/fotboll/osk/forum/7700.aspx/fotboll/osk/forum/7700.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Kilten
2007-09-22 16:20
Ämne: Hur är det med rökbo....
Nä, det är klart dom inte får. ÖSK kan ju bara ansvara för vad som sker inne på arenan. Allting annat (plus arenan då) ansvarar övriga samhället för. Dock kan ju polisen ta dig, men det är ju en annan femma.
Örebro micro_42
2007-09-22 15:52
YIPPI!!!
Jag har fått mitt medlemskort, och ett brev med vilka träningsmatcher vi spelade i våras.

ÄNTLIGEN!!! :-)
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-09-22 15:29
Ämne: Festligt att i tjäns....jag skulle säga exakt sammaa sak som Larsen ang att vinna hemmamatcher,jag sa det redan innan säsongen,ska vi hänga kvar så måste vi vinna de flesta hemmamatcher.;)
2007-09-22 15:27
Hur är det med rökbomber?om de smäller på stan så får väl knappast Ösk böter?eller hur är lagarna?
Kilten
2007-09-22 15:07
Ämne: I dessa älgjaktstide....Promenera bort till klacken (om du nu inte redan står där), gå fram till dom som står där nere och leder klacken och lämna över pengarna. Alternativt kan du göra detsamma innan match på mitt andra hem, eller det som kanske är enklast: Droppa pengarna i hinken som står på kubanernas bord, eller i någon annan av hinkarna som finns utspridda i alla kiosker på vallen. Bra initiativ!

Edit: Typos.

Edit 2: Vore förresten trevligt om någon på på redaktionen skulle vilja slänga upp en nyhet om att det finns hinkar som man kan skänka pengar i alla kiosker på vallen. Om ni vill kan jag formulera texten... tack på förhand.
Örebro pemo
2007-09-22 14:30
Ämne: Fortsättning:

- D....
Prcis vad jag skrev i början av säsongen. Att den svenska försäsongen inte förde något gott med sig till Nedim. Han har verkligen sett tung ut. Fast det är ju inget nytt. Många spelare från sydeuoropa och brasilien klagar på den svenska försäsongsträningen. Hoppas det lossnar mot HIF för Nedim, om han nu finns med i startelvan.
Syrianska FC -Suryoyo-
2007-09-22 14:17
Abgar barsom!!

www.barsom.com
Länktips: www.barsom.com
Örebro One¨touch
2007-09-22 13:46
Ehsan// Mycket bra bilder ifrån gårdagens träning! :-)
Örebro Otto Flick
2007-09-22 11:21
Fortsättning:

- Det händer saker hela tiden och vi spelar bättre fotboll.

Kan du förklara varför det gått så tungt för ÖSK i årets allsvenska?
– Laget är inte tillräckligt farligt framåt. Lars (Larsen) försöker få fram bollar till mig men vi har inte vad som krävs för att kunna anfalla på bred front. Seb (Henriksson) och (Fredrik) Nordback är mer defensiva mittfältare. Nu när Abgar Barsom kommit har det blivit bättre, och jag hoppas att det leder till mer anfallsspel.

Hur är det att spela ensam på topp?
– Självklart är det lättare ju fler man är i anfallet. Nu är jag oftast själv mot tre-fyra backar och då är det svårt att komma fram till målet. Men jag har inga synpunkter på spelidén. Det är tränaren som avgör vad som är bäst.

Du blev pappa i våras, bara dagarna före Trelleborgsmatchen. Hur har det påverkat dig?
– Alla som fått barn vet att man blir som en ny människa. Jag har aldrig mått bättre eller varit mer tillfreds med livet sedan jag fick barn. Jag kan inte se att det spelat in på min fotbollsprestation negativt.

Samtidigt erkänner Nedim att det var en svår tid när han levde ensam i Örebro under sex månader då gravida frun Gordano befann sig hos släkt och vänner i Kroatien.
– All heder åt min fru som gick igenom en graviditet själv. När min dotter Mia föddes åkte jag hem i tre dagar varav två gick åt till att resa. Jag var inne och höll i barnet i tio minuter. Klart att det var jobbigt att inte få vara hos sin familj när man precis fått barn och ibland undrade jag vad jag höll på med.

Du har inte gjort något mål sedan hemmamatchen mot Brommapojkarna den 17 juni. Vad krävs för att du ska bryta måltorkan?
– Det handlar om psykologi och det viktigaste just nu är att jag får sätta dit en boll. Det spelar ingen roll hur jag gör det, med huvudet, handen eller foten. Bara jag får in en boll kommer det att lossna.

– Det har gått tungt en längre tid men nu känner jag att jag har en gryende form. Sedan Urban tog över har det känts bättre och bättre för varje match.

Nedim har ett år kvar på kontraktet med ÖSK. Blir du kvar i Örebro kontraktstiden ut?
– Jag har trivts bra från första dagen i Örebro. ÖSK är en bra klubb och Sverige ett vackert land. Jag har ingen önskan att spela någon annanstans. Jag räknar med att stanna,även om vi skulle åka ner i superettan.
Örebro Otto Flick
2007-09-22 11:17
NA har valt att inte lägga upp denna artikel på nätet (än). Med tanke på vad jag känner för denna tidning tänker jag publicera hela intervjun med Nedim här då det aldrig skulle falla mig in att säga åt någon att köpa en tidning som ljugit sina läsare rakt upp i ansiktet flera gånger.

FOTBOLL/ÖREBRO
Hjälte i fjol. Kritiserad och ifrågasatt i år. Nedim Halilovic har upplevt hela känslospektrat under ett år i Örebro. ÖSK-anfallaren har inte gjort mål på tre månader och nu talar han ut om den tunga tiden.
– Jag är ingen utomjording som kan åstadkomma vad som helst. Jag är bara en spelare av 16 i truppen, säger han.

Intervjun börjar inte bra för Nedim Halilovic. Utanför kafét där vi stämt träff blir Nedim stoppad av polisen. Det visar sig att han kör oförsäkrat och att han enligt polisens register saknar körkort.

Poliserna frågar om hans nationalitet. När NA:s bosnisktalande medarbetare Herman Nikolic förklarar att Nedim spelar i ÖSK får han till svar:
– Jo, jag vet.

Nedim visar sitt bosniska körkort och får en vänlig tillrättavisning om att han borde skaffa sig ett svenskt. Men han slipper i alla fall besvärande frågor om måltorkan på fotbollsplanen.

Inne på kafét, över en kopp kaffe, förklarar Nedim varför han tappat stinget som målgörare.
– Jag är inte i den form som jag var i slutet av förra säsongen. Den tunga försäsongen har gjort att jag känner mig tung. Tre månaders försäsong är för lång tid, man hinner både komma i form och tappa den innan säsongen ens börjat.
– Jag är van vid en och en halv månads försäsong men man har ett annat sätt att jobba här, säger han.

Nedim har bara gjort fyra mål på 21 omgångar i årets allsvenska. Långt sämre än förväntat. I NA har han blivit underkänd i mer än hälften av de matcher han startat, tio stycken. Bara i tre matcher har bosniern fått betyget ”bra”. Snittbetyget är föga smickrande 1.63.

Anser du att du blivit orättvist behandlad av NA?
– Någon gång har jag tyckt att det varit konstigt när jag gjort mål men bara fått en tvåa, men alla får tycka vad de vill. Det är inget jag hänger upp mig på. Jag är själv min största kritiker.

Efter förlusten i Malmö skrev NA:s reporter Malin Engström i en krönika att hon tröttnat på att se Nedim lalla omkring på planen och ansåg att du bör bänkas. En kommentar?
– Jag tycker att det var ett övertramp att hänga ut mig på det sättet, i rubrik och allt. Det kändes inte okej. Det var inte kul att bli utpekad som syndabock. Det var inte bara mitt fel att laget inte lyckades bättre i Malmö, jag var bara en spelare av elva på planen.

Du har gått från att vara hjälte till syndabock på mindre än en säsong. Hur känns det?
– Jag har aldrig påstått att det var jag som sköt upp ÖSK i allsvenskan, det var hela laget som togsig dit. På samma sätt är det hela laget som misslyckas när vi förlorar. Det är synd att bli smutskastad på det här sättet. Jag tycker att vi spelade bra i första halvlek mot Malmö, även om jag inte fick några bollar att jobba med. I andra halvleken tappade vi spelet.

Inför matchen mot AIK vägrade du att sitta på bänken. I stället såg du matchen från läktaren. Nästa dag avgick Patrick Walker som tränare. Vad blev det förreaktioner?
– Anledningen till mitt beslut vill jag inte gå in på, det har vi löst internt. Men det var inget jag gjorde mot fansen eller klubben. Jag var ju med i nästa match och fansen tog emot mig som vanligt.

Känner du dig uppskattad av fotbollspubliken i Örebro?
– I de kretsar jag rör mig känner jag mig uppskattad. Jag tycker bra om fansen. I andra klubbar hade jag, och övriga spelare, säkert fått lida ordentligt av fansens ilska när det gått dåligt för laget.

Känns det bättre med Urban Hammar som tränare?
– Jo, jag tycker att det är ett steg i rätt riktning. Under Walkers ledning hamnade vi i en monotoni, när laget körde fast gjordes inga förändringar, det fanns inga lösningar. Hammar är mer dynamisk. Det händer saker hela tiden och vi spelar bättre fotboll.

Kan d
Örebro Mac-T
2007-09-22 00:53
Festligt att i tjänsten få träffa Lars Larsen i minglet på Sammanbindningsbanan efter riksdagens öppnande, i tisdags. Hans fru Sofia är ju riksdagsledamot för centerpartiet. Därför var han där också. Fick ett samtal på tu man hand med Lars som förklarade att nyckeln till att hänga kvar i årets allsvenska är att vinna resterande hemmamatcher.
- Det är där vi är som starkast, sa han. Och visst har han rätt. Tyckte han såg taggad ut när han förklarade hur ÖSK ska spela i allsvenskan, även nästa år. Jag tror och hoppas verkligen att han har rätt. Men lätt lär det inte bli. En match i taget är enda sättet.
Örebro Bastard on Parade
2007-09-22 00:33
Jag vill se 4-4-2 eller en tokoffensiv 4-5-1 uppställning. Vi anfaller med alldeles för lite folk och gör det enkelt för motståndarnas försvar.

Hur är det med träningar i morgon? Hur länge är kansliet öppet?
Örebro ÖSK-Karl
2007-09-21 23:00
Det som gör mig orolig inför slutspurten är att ingen expert tror att vi skall åka ur. Experterna har ofta fel och jag hoppas killarna inte lyssnar på dem utan ger 100% i alla situationer.

Frågan är om det är rätt att spela med Larsen och Nedim nu när det är kamp om varje boll som gäller?
Strongo
2007-09-21 22:43
Gungho//

vinn mot Bp
2007-09-21 20:31
Ämne: Liberate tu-teme ex ....
Lysande,köper tre biljetter på måndag.
Örebro Erki
2007-09-21 20:28
Liberate tu-teme ex inferis// En buss är redan fylld.
2007-09-21 20:11
Om vi inte fylller en buss till Sthlm,blir det ens en resa då eller ställs bussen in?nån som vet?
Halmstads BK Gungho
2007-09-21 20:07
Vinn mot DIF!
AIK Saywee
2007-09-21 15:54
I dessa älgjaktstider ...
... Kubanerna laddar, jag laddar, bössorna laddas ... insamlingbössorna alltså, 99 år i år.

På måndag vill jag på ett enkelt och spontant sätt bidraga med några hundralappar, hur gör jag det?

Snart skall vi fira!

FORZA SVARTVITT!
AIK Saywee
2007-09-21 14:41
Gamla tiders kommunikation kanske vore något, djungeltrumma och röksignaler i all ära ...

... men på måndag kväll, då ska spelare tolv och femtedomaren avgöra matchen, eller?

Men för tusan inga röksignaler som kostar klubben böter, men kanske en trumma som kan trumma fram eleganterna till en seger?

FORZA SVARTVITT!
Örebro # brorzan
2007-09-21 14:35
Saywee //

Snacka om motangrepp innan älgjakten! Klart de angriper operatören som gör att jägarna kan ringa i skogen! ;o)
AIK Saywee
2007-09-21 14:22
# brorzan//

Ajajaj, se upp i Köping, dessa älgar kommer inte ett ge sig. De söker kommunikation så att de kan höra vilka älgpass som är bemannade i höst.

Installera ett älglarm, det räcker med en tysk, de älskar älgar och gör det lite lindrigare ...?

Nej, nu spårar det kanske ur, här diskuterar vi ju fotboll.

Kanske min pyramiduppställning var så tokig att älginläggen kom fram.

Egentligen är nog min 4321-uppställning nästan som en 451-uppställning, men jag vill bara att Abgar och Sebastion skulle få lite mer offensiva friheter, jag vet ju att de oavsett placering även kan springa hem och hjälpa bakåt, dvs inga divalater, utan blod svett och tårar ...

FORZA SVARTVITT!
Örebro GT
2007-09-21 14:08
Älg på ett staket i Gbg ?
Pyttsan, det är i ÖREBRO det sker riktiga grejor !!! Se länk.
AIK Saywee
2007-09-21 13:55
Älgen verkar på något sätt ha vurpat ..?

FORZA SVARTVITT!
Örebro # brorzan
2007-09-21 13:23
Wurpa //

Är det den här? http://www.gt.se/nyheter/1.848732/alg-spetsades-pa-grind
AIK Saywee
2007-09-21 13:20
Ursäkta, minnet är sämre än ett USB på några Gigabyte, hur kunde jag glömma James Frempong?

JoPe får genast gå av "min bänk" och James ska dit och allra helst in och få speltid, hur mycket avgör inledningen av matchen och ledningen från båset.

wurpa//
Är din tama älg fortfarande ute och ränner ...?

FORZA SVARTVITT!
AIK Saywee
2007-09-21 12:31
Såg en älg i Halland, en kossa, stod och käkade oxelbär i närheten av ett villaområde, verkade inte bry sig om något annat än bären, kanske tam ...?

Annars finns väl Älgarna i Hudiksvall, eller?
Örebro joth
2007-09-21 12:26
Wurpa//Ring Telia och fråga.. .de brukar ha koll på det mesta. ;-)
Örebro wurpa
2007-09-21 12:13
Attans har någon sett min tama älg,den smet för en stund sen.Bor i sörby eller! ...eeeh hmmm!
AIK Saywee
2007-09-21 11:58
Tjena, nu kommer min elva, bakåt var det ju sedan tidigare klart, men nu kommer chocken i mitten och framåt, med lite nytänkande, hoppas att det inte ställer till det för våra egna utan i stället för våra motståndare. Det kanske egentligen tar lite tid att spela in något nytt, men vi får inte vara så förutsägbara.

Dessutom, en annan grej, jag har ända sedan september 1967 haft problem med vad som heter höger och vad som heter vänster, jag har dock inga problem med att köra på rätt sida vägen, men när jag i ord skall förklara åt vilket håll det skall svängas blir det till 50% chans fel, det är helt enkelt bättre att peka.

Därför kommer nu uppställningen sett från vårt eget målvaktshåll, där vänster är vänster och där höger är höger. Jag känner mig som motståndare till eleganterna när jag betraktar laguppställningen från ”fel håll”.

Observera 4 3 2 1 …? Ska vi kalla min ”galna” uppställning för pyramiden …?

StRo

AbBa SeHe

CrNä FrNo AnDe

JoRi PaHa MaWi PaAn

PeWe

Bänken borde bli RiRi, LaLa, NeHa, NoGe och JoPe
FORZA SVARTVITT!
Annons: