots allt. Men när han nu gick till Lille så var han ju inte heller ordinarie i Halmstas startelva.

ÖSK är nog mycket riktigt inte en klubb för talangerna. Det är synd kan man tycka, samtidigt är det skönt att vi inte är en talangklubb. Men för att nå de stora pengarna så måste ÖSK leverera talangerna direkt till Europa och inte via en annan svensk klubb.

Det är en svår fråga det här...
Örebro One¨touch
2007-09-16 11:59
Rirobban// Det ligger en del i vad Du säger. Men jag hävdar att ingen kedja är starkare än sin svagaste länk. Valet av länkar i kedjan är klubbens ledning (styrelse/klubbchef/ordförande/president eller hur det nu ser ut i alla olika klubbar) ansvarig för.
Dock så är jag inne på Ditt spår, att tränaren (om han anses ha det ögat som krävs) bör ha, om inte hela hande så åtminstone 3-4 fingrar med i valet av rekrytering.

Innan dess har förhoppningsvis klubbens styrande krafter rekryterat en tränare som de tror på, och som annammat den filosofi klubben lever efter.
Här vill jag ÖSK ska tänka till (om de inte redan gjort det). Inför framtida tränar-rekrytering ska tränaren förstå och leverera efter den filosofi klubben lever efter.
Jag vill se en tränare som är karismatisk och handlingskraftig.
Örebro Bastard on Parade
2007-09-16 11:55
Banús ♪ ♫//

Vad menar du nu? DU var en av de som ville ha bort Kevin från Örebro och du är nog också delaktig till varför han lämnade oss för AIK.

Det är inte så enkelt att utvecklas i Örebro kanske, men hur stor del har vi supportrar i det? Så fort en ung spelare gör framsteg så ska han in i startelvan (enligt vissa) och när han inte får speltid så ropas det både hej och hå.

Vi kanske får tona ned lite? Tålamod?
Örebro Robben 82
2007-09-16 11:53
Banus/Och vi är ingen klubb med dom stora pengarna som kan köpa spelare hur som helst..så vilka ska vi då spela med?
Örebro One¨touch
2007-09-16 11:51
Anledningen till att Kevin lämnade klubben är så mycket vidare än att endast hänvisa till ÖSKs bristande talangutveckling.

För övrigt känns det så j__la skönt att glorifieringen av vår västra grannklubb släckts.

Till sist vill jag fortfarande envist hävda att man bör hålla igen med högsta defcon utrop tills man hört båda parter.

... och som sista rad pushar jag för att berömma det som Lennart Sjögren uträttat i klubben, och även om solen oxå har fläckar så är jag supernöjd med Din insats Lennart! Keep it up!
Örebro rirobban
2007-09-16 11:51
Ämne: Vilken jäkla såpa vi....
I Helsingborg så är det sportchefen (eller vad han är) som tar ditt de spelare som han vill. Baxter kan bara ta emot dem och försöka göra det bästa av situationen. Har ju blivit lite för många icke EU-spelare med i bilden. Men det vanligaste är ju att man rådfrågar tränaren innan. Är ju trots allt han som vet bäst om vad han behöver för material för att få ihop sin taktik.
Örebro Banús ♪ ♫
2007-09-16 11:41
hur bra lyckades vi med Kevin?
vi är inte en klubb för unga talanger att utvecklas i så enkelt är det bara...
i alla fall inte nu..
Örebro Bastard on Parade
2007-09-16 11:39
Vilken jäkla såpa vi har hamnat i.

Uppenbart är i alla fall att ett samarbete med Forward kommer bli minst sagt svårt att få till så länge Medin styr kvartersklubben i Väster.

För övrigt läser Medin på SvartVitt:

"De har fått oerhört mycket kritik från aggressiva supportrar på olika nätsidor nu när ytterligare några talangfulla spelare håller på att lämna stan. Det gör dem frustrerade och det här är deras sätt att flytta över skulden på oss, säger han."

Jag satt och funderade lite grann på vilken roll Mr. Walker kan ha haft i kontakterna med Forward. Han borde väl vara den som fått bestämma om en talang ska värvas om han anser att denne kan utvecklas till att bli en bra allsvensk spelare?

Eller kan sportchef/fotbollsutskott värva spelaren fast tränaren inte vill ha honom?
Örebro nibor
2007-09-16 11:39
Banus du är verkligen ute och simmar på djupt vatten! Varför tror du att en storklubb som MFF vill ha dem? Idag kommer Bojan född 1990 få spela för Barcelona.
Örebro Aspen
2007-09-16 11:24
När är dagens träning? Blir det någon lite rapport?
Örebro Aspen
2007-09-16 11:23
Forward - "ÖSK skyfflar över skiten på oss".
I detta fall hör den hemma i Forward/MeDin knä.
Örebro Robben 82
2007-09-16 11:15
ÖSK;s A-lag ÄR för bra för talangerna i 17 års åldern... Banus tror du vi är Barcelona? utan talangerna i närområdena kommer ösk att förlora massor av duktiga unga ovh hungriga fotbollsspelare...Varför tror ni Malmö vill ha dom...
Örebro Banús ♪ ♫
2007-09-16 10:58
Inte någonting med fotboll att göra, men ändå!
Colin McRae är död!... ='(
tragiskt... vila i frid!
Örebro Banús ♪ ♫
2007-09-16 10:48
DaSa//

jag håller med dig! börjar tröttna på snacket med alla dessa talanger...

ÖSK;s A-lag ÄR för bra för talangerna i 17 års åldern... Det finns inte en chans att de skulle direkt in i a-lagets elva...
Och sen tror jag inte heller att ÖSK väntar så pass länge med att sälja en "talang" till en storklubb i Europa, snarare att Halmstad, Kalmar eller Gefle köper denna talang av oss och behåller honom ett par år innan de sätter fart mot Europa... = vi tjänar inte större summor...
När tjänade vi riktigt mycket på en talang senast egentligen?
Har inte sett Jiloan Hamad spela, han är säkert duktig, inget snack om saken! MEN att braka in i elvan med en gång går givetvis inte...

titta bara matchen IFK Göteborg - Brommapojkarna då IFK har en 15 åring och nån 17 åring också... hur bra gick det?
Örebro Aspen
2007-09-16 10:17
Ämne: Senaste i pajkastnin....
Det är det som är poängen det MeDin säger är sant. ÖSK tackade nej till övergång under sommaren.
MeDin försöker nu sälja inför vinterna transferfönster och för detta har ÖSK signalerat intresse men fått nobben.
Sedan säger han att ÖSK sagt att Hamad är för liten. Men i den åldern går det snabbt över. Unket att försöka angripa ÖSK på detta sätt.
Örebro DaSa
2007-09-16 10:09
Senaste i pajkastningen...

Man borde lita på ÖSK partisk som man är, men jag har en känsla av att det som Medin säger är sant.
Örebro DaSa
2007-09-16 10:01
Ngn tidigare person på detta forum tyckte att det viktigaste var att behålla talangerma i stan. Tycker inte att fallet är så, t.ex. Per Johansson. ÖSK har redan två talangfulla vänstgerttrar plus nu även Barsom, han skulle inte fått ngn speltid denna säsong och nästa säsong skulle det också blivit svårt om vi inte sålt Näfver. Apropå (stavas det så?) Näfver så vore ju ett drömscenario att han gör succe i de sista matcherna i år och vi sedan kan sälja honom, helst utomlands men kan även tänka mig en AS klubb som betalar bra. Detta då jag nästan hellre ser Frempong på vänsterkanten redan idag då jag tycker han har ett bättre skott och är minst lika bra på att utmana.

För Näfvers pengarna skulle jag gärna sett en värvning av Jonathan Berg från IFK om de nu vill sälja honom. Han skulle vara perfekt på högerkanten, lagom gammal och mycket duktig.
Örebro Aspen
2007-09-16 09:51
Om jag var ungdom eller förälder till ungdom (har varit) i Forward skulle jag i ett kontrakt införa en klasul som ger rätt att även förhandla med andra klubbar än de MeDin bestämmer, t ex ÖSK.

Vi får hoppas att ÖSK på måndag kan visa att man är ett bättre alternativ än MFF.
Örebro Mittåt
2007-09-16 09:23
Aspen// Alla credits för MeDin kontra MeLin skall gå till Mackan.

Att man från MeDins sida sätter sig på tvären när det gäller övergångar från Forward till ÖSK är inte direkt någon nyhet. Niklas Anttonens övergång som amatör till ÖSK Ungdom för några år sedan, då han spärrades ett helt år, är ett bra exempel på detta.
Örebro Aspen
2007-09-16 09:12
Hoppas Hammar har fixat till både defensiven och offensiven inför måndagen. Hoppas vi blir några ÖSKare på Malmö stadion i morgon kväll.
Örebro Aspen
2007-09-16 09:07
Dags för MeDin (tack Mittåt) att växa upp och bli mogen. Tycker ÖSK har agerat ok med Hamad. Meddelat att ingen övergång aktuell innan 31 aug. Den övergång som nu diskuteras är för nästa transferfönster som ännu INTE öppnats. Det var helt säkert en korrekt bedömning att Hamad inte var färdig för nuvarande A-trupp. Han hade inte fått speltid annat än i ÖSK U eller B-laget och då är Forward och div 1 ett mycket bättre alternativ. Just agerat ÖSK.
Att sedan MeDin under pågående seriespel förhandlar inför nästa transferfönster kom säkert som en överraskning för ÖSK.
Vi får väl se hur smart det är att MeDin stör Forward-laget med provspel och förhandlingar utanför transferfönstret för tre spelare. Vi får se hur det påverkar Forward i div 1. Hittills har inte hösten varit lysande. Det som hjälp Forward mest i höst har säkert varit de pengar man fick in på träningsmatchen mot ÖSK.

Angående Dejan har han väl inte varit ordinarie i Forward-målet i år. Förolämpning av Dajan? Tror ÖSK har haft en bra tanke att med att erbjuda honom ett kontrakt efter året säsong och träning med ÖSK och kanske spel i Forward A-lag nästa år. För inte går man från reseverkeeper i div 1 till ordinarie i AS under en vinter.

Jag tycker ÖSK ger ett seriösare intryck än T MeDin. Utspelet om Hamads storlek var direkt unket. Normalt i den åldern är väl att storleken ökar med tiden.
Helt klart att personkemin hos vissa klubbar ger Örebro ungdomarna sämre möjligheter att utvecklas. Ända möjligheten är flytta från stan. Dåligt!!!
P.S Vart MeDin sur för han bara fick gratis ståplats mot GAIS.
Örebro StårSjälv
2007-09-16 03:13
nordin och walker ska in imo!
Örebro rirobban
2007-09-16 00:30
Ämne: rirobban: Hamad har ....
Vad är din källa till det?
Örebro micknick
2007-09-15 23:36
rirobban: Hamad har ALDRIG varit intressant för ÖSK........han ansågs vara för liten.???!!!!
Men det spelar egentligen ingen roll utan det viktigaste måste ju ändå vara att få talangerna att stanna kvar i stan.....men jag tror det är lite tuppfäktning bland direktörerna...
Örebro Mittåt
2007-09-15 23:09
För första gången denna säsong kan man väl säga att det blivit allvarlig konkurrens om platserna på bänken. Visserligen har vi haft en del skärmytslingar tidigare, men ingenting i nivå med vad vi får nu.

Om man för enkelhets skulle utgår från startelvan mot GAIS, så kämpar följande spelare om en plats som en av de fyra utespelarna på bänken:

De fyra som var ersättare senast: Samuelsson, Holgersson, Lundblad, Gerzic

Samt Pettersson, Walker, Dedaj. Eventuellt kanske även Näfver.

Försvarsspelarna lär man knappast flytta på. Sedan återstår två platser för mittfält/anfall. Utifrån insatsen mot BP tycker jag att Robert Walker tar platsen från Jon Lundblad som såg rätt rostig ut, medan Nordin Gerzic försvarade sin plats på bänken med råge. Robert har väl dessutom den fördelen jämfört med Lundblad att han kan användas både på mittfältet och i anfallet.
Örebro rirobban
2007-09-15 22:41
Såg att några här nere undrade lite om beslutet med östra läktaren. Det senaste som sagts är i från Maj månad och ni hittar det i mitt länktips. Hockeyn har ett eget förslag på gång, men har inte hört hur det blivit med det där ännu. Vore kul om även hockeyn får något stiligt. Så kanske vi snart har sveriges modernaste sportfält:) Behrn arena blir i alla fall riktigt tuff med en ny östra läktare. Sen bara bort med pelarna på södra och bygga nytt tak med loger:) Så har vi en helt okej arena:=)
Örebro rirobban
2007-09-15 22:29
Ämne: Varför tro på allt s....
Tror knappast att ÖSK-leningen ljuger om att de varit intresserade. Kanske inte för en vecka sedan. Men möjligen en eller två månader sedan. Om då Forward säger att de vill avvakta och ha kvar dem under hösten så gör ÖSK helt rätt i att inte bråka med Forward om spelarna.
Örebro adam2222
2007-09-15 22:21
Alla Kumlingar !

Imorn spelar Kumla Hockey p 94 sin sista gruppspelsmatch i Kumla Stadshotell Cup.De Måste vinna för att gå till Slutspel.

Vi 93:or har bestämt och för att fixa klack till matchen.

Så Alla Ska Komma till Moab 10:50 imorn och Sjunga Kumla till slutspel !.

Ta Me Vänner, Familj, och alla ni Känner´!

MVH Adam
Örebro micknick
2007-09-15 22:08
Varför tro på allt sägs av ÖSK`s ledning.......Jag vet att ÖSK inte hade nåt intresse för Hamad för en vecka sen.....men efter artikeln i NA så blir man livrädd för att det ska bli dålig PR igen för ÖSK.

Spelarna som ÖSK lånat ut är ju trots allt killar som inte vill spela div3 med Ungdom, utan vill ta chansen att utvecklas på en högre nivå.
Jag tycker nog att både ÖSK och Forwards ledning bör tänka sig noga för nu innan det blir mer sandlåde krig!

Annons: