/fotboll/osk/forum/7681.aspx/fotboll/osk/forum/7681.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Chipset
2007-09-27 09:36
Saywee// Svaret måste ju vara för att öka konkurrensen (det verkar ju ha lyft Anttonen) samt få en renodlad högerytter. Till skillnad från de andra två som spelat högerytter denna säsong, Pettersson och Jeffs, så är Dedaj en sån som utmanar. Sen att han aldrig kommer konkurrera ut Anttonen är en annan sak.
AIK kribba
2007-09-27 09:23
rirobban, tja, det man kan vara mest nervös för är deras sagolika bajen 2001 flyt som hållt i sig hela säsongen. Ett lag av deras brunkarfotboll kaliber ska egentligen inte vara ett topplag men på något märkligt sätt har dom fått nästan alla resultaten med sig.

På hemmaplan mot lag dom bör slå försöker dom väl ändå pressa på lite mer. Då bör dessa motståndare spela som lag som Trelleborg gjort, oerhört diciplinerat och utan att gå bort sig. Då är chansen god att åtminstone ta en poäng, för dom är trots allt rätt hemmastarka, dom efterblivna små djuren..
AIK Saywee
2007-09-27 09:16
En liten undran ...

... varför "värvades" egentligen Dedaj?

Var det någon slags panik eller vad var egentligen syftet? Att spela in honom för nästa säsong, eller? Ursäkta, men jag förstår inte riktigt varför? Är det någon som vet eller någon som kan spekulera?

Med frågande inlägg från Saywee
Örebro Rasberg
2007-09-27 09:12
För er som inte har pappersNA. "Markus nära ÖSK" står det som överskrift.
Handlar om Markus Gustafson som verkar föredra ÖSK gentemot andra allsvenska lag. Han pratar om att han har väntat lite för att se om ÖSK håller sig kvar. Djurgården och Gefle är redan borträknade men Halmstad finns kvar. Men hela artikeln andas att Markus lirar hos oss nästa år. Bort med MaSa och Frippe. Känns inte så jobbigt byte. Gammalt mot nytt.

"Varför dröjer beslutet?
- Det är väl ganska uppenbart. ÖSK är ju inte säkra ännu, men nu ser det ganska ljust ut, säger han" :)
Örebro BabyKladde
2007-09-27 07:05
lägger till en sak i Joth's inlägg:

Så här är läget just nu på EN VECKA.. .

tifo-kontot: 800 kr

100-åringen: 800 kr

(plus att flera har löpande insättningar via banken)

Gör ditt bidrag också för ett bättre och snyggare läktar-arragemang under sista matcherna i år och under 2008!
Örebro joth
2007-09-27 06:58
Glöm inte bort att skänka en slant till tifo nästa år! Se länk.
Örebro rirobban
2007-09-26 23:41
kribba//
Vi rädds inte av Djurgården. De imponerade inte direkt när de var på Behrn arena. Hade noll skott på mål har jag för mig. Och efter att laget visade mot Helsingborg att de kan göra många och snygga mål så tror jag vi tar hem minst en pinne. Men det finns inget omöjligt i denna allsvenska. Vi tar hem alla tre poängen och ger de andra topplagen ett jätteläge;)

Lagets styrka är ju att alla kan göra mål liksom. Förra matchen hade vi fyra olika målskyttar. Två anfallare och två mittfältare. Så har det varit hela säsongen nästan. Halilovic gjorde i och för sig två stycken i samma match hemma mot BP. Men i övrigt har det ofta blivit olika målskyttar.

Örebro är ju "höstens lag". Senast vi var i allsvenskan avslutade vi med fyra segrar (eller var det fem?)... hur som helst ska vi avsluta med fem segrar den här säsongen:) Blir kanske tufft. Men hoppet finns.
AIK kribba
2007-09-26 23:29
Stort grattis i efterskott till vinsten mot henke boys. Rena målorgien där. Fast nu följer än ännu viktigare match, borta mot dif. Lär av Trelleborg. En pinne är långt ifrån omöjligt, inte heller 3..tvåla till pyjamasbabianerna nu....
Örebro Marta
2007-09-26 21:50
Ämne: Se länken^^^^

Tro....
Tack för det länktipset One¨touch. Mycket underhållande....
Örebro One¨touch
2007-09-26 21:44
Se länken^^^^

Tror ni Daniel får stå i mål mot Trelleborg?

Ha ha ha ha.. Ganska rolig intervju faktiskt.

Men förmodligen bedrövligt för Helsingborgsfansen.
Frågan är hur klubben igentligen mår?
Örebro Mittåt
2007-09-26 21:32
joth// Jag tror - precis som BabyKladde - att klubbarna får en viss summa pengar per TV-visad match. Hemmalaget får en större summa än bortalaget, som dock även de får en bra slant.
Örebro BabyKladde
2007-09-26 21:29
har för mig att klubbarna får en viss summa per visad match.

..vill säga, ju mer TV-tid ju mer pengar.
(spekulerar bara..)
Örebro joth
2007-09-26 20:48
Ämne: Grymt att ÖSK:s 2 kv....
Undra om TV-pengarna fördelas efter antal hemmamatcher i TV eller antalet TV-matcher totalt... dvs TV4 och veckans match i Canal+
Örebro Mittåt
2007-09-26 20:24
Chipset// I matchen mot Franke började James som anfallare bredvid Tobias Johansson. Ingen av dem lyckades speciellt bra - mest beroende på att Franke spelade med ett lågt försvar och ett lågt mittfält i första halvlek och sedan dominerade spelmässigt i den andra.

James var dock skulle man kunna säga upphovet till ÖSKs mål. Med hjälp av sin helikopterfint tog han sig in i straffområdet, bollen rensades mer eller mindre panikartat men hamnade hos Fedja Jelecak. Denne sköt (eller om det var tänkt som en passning ) en bollsom tog på en försvarades hand. Den efterföljande straffen satte sedan Joakim Green hur säkert som helst.

En bit in i andra halvlek byttes James tillbaka till vänsterkanten. Laget fick då betydligt bättre balans och kunde ta sig ur det järngrepp som Franke var på väg att koppla.

Sammantaget var James dock inte alls lika dominerande som han var hemma mot IFK Ölme. Men detta var en helt annan typ av match och får man inget understöd är det svårt att vara speciellt konstuktiv om man spelar anfallare.
Örebro nibor
2007-09-26 20:24
Ämne: Vad tycker ni att lå....
Ren idioti! Vad jag har hört så är Juhlin mer en tuta och köra typ, ingen taktiker.
Örebro Hertig_Karl
2007-09-26 20:09
Grymt att ÖSK:s 2 kvarvarande bortamatcher visas på tv 4!
Örebro Chipset
2007-09-26 19:52
Jag måste säga att Daniel Anderssons sågning av allt och alla i Fan-tv inte bara är befogad, uppriktig och ovanligt ärlig utan också riktigt riktigt kul. Samtidigt oroar kommentaren mig lite. Hur samlade och fokuserade kommer HIF vara mot TFF? Luktar poäng för bottengänget.
Örebro Chipset
2007-09-26 19:44
Ämne: ÖSK-Power// Man skal....
...Vilket ger slutsatsen att Dedaj i dagsläget är långt från startelvan och senare, om Näfver tillfrisknar, även från bänken.

Även om någon spelare skadas eller avstängs känns chansen liten för Dedaj. Både Lars Larsen och Nordback riskerar avstängning (om jag inte räknat fel på korten) och om jag känner Urban rätt skulle han vid en avstängning på någon av dessa i första hand plocka ner Henriksson eller flytta in Barsom från kanten. Under förutsättning att Hammar fortsätter spela 4-4-2 och Näfver tillfrisknar så försvinner en anfallare eller ytter (Näfver) från bänken. Konkurrensen står då mellan Walker, Nordin och Dedaj. Någonting säger mig att både Walker och Nordin går före. Nordin känns lite mer som något man sätter in för att få fart på spelet och Walker är, som du påpekar, användbar lite överallt. Dedaj chans till startelvan är för mig mycket små och även om jag tycker han har kvalitéer så tror jag det krävs minst två avstängningar/skador för att han överhuvudtaget skall få sitta på bänken. Hans chanser är väl att ÖSK blir klara för spel i allsvenskan med flera matcher kvar och att Hammar har råd att testa honom. Detta förutsätter dock att han inte har ett prestationsbaserat kontrakt där ett visst antal minuter ger antal riksdaler.

... Dessutom skulle jag hellre se felfotade Frempong på högerkanten. Apropå Frempong, hur gick det för honom senast i ungdom?
Örebro Joerny
2007-09-26 18:59
adam2222// Du har tom fredag på dig att hämta ut biljetterna som du beställer via ticnet.
Örebro Mittåt
2007-09-26 18:44
ÖSK-Power// Man skall kanske inte läsa in för mycket av vilka Hammar placerar på bänken.

Beträffande Dedaj ser jag det ungefär så här:

Anttonens plats tar han inte rakt av. Speciellt inte nu efter Patriks match mot HIF.

Återstår då en eventuell plats på bänken. Hur tror ni Hammar resonerar då han skall ta ut sina bänkspelare?

I första hand tar han ut en målvakt och en back - alltså Richardsson och Holgersson i dagsläget.

Sedan är det tre platser kvar. En går till Nedim (för att han är just Nedim). Så måste det in en inre mittfältare på bänken. Där står valet mellan Nordin och Robert. Robert är i dagsläget att föredra eftersom han klarar av både den defensiva och den offensiva rollen bättre än vad Nordin gör.

Därefter återstår det en bänkplats. Där sitter för tillfället Jon. Det är således om denna plats Dedaj i första hand skall konkurrera. Förmodligen anser Hammar att Jon är mer etablerad och användbar i flera roller än vad Dedaj är. Den senare verkar ju vara en utpräglad kantspelare.

Framtidsutsikterna är väl för tillfället inte så lysande för Dedajs del. Snart skall väl Näfver ta en plats på bänken också. Det kommer med största sannolikhet att ske på bekostnad av en av anfallarna.

Dedajs möjligheter att få speltid är tre:

- Anttonen skadas och kan inte spela.
- Fredrik Samuelsson skadas, blir avstängd eller tappar formen.
- Dedaj visar på träningarna att han helt enkelt är bättre än vad Patrik är.

Skulle 1 eller 2 inträffa, så är det ändå inte säkert att Dedaj får spela. Han konkurrerar då med Johan P om den lediga platsen. Eventuellt även med Näfver eftersom Agbar väl även kan spela till höger.
Örebro Ösk-Power
2007-09-26 18:05
Någon som har koll på Dedajs form?

Platsar han över huvudtaget i Allsvenskan?
Läste Pierre Bokvists blogg och han antydde att Dedaj inte platsade. Någon som har några andra åsikter? Hoppas det inte stämmer iaf!
Örebro Anton_11
2007-09-26 17:34
Vad tycker ni att låta Håkan Jhulin ta över som huvud tränare om U Hammar inte forts efter säsongen.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-09-26 17:11
Stockholms Stadion heter Djurkyrkogården efter att vi varit på besök på lördag.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-09-26 16:58
Är vi uppe i två bussar än?,sist hörde jag att det var 65-70 anmälda,nån som har koll?
Örebro psoari
2007-09-26 16:41
Ett inlägg i plastgräsdebatten.
Djyrgårdens Paul Lindholm angående Riihilathi:
"– Nu blir det matcher på höstplaner. Mycket fajt och krig. Det passar honom och han får igång de andra också."

Vaddå matcher på höstplaner? Skulle man inte spela på gräs? Är det dags för lera nu eller... men inte i Örebro. Där är det alltid lika fint underlag.

Örebro adam2222
2007-09-26 16:26
Har en fråga...Om man köper en Kubanbiljett på ticnet till Djurgårdsresan idag.Kan man då hämta biljetten imorn ?
Örebro ÖSK-Karl
2007-09-26 16:13
När det gäller storsponsorer är ju heller inte Bo Sandberg att förglömma. Han fick nyligen en otrolig massa miljoner när han sålde Normans Bil till ett norskt företag. Även han är sponsor och med i spelarinvest.

Han har förövrigt en svåger Bosse Ljungberg, som var en mycket duktig fotbollspelare i ÖSK och en bror som spelade bandy i ÖSK många år.

Bosse Ljungberg var även elitspelare i ishockey, tror han var en av de sista som kunde kombinera båda sporterna.

Det intessanta är att både Folke, Sandberg och Ljungberg är Hallsbergare från början. Tänk att lilla Hallsberg kan bidra med så mycket gott till ÖSK ;)

(Folke bor fortfarande i Hallsberg och Frankrike)
Örebro ÖSK-Karl
2007-09-26 16:04
Chipset//

Det är även Jan Folke som "anställde" Lars Larsen på Malmbergs när Degen var och ryckte i honom.
Örebro StårSjälv
2007-09-26 16:04
jag gillar alla i ösk tröja :)
Örebro Chipset
2007-09-26 15:54
Jan Folke gillar jag redan. Vem han nu är.
Annons: