/fotboll/osk/forum/7710.aspx/fotboll/osk/forum/7710.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2007-09-21 12:31
Såg en älg i Halland, en kossa, stod och käkade oxelbär i närheten av ett villaområde, verkade inte bry sig om något annat än bären, kanske tam ...?

Annars finns väl Älgarna i Hudiksvall, eller?
Örebro joth
2007-09-21 12:26
Wurpa//Ring Telia och fråga.. .de brukar ha koll på det mesta. ;-)
Örebro wurpa
2007-09-21 12:13
Attans har någon sett min tama älg,den smet för en stund sen.Bor i sörby eller! ...eeeh hmmm!
AIK Saywee
2007-09-21 11:58
Tjena, nu kommer min elva, bakåt var det ju sedan tidigare klart, men nu kommer chocken i mitten och framåt, med lite nytänkande, hoppas att det inte ställer till det för våra egna utan i stället för våra motståndare. Det kanske egentligen tar lite tid att spela in något nytt, men vi får inte vara så förutsägbara.

Dessutom, en annan grej, jag har ända sedan september 1967 haft problem med vad som heter höger och vad som heter vänster, jag har dock inga problem med att köra på rätt sida vägen, men när jag i ord skall förklara åt vilket håll det skall svängas blir det till 50% chans fel, det är helt enkelt bättre att peka.

Därför kommer nu uppställningen sett från vårt eget målvaktshåll, där vänster är vänster och där höger är höger. Jag känner mig som motståndare till eleganterna när jag betraktar laguppställningen från ”fel håll”.

Observera 4 3 2 1 …? Ska vi kalla min ”galna” uppställning för pyramiden …?

StRo

AbBa SeHe

CrNä FrNo AnDe

JoRi PaHa MaWi PaAn

PeWe

Bänken borde bli RiRi, LaLa, NeHa, NoGe och JoPe
FORZA SVARTVITT!
Örebro Gummianka
2007-09-21 11:37
ÖSK skulle verkligen må bra av att möta ett Kalle Anka försvar.
Örebro GT
2007-09-21 11:12
degen åker ur i år. Se länk.
Örebro Hjortsberg
2007-09-21 10:06

Angående artikeln ovan i NA...

Om nu Drillo skall ta över det Irakiska landslaget och Hammar skall bli instruktör för blivande Irakiska tränare skulle jag vilja ha den förre Irakiska landslagstränaren i ÖSK...

Jorvan Vieira, smaka på det namnet. "den brasilianske succétränaren som ledde Irak till skrällguldet i asiatiska mästerskapen i somras."

Örebro joth
2007-09-21 09:52
Näfver spelsugen... se länk.
Örebro Sekt. E
2007-09-21 08:29
Då har man plats på stadion i bortamatchen mot dif.
Örebro Djäflun
2007-09-21 00:34
Det verkar som det är Thomas Nordahl som blir ny expertkommentator på NA:s inspark. Axén var riktigt bra och kommer bli saknad men Nordahl är ju en riktigt bra efterföljare måste man säga.

Vill även passa på att ge cred till de som jobbar med svartvitt sidan. För mig som har svårt att se matcherna, träningarna är denna sida extremt värdefull. Tackar och bockar! Lyfter även på hatten för er andra som delar med er info och åsikter här på forumet.
Örebro worldfarm
2007-09-21 00:10
Vad ska man med helg till? Kan det inte bara bli måndag så jag får gå till Mitt andra hem snart.
Örebro go_osk
2007-09-20 22:11
Ämne: Någon som vet hur de....
Testa imorgon. Det finns i alla fall inget att förlora. Personligen skulle jag chansa på att eventuella anmälningar måste vara hos förbundet innan nästa omgång startar.
Örebro Banús ♪ ♫
2007-09-20 22:10
saywee/

nej kvällen blev inte mer intensiv än när du var här...
idag var det begravning på svartvitt-sidan skulle man kunna tro...
Örebro Bastard on Parade
2007-09-20 21:25
Någon som vet hur det fungerar med anmälningar till Disciplinnämnden?

Jag fick ett telefonnummer som jag skulle ringa upp men jag hann inte göra det varken igår eller idag, är det ens värt att försöka nu?

Toivonen skall lära sig att man icke jävlas med ÖSK!
Örebro Mittåt
2007-09-20 18:23
Det står i NA i kväll att Degerfors Johan Bertilsson är missnöjd över att inte få spela. Det är en spelare som ÖSK borde fundera över. 19 år (som Moses alltså) och med en fot i sin åldersgrupps landslag. De gånger jag sett honom spela (med Carlstad United) har han varit riktigt duktig.

Och innan någon oroar sig alltför mycket. Han är inte från Degerfors utan från Hova.
Örebro Banús ♪ ♫
2007-09-20 18:08
saywee/

kvällen har inte ens börjat ;)
Örebro Blickarframåt
2007-09-20 18:04
Var o fixa biljett idag till DIF borta =) frågade om hon kunde säga hur många som var sålda, men det ville hon inte :P hon sa dock att 2/3 hade gått.. Men om det var 2/3 av första bussen eller av hela vår bortabiljettkvot vette fan :P haha =)hoppas så många som möjligt åker med, efter lön, lördag allt passar perfekt, inte långt bort ens! Men först o främst så ska vi vinna måndag, denna elva vill jag se:

---------PeWe---------

PaAn--MaWi--PaHa--JoRi

AnDe--FrNo--NoGe--ABBA

------StRo--NeHa------
Örebro Mittåt
2007-09-20 17:57
pemo// James och Moses är korttidsutlånade till ÖSK Ungdom. Det betyder att man kan använda dem där det passar bäst utifrån situationen i A-truppen.
AIK Saywee
2007-09-20 17:30
Nej, nu loggar jag ut, det är ju bara jag som tycker något i kväll.

Men ...

... ALLA TILL BA PÅ MÅNDAG KVÄLL!!!
AIK Saywee
2007-09-20 17:21
Däremot börjar min bänk bli klar, Nedim och Lars sitter där när matchen blåses igång! Troligtvis även dubbelrichard som leder skytteligan (med huvudet) bland målvakter i AS, eller?

FORZA SVARTVITT!
AIK Saywee
2007-09-20 17:12
Apropå startelavan
Jag kanske börjar vackla lite med min start11 efter att ha läst Tatoo´s 11, Riddez kanske ska lyftas fram lite i uppställningen, ... ?

Vem tar hans plats??
AIK Saywee
2007-09-20 16:55
Startelvan bakåt verkar fånigt enkel ...

PeWe
PaAn MaWi PaHa JoRi

återkommer med mitten och anfallet, det är lite lurigare ...

FORRZA SVARTVITT!!
AIK Saywee
2007-09-20 16:39
# brorzan//

Är det en gammal hund som dömer tiden?

Klockan är rund i ur och skur ...

FORZA SVARTVITT, PÅ ÖVERTID!
AIK Saywee
2007-09-20 16:35
SMHI-prognos för Örebro, måndag 12.00-24.00 = en strålande sol utan moln och skaplig temperatur för årstiden (15 plusgrader, men den varierar väl under dessa 12 timmar)

Abgar och Henke drar dessutom, sittplatserna är väl snart slut, ser fram emot en trevlig kväll med mycket publik, det kan nog bli 5-siffrigt åskådarantal, eller?

Och mysbelysningen är tänd, liksom publiken hoppas jag, och framförallt klacken, men tänd inte på något ;-)

Något bra tifo på gång? Jag undanbeder mig dock böter för klubben!

Gillar dessa höstmatcher när mörkret smyger sig på "utanför" och arenan "hamnar ännu mer i centrum"

ALLA TILL BA!
Örebro pemo
2007-09-20 16:08
Finns det någon här inne som sett någon träning i veckan? Hur verkar det ligga till i laget inför mötet med Henke? Är James permanent flyttad till ÖSK-U eller kan han vara med mot t.ex HIF?
Örebro fönsterputs
2007-09-20 15:19
ösk tattoo//

din elva skulle kunna vara något. Fast jag skulle nog hellre se Larsen istället för Nordback. Tycker att Larsen uträttar betydligt mycket mer än Nordback som skulle behöva känna lite press. Skulle även vilja se Rodevåg istället för Halilovic som ävn han måste känna lite press.
Örebro pemo
2007-09-20 15:06
Ett inlägg om alla "talanger" som inte går till ÖSK. Utan att ha sett den lilla killen i Forward så antar jag att ÖSK vet vad han kan prestera på planen. Det är lätt att vara talang i käften, men
att visa det på planen är något helt annat. Hur har det gått för talangen från Elfsborg som gick till Norge istället för att bita ihop och visa något.
Örebro Evigt ÖSK
2007-09-20 14:16
tycker att det är dåligt med kritik mot F. Nordback som inte har varit den han brukar vara. Låt honom sitta på bänken en match o känna av hur det är att sitta där.. känns som om han är alldeles för given, gör en diamant och ha haginge som defensiv mitt... o in med holgersson på hagingens plats...
Örebro Chipset
2007-09-20 13:28
ÖSK tattoo// Fyndig offensiv elva utan att pilla allt för mycket i materialet. Skulle gärna se den mot Helsingsborg. Tycker framförallt vi ska återgå till 4-4-2.
Örebro ÖSK tattoo
2007-09-20 13:21
pewe
frsa-mawi-paha-glho
paan-frno-abba-jori
sehe-neha-
Annons: