/fotboll/osk/forum/7691.aspx/fotboll/osk/forum/7691.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2007-09-27 14:45
I kväll är det cupfinal, ganska ointressant, men ändå. Publiksiffran kanske kan uppnå 5000, om det är skapligt väder förstås.

Kan någon förklara grundorsaken till att den Svenska cupen är så ointressant publikt?

Hur ser det ut i andra länder, är det någon som har koll på detta?

FORZA SVARTVITT!
Djurgården Going Underground
2007-09-27 14:40
Jaså Kribba är här inne och ger stjärt till allt och alla. Vilken högoddsare.
Att den signaturen inte spärrats på livstid på hela svenskafans är otroligt.

Kribba. En clown.
AIK Saywee
2007-09-27 14:31
Oddsen i matchen DIF-ÖSK verkar spännande, speciellt som DIF inte hade något avskräckande spel i det senaste Stockhoms-derbyt!

FORZA ABGAR!
Djurgården Alberget
2007-09-27 14:29
kribba. Ett steg före.

En pinne av sex möjliga. Och ändå har ni hemmaplan i alla derbyn. Så dåligt.
AIK Saywee
2007-09-27 14:20
Ursäkta att inläggen hamnar lite i fotbollens periferi ...

... men igår var det någon som gjorde sig lustig över "Kubanerna", vilket jag tycker är ett bra klacknamn, dessutom gungar det ju ganska läckert i Karibiska rytmer ;-)

FORZA KUBANERNA!
Örebro rirobban
2007-09-27 14:18
"Erki" har snickrat ihop en utmärkt film kring matchen mot Helsingborg. Kommer ytterligare en film från honom senare, men njut av denna sålänge (se länktipset):)
AIK kribba
2007-09-27 13:59
Hjärnkanin var rätta ordet.hahaha. Dom är roliga dom där förvirrade små 13åringarna från dif när dom ska försöka spela tuffa och "män" genom att kalla andra för hundar. Som lillkaninen ocb här. Alltid med nya nick för att "vara" lite extra häftiga fast dom inte förstår att det är precis tvärtom. Dom kanske är vana vid att folk,liksom som Schulman, spottar på dom..:)
AIK Saywee
2007-09-27 13:53
ocb//
Nej, jag har inte sett denna hund, men alldeles nyligen såg jag en förvirrad hjärnkanin ...
AIK Saywee
2007-09-27 13:44
Chipset och Mittåt//
Tackar för svar angående Dedaj, känns som era tankegångar både är "lika" och dessutom troliga.
Örebro Kronblom
2007-09-27 13:43
Ämne: Saywee// Min teori b....Har också haft de tankarna måste erkännas men skulle vilja se Dedaj få göra debut på lördag,inte från start dock eftersom den elva som startade mot Helsingborg är den som ska spela från start men vill se honom göra inhopp.Fast det beror ju på hur matchen gestaltar sig!
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-09-27 13:35
Ämne: Har ni sett min hund....
Du menar"Husmongot"hehe;)
Djurgården ocb
2007-09-27 13:09
Har ni sett min hund? Han lyssnar till namnet "Kribba" och verkar ibland hetsig och efterbliven utåt, men är en lugn och godhjärtad djurgårdare innerst inne.
Örebro ÖSK tattoo
2007-09-27 12:30
Ämne: ÖSK tatto// ÖSK Ungd....
Tack E för infon, vi får hoppas på mer matcher..
2007-09-27 12:27
Tifoansvariga ser väl till att det kommer med flaggor.
2007-09-27 12:27
Ämne: Ämne: Är vi u....
Vilken fest det kommer att bli på Stadion:O
Örebro Mattias69
2007-09-27 11:49
Ämne: Är vi uppe i två bus....
Igår vid ca 17.30 tiden var det 85 personer anmälda.
Örebro Mattias69
2007-09-27 11:45
Ämne: Fått tips på om en g....
Har inte han varit kontaktad av ÖSK förut men tackade nej då?
Örebro Mittåt
2007-09-27 11:17
ÖSK tatto// ÖSK Ungdom spelar mot Örebrosyrianerna på lördag. Tyvärr blir det väl på gränsen till en tidsmässig krock med matchen mot Djurgården. ÖSK Ungdomsmatchen börjar klockan 14:00, så man har inte mer än ca. en kvart på sig innan DIF-matchen börjar.

Förhoppningsvis blir detta inte den sista matchen för säsongen. Vid vinst blir det nämligen kvalspel mot i första hand Huddinge (3.10 resp 6-7/10). Vinner man denna blir det en andra kvalomgång mot det tredj sista laget i div 2 Östra (13-14/10 resp 20-21/10) - KB Karlskoga eller Hammarby Talang verkar det bli i den omgången.
2007-09-27 11:09
Ämne: Fått tips på om en g....
Tror knappast att Ösk är attraktivt för Mourad.
Örebro DaSa
2007-09-27 10:58
Fått tips på om en grym targetplayer vi kan värva till klubben. Tydligen vill inte IFK förlänga med George Mourad. Han vill utomlands men med hans säsong kommer han max få spela för ett b-lag i Norge eller Danmark. Mourad har grym potential, han dominerade ju matcher för ngn säsong sen.

Vi måste ju värva en target player som kan komplettera Nedim/Rodevåg/Lundblad eller vem det nu blir som kommer vara kvar som anfallare i klubben. Tror inte att vi skall lita på Henriksson nästa säsong som targetplayer.

Det skadar ju inte att han är Bosman heller...

Tänk er Trängens-Maradona och Mouradona i samma lag!
Örebro Mattias69
2007-09-27 10:57
Ämne: rirobban, tja, det m....
Dom har haft ett oerhört flyt, inget snack om den saken och liksom kunna spela lite i skymundan utan all uppmärksamhet som nog kommit nu i höst. Men som med all annan framgång, sannolikheten för ett bakslag blir bara större ju mer framgångsrik man är. Kan låta pessimistiskt men jag väljer att kalla det för ett realistiskt uttalande.
Örebro ÖSK tattoo
2007-09-27 10:56
När spelar ösk u sista matchen, är inte det nu på lördag, kanske kan vara ett bra tips till oss som inte kan fara till stockholm att se ungdomarna ta steget upp i 2an.
Örebro Chipset
2007-09-27 09:58
DaSA// Skulle gärna se Gustafsson och en spännande ytterback a la Pozniak. Den här Ibrakovic tyckte jag såg spännande ut i en match på tv för inte så länge sedan och Green borde väl snart testas på allvar?
Örebro Mittåt
2007-09-27 09:52
DaSa// Jag har visserligen inte sett Mackan G som ytterback, men har svårt att tänka mig honom i den positionen. Han påminner väl mer om Wikström än om Haginge. En stor stark kille som står i vägen och inte lägger fingrar eller tår emellan om det krävs.

En ytterback skall helst vara smidig, passningssäker och offensivt användbar. Jag tvivlar på att han passar så bra för den rollen.
Örebro DaSa
2007-09-27 09:44
Fan vad skönt med Marcus, om vi även fixar killen från Småland som hade en flickvän som ville till Örebro så har vi en riktigt spännande backlinje. Kan Marcus spela ytterback?

Sen så har jag svängt angående FrSa, jag ser honom gärna i klubben även nästa säsong. Men med sänkt lön dvs och gärna ett korttidskontrakt så vi lätt kan bli av med honom.
Örebro Mittåt
2007-09-27 09:37
Saywee// Min teori beträffande Dedaj är att han värvades som en slags försäkring om Anttonen skulle välja att lämna klubben inför nästa säsong. Dedaj påminner väldigt mycket om Patrik i sitt spelsätt. Nu har man några måndader på sig att utvärdera honom.

En helt riktig "satsning" som jag ser det. För några månadslöner så får man en möjlighet att kolla in spelaren ordentligt.

Dessutom är det väl varit så att det finns frågetecken kring Patriks återkommande skadeproblem. Nu har han iofs. klarat sig bra denna säsong - väldigt bra till och med. Några riktigt självklara alternativ för högerkanten har man inte. Så man kan också se värvningen som en försäkring under slutspurten att man har en löpstark högerspringare tillgänglig. Inget av alternativen Johan P, Stefan R eller Sebastian S känns väl så där riktigt heta för tillfället på den positionen.
Örebro Chipset
2007-09-27 09:36
Saywee// Svaret måste ju vara för att öka konkurrensen (det verkar ju ha lyft Anttonen) samt få en renodlad högerytter. Till skillnad från de andra två som spelat högerytter denna säsong, Pettersson och Jeffs, så är Dedaj en sån som utmanar. Sen att han aldrig kommer konkurrera ut Anttonen är en annan sak.
AIK kribba
2007-09-27 09:23
rirobban, tja, det man kan vara mest nervös för är deras sagolika bajen 2001 flyt som hållt i sig hela säsongen. Ett lag av deras brunkarfotboll kaliber ska egentligen inte vara ett topplag men på något märkligt sätt har dom fått nästan alla resultaten med sig.

På hemmaplan mot lag dom bör slå försöker dom väl ändå pressa på lite mer. Då bör dessa motståndare spela som lag som Trelleborg gjort, oerhört diciplinerat och utan att gå bort sig. Då är chansen god att åtminstone ta en poäng, för dom är trots allt rätt hemmastarka, dom efterblivna små djuren..
AIK Saywee
2007-09-27 09:16
En liten undran ...

... varför "värvades" egentligen Dedaj?

Var det någon slags panik eller vad var egentligen syftet? Att spela in honom för nästa säsong, eller? Ursäkta, men jag förstår inte riktigt varför? Är det någon som vet eller någon som kan spekulera?

Med frågande inlägg från Saywee
Örebro Rasberg
2007-09-27 09:12
För er som inte har pappersNA. "Markus nära ÖSK" står det som överskrift.
Handlar om Markus Gustafson som verkar föredra ÖSK gentemot andra allsvenska lag. Han pratar om att han har väntat lite för att se om ÖSK håller sig kvar. Djurgården och Gefle är redan borträknade men Halmstad finns kvar. Men hela artikeln andas att Markus lirar hos oss nästa år. Bort med MaSa och Frippe. Känns inte så jobbigt byte. Gammalt mot nytt.

"Varför dröjer beslutet?
- Det är väl ganska uppenbart. ÖSK är ju inte säkra ännu, men nu ser det ganska ljust ut, säger han" :)
Annons: