/fotboll/osk/forum/7678.aspx/fotboll/osk/forum/7678.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2007-09-30 09:41
Ämne: är det klart vilka u....
ÖSK Ungdom möter i den första kvalomgången Huddinge IF. Bortamatch på onsdag och sedan hemma på lördag. Om man klarar av det hindret så väntar sedan en andra kvalomgång.

I den kommer man att få möta antingen KB Karlskoga eller Hammarby TFF. KB är definitivt ingen önskemotståndare utan ett lag som ÖSK U haft mycket svårt för i serie- och vänskapsmatcher.

Jag tror att chanserna att man skall ta sig upp i tvåan är rätt små. Laget är väldigt slitet med flera spelare med känningar i ljumskarna etc. Dessutom försvinner James till landslagsspel lagom tills det drar ihop sig till den andra kvalomgången.
Örebro Djäflun
2007-09-30 04:46
Ämne: Vilken ÖSKare sparka....Erki//

Det var Dedaj. Jag såg matchen på TV och måste säga att Djurgårdarna spelade fult som fan. Dedaj fick även en armbåge i nacken av den där övervintrade pudelrockaren som spelade på högerkanten eller nåt. Djurgårdarna fick även alla domsluten med sig i vanlig ordning. Det är en stor sensation att det INTE blev straff när Riddez gjorde sin helt korrekta brytning efter att Barsom blivit brutalt nedslagen sekunden innan. Jag måste säga att jag ändå är lite stolt över att hålla på ett lag som inte ger tjuvnyp och nitar motståndare i parti och minut.
Örebro ÖSK tattoo
2007-09-30 02:40
Det är de svarta och vita som vi sjunger för de svarta och vita tills dagen vi dör
Och ni kan försöka så gott som det går
de svarta och vita hemma
i år

Örebro mrCarlsson
2007-09-30 02:29
Nibor.. Järnkaminerna sjöng inte bättre än oss förresn 3-1 målet..
Örebro nibor
2007-09-30 01:10
Ämne: nibor//

Jag tar f....
Skyller du på löparbanorna? Det jag ville ha sagt är att vi(ÖSK) inte ska uttala oss negativt om andra klubbars supportrar eftersom de är större och sjunger högre.
Örebro Osvaldo
2007-09-30 01:08
Det här är ingen hetsjakt; bara ett enkelt konstaterande. Fredrik Samuelesson håller inte allsvensk klass. Finns det inget bättre på högerbacksplatsen?
Örebro Tilly_79
2007-09-30 01:02

Jävligt synd vi inte kunde ge DIF en match, stod tyvärr inte vid klacken men var kul att se er kubaner!

En fråga, kan man lägga in bild på sin "profil" här på svenskafans?
Örebro Bastard on Parade
2007-09-30 00:55
Erki//

En hög spark som träffade Dedaj.
Örebro Zmirc
2007-09-30 00:50
Larsen har varit hyfsad som bäst den här säsongen. Till exempel mot Helsingborg hemma, eftersom inte HIF hade någon vidare press på bollhållaren. Mot aggressiva lag som Djurgården har Lars inte något att hämta i dagens form.

Nordback är helt okej om man vill hanka sig kvar i allsvenskan, men inget för ett spelande lag som siktar på övre halvan av tabellen. Dock kan jag inte se att ÖSK har kraft i dagens läge att värva någon som tar Nobbes plats, särskilt när Larsen måste ersättas.

Barsom är grymt viktig för ÖSK. En spelare att bygga laget kring tycker jag.

Jag vet inte hur Mambo Mumba spelat i Häcken, men han var grymt imponerande i ÖSK den korta tid han var här. Jag skulle gärna se honom i svartvitt igen så man åter får sjunga Mambo-Mumba-ramsan.

En tänkbar uppsättning mittfältare är Näfver, Frempong, Barsom, Nordback, Mambo Mumba, Anttonen samt någon mer, kanske Jeffs eller någon ungtupp. Det blir inte SM-guld med dem, men knappast nedflyttning heller.
Örebro Erki
2007-09-30 00:44
Vilken ÖSKare sparkade Jonson i ansiktet? Borde inte sånt innebära rött kort? Jag såg inget av situationen eftersom jag stod på stadions bortaläktare 5000 meter från planen.
Örebro StårSjälv
2007-09-30 00:39
vet inte vad jag sks säga.. återkommer med mina synpunkter imorgon eller så.. godnatt..
Örebro Alabama man
2007-09-30 00:08
är det klart vilka ungdom får kvala mot?
Örebro Chipset
2007-09-30 00:03
På minuskontot idag:

ÖSK:s förlust.
Niklas Lönnkvist knäskada (En spelare jag tror på i framtiden)

På pluskontot idag:

ÖSK Ungdom klara för kval.
Degerfors vinst. En ekonomisk räddningsplanka om vi skulle trilla ur.
2 hemmamatcher kvar samtidigt som TFF har svårt motstånd kvar.
Örebro Chipset
2007-09-29 23:54
BoP// Instämmer. Stadion är en riktig jävla skitarena. Hellre Grimsta alla dagar i veckan.
Örebro Bastard on Parade
2007-09-29 23:53
nibor//

Jag tar för givet att du aldrig har besökt bortasektionen på Stockholms Stadion. Ungefär 2-3 km bakom ena målet med löparbanor och all annan skit som hör hemma på skitarenor.

Djurgårdsklacken stod på långsidan mitt emot kameran, konstigt att akustiken är bättre där.

För övrigt är jag minst sagt orolig när det gäller defensiven. Om vi prioriterar försvarsspelet har vi inget anfallsspel och vice versa. Inte bra!

In med betongförsvar och fixa tre st 0-0 matcher!

För övrigt måste domarjäveln bo på skansen.
Örebro Kex Gunnar
2007-09-29 23:48
Aspen; Sanningen är kanske att allsvenskan är så mycket snabbare och attgammel dansken helt enkelt inte hinner med längre. Kanske är som du säger att bristen på bra alternativ saknas men nog borde man kunnat prova ex R Walker eller Seb tillsammans med Nordback.
Örebro Chipset
2007-09-29 23:47
Idag kan man inte hacka på FreSa. Laget nådde inte upp i någon vidare klass överlag. Ska man hacka på en enskild spelare ska det väl vara Larsen. Mellan 8-10 anfallsuppbyggnader med solklara alternativ att passa slarvades bort pga av långsamhet i både kropp och huvud. Jag hade trott på 3-1 eller 2-0 i den här matchen men 4-1 var väl att ta i. Jag tycker vi fortsätter i "Hammar-anda" och förlorar borta och vinner hemma då borde kontraktet vara biff.
Örebro
2007-09-29 23:47
nibor//

eftersom du inte var på stadion idag så ska du inte uttala dig.vad gjorde du för att förbättra stämningen?
Örebro BabyKladde
2007-09-29 23:37
nibor:
vi gjorde vårt bästa..
(var inte allt för många sångglada med idag)
Örebro nibor
2007-09-29 23:30
Ämne: Haha bajen låter bät....
Du jag hörde inte ens någon ÖSK sång på hela matchen i tv'n :-( Vi kanske inte ska uttala oss så mycket på den punkten, eller?
Örebro Aspen
2007-09-29 23:27
Ämne: Nog för att synen bl....Jag har nya glasögon. Larsen är MYCKET sämre i år.
Att han inte blir utbytt tyder på att det inte finns något bättre alternativ vilket är bedrövligt. Han lär inte fortsätta nästa år så vi får hoppas att spelarinvest har något i rockärmen.
Djurgårdarn
2007-09-29 23:25
Ämne: Haha bajen låter bät....
Det här var inte en av klackens bättre dagar, det kan jag hålla med om.
Örebro Kex Gunnar
2007-09-29 22:57
Nog för att synen blir sämre med åren, men jag har faktiskt inte sett Larsen bra i en enda match i år(Har sett dom flesta). Men varken Walker eller Hammar verkar våga byta ut honom eller är det jag som är alldeles lost. Är han bra ?
Örebro pemo
2007-09-29 22:21
Tre matcher kvar. Alla på riktigt underlag.
Skönt att slippa snestudsar och toviga höstplaner....
Örebro mrCarlsson
2007-09-29 22:18
Haha bajen låter bättre när dom ligger under än var djurgårndes sk Järnkaminer gör vid en 4-1 ledning.. fy fan va besviken jag blev på eran klack.
Örebro Kronblom
2007-09-29 22:03
Tebaks från fjollträsk och intryck från matchen har börjat sätta sig,först och främst så är det trist att kämpatakterna mot Helsingborg var bortblåsta idag,nu är det iochförsig svårt att knipa poäng på skansen men ÖSK var väldigt dåligt.Synonymt för matchen var att ÖSK fick ett självmål.Bedrövligt var ordet för dagen!
Örebro Pintorp
2007-09-29 21:43
Svårt att tänka positivt nu, men man får försöka. Teoretiskt sett kan kontraktet vara ohotat redan efter nästa omgång.
Hammarby Railo
2007-09-29 20:38
Läs ALLT på min blogg
Örebro huggorm
2007-09-29 20:32
Ämne: Fan vad ni suger.....
Tack Viktor-AIK: HEJA KALMAR O ELFSBORG
Örebro Djäflun
2007-09-29 20:31
Tycker man ser ganska tydligt på vilka platser ÖSK måste nyrekrytera till nästa säsong. Om man skulle lyckas med det och samtidigt kan behålla de kvalitéer laget har så kommer nästa säsong att bli betydligt roligare resultatsmässigt.

Sedan måste jag säga att jag hoppas verkligen att Djurgården inte tar hem guldet. Det grisspel de presterar är fan inget värt.
Annons: