/fotboll/osk/forum/7666.aspx/fotboll/osk/forum/7666.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Aspen
2007-10-03 15:35
-Mackan- och Mittåt//Ursäkta jag lägger mej i. Såg matchen i går och har sett flera B-lagsmatcher. Tyckte att Nordin var bland dom som dominerade. Vilket man måste göra om man ska komma i fråga för A-laget (tycker i varje fall jag).
Såg också MFF-ÖSK där Nordin fick ca 20 min men inte fick något uträttat. MFF var så mycket kvickare och fysiskt starkare än Nordin.
Det visar två saker:
1 - Motståndarna i B-lagsmatcherna är ofta för unga (dåliga) för att man ska kunna bedömma hur det funkar i AS
2 - Dom i truppen som inte har en ordinarie A-lagsplats är det synd om. Det måste vara svårt att utvecklas utan att spela riktiga matcher.

Sedan kan man säga att Dauda och Nordin var bäst i ÖSK och det är alltid något.
Örebro Mittåt
2007-10-03 14:16
Mackan// Vi hade nog olika utgångspunkter i våra resp. tankebanor. Jag reflekterade närmast över om man kan dra några slutsatser utifrån gårdagens match om hur Johan P skulle klara sig mot ett mer kvalificerat allsvenskt motstånd.
Örebro joth
2007-10-03 13:58
ÖSK-Karl//Matchen du pratar om var mot Hammarby 2002. Kommer ihåg Jons min när han blev utbytt.
Örebro Mittåt
2007-10-03 13:57
Mackan// Om man skall utvärdera hur ytterbackarna klarade sig igår så kan man dessutom titta hur det såg ut på den andra sidan. Där spelade Daniel Filipovic, som denna säsong spelade i ÖSK Söder, som med nöd och näppe klarade sig från att åka ur div 4. Daniel klarade sig också riktigt bra, vilket precis som i Johans fall säger mer om det motstånd han ställdes mot än om hans egna kvaliteter.
Örebro bison
2007-10-03 13:41
Tycker absolut att vi ska försökaknyta Barsom till oss (om vi hänger kvar i AS), en fråga bara, vad ska vi göra med Näfver och Frempong?
Hoppas att vi snarast möjligt inleder förhandlingar med Daudas.
Örebro ÖSK-Karl
2007-10-03 13:38
joth//

Håller med dig helt. Jon är otroligt överskattad. Förövrigt den enda spelare i ÖSK jag sett inbytt till andra halvlek och sedan utplockad med rätta när det var 20 kvar.
Örebro Mittåt
2007-10-03 13:36
Mackan// Nej, det är väl ungefär rätt. Fast när det gäller Nordin, så har ju en hel del av frågetecknen gällt hans fysiska status. Och den har ju utan tvekan förbättrats. Eftersom det var en hel del gnäll (inte från dig) över att han fick kramp förra gången han spelade, så kan man ju konstatera att denna gång spelade han 90 minuter utan att få kramp.

Men jag tror inte att han haft det lika lätt att dominera på mittfältet om han haft aggresivare mittfältare mot sig eller om hans passningsvägar skurits av effektivare.

När det gäller Abiola så spelade han mot Ceesay, som anses vara en mycket lovande mittback. Det klarade han bra i man-mot-man situationerna, vilket var positivt.
Örebro Tomten (Upp som en sol, ner som en pannkaka...)
2007-10-03 13:14
Fast jag har nog sett 10 matcher med ÖSK U..
Så det jämnar kanske ut sig :)
Örebro Tomten (Upp som en sol, ner som en pannkaka...)
2007-10-03 13:10
Fan jag har missat följande 10 matcher i år!

Mjällby AIF - Örebro SK (Cypern)
Malmö FF- Örebro SK (Cypern)
AIK B - ÖSK B (Allsv. Utv.)
Östersund FK - Örebro SK (Cupen)
IFK Kumla - Örebro SK (Folksam Cup)
Brommapojkarna B - ÖSK B (Allsv. Utv.)
Östers IF - Örebro SK (Cupen)
Gefle IF B - ÖSK B (Allsv. Utv.)
IFK Kumla - ÖSK B (Träningsmatch)
Örebro SK - GAIS (Allsvenskan)

10 missade matcher av 50, det blir ingen bra procent det! :(
Örebro initforlife
2007-10-03 12:45
Tillägg:Jag har sett nitton matcher med ÖSK i år...+ träningsmatcher.
Örebro initforlife
2007-10-03 12:43
Johan P kanske är snabb men men hans passningsspel och närkamper håller inte i AS.
Nordin har ju tyvärr som vi alla förstått svåra attitydproblem.Helt ofattbart med tanke på att han fått en "andra chans" i ÖSK.
Örebro Faxe( den store Dansken)
2007-10-03 12:22
Håller helt med Chipset angående Nordin, har aldrig tidigare sett honom slita så hårt en hel match, och dessutom även vinna en hel del närkamper. Nästa år med en vinters hårdträning kan han bli ett stort utropstecken, förhoppningsvis i AS.
Örebro Mittåt
2007-10-03 12:22
Det är för tidigt att dra några slutsatser om Johan P skulle kunna skolas om till högerback eller ej (anser jag). Det juniorbetonade motståndet var helt enkelt inte tillräckigt bra för att kunna tjäna som en meningsfull värdemätare.
Örebro Bastard on Parade
2007-10-03 12:20
D. McGrain//

Du vill alltså att vi ska göra oss av med 8 spelare ur A-truppen? 9 inklusive Magnus Samuelsson?

I nästan alla motiveringar har du med att spelaren är för långsam, hur många matcher har du sett i år? Pettersson är en av de absolut snabbaste i ÖSK och förmodligen även Allsvenskan.

Nordback är väl ingen speedkula men det finns tillräckligt med fart för att klara av den roll han har i ÖSK, passningsspelet är det heller inget fel på. Åtminstone inte när medspelarna vill ha bollen.

Och sedan vill du ha in Mambo Mumba som inte har presterat i år över huvud taget, medelmåttig teknik, medelmåttigt passningsspel, inte mycket till speed men en jäkla bra huvudspelare.

Jag får det inte att gå ihop. Om de nu är så värdelösa som du vill ha det sagt blir det väl rimligen svårt att få de sålda? Ska vi köpa loss dem från befintliga kontrakt för X antal miljoner och sedan värva 10 spelare utifrån?
Örebro initforlife
2007-10-03 12:15
D. McGrain//Håller med dig,måste till en storstädning till nästa år.Tyvärr har vi inte ekonomiska möjligheter att byta ut alla spelare du föreslår men Larsen,Johan P,Seb och FreSam av de hyfsat ordinarie har gjort sitt.Tycker som du att vi ska satsa på Barsom i en offensiv mittfältsroll med Näfver och Anttonen på kanterna.Nobbe får köra på ett år till och höja sig ett snäpp.Ny högerback måste prioriteras.
AIK Saywee
2007-10-03 12:07
ÖSK-Karl//
Jag ställde den frågan för ett dryg vecka sedan när insamlingen var nystartad, men inlägget raderades.

Joth//
Hoppas att du fattat rätt, dvs att det blir fina Tifo´n. Jag är beredd att satsa "en slant" till någon av de två insamlingsvarianterna eller båda.
Detta kan jag väl göra vid kommande hemmamatch, eller?
Örebro Chipset
2007-10-03 12:05
Ämne: Det måste till en st....
Om Nordin nu är så dålig så borde han inte dominerat matchen igår. Han har egentligen allt utom fysiken och just fysiken har blivit bättre. Igår jobbade han bra i 90 minuter.
Örebro joth
2007-10-03 11:28
ÖSK-Karl//Enligt rykte ska insamlingen enbart täcka alla bengaler och rökartiklar som kommer att brännas av nästa år. Skämt åsido kommer det som jag fattat det att gå till fina tifon under kommande säsong. Spelarna får ÖSK fixa själva. :-)
Örebro joth
2007-10-03 11:26
För övrigt tror jag inte inte JP kommer att fungera som högerback med samma anledning som han inte fungerat på andra platser... han har för svårt att ta för sig på plan, han måste vässa armbågarna.
Men ingen blir ju gladare än jag om jag har fel. :-)

D. McGrain//Jag är med på ditt inlägg men vill även skicka iväg Jon Lundblad direkt efter säsongen. Jag tycker Jon nästan är lika överskattad som Mambo Mumba som jag absolut inte vill se i ÖSK tröjan.
Örebro ÖSK-Karl
2007-10-03 11:21
BabyKladde//

Jag hade ingen aning om att en insamling pågick. Men, innan jag sätter in en hyggligt stor summa pengar vill jag veta vad de skall användas till.
Jag menar då 100-åringen, jag vill ha spelare för pengarna och t.ex inte ett fyrverkeri.
Örebro joth
2007-10-03 11:20
Railo//Killen är 19 år och kommer mycket väl kunna förbättra de fysisika egenskaperna. ÖSK bygger för framtiden... inte för den närmaste månaderna.
För övrigt finns inte den ekonomin i ÖSK och kommer nog aldrig att finnas (om inte en oljemiljadär dyker upp) för att köpa "färdiga spelare" som gör bra ifrån sig i Allsvenskan. ÖSK ska/bör fokusera på att hitta oslipade diamanter vilket jag tycker att Dauda är, sedan polera dem för export utomlands....
Örebro Grixx
2007-10-03 11:04
Inte ner med Anttonen igen, kanske som en nödlösning vid skador. Jobba istället vidare med JP nu, om vi har ett problem med högerbacken.

Skriv kontrakt med Dauda omgående eller börja i vart fall förhandla.

Hit med Jeffs och spela in Nordin i laget.
Örebro Mattias69
2007-10-03 10:49
Ämne: Mattias Östman// Tro....
Slumpskott kanske var fel ordval, men ett slumpmål var det definitivt. Har tittat på reprisbilder på målet och det syns tydligt att bollen tar på nr 16 och att den styrs in i mål. Skottet var förmodligen menat som ett inlägg men styrningen gjorde att det blev ett mål istället. Hur som helst den hade aldrig gått i mål om inte Djurgårdsspelaren kommit rusande och schablat till det.
Hammarby Railo
2007-10-03 10:49
Dauda håller inte, för svag fysiskt för att vara fw i Allsvenskan.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-10-03 10:48
Jag menar,vad har vi att erbjuda som inte alla andra har mer av.
Örebro DaSa
2007-10-03 10:48
Håller med McGrain om nästan allt, men jag tycker vi har en grym högerback i Anttonen. Ge honom en försäsong med postioneringsträning så är han grym.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-10-03 10:47
Dauda har flera Allsvenska alternativ att välja på,om han väljer Ösk så måste det ses som ett mirakel.
Örebro pemo
2007-10-03 10:09
Ämne: Det måste till en st....Kan man bara kicka folk som har kontrakt? Sen förstår jag inte de som hyllar Mambo-Mumba. Han gjorde en bra insats i ÖSK (i ett halvår) men vad har han sen uträttat? Lira i ett halvtaskigt SE-lag som inte når allsvenskan trots pengarna. Om han håller så hög standard så skulle väl något allsvenskt lag med pengar plockat honom i sommras. Glöm MM. Nordin håller om han förbättrar speeden /orken , Nobbe? Tja jag saknar honom när han inte är med, men han är väl en klassisk vattenbärare. Walker är väl den som blommar ut nästa år, om han är kvar. Tror att det finns andra klubbar som rycker i honom.
Örebro D. McGrain
2007-10-03 09:14
Det måste till en stor utrensning till nästa år och fyllas på med spelare som är snabba och har teknik...Följande kan tacka för sig: Nordin (en div 2 spelare som inte duger i Allsvenskan), Seb (för långsam och gjort sitt), Fred J, Larsen (tack f allt), Nobbe (För långsam och kan inte passa), Johan P (långsam, utan teknik och duger inte f Allsvenskan), Fredrik S (Helt utan bollkänsla och spelförståelse och bör satsa på orientering istället)R Walker (för långsam), Rodevåg, Jon, Glenn hänger på håret kvar ett år till.

Satsa allt på att behålla Riddez, gör Barsom till off. central mf och köp/lyft upp en högerback som kan hantera boll. Ta hem Mambo Mumba som def mf. Och in med Halilovic (bästa spelaren i truppen) så kan det gå framåt.
Örebro Blå Bergen Blues
2007-10-03 08:33
F ö är Joel Riddez för sjunde gången i år uttagen i DN:s veckans lag. Denna gång som högerback.
Annons: