/fotboll/osk/forum/7711.aspx/fotboll/osk/forum/7711.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro joth
2007-09-17 16:30
Har inte ÖSK en förmåga att hjälpa lag ur formsvackor? Vi går in med en defensiv inställning och uppställning och låter det andra laget bygga upp självförtroendet. Pricken över i brukar vara att vi släpper in ett mål första kvarten för att verkligen bli förvirrade själva och inte veta vad vi ska göra... ska vi fortsätta med defensiven eller måste vi försöka vara offensiva med den defensiva mentaliteten vi tog med oss in i matchen?
Örebro rirobban
2007-09-17 16:18
Har nu sett startelvan och jag tycker att det är synd att vi inte åker till Skåne och tar poäng. Har väntat med att tippa tills jag sett startelvan. Igår trodde jag på oavgjort 1-1 som jag skrev på bredsida.se. Men efter att ha sett startelvan idag så ser jag inget som talar för poäng! Vart ser jag svagheten då? Jo på högerkanten. Anttonen har i många matcher varit en säkerhetsrisk som högerback. Rodevåg har varit ÖSK sämsta spelare de två senaste matcherna som högerytter. Hade hellre sett Samuelsson som högerback och Anttonen som högerytter.

Varken Rodevåg eller Anttonen vet hur man försvarar sig och de två kommer att få en ordentlig åktur av den förmodade vänsterbacken Safari och Osmanovski eller Stefanidis. Men jag hoppas verkligen att Anttonen och Rodevåg överträffar sig själv försvarsmässigt så kanske vi med lite tur håller nere siffrorna i den här matchen. Därför tippar jag endast 2-1 till Malmö. Dock kan man hoppas att Urbans närvaro fortsätter att skrapa ihop poäng.

Länktips: www.bredsida.se
Örebro affeman
2007-09-17 16:16
Tänkte ta mig till borta sektionen idag, undra hur många själar som dyker upp?
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-09-17 16:10
Undrar just hur man får ut pengarna av Al-qaida om man mördar Na-snubben.
Örebro Mittåt
2007-09-17 15:57
Beträffande Dedaj så tror jag att man i första hand skall se hans vistelse här som ett provspel inför nästa säsong. Dessutom fungerar han bra som uppbackning för Anttonen, som normalt är skadedrabbad men som i år klarat sig förhållandevis bra.
2007-09-17 15:42
Ämne: Måste man beställa b....
Ska du käka så bör du beställa bord,ska du bara öla så är det bara att knalla dit,ståplats vid baren duger väl,tv finns överallt.
Örebro Grixx
2007-09-17 15:40
Våra två mål görs på hörna!!!
Örebro EbooT
2007-09-17 15:34
Joth: Okj, bra tack! har ju pga. studier på annan ort inte sett honom alls än :/
Örebro joth
2007-09-17 15:31
Eboot//Misstänker at Dedaj bara är vanlig serieslutspurtsutfyllnad.... tyckte dock att han visade hyfsad teknik och speed i B-lags matchen men han kanske har en bit kvar i kondition eller anpassning. Tror personligen att Dedaj har ungefär samma kvaliteér som Patrik Anttonen på den högra mittfälts posistionen.
Örebro EbooT
2007-09-17 15:26
Dubbelpost.
Örebro EbooT
2007-09-17 15:26
Joth: ok, visst. men som jag tänkte, då är ju inte Dedaj på nått sätt överlägsen eller har kvaliteér som inte redan Urban anser finnas i truppen.
Örebro adam2222
2007-09-17 15:22
Måste man beställa bord på O´learys eller kan man bara Traska in där till matchstart ?
Örebro joth
2007-09-17 15:21
EbooT//Valet stod nog mellan Dedaj och Nordin... och efter Nordins B-lags match så var nog inte valet svårt.
Örebro EbooT
2007-09-17 15:20
Hur tolkar vi att Dedaj inte ens är med på bänken?
Troligtvis är han, tyvärr, inte något självklart bättre än de spelare som redan finns i truppen. Förutom Seb då. Men det är och andra sidan varenda spelare som är i VM i Kina nu med...
Örebro Chivas
2007-09-17 15:09
FORZA SVARTVITT!!
Örebro One¨touch
2007-09-17 13:14
Johannes intervjuas ^^.
Örebro timthorn
2007-09-17 13:09
Tror på poäng nu ikväll! 0-0 lr 1-1, men hoppas och tippar på 0-1, Barsom i 74 minuten...
AIK Saywee
2007-09-17 12:59
Hade de sammanslagna Örebro-klubbarna spelat i Grekland hade det väl blivit "Örebropolis" och i Turkiet säkerligen "Örebrospor" samt i Finland "ÖrPa" ;-)

Äh, bara funderingar, i kväll är det FFF och TB.

FORZA SVARTVITT!
Örebro ÖSK tattoo
2007-09-17 12:53
På nåt obskyrt sätt så tror jag faktiskt att det är just på fasta situationer vi kan gör mål ikväll. vi har ett par riktigt bra frisparkskyttar i barsom, nobbe och larsen vilket kan ge en del variationer på dom. och måste isåfall revidera min startelva och byta seb mot nordin, det e ju en kille som kan hålla boll,/ är bra för att få med folket upp i anfallen/ göra en gubbe, få frispark med sig, men då får han inte lägga sig vid första bästa knuff heller, försöker han få en riktigt billig frispark kan det vända sig mot han istället, domarna har ju inte varit på sitt bästa humör när sport spelat tidigare.
Örebro Mittåt
2007-09-17 12:53
Henke drar.

Just nu, en vecka före match, finns det bara max. 328 sittplatsbiljetter kvar.
Mjällby Tarre_Maif
2007-09-17 12:52
Med Barsom i laget klarar ni er kvar. Grattis!
AIK Saywee
2007-09-17 12:47
Måste bara tippa och tippar som en tippex.

Apropå FC Gothia, en sammanslagning mellan Örebro-lagen kunde väl heta Örebro Onsdag ...?
Örebro Blickarframåt
2007-09-17 12:44
Är ju så typiskt att man ska gå o bli sjuk nu! Minibuss klar, bira, sång hela vägen ner.. Grymt tråkigt o sitta här nu säger jag bara. Nåja, hoppas det blir några stycken tappra själar där nere. respekt till er =)
Örebro ÖSKÖSK
2007-09-17 12:38
Jag hoppas att Nordin får spela från start i dag. Många vill att han ska hoppa in och försöka ändra matchbilden i slutet på en match men om han kan få starta och ändra den redan då så är det väl bättre? Om han blir trött så byt ut han, vi har en härlig bänk :)
Örebro 1981
2007-09-17 12:19
Ett X på dagens match är nästan banken. Kan tänka mig att ÖSK slumpar in 0-1 på någon fast situation, kanske nick från frisparksinlägg.

Malmö kvitterar 10min kvar. 1-1 tror jag på, en viktig poäng.
Örebro Kronblom
2007-09-17 11:56
ÖSK tar poäng på stadion ikväll,Westman kvitterar i 93:e på hörna,hehe!
Örebro 0REBR0
2007-09-17 11:42
Sören Åkeby
Om Örebro:
- Det är ett lag som jobbar hårt och spelar med omställningar och är starka på fasta situationer. Något vi får se upp med.

åkeby verkar ha koll... en hel del ÖSK-mål har ju gjorts på fasta. eller?!
Örebro Rasberg
2007-09-17 11:40
___________PeWe__________
PaAn - PaHa - MaWi - JoRi
_______LaLa - FrNo_______
____AnDe - NoGe - AbBa___
___________NeHa__________

Ja, det är väl mitt lag det. Men den där Seb kna ju inte petas nånsin oavsett om vi vore Milan så han tar väl en plats. SUCK!

PS. Gud va ful min uppställning blev.
2007-09-17 11:36
Nu får ni rocka fett i Mamö,visa danskarna var skåpet ska stå,Forza Svartvitt.
Örebro jappel
2007-09-17 11:33
Malmö har allt att fölora och ÖSK allt att vinna i denna match.
Fans media och säkert även malmöspelarna känner kravet att vinna mot ÖSK. Medan ÖSK inte förväntas få med sig mer än max en poäng hem från Skåne.
Perfekt läge för ÖSK att slå ur underläge och chocka ifif!
Annons: