/fotboll/osk/forum/768.aspx/fotboll/osk/forum/768.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro T8
2016-01-23 21:23
Enligt Fotbollskanalen.se var han med i startelvan.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Center
2016-01-23 21:21
@T8:
Såg sammandraget mellan Vasalund och AIK men hörde aldrig hans namn nämnas. Misstänker att han därför inte spelade, men är inte säker för det
Örebro T8
2016-01-23 21:20
Vänta nu. Brukar det vara ultras på Behrn? :) I ÖSKs namn? Så puttinuttigt. Såna där som växt upp i Adolfsberg med två arbetsresande föräldrar och spenderat för mycket tid på dagis? :) Seriöst, någon som sett nåt om Yasins insats idag?
Örebro Center
2016-01-23 21:16
@Ansiktet:
Jag inbillar mig att Crespo skulle ge järnet för ÖSK även om han blir kvar. Att han skulle förlänga däremot tror jag chansen är mycket liten för. Frågan är om ÖSK ens försöker det. Men det har jag ingen aning om. Kanske nån annan kan svara på
Örebro Ansiktet
2016-01-23 21:15
Jo visst är det ösk som sitter på korten. Frågan är vad de väljer. Sälja Crespo för en relativt billig peng eller ha kvar honom. Finns ju en risk att han då inte är 100 procent motiverad. Jag är faktiskt glad att jag inte går i ledningens skor. I en helt underbar värld så skulle Crespo krita på ett nytt kontrakt, sen så skulle vi sälja honom utomlands. Det skulle smärta något så oerhört att se honom ösa in mål i en annan allsvensk klubb.
Örebro Center
2016-01-23 21:10
@Ansiktet:
Om Crespo lämnar måste det in en bra striker - En halvskaplig ytter täcker inte det tomrummet han lämnar - Vi måste få in någon som kan ligga på rulle och hota högst upp. Även om Kalle har hottat upp så blir det för dålig konkurrens. T.o.m Crespo sa att det behövs mer konkurrens på topp, trots att han då räknade in sig själv. Sedan tycker jag ÖSK ska kräva en skaplig vidareförsäljnings-klausul också. En rejäl. Det ÖSK som sitter med korten - glöm inte det. Dessutom vet Malmö att om Crespo gör en grym vår lär han inte gå till Malmö i sommar. Det är nu eller aldrig för dem. Och det går faktiskt att få bra betalt även i sommar för Crespo. Om fler klubbar konkurrerar om honom
Örebro Center
2016-01-23 21:05
Tydligen lite stök på stan också. Så här skriver en kvinna från Örebro på Facebook: "Ca 15.30 idag utanför vågen small det till ordentligt idag.. vad det var som small vet jag inte.. men folk skrek och sprang. Jag o min son gick precis där men såg inte vad det va då jag kastade mig över min son och tog honom å sprang en bit bort. Någon som vet vad som hände??? Poliser kom från olika håll vissa av poliserna sprang och andra kom farandes i piké buss. Otäckt va det och hann inte se om någon blev skadad" Enligt vad jag hört var det Djurgårdare där - Och att smälla av bangers bland folk på stan har ju en viss extra skrämmande psykologisk effekt numera....
Örebro Ansiktet
2016-01-23 21:04
Var för övrigt helt fantastiskt att vara tillbaka på Behrn Arena idag. Det känns lite som att man har gått som en levande död de senaste månaderna. Mycket som var positivt med dagens match, tror det är något bra på gång i Örebro. Hoppas att de värvar rätt spelare bara. Jag känner mig skeptiskt till Cibicki i alla fall. Sen så är jag tämligen säker på att Crespo lämnar, då måste det in bra ersättare. Mvh Ansiktet
Örebro Ansiktet
2016-01-23 20:51
Blev lite stök mellan båda lagens ultrasgrupperingar utanför arenan. Var riktigt hetsk stämning. Jävligt dåligt av polis och ordningsvakter att låta DIFS anhängare komma så långt som till "mötesplatsen". Blev en liten konfrontation men polis klev snabbt emellan. Skreks lite könsord och kastades lite snöbollar. Jävligt larvigt och onödigt enligt mig.
Örebro Chris P. Bacon
2016-01-23 20:43
Ja, våld i fotbollens namn är skit. Våld i allmänhet är skit. Hände det något i samband med matchen idag som jag missat eller var det bara ett ställningstagande från dig Wärle?
Örebro flesklepp
2016-01-23 20:37
@Nissesson:

På NA-TV lät det som att allihopa skanderade just detta, men så kanske det inte var?
AIK Nissesson
2016-01-23 19:37
Erik Wärlegård

Gillar din inledning tokmycket.

Fuck våld!
Örebro Center
2016-01-23 19:30
Eftersnacket
Örebro Erik Wärlegård
2016-01-23 19:20
Fuck våld! Vi vann och jag tar med mig en massa positivt idag. Tack alla ni som bidrar till ÖSK på positiva sätt. Ses hemma mot Forward om en månad. ÖSKTV ligger uppe på officiella nu.
AIK Nissesson
2016-01-23 19:15
Bra där Rasberg, NA förstärker supporterstrulet, de hade ju lika gärna kunnat valt de delar då klacken hyllade sitt lag.
Örebro Rasberg
2016-01-23 19:10
Måste säga att jag blir så trött på NA. Varför (?) ska de hålla på att filma supporters som beter sig illa? Kvällstidningarna och i princip de flesta lokaltidningarna har slutat med sånt för att inte ge utrymme till dessa idioter. Men NA är så bakåtsträvande i dessa lägen att det är skrämmande. Snacket efter matchen kommer i många hem bli om bråkiga supporters och inte att vi vann med 4-2. Blir så trött på sånt.

När jag ändå gnäller (är närking) så måste jag säga att Yasin verkar vara helt borta. Hur mycket hybris kan en människa ha innan man spricker och flyger iväg som en punkterad ballong? ÖSK, AIK och alla andra lag i AS hade utan att ens blinka valt Broberg i truppen före Yasin. 14 matcher, två straffmål och en assist eller 15 matcher, tio spelmål och två assist?

Nu är jag färdiggnälld :) Mycket nöjd med matchen idag. Många som plussade!
AIK Nissesson
2016-01-23 18:55
zxcv

Instämmer, riktigt låg intelligens,
när de skanderade detta om polisen:(

Men när de gav support till sitt lag,
gjorde det bra.

Bengaler, hur roligt var det, vem/vilka får böta?
Arrangören, eller de som brände ...?
Örebro Lekiller
2016-01-23 18:53
Som sagt, Djurgårds fansen är fantastiska! Sen undrar folk varför man aldrig kan få bort allt skit runt fotbollen. (-:
Örebro Lekiller
2016-01-23 18:51
[QUOTE=zxcv]Jag skämdes å Djurgårdens vägnar när man sjöng "Hela Stockholm hatar Polisen". Jag har alltid tyckt Djurgårdens fans är bland de bättre i Sverige, men detta var ett lågvattenmärke. Roligt också när de efter matchen springer när polisen promenerar. Alkoholbaserade Helgkrigare. [/QUOTE] Så ser tydligen inte Djurgårdens spelare på saken. Walker anser dem vara fantastiska! hehe
Örebro zxcv
2016-01-23 18:39
Jag skämdes å Djurgårdens vägnar när man sjöng "Hela Stockholm hatar Polisen". Jag har alltid tyckt Djurgårdens fans är bland de bättre i Sverige, men detta var ett lågvattenmärke.

Roligt också när de efter matchen springer när polisen promenerar. Alkoholbaserade Helgkrigare.
Örebro jpsvartvitt
2016-01-23 18:33
Flesklepp: Ha inte så höga tankar om Djurgårdare haha ;)
Örebro flesklepp
2016-01-23 18:28
"Hela Stockholm hatar polisen", eller vad är det de trevliga ungdomarna skanderar i NA:s klipp?
AIK Nissesson
2016-01-23 18:15
De unga i framtidens ÖSK visade att de är redo:)
AIK Nissesson
2016-01-23 18:14
Mittfältsduttandet i första halvlek gjorde mig bara lite nervös,
för det kändes märkligt nog som att vi skulle vinna idag.

UNDERBART!
Örebro rirobban
2016-01-23 17:58
Någon som vet/tror om möjligheten till att förlänga med Kamara finns? Räcker ju att man förlänger ett år så har man mycket vunnet. Då kan han spela här resten av säsongen och sen säljas utomlands för 20 miljoner kr efter säsongen!
Örebro Center
2016-01-23 17:55
Lite stök efter matchen
Örebro Asbjörn#10
2016-01-23 17:52
@Vinnartradition:

Tackar! Känns som två positiva svar.
Örebro Vinnartradition
2016-01-23 17:48
@Asbjörn#10:
Det mest intressanta var väl att de sa att "det ser bra ut med Almebäck, att han inte är klar men att några detaljer återstår". Vidare sa de att de inte kommer släppa Crespo om de inte bedömmer att den summan de får räcker för att rekrytera så att truppen blir starkare än vad den är idag..
Örebro Nicknamn i ribban
2016-01-23 17:38
@svartvitthjärta:

Det visar väl på att han är närking innerst inne ;)
Örebro Asbjörn#10
2016-01-23 17:09
Hann inte ta mig till uppsnacket med Alec och Simon. Någon som var där som kan rapportera om något som sades?
Annons: