/fotboll/osk/forum/7667.aspx/fotboll/osk/forum/7667.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-10-04 15:43
Hoppas det blir flera bussar till Borås,synd att det är mitt i månaden men tur att det är på en lördag,tur att jag har en sambo som tar hand om barnen medans jag är borta,hon är guld värd.
Örebro pemo
2007-10-04 14:54
Lustigt att Åkeby kontaktats av två "plastlag". Finns väl inte en chans på jorden att han tränar ÖSK eller GIF. Det är svårt med tränare. Läste en artikel i VLT om Peter Markstedt som tar över IK Franke. På frågan om bäste tränare svarade han: - Åge Hareide. Ändå satt jag på bänken i hälften av matcherna för honom ( i HIF )
På frågan om sämsta tränaren blev svaret : Nanne Bergstrand (också i HIF ) han hade en konstig fotbollsfilosofi.
Så det är inte lätt med tränare. Gud i vissa klubbar och oduglig i andra. Vad vill jag då med detta? Säg det. Kanske att Cratz skulle passa ÖSK ändå. Själv hoppas jag att Hammar fortsätter.
Strongo
2007-10-04 14:39
nej usch fyfan inte Åkeby.en av Sveriges mest överskattade tränare.
2007-10-04 14:28
Tror inte Åkeby vill hit ändå,Giffarna blir det nog för hans del.
Örebro Evigt ÖSK
2007-10-04 14:26
Inte för allt i helvetet Sören Åkeby på ÖSK:s tränarbänk! Bespara oss det!

Chipset
Har ÖSK så mycket bättre spelarmaterial än MFF? Nej. Så vad skulle göra att surräven Åkeby skulle lyckas med ÖSK?

Inte ÅKEBY!!
2007-10-04 14:25
Vore coolt om Ösk kunde få hit Dauda.
Örebro Chipset
2007-10-04 14:19
Om Åkeby kan man ha delade uppfattningar. Visst, han har uttryckt sig illa om ÖSK ett par gånger och han har varit kritiserad i Malmö. Men han är också en av Barsoms största favoriter och visat att han tror på Barsom som innermitt eller ytter. Dessutom fick han superettagänget Djurgården att spela en riktigt attraktiv fotboll. Att han misslyckas med Malmö har nog mer med materialet än med tränarförmågan att göra. Hur bra är egentligen Daniel Andersson, Junior, Osmanovski och CO. Nja, inte värst. De enda som är riktigt bra i Malmö är Toivonen, Dixon och Vincents men den förstnämnda verkar ju ha andra problem.

Det jag helst skulle vilja se i ÖSK är en ny tränarförmåga. En färsking som har lite nya idéer. Typ Tony Gustavsson (Men absolut inte han!)

Edit: grammatikproblem.
Örebro Bastard on Parade
2007-10-04 13:46
NEJ! Vad fan ska Åkeby lyckas göra? Han har misslyckats med allt han har rört sedan gulden med Djurgården!
Örebro Mittåt
2007-10-04 13:04
Huddinge ser med en viss bävan fram emot lördagens kvalretur på Behrn Arena.

I andra halvlek väntade storpubliken (193 betalande och lika många utan biljett) på en forcering för att öka på ledningen inför den svårareturmatchen på Behrns Arenas ökända konstgräs.

Och det är inte bara konstgräset man bävar inför. Man har även i Huddinge noterat ÖSK Ungdoms fina målskillnad i årets hemmamatcher (32-6)
Örebro BabyKladde
2007-10-04 12:32
Banus:
ingen fara, hehe..

..det jag menar är att alla bidrag räknas! =)
2007-10-04 11:21
2007-10-04 10:52
Alla till Borås,resorna är så jävla roliga.
Örebro Banús ♪ ♫
2007-10-04 09:05
babykladde/

okej tack för det =)

sjvklart kommer jag sponsra med pengar till TIFO
Örebro Tilly_79
2007-10-04 08:57

/Rocky Dennis

Ja fan, klart man ska med! Har varit på en del bortamatcher men aldrig åkt med bussen, så är dax för det nu :)
Örebro Rocky Dennis
2007-10-04 08:36
Tilly, det är klart du ska anmäla dig! Jag tror att folk blir mer sugna på att åka med om de ser att många redan anmält sig. Men i nuläget är det inte ofantligt många som har köpt biljett.
Örebro Tilly_79
2007-10-04 08:26

Är det många som ska med bussarna till Borås? Funderar starkt att hänga på..
Örebro BabyKladde
2007-10-04 06:13
Banus:

Dom tre flaggorna du pratar om..

..dom är slängda, dom gick sönder..
..har för mig att nån även blev helt missfärgad i regnet, och resten var det ignet vidare material på..

tifo-kassan ska användas till blland annat:

- Införskaffa ny megafon. (hörs mkt bättre då)

- förbättra läktarstödet med tifo:n..
(det har vart dåligt i år och material kostar)

Så ser ingen anledning till att ni inte ska sponsra?

eller är ni alla snåla så ni inte kan offra 100 kr??

Örebro rirobban
2007-10-04 01:14
Bottenstriden blir spännande. Följ min lilla guide kring de tre lagen där nere i länktipset.
Örebro Chipset
2007-10-04 00:25
Ämne: Chipset/ Är inte säk....
Kul att se att du fortfarande hänger kvar i forumets periferi. Mailen är numera ett stycke ÖSK historia även om jag helst inte vill tänka på den tiden överhuvudtaget. Dock har jag ett urklipp från aftonbladet som jag gärna minns. Där återfinns du i en startelva tillsammans med bla. Frebran. Motståndare: Lagrell och CO. ;-)
Örebro Matta
2007-10-03 23:22
Chipset/ Är inte säker på vem det är du kallar mailbombaren. Men om det är killen som hade en märklig mailkonversation med Lagrell, så är jag fortfarande här av och till.
Örebro Mittåt
2007-10-03 23:14
Tillbaka efter en liten sväng till Huddinge. ÖSKs talanger förlorade visserligen matchen med 2-1 men skall ha all heder av sin insats.

Annars började matchen på det allra bäst tänkbara sättet. Tobias Johansson slog in 1-0 redan efter fem mintuter. Ett kanonskott från halva plan satt otagbart i krysset.

Sedan blev Tobias lagets olycksfågel efter att olyckligt och med största sannolikhet felaktigt blivit utvisad efter 18 minuter. I en tilltrasslad situation efter en frispark anser domaren att Tobbe förgripit sig tillräckligt mycket på en motspelare för att det skall motivera både en straff och en frilägesutvisning. Extra surt eftersom Huddinge faktiskt redan slagit in bollen i mål.

Hur som helst med det - ÖSK fick spela drygt 70 minuter med 10 man på plan. I den 34 minuten ser det för ett kort ögonblick ut som om ÖSK skall få domaren på sin sida i en liknande sitution. James Frempong fälls ensam med målvakten i straffområdet efter en av sina typiska raider. Domaren väljer dock att visa James det gula kortet eftersom han tror att James slängt sig då han kommit fri med målvakten.

Minuten senare gör sedan Huddinge 2-1 på en kontring efter något tveksamt försvarsspel från ÖSK sida.

I andra halvlek står de unga ÖSKarna upp bra emot de mantalsmässigt överlägsna hemmaspelarna, som i princip inte skapar någonting. ÖSK har faktiskt något fler chanser även om inte heller de känns alltför vassa.

Matchavslutningen blir sedan till slut något farsartad. Båda lagen spelar nämligen på resultatet. ÖSK är givetvis nöjda med 2-1 ställningen. Vinst med 1-0 hemma och man är vidare. Huddingespelarna å sin sida verkar helt slutkörda och tillgriper konststycken som att byta in sin tredje spelare i den 92.a minuten etc. Obegripligt men tacksamt.

ÖSK bör ha en god chans att trots nederlaget gå vidare, tycker jag.

Bra idag var hela backlinjen med extra plus för Joakim Green och Moses Reed. Erik Nilsson gjorde en av årets allra bästa matcher på det inre mittfältet, fick ta mycket stryk men kom alltid igen.
Strongo
2007-10-03 22:20
-Mackan-//

dom förlorade med 2-1.Tobias Johansson gjorde mål efter 5 minuter.
Örebro One¨touch
2007-10-03 21:55
BoP// Buss på bara!

För övrigt blir man så spyfärdig på de s.k. storlagens agerande så fort något lag ifrån de mindre orterna sätter käppar i hjulet för dem.

Nu är det Kalmar som är en fara för Svensk fotboll. 08orna i DIF tycker Kalmar tar till vara på för mycket misstag hos motståndarna och saknar ambitionen att spela bollen efter backen.

Men när de själva spelar så, ja då är de smarta och är ute efter poäng mot bättre lag. Fast igentligen är deras ambition att spela bollen efter backen.
Fy f__n vad skönt det skulle vara om KFF snodde guldet ifrån dessa dryga klubbar.
Men först får de tappa poäng mot oss på måndag.
Örebro Bastard on Parade
2007-10-03 21:43
Nu har Toivonen fångats på bild. I morgon ska jag försöka få tag på en person i Disciplinnämnden och hänvisa till bilden samt videoklipp.

Toivonen kan inte fortsätta ge sig på spelare på det här sätten, är knappast första gången och nu måste det få ett stopp!
Örebro Aspen
2007-10-03 21:31
Härligt muppar i KFF.
Örebro Bastard on Parade
2007-10-03 21:28
För övrigt var jag på en otroligt skum förfest häromveckan där det spelades klassisk musik. Måste säga att jag har oerhört svårt för klassisk musik men skulle man inte kunna göra en ramsa till någon känd melodi?

Spontant kom jag att tänka på "Für Elise" där man kan göra en enkel variant:
Heja, heja, heja Örebro
Å Örebro
Å Örebro
Heja, heja, heja Örebro

osv osv. Enkel melodi dock med tjatiga ord. Har aldrig hört talas om någon annan suppoerterklubb som kör på klassisk musik i alla fall! ;-)
Örebro Banús ♪ ♫
2007-10-03 21:07
på tal om tifo/
nu kommer jag "tifomannen" igen.. :P
så passa er nu...

eh, nu till saken

i tifon på äldre dagar så har Kubanerna använt sig av 3 eller fler gigantiska flaggor...
vart har dem tagit vägen?
sönder?
stulna?
eller ligger de bara i förrådet under södra läktaren?

kunde åt det mistonde vifta med dem som tifo... 3 st sådana vid västra läktaren ger rätt bra än inget alls.... en på ena änden, en i mitten och en i andra änden...

Banus tifomannnn
Örebro Bastard on Parade
2007-10-03 21:03
ÖSK-Karl//

Din idé är bra men det finns uppenbarligen ingen som har tid/lust att ta tag i det.

Kubanernas insamling handlar mer om att vi ska kunna ge bästa möjliga stöd från läktaren nästa år när ÖSK fyller 100 (åtminstone som jag har förstått det).

Det finns alltså två insamlingar men på samma bankgirokonto. Du avgör själv vad du vill lägga pengarna på.

Den "allmänna tifoinsamlingen" skulle exempelvis kunna resultera i att Kubanerna har råd att införskaffa en ordentlig, dyr megafon.

Man hör på namnet vad den andra är till. Vad tifogruppen och de ansvariga har för tankar är som vanligt hemliga, ett tifo ska självklart komma som en överraskning. Om de satsar på ett riktigt stort tifo eller flera mindre är upp till dem.
Örebro ÖSK-Karl
2007-10-03 20:42
BabyKladde//

Och vad är ett positivt sätt att fira ÖSK? Min idé om insamling för skattefria spelarinköp är alltså förkastad?

Jag har ingen lust att lägga pengar på fyrverkerier eller statyer. Det måste bli känt vad pengarna skall användas till, går inte att skriva bara på ett positivt sätt fira ÖSK. Det vore ju illa om det skulle firas negativt.
Örebro E.Shams
2007-10-03 20:07

Angående Nordin så ser jag det som en svår fråga (inget enkelt svar).

Sedan Nordins namn kom upp så har jag varit en av få (flera nu) som pratat varmt om honom. Då jag har följt han och spelat med honom i ÖSK så vet jag att han en duktik spelare med viss spetskompetens.

Men så enkelt är det inte. Förvisso har han aldrig fått en ärlig chans (börja från start i allsvenskan) å andra sidan har han haft två olika tränare som inte sett honom som en spelare som ska spela från start. Anledningen verkar vara att han varken orkar eller besitter de defensiva kvalitéer som krävs.

Således är detta ingen enkel fråga för mig men ser framemot en säsongen till för Nordin då han får en välbehövlig försäsongsträning med ÖSK. Vissa spelare har potential att bli något extra, Nordin är i mina ögon en sådan spelare något han visat flera gånger mot sämre motståndare.
Annons: