/fotboll/osk/forum/7673.aspx/fotboll/osk/forum/7673.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro mrCarlsson
2007-09-30 22:44
Jag skiter i om Larsen missar Straffar, Målchanser och passningar.. sånt går över, men för fan att inte ge 100% i varje match tillåter jag inte!

LARSEN GE 100% ELLER AVGÅ!
Örebro pemo
2007-09-30 22:37
skön inställning hos Barsom. Vid frågan av reportern: Hur skall ni klara av detta? svarade han glasklart: Enkelt. Vi vinner våra tre kvarvarande matcher så är det klart. Så uttalar sig en man med självförtroende. Inför Kalmarmatchen hoppas jag att Santin får en varning mot MFF. Då är han ju avstängd mot oss. Kommer att bli djäkligt tufft/sköönt om BP:s och TFF:s matcher på söndan går "rätt". Är det någon som vet hur det är med PA? Måtte han vara tillbaka innan KFF. Har B-laget någon match i veckan? Vore skönt om Näfver fick lite matchning i benen så han kan frälsa oss på måndag. dags för denna uppställning:
PW
FreSa MW PaHa Joel
PA Nobbe Barsom Näfver
Rode och SEB
bänk: Jon, Robert, Glenn och JoPe

nedim, anton och larsen kan väl spela fia med knuff i korvkiosken.
Örebro Aspen
2007-09-30 22:33
E.Shams//Tycker det stora ledningen gjorde var att rädda ÖSK för två år sedan.
Nu är jag nervös för att den fortsatta existensen i AS hänger på en skör tråd.
Återkommer när vi har facit. Då kommer man säkert vara mer precis i vad man menar med ledningen (styrelsen, Vd, sportchefen, lagledningen, lagkapten, ...). Vi kommer kanske även anaylsera medias och NA:s (med Axen, Herman, Rådström, ..) roll.
En sak är dock säker - jag har aldrig satt min fot på BA pga Strategs reklam. Med andra har kanske. Har dock fått dit min hustru med hjälp av 4e våningen.
Örebro Fotbollsgud
2007-09-30 21:54
Du har säkert en poäng i dina påståenden om den goda marknadsföringen som Strateg gjort åt dem mm. Jag har ingen kommentar till detta, men det är ett uppdrag som dem lagt ut på en reklambyrå och som även gjordes tidigare år.

Jag tror fortfarande huvudfaktorn är Örebroarna och INTE ledningen. Jag tycker inte de skall få Cred för att Örebroarna har saknat Allsvensk fotboll och därför kommer till matcherna för att se 08:a lagen, Pågarna, IFK lättmjök Ellos, Henkeborg m.fl.
Örebro E.Shams
2007-09-30 21:40

Fotbollsgud & Aspen//

Fotbollsguden: ”Att en bra publiksiffra enbart beror på ledningen är väldigt långsökt.”
Läs gärna mitt inlägg igen, står det enbart någonstans?

Precis som allt annat är det inte bara en faktor till den goda publiksiffran, det är flera. Men huvudanledningen menar jag är ledningen. Saker och ting händer sällan bara utan det beror på olika val och ageranden. Då ÖSK:s spel inte har varit det bästa så tror jag inte det är spelet som har dragit publiken.

Ledningen har gjort en hel del. Jag kan inte gå in i detalj då jag inte kan berätta allt jag vet, men kan visa på bra reklam, många erbjudanden, direktbussar osv.

Således vill jag mena att ledningen har en stor del i de goda publiksiffrorna.
Örebro Fotbollsgud
2007-09-30 21:33
Styrelsen för ÖSK skulle kunna vara bättre. Ser inte att de har den kompetens som krävs för att bygga ett framtidslag. För många lika bär helt enkelt.
Örebro Fotbollsgud
2007-09-30 21:26
Vi vet alla vad Barsom har betytt för laget. Han har bidargit starkt till våra 2 vinster sedan han kom. (Vi hade 3 vinster på 16 matcher innan)

OM han inte kommit hade tabelläget troligtvis sett annorlunda ut och samma ledning med största säkerhet varit direkta orsaken till att ÖSK firar 100 år i Ettan 2008 och 12 Mkr i förlorade intäkter pga nedflyttningen.

SLUTSATS: Vi kanske har en hyfsad ledning som sanerat ekonomin, men deras fotbollskunskaper är obefintliga. Deras misstag kan kosta oss Mkr om vi åker ner. Dem har chansat för mycket helt enkelt. Jag kan tänka mig att det lät så här för ngt år sedan.

"-Ärligt styrelsebröder, vad är sannolikheten att det är just vi som åker ner? Det är ju f-n bara ETT lag som gör det i år. Vi sparar och klarar oss ändå"

Hmmm....är det samma ledning E.Shams du vill ge Cred?
Örebro Aspen
2007-09-30 21:15
Ämne:
Med jämna mellanru....Intressant slutsats. Kan Du ge exempel på hur ledningen har butit sig åt. Inkluderar Du även gamla ledningar (hästsvansen som tog initiativ till ombyggnaden av Eyravallen)?
Örebro Fotbollsgud
2007-09-30 21:11
Ämne:
Med jämna mellanru....
Du går långt i dina slutsatser. Att en bra publiksiffra enbart beror på ledningen är väldigt långsökt.
Tror du inte att den största faktorn är att Örebroare inte fått se Allsvensk fotboll på några år är en större orsak?
Örebro E.Shams
2007-09-30 20:22

Med jämna mellanrum får man höra kritik mot "ledningen". Jag vill påstå att huvudanledningen till ÖSK:s goda publiksiffror i år är ledningen. Av någon konstig anledning får "ledningen", "NA", X och Y ofta kritik men nästan aldrig beröm.

Örebro Banús ♪ ♫
2007-09-30 20:01
rirobban/
ungefär som Elfsborg skulle jag kunna tro... runt 12,000
Örebro Djäflun
2007-09-30 19:55
Henrik(ÖSK)//

Nej! Jag tyckte faktiskt inte straffen var solklar. Korrekt brytning med påföljande framfallsdyk av djurgårdaren som skulle kunna få Anna Lindberg att vara stolt.
Joel Riddez är aldrig oschyst ;)

När Barsom blev nerslagen precis innan "straffsituationen" och när Larsen blev överkörd bakifrån tycker jag däremot var exempel där domaren borde blåst. Kommentarernas kommentar när domaren inte blåste för attacken mot Larsen var att "Någon av hans lagkamrater kunde förvarnat honom".........Skit bra iaktagelse. Kanske en anledning att aldrig blåsa för nåt.
Örebro Walter Gigena
2007-09-30 19:35
Tyckte också det var alldeles folktomt på olympia, alla kanske tryckte på huvudläktaren?
Vi får ingenting gratis, vi måste ta minst 1poäng mot Kalmar annars är vi riktigt illa ute.
Fan att det alltid ska vara så nervöst när man håller på svart-vitt.

Örebro rirobban
2007-09-30 19:35
Banús//
Man kan bara drömma om hur bra publiksnitt vi skulle ha om vi låg med i toppen:)

ÖSK för alltid!
Örebro Mattias69
2007-09-30 19:32
Lite lustigt att AIK lockar 10 000 mer än vad Djurgården gör och då kom det nog mer bortasupporters igår till Stockholm än vad det gjorde idag.
Örebro Banús ♪ ♫
2007-09-30 19:28
andra lags publiksiffror är helt bakom flötet!!

om vi har 10.000 mot helsingborg... nästan 9.000 mot gais osv, och att vi ligger i botten borde betyda att vi har trogna fans? vi är en av allsvenskans publiklag...

när vi spelade i superettan hade vi superettans högsta publiksiffror och vi ligger exakt på mitten i publikligan i allsvenskan!!
Örebro och Behrn Arena (L)
Örebro rirobban
2007-09-30 19:27
Mittåt//
Japp, men vi ska inte trilla ur:)
Örebro Mattias69
2007-09-30 19:22
Ämne: inte en chans att de....
4 778 på läkarna i Halmstad då? Vad säger man om det, dom hade chansen att blanda sig med i guldstriden och lockar inte fler åskådare.
Örebro Mittåt
2007-09-30 19:19
rirobban// Om ÖSK klarar sig kvar är det nog bra att ha Ljungskile i allsvenskan. Jag tror inte att de har tillräckligt mycket pengar för att kunna förstärka sin trupp så mycket som behövs för att de skall klara sig kvar i Allsvenkan.

Om ÖSK åker ur är det en nackdel att ha kapitalstarka lag som Häcken i Superettan. De tjänar så mycket pengar på Gothia Cup att de har råd att köpa på sig bra spelare.
Örebro rirobban
2007-09-30 19:15
Kul att Ljungskile verkar gå upp till allsvenskan. Skönt att de slog Häcken idag, inga fler Göteborgslag tack!
Örebro Erki
2007-09-30 19:09
inte en chans att det var 8500 på hif-tff. eller?
Örebro Banús ♪ ♫
2007-09-30 19:09
mittåt/
är inte kribba vit 7 dagar i veckan? ;)
Örebro Mittåt
2007-09-30 19:07
#brorzan// Det kanske rent av blir en vit vecka för Kribba.
Örebro # brorzan
2007-09-30 19:05
Var har vi alla AJKare som igår hävdade att vi skulle gjort vår plikt och vunnit mot Djurgården? Jag antar att de sitter och grinar över att deras eget lag inte ens kan slå GAIS på hemmaplan.
De kanske tillochmed är iväg och tränar prickkastning, så att de även i framtiden kan kasta in saker på motståndarspelare som ligger och blöder från huvudet. Pack!!
Örebro Mittåt
2007-09-30 19:05
TFF kunde mycket väl ha vunnit matchen. Det var bara Daniel Anderssons räddningar som höll HIF kvar.
Örebro Banús ♪ ♫
2007-09-30 19:03
rirobban/
jaså där ser man.. ja då kanske det gynnar oss... men ändå mot AIK och Hammarby på bortaplan är det en omöjlighet för tff...
Örebro rirobban
2007-09-30 18:58
Ämne: pintorp/
okej tack.....
Tycker nog att det är bra att de har två hemmamatcher. Trelleborg är nämligen seriens sämsta hemmalag.
Örebro Banús ♪ ♫
2007-09-30 18:57
tror det kommer minst +500 på att det är gratis... om inte mer
Örebro rirobban
2007-09-30 18:56
Ämne: Ämne: Alltså ....
Jag skrev MAX oagjort i matcherna. Skrev inte att de kommer ta en poäng i alla matcher, men att jag inte tror de vinner någon av dem.
Örebro Banús ♪ ♫
2007-09-30 18:56
hoppas verkligen på storpublik på Behrn Arena mot Kalmar nu när spelarna verkligen behöver vårat stöd, ja även frsa...
gratis inträde under nästa match!!
Annons: