/fotboll/osk/forum/7692.aspx/fotboll/osk/forum/7692.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro BabyKladde
2007-09-23 16:33
om man säger så här då:

spelarna väljs efter skicklighet, form, prestation och mentalitet..

..dom tre sistnämnda avgörs efter skicklighet och hur man presterat i tidigare matcher och på träning.. du kan inte strunta i att träna och räkna med att spela.. man väljer bästa lag efter form och skicklighet.

EDIT:
har en förre detta granne som höll ett föredrag i nåt riksmöte om tränarens roll för 2 år sen typ.
(kom att tänka på det nu när vi börja diskutera)

men skitsamma, ingen idé att startta nån större fight om detta.. Hammar anser väl bara att Nordin itne passar i trupppen för matchen bara.
Örebro 0REBR0
2007-09-23 16:08
man kan väl inte ta ut ett lag efter dagsformen på en träning, om inte träningen är samma dag som matchen... så det enda vi vet är väl att tränaren tar ut laget, inte hur han gör det...
Örebro BabyKladde
2007-09-23 15:53
Blickarframåt:

till 70-80 % avgör dagsformen på träningarna.
..Nordin kanske inte imponerat medans Robert vart pigg och rask på träningarna helt enkelt.
Örebro Blickarframåt
2007-09-23 14:54
Nominerad spelartrupp (17 man):
Patrik Anttonen, Abgar Barsom, Anton Dedaj, Patrik Haginge, Nedim Halilovic, Sebastian Henriksson, Glenn Holgersson, Lars Larsen, Jon Lundblad, Fredrik Nordback, Richard Richardsson, Joel Riddez, Stefan Rodevåg, Fredrik Samuelsson, Robert Walker, Peter Westman, Magnus Wikström

Asså, varför tar han bort Nordin?!
Vet nu att många kommer säkert skriva, han är slö, orkar inte spela hela matchen osv...
Men tycker att i en match mot HIF där vi behöver 3 poäng och ska spela offensivt, att Nordin är ett bättre alternativ än Robert Walker!
Att Glenn tar Janssons plats var ju inte oväntat, men det andra trodde jag aldrig... =(
Nåja, då skulle jag i alla fall vilja se denna elva på måndag:

-------PeWe-------
PaAn-PaHa-MaWi-JoRi
AnDe-FrNo-LaLa-AbBa
-----NeHa-StRo-----

Vill gärna se en 4-4-2 uppställning då jag tror ÖSK skulle få ut mer av det, men urban lär ju köra 4-5-1 och då ser jag gärna att vi byter ut Rodevåg mot Walker faktiskt och drar ner honom på mitten bakom Larsen tillsammans med Nordback

Hoppas dom flesta kommer till Mitt Andra imorrn!
Örebro Pintorp
2007-09-23 14:34
Fick på min, i efterhand, firade födelsedag idag en tårta som stoltserade med det vackra ÖSK-emblemet gjort i karamellfärg och lakrits.

Jag hoppas det ges anledning att fira efter matchen imorgon också.
Örebro Mittåt
2007-09-23 14:28
Robert och Glenn åter med i 17-manna.
Örebro Mattias69
2007-09-23 13:13
Ämne: ÖSK vill se arenan s....
Ja, det lär ju inte vara allt för många rödblå på plats i varje fall. Måndagsmatch, 45 mil enkel resa och ett ett lag som parkerar i tabellens ingenmansland. Låter inte som om det lockar några stora skaror i varje fall.
Örebro FoOn
2007-09-23 12:50
ÖSK vill se arenan svart-vit...
Örebro Bastard on Parade
2007-09-23 12:15
joth//

Rätta mig gärna om jag har fel men är det inte ÖSK som ska se till så att säkerheten på Vallen är som den ska? Är det inte de som ansvarar för vad som händer på läktaren?

Vad är det som säger att den/de som låg bakom rökbomben är medlemmar i Kubanerna?

Sedan är det förmodligen ganska svårt att peka ut en person som ansvarig för rökbomben då det rimligen inte är något man gärna håller i händerna.
Örebro Mittåt
2007-09-23 09:57
Riva räkningar skall man aldrig göra. Däremot skall man bestrida dem. Dvs. meddela att man inte tänker betala dem och gärna även varför.

Såvitt jag kan förstå, så finns det inget betalningsansvar för kubanerna om det inte var så att rökangreppet skedde på initiativ av föreningen (tifogruppen eller dylikt). Kubanerna som förening ansvarar varken för vad som händer på ståplatsläktaren eller för eventuella dumheter som enskilda medlemmar kan hitta på.
Örebro Aspen
2007-09-23 09:48
Angående böter//Kollektiva bestraffningar hör inte hemma i en västerländsk rättsstat. Det är de skyldiga individerna som bestraffas. Ser inte att kubanerna behöver betala, riv räkningen.
Har fler gånger stått tillsammans med kubanerna utan varit medlem varför ska dom ansvara för mej bara för jag ställer mej där?
Däremot är ÖSK gentemot SvFF ansvarig för arrangemanget.
DET KÄNNS SOM EN MÅSTE MATCH ATT VINNA PÅ MÅNDAG. TROR ÖSK VINNER DEN.
Örebro joth
2007-09-23 06:32
Om Kubanerna vill slippa böter är det väl bara att peka ut de skyldiga. Men misstänker att flertalet Kubaner faktiskt tycker att det var värt det med röken... så då är det bara att betala.
Kubanerna får väl införa ett speciellt konto där man kan sätta in pengar som går till böter eller?

Så nu saknar vi följande kontonummer:
- Kubanerna Tifo
- Kubanerna Böter
- Insamling till 100-åringen.

Rent teoretiskt borde väl man kunna använda Kubanernas plusgiro konto och märka inbetalningen med ovanstående tre olika insamlingar, eller?

Vore faktiskt kul med insamlingen till 100-åringen... vi borde väl slå degens i insamling eller?

För övrigt vill jag påpeka att med ovanstående inlägg menar jag inte att jag stödjer olagligheter på läktare. Däremot är jag med på ÖSKs tanke att Kubanerna borde ha koll på vad som händer på läktaren. Därav också en fond för böter för att inte Kubanerna ska behöva straffas för det som sker.. men ändå på något sätt ta ansvar för det som sker. Hoppas ni missförstår mig rätt....

Så är det inte dags att vi börjar donera pengar till dessa insamlingar? Allt vi behöver är väl igentligen Kubanernas styrelses godkännande att sätta in pengar med dessa "märkningar", eller?
Örebro MejjA
2007-09-23 03:32
Bastard On Parade//

Jag var en av dom som blev utslängda och min anledning var att jag var ovanligt nära rökbomben som polisen kom upp o hämta, han sa att alla runt omkring flyttade en bit ifrån bomben utom mig och det var tydligen anledning nog o ta min id och slänga ut mig från matchen ...
Örebro E.Shams
2007-09-22 22:46
Ämne: Ehsan// Mycket bra b....

Tack för de orden. Jag vill tipsa övriga gällande bilder från senaste träningen. Se länken ovan.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-09-22 20:14
Ämne: Liberate tu-teme ex ....
Du kan vara lugn.
Örebro Bastard on Parade
2007-09-22 19:41
Erki//

Det var väl två(?) personer som blev utslängda just för rökbomben? Då är det väl rimligt att anta att det finns tillräckligt med bevis för att man ska kunna slänga ut dessa personer. Man behandlar inte sina supportrar så utan att ha goda skäl för det!

Nu är jag upprörd, blev de som vart utslängda det på felaktiga grunder som jag hörde redan under matchen? Vart finns bildbevisen?

Offentlig ursäkt vore inte helt fel. För min del får de gärna sätta upp stora staket mellan planen och Västra om vi slipper ha alla poliser+ordningsvakter nedanför läktaren. De förstör mer än vd de gör nytta, när de går upp på läktaren skapar de bara en hetsk stämning.
Örebro EbooT
2007-09-22 19:22
Ämne: Ämne: TV4, de....
Nej, helt fel gör de. Finns detta fenomen i de stora ligorna i Europa? Självklart inte. Tränare, spelare, produktionsansvariga (och kanske tom. pulbik?!) inser det löjeväckande i det hela och hur fruktansvärt irriterande det är för de drabbade. Fullständigt idiotiskt.
Örebro Erki
2007-09-22 19:18
Tomten// Tvingar ÖSK Kubanerna att betala böterna? Ren jävla idioti isåfall! Antingen har man inte identifierat den som bränner och då kan inte ÖSK veta att det var en kuban, eller så är personen identifierad och då bör den personen också betala böterna vare sig han är kuban eller inte.

Ett annat alternativ är ju att ÖSK är tacksamma för stödet Kubanerna ger ÖSK både ekonomiskt och ljudmässigt och offrar 5-10.000 på deras "snedsteg". Det kanske det är värt om vårt stöd får spelarna att kämpa lite extra så att vi hänger kvar.
Örebro initforlife
2007-09-22 19:01
Kan vi aldrig ha lite flyt?Nu får man jobba in Kalmar imorgon...
Örebro Bastard on Parade
2007-09-22 19:00
Tomten (Upp som en sol, ner som en pannkaka...)//

Menar du att ÖSK tvingar Kubanerna betala? Vad hände med de "säkra bildbevisen"?
Örebro Adios
2007-09-22 18:59
Jaja, bra att de inte fick tre poäng BP.

Kul att KIF gick upp i tvåan,bug & bockför det. Ska bli kul att knalla ned på nya Karlslund Arena nästa säsong och spana in laget. :-)
Örebro rirobban
2007-09-22 18:55
Ämne: TV4, de kan verklige....
Det var den sämsta jämförelsen jag sett. Som tittare vill man gärna veta vad ledarna tänker och tycker i matcherna. Tycker att TV4 gör helt rätt i det. Däremot gick de för långt när de testade en gång att intervjua spelarna efter att de gjort mål.

Skönt att HBK tog ett poäng i alla fall. BP hade ju ett utmärkt läge att avgöra matchen. Nu gäller det för ÖSK att vinna på måndag och på så vis ta lika många poäng på en match som BP nu gjort på tre! Låt oss också hoppas på Trelleborgförlust imorgon...
Örebro Adios
2007-09-22 18:41
Det vore ju oerhört tacknämligt om HBK kunde stänka in ett segermål mot BP!
Örebro EbooT
2007-09-22 18:39
Och jag kan INGETING om stavning :P
Örebro EbooT
2007-09-22 18:39
TV4, de kan verkligen INGETNIG om sportsändningar. Intervjuver med de inblandade under pågående match, Fy fan vilka jävla amatörer.
Tänk om nån kom till deras jobb när de gjorde "Sporten" eller satt och spelade in kommentarerna till ett repotage el. matchbilder.
"Hur tycker du att det går?!" "Är det något du ska ändra på nu till andra försöket, när vi kommer och stör och beteer oss som kompletta ideiter igen.. "
Örebro EbooT
2007-09-22 18:32
BP, kämpar för sin existens i Allsvenskan; då dyker 2200 personer upp på läktaren. Ska det verkligen vara så i Allsvenskan?
Örebro EbooT
2007-09-22 18:13
Jonas Eriksson.

http://sportklubben.net/Domare/Domare_16.asp

Statistiken talar för sej jävla själv.. Vilken jävla pajas!
Örebro Mattias69
2007-09-22 18:10
Påminner om Kubanernas bortaresa till Stockholm och Djurgårdsmatchen. Biljetter kommer att säljas av Kubanerna under Helsingborgsmatchen den 24:e.

Men är det så att det är eko i plånboken så här innan löning och studiebidrag. Då går det utmärkt att gå in på Biljettbutikens hemsida (www.biljettbutiken.nu) och reservera en biljett och sedan hämta ut den när bankkontot fått påfyllning. Men det är bra om ni som ska med gör era köp/reservationer snarast så vi vet hur många som ska med.
Örebro Erki
2007-09-22 18:09
Heja Halmstad :) 1-1 nu
Örebro Evigt ÖSK
2007-09-22 18:09
såja!
Annons: