/fotboll/osk/forum/7683.aspx/fotboll/osk/forum/7683.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro DaSa
2007-09-25 19:25
Detta är fel sätt att börja ett inlägg på om man skall hacka på en spelare, jag såg inte matchen igår men...

...jag tycker att Rodevåg har fått för bra kritik. Skulle han ha satt ngn av målchanserna innan Helsingborgs mål skulle jag också höjt honom till skyarna men nu så gjorde han "oviktiga" (tror inte vi skulle släppt in 4-3 målet om vi inte ledat med två mål) 4-2 målet. Killen verkar verkligen ha problem med självförtroendet, får verkligen hoppas att det lossnar nu men det trodde jag även efter hans förra mål så är lite negativ (som en sann Närking).

Ett förslag till nästa säsong är att "lära" upp Lundblad att bli en bra targetplayer. Visade sig ju rätt så tydligt i senaste matchen att om man skall spela med två anfallare så skall det vara en targetplayer och en djupledslöpande/striker. Se på t.ex. IFK Götet, efter de omskolade Wernbloom till target har de inte förlorat många matcher.

Att jag vill lära upp Lundblad istället för att fortsätta med Henriksson är den senares ålder. Sen kan man växla mellan Nedim och Rodevåg på den andra platsen.

Kom på en ny teori nu när jag skrev den förra meningen. Rodevåg var ju alltid given i Falkenberg, kan hans dåliga målskörd bero på att han är för rädd att bli petad om han misslyckas? Kanske Hammar skall säga till Rode att han är given resten av matcherna om han är frisk!?

Vad tror du Mackan (riktar frågan till dig så jag får ett svar från ngn:))?
Örebro Mittåt
2007-09-25 19:03
Mer om Barsom.

Förra året medan han fortfarande var klubblös citerades han i något sammanhang och påstods ha sagt att han ville till en klubb som byggde upp sitt spel utifrån hans egenskaper och förmågor.

Hybrisvarning där, men nog är det väl så, att i och med att Larsen inte spelar nästa år (utgår jag ifrån), så kommer hans önskan - om han nu var korrekt citerad - att delvis kunna gå i uppfyllelse i ÖSK.

Vilket kanske även det gör att han har anledning att se positivt på en fortsättning i svartvitt. Andra klubbar har ju redan sina dirigenter och spelsystem fastlagda. Då är det svårt för en Barsom att komma in och förvänta sig att laget (och spelarna) skall anpassa sig efter honom. I Örebro däremot skulle han bli kung.
Örebro Aspen
2007-09-25 18:52
Om Barsom...
ÖSK är attraktivt för Barsom. I Örebro är han stan stjärna. Kommer på första sidan i tidningar, på web-TV. Det kommer att väga upp några kronor.
Örebro 1981
2007-09-25 18:34
Mittåt//
Ingen risk. Om det handlat om ÖSK hade de skrivit. "ÖSK kastas ut ur i allsvenskan"
Örebro Mittåt
2007-09-25 18:23
Skattebeslut kostar klubbar miljoner

En intressant artikel om följderna av skattedomen mot Degerfors. För ÖSKs del bör väl inte konsekvenserna bli alltför allvarliga. Manhar ju inte haft råd att köpa några dyrare spelare utifrån. Och eftersom man varit bolagiserade de senaste två åren så kommer eventuell moms att kunna kvittas mot momsintäkterna.

Fast sedan är frågan hur det ser ut i samarbetet med Spelarinvest. Vem äger vad och vem är skattskyldig för vad.

Hur som helst - med tanke på att förvärvsaktiviteterna varit begränsade, så slår det nog inte så hårt på klubben.
Örebro 1981
2007-09-25 18:22
Ska vi inte börja med insamling för att få barsom att stanna? Tror sign-bonusen kommer vara ganska hög. Kanske för hög för ÖSK i dagsläget.

Han måste bara spela för ÖSK nästa år.
Örebro Kex Gunnar
2007-09-25 18:14
Hoppas Hammar fortsätter med detta vinnande koncept, behåll Nedim på bänken så länge det går, gärna hela matchen, och kör Seb och Rodevåg där framme. Jon är ett annat alternativ som mycket väl kan komma in och avgöra, dels med hårt jobb, men även med utpräglad målkänsla.
Örebro Aspen
2007-09-25 18:07
Stefan Pettersson...
Det är klart att ÖSK måste förstärka om man blir kvar i AS eller förnya om man åker ut. Klart han vädrar affärer i Örebro.
När sedan MeDin i Forward gör affärer bara med en gammal kompis en klubb ser väl han möjligheten att ge spelarna flera alternativ.
Bra att han är här då och då, det finns gott om sämre agenter.
Örebro Bastard on Parade
2007-09-25 17:46
psoari//

Jag vet att han har setts till i Örebro minst två gånger tidigare i samband med antingen match eller träning den här säsongen. En bekant säger sig ha hört att en viss yngling i Holland inte trivs där och tror (observera ordvalet) därför att han kan vara på väg tillbaka till Örebro.

Fast jag har ingen aning om vilka spelare Pettersson har i sitt stall, det enda jag har hört (och detta på ryktesvägar) är att han varit ute efter talangerna i Forward. De lär ju behöva en agent men vet ej ifall det har löst sig.

Någon som vet vilka agenter Riddez, Näfver och Anttonen har? Vill minnas att Näfver yttrat något om att en övergång var ganska nära innan skadan.
Örebro psoari
2007-09-25 17:38
Stefan Pettersson...

Iom att han var här en matchdag tyder på att han antingen
a) varit här och pratat med ÖSK innan matchen
b) tittade på spelare att värva till sitt stall eller bara se över deras form
c) visa upp någon av sina spelare för någon annan.

Det som talar emot a) är att han var ensam när jag såg honom (på parkeringen på gamla träningsplanen), han talade i mobilen så han skulle förmodligen träffa någon. Hade han umgåtts med ÖSK hade han nog suttit på nya läktaren i nån loge.
Lite grann samma resonemang gäller C, skulle han visa upp nån borde de ha kommit tillsammans.
Så jag tror mest på b)-förslaget.

Jag tar gärna emot fakta i detta mitt fantiserande...
Örebro ÖSKÖSK
2007-09-25 16:31
ALLA till Stockholm! Boka redan nu så ökar chansen för en 3:e buss :)
Örebro Bastard on Parade
2007-09-25 16:14
psoari//

Var han här igår igen? Ingen som kan försöka ta reda på vilka spelare han har i sitt stall?
Örebro psoari
2007-09-25 16:06
Kanske ingen som är intresserad. Men jag såg agenten Stefan Pettersson utanför arenan igår. jag undrar...
Örebro Bastard on Parade
2007-09-25 15:57
För övrigt kan det bli länsderbyn nästa år ändå!

...i division 1!
Örebro Mittåt
2007-09-25 15:42
Chipset// Ja, det var meningen att det skulle vara en reservlagsmatch ikväll. Men den har av för mig okänd anledning flyttats till den 11 oktober.
Örebro mustard
2007-09-25 15:40
kommer det inget från fan-tv angående gårdagens match???! vore ju trevligt med lite fler intervjuer mm. Nu krossar vi djurgården nästa match. vi har allt att vinna!!

Örebro Chipset
2007-09-25 15:36
Skulle ÖSK egentligen spelat träningsmatch idag med B-laget eller är det något fel på min mobilkalender?
Örebro Mattias69
2007-09-25 15:05
Ämne: Mattias69

Sätter ....
Bra fråga, det blev ju bestämt igår att det blir en andra buss, men är intresset stor och andra bussen fylls fort är det nog inte omöjligt, men det förutsätter ju att bussbolaget får fram en buss + chaufför. Lördagar är det ju en del andra arrangemang också (konserter, shoppingresor, teaterresor etc)
Örebro Chipset
2007-09-25 14:36
Ämne: Nyckelmatchen i näst....
Vinner inte TFF den matchen så bör ÖSK kunna greja det. Det räcker kanske t.o.m. med att enbart vinna eller spela lika hemma i avslutningen mot Gefle. Ett Gefle vi ofta brukar ta poäng mot. Något säger mig dock att både BP och TFF kommer plocka mer poäng. Tycker båda sett alltför starka ut för att vara riktiga bottenlag.

När det gäller Olsson-Lundin så kan man ju hoppas på en liknande utveckling Walker-Hammar. Att ÖSK fortfarande trodde på sig själva och kanske också spelade sin bästa fotboll vid 0-2 underläget tyder på att Hammar arbetat helt rätt med psykologin. Dessutom fanns det mycket idéer både i spelet och på fasta situationer som syntes långt upp på läktaren.
Örebro Oscar O
2007-09-25 14:35
Mattias69

Sätter ni in en tredje buss om det fortsätter öka dom här dagarna?
Örebro ÖSK-Karl
2007-09-25 14:33
Blå Bergen Blues//

Nej, det är absolut inga svarta pengar. Insamlingen handlar om gåvor (gåvoskatten är avskaffad). Du skriver på insamlingen t.ex 1.000:- i gåva till Barsom. Vad som är viktigt är att ditt namn och adress (eventuellt kanske personnummer) på avin. Felet ICA gjorde var ju att det inte var någon gåva.
Örebro Mattias69
2007-09-25 14:20
67 personer anmälda till Kubanernas supporterresa nu på lördag. Ser ut som om det kommer bli lite drag på bortasektionen i varje fall.
Örebro Mittåt
2007-09-25 14:18
Det finns väl ingen anledninga att anta annat än att om ÖSK och Abgar vill att han skall representera ÖSK även nästa år så kommer man att komma överens. Att sedan båda parter vill avvakta för att se om ÖSK klarar sig kvar i Allsvenskan är självklart - speciellt sett ur Abgars synvinkel. Han har säkert inga planer på att varva ner på nivå Superettan.

Beträffande Anttonen så var klubben i kontakt med honom redan i somras (enlgt NA), men han verkar som vanligt vilja vänta tills efter säsongens slut. Att ÖSK är mer intresserade i år än vad man var i fjol kan man nog utgå från.

Sett ur både Abgars och Patriks synvinkel finns det ytterligare en sak som gör att de kanske inte vill teckna några nya kontrakt just nu. De vill förmodligen avvakta hur tränarfrågan löses innan de binder upp sig för ytterligare tid i den svartvita dressen.
Örebro bison
2007-09-25 13:59
Skattefritt eller inte, det borde göras en insamling för att se till att Barsom spelar i svartvitt även nästa år. Kan Degen så kan vi!
Örebro Blå Bergen Blues
2007-09-25 13:52
ÖSK-Karl// Du skriver:
"Tidigare har jag försökt få igång en skattefri insamling för att rädda kvar Anttonen i ÖSK. Nu är det ännu viktigare med en sådan inamling för att även rädda kvar Barsom. Vi borde lätt få ihop 600.000:-, det räcker till tre spelare för att signa minst två år. 200.000:- skattefria + lön till Barsom, Anttonen och en högerback..."
Hur hade du tänkt att det skulle gå till? Samla in 600 tusen i en hink, eller på ditt bankkonto o därifrån pytsa över en massa svarta pengar till spelarna, eller tänkte du dig rentav att det skulle administreras av ÖSK? Att alla intresserade betalar in valfritt belopp och anger på talongen "obs, skattefria pengar!".. Haha, jag tror nog att det är en klubb som redan provat det här...
Örebro bison
2007-09-25 13:30
Skånelagen har det tufft ifariplay - innehar de tre sista platserna. ÖSK borde väl få rätt höga poäng efter gårdagens match.
Örebro Mattias69
2007-09-25 13:18
Ämne: ...haha,att de bara ....
Ska man ta fasta på den där teorin är det ju mycket märkligt att det finns lag som vunnit på Behrn Arena i år.

Det där är ju en bortförklaring i stil med att gräset på riktiga gräsmattor var inte tillräckligt kortklippt.
Örebro bison
2007-09-25 13:16
Det var ungefär det jag trodde, men det är alltid bra att veta säkert.
Örebro Kronblom
2007-09-25 13:15
...haha,att de bara orkar!
Örebro Mittåt
2007-09-25 13:14
bison// Det blir nog samma system som idag. Standarden i Superettan är inte tillräckligt hög för att fjärdelaget i den serien skall klara av det fjärd sista laget i allsvenskan.
Annons: