/fotboll/osk/forum/7665.aspx/fotboll/osk/forum/7665.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro bison
2007-10-01 13:15
Ang ladningen.
Någon, tor det var E.Shams nämner bussningen till BA - är övertygad om att det är en stor anledningen till publiksnittet i år.
Ett riktigt bra initiativ. Mer sånt.

När det gäller slutspurten av allsvenskan är det ju givetvis oroande att Trelle och framförallt BP fortsätter att plocka opäng i match efter match. Som tur är har vi ju 3 poängs systemet vilket innebär att om vi vinner mot Gefle i sista omgången så kan de kryssa hur mycket de vill!
Örebro initforlife
2007-10-01 12:38
Ja nu måste Fresa bli bänkad.Han var katastrofal i lördags.
Örebro DaSa
2007-10-01 12:09
Ämne: ÖSK gör klokast i at....
Håller med... In med Näfver ut med FrSa. Han måste komma i matchform inför vår viktigaste match denna säsong mot Gefle.
Örebro Mittåt
2007-10-01 12:02
Returkvalmötet mot Huddinge IF spelas på lördag kl. 15:00
Örebro Hanx
2007-10-01 12:01
Nån som vet hur A-truppen tränar den här veckan?
Örebro Mittåt
2007-10-01 10:13
BoP// Barsom har två varningar.
Örebro Bastard on Parade
2007-10-01 10:06
Någon som hört något om Anttonens skada?

Jonte R//

Barsom är avstängd.

Edit: Fick för mig att han är avstängd men nu blev jag osäker. Någon med bättre koll?
Örebro Jonte R
2007-10-01 10:02
ÖSK gör klokast i att släppa matchen mot Djurgården och istället fokusera på det som gick bra mot Helsingborg och hitta tillbaka till det spelet. Det finns några förändringar jag skulle vilja göra till hemmamatchen mot Kalmar.

Sätta Fredrik Samuelsson på bänken och ersätta honom med Patrik Anttonen. Flytta över Barsom på högerkanten och släppa in Näfver i spel. I övrigt tycker jag att laget ska behållas intakt.
Örebro ÖSKare i exil
2007-10-01 08:55
Svårt att säga om "ledningen" gjort ett bra eller dåligt jobb. Det är väl två huvudområden vi ska mäta deras prestation på. Hur det gått sportsligt och hur det gått ekonomiskt. Innan säsongens start missbedömde man trupp och tränare och har under säsongen fått ta åtgärder som så här långt ser godkända ut men det blir helt avgörande om vi klarar av att ligga kvar samt behålla nyckelspelarna. Del 2 är ekonomin och där har jag inte en susning.

Vad var målsättningen före säsongen?
Örebro Aspen
2007-10-01 07:47
Ämne: Ämne: Vi vet ....
Pengar löser inte alla problem. Se på MFF.
Med kompetens kommer man också framåt. Se på HBK och KFF.
Örebro deportivista
2007-10-01 07:13
Ämne: Vi vet alla vad Bars....
Utan att ensidigt hylla eller såga ledningen i ÖSK idag, så är väl en av de bästa sakerna som den nuvarande organisationen är bättre på än tidigare att man inte chansar.

Att hävda att det var en "chansning" att inte värva Barsom tidigare eftersom vi riskerar att åka ur tycker jag är ett rent felaktigt resonemang. Att chansa hade bestått av att värva massor av dyra spelare (Barsom är långt ifrån billig) och tro att man därför är "säker", och ifall man sen då hamnat i bottenstrid/inte haft lika mycket publik/ skador/ etc så skulle man riskera hela klubbens existens och framtid - det är bara tre år sedan vi var där.

Jag ser faktiskt hellre att ÖSK åker ur men behåller kontrollen över ekonomin (t om inför jubileumsåret) än att man "chansar" på en satsning som måste lyckas omedelbart. Glöm inte att ÖSK:s (vettiga) målsättning är att bli ett framtida topplag, och kämpa om SM-guld men inte i år, inte nästa år, utan som en följd av en långsam, medveten, kontrollerad utveckling. Titta på Halmstad. Titta på Kalmar. Det är där vi ska se våra förebilder - inte hos Barcelona och Real Madrid...
Örebro Bastard on Parade
2007-10-01 01:02
När Larsen är bra spelar ÖSK bra, svårare än så är det inte. Oavsett ålder och spelunderlag är Larsen fortfarande våran viktigaste spelare i det offensiva spelet.

Hoppas Näfver får chansen från start, vore inte helt fel att ha en spelsugen Frempong på bänken att slänga in sista 20-25 när Näfver har tröttnat!
Örebro Fotbollsgud
2007-09-30 23:07
Ämne: skön inställning hos....En annan skön Barsom kommentar till TV4 reportern Ekwall på frågan om vad Barsom tyckte om att Djurgårdssupportrarna hyllade honom innan matchen började, men buade senare ju mer matchen fortgick med hans bollbehandling.
"-Så brukar det bli, när man spelar bra"

Självförtroende, stake & pondus kallas detta! Något som fler i vårt lag borde ha!!!
Örebro rirobban
2007-09-30 22:45
pemo//
Pettersson har inget i truppen att göra. Nedim och Larsen behövs trots allt. Larsen har visat i flera matcher att han fortfarande kan passa bra. Glöm matchen igår... nästa match är det hemmaplan och då vet vi att Larsen brukar trivas. Anton har bara gjort en match och det i ett läge där ingen i laget spelade bollen. Han bör få fler chanser på sig innan han dömms bort totalt.
Örebro mrCarlsson
2007-09-30 22:44
Jag skiter i om Larsen missar Straffar, Målchanser och passningar.. sånt går över, men för fan att inte ge 100% i varje match tillåter jag inte!

LARSEN GE 100% ELLER AVGÅ!
Örebro pemo
2007-09-30 22:37
skön inställning hos Barsom. Vid frågan av reportern: Hur skall ni klara av detta? svarade han glasklart: Enkelt. Vi vinner våra tre kvarvarande matcher så är det klart. Så uttalar sig en man med självförtroende. Inför Kalmarmatchen hoppas jag att Santin får en varning mot MFF. Då är han ju avstängd mot oss. Kommer att bli djäkligt tufft/sköönt om BP:s och TFF:s matcher på söndan går "rätt". Är det någon som vet hur det är med PA? Måtte han vara tillbaka innan KFF. Har B-laget någon match i veckan? Vore skönt om Näfver fick lite matchning i benen så han kan frälsa oss på måndag. dags för denna uppställning:
PW
FreSa MW PaHa Joel
PA Nobbe Barsom Näfver
Rode och SEB
bänk: Jon, Robert, Glenn och JoPe

nedim, anton och larsen kan väl spela fia med knuff i korvkiosken.
Örebro Aspen
2007-09-30 22:33
E.Shams//Tycker det stora ledningen gjorde var att rädda ÖSK för två år sedan.
Nu är jag nervös för att den fortsatta existensen i AS hänger på en skör tråd.
Återkommer när vi har facit. Då kommer man säkert vara mer precis i vad man menar med ledningen (styrelsen, Vd, sportchefen, lagledningen, lagkapten, ...). Vi kommer kanske även anaylsera medias och NA:s (med Axen, Herman, Rådström, ..) roll.
En sak är dock säker - jag har aldrig satt min fot på BA pga Strategs reklam. Med andra har kanske. Har dock fått dit min hustru med hjälp av 4e våningen.
Örebro Fotbollsgud
2007-09-30 21:54
Du har säkert en poäng i dina påståenden om den goda marknadsföringen som Strateg gjort åt dem mm. Jag har ingen kommentar till detta, men det är ett uppdrag som dem lagt ut på en reklambyrå och som även gjordes tidigare år.

Jag tror fortfarande huvudfaktorn är Örebroarna och INTE ledningen. Jag tycker inte de skall få Cred för att Örebroarna har saknat Allsvensk fotboll och därför kommer till matcherna för att se 08:a lagen, Pågarna, IFK lättmjök Ellos, Henkeborg m.fl.
Örebro E.Shams
2007-09-30 21:40

Fotbollsgud & Aspen//

Fotbollsguden: ”Att en bra publiksiffra enbart beror på ledningen är väldigt långsökt.”
Läs gärna mitt inlägg igen, står det enbart någonstans?

Precis som allt annat är det inte bara en faktor till den goda publiksiffran, det är flera. Men huvudanledningen menar jag är ledningen. Saker och ting händer sällan bara utan det beror på olika val och ageranden. Då ÖSK:s spel inte har varit det bästa så tror jag inte det är spelet som har dragit publiken.

Ledningen har gjort en hel del. Jag kan inte gå in i detalj då jag inte kan berätta allt jag vet, men kan visa på bra reklam, många erbjudanden, direktbussar osv.

Således vill jag mena att ledningen har en stor del i de goda publiksiffrorna.
Örebro Fotbollsgud
2007-09-30 21:33
Styrelsen för ÖSK skulle kunna vara bättre. Ser inte att de har den kompetens som krävs för att bygga ett framtidslag. För många lika bär helt enkelt.
Örebro Fotbollsgud
2007-09-30 21:26
Vi vet alla vad Barsom har betytt för laget. Han har bidargit starkt till våra 2 vinster sedan han kom. (Vi hade 3 vinster på 16 matcher innan)

OM han inte kommit hade tabelläget troligtvis sett annorlunda ut och samma ledning med största säkerhet varit direkta orsaken till att ÖSK firar 100 år i Ettan 2008 och 12 Mkr i förlorade intäkter pga nedflyttningen.

SLUTSATS: Vi kanske har en hyfsad ledning som sanerat ekonomin, men deras fotbollskunskaper är obefintliga. Deras misstag kan kosta oss Mkr om vi åker ner. Dem har chansat för mycket helt enkelt. Jag kan tänka mig att det lät så här för ngt år sedan.

"-Ärligt styrelsebröder, vad är sannolikheten att det är just vi som åker ner? Det är ju f-n bara ETT lag som gör det i år. Vi sparar och klarar oss ändå"

Hmmm....är det samma ledning E.Shams du vill ge Cred?
Örebro Aspen
2007-09-30 21:15
Ämne:
Med jämna mellanru....Intressant slutsats. Kan Du ge exempel på hur ledningen har butit sig åt. Inkluderar Du även gamla ledningar (hästsvansen som tog initiativ till ombyggnaden av Eyravallen)?
Örebro Fotbollsgud
2007-09-30 21:11
Ämne:
Med jämna mellanru....
Du går långt i dina slutsatser. Att en bra publiksiffra enbart beror på ledningen är väldigt långsökt.
Tror du inte att den största faktorn är att Örebroare inte fått se Allsvensk fotboll på några år är en större orsak?
Örebro E.Shams
2007-09-30 20:22

Med jämna mellanrum får man höra kritik mot "ledningen". Jag vill påstå att huvudanledningen till ÖSK:s goda publiksiffror i år är ledningen. Av någon konstig anledning får "ledningen", "NA", X och Y ofta kritik men nästan aldrig beröm.

Örebro Banús ♪ ♫
2007-09-30 20:01
rirobban/
ungefär som Elfsborg skulle jag kunna tro... runt 12,000
Örebro Djäflun
2007-09-30 19:55
Henrik(ÖSK)//

Nej! Jag tyckte faktiskt inte straffen var solklar. Korrekt brytning med påföljande framfallsdyk av djurgårdaren som skulle kunna få Anna Lindberg att vara stolt.
Joel Riddez är aldrig oschyst ;)

När Barsom blev nerslagen precis innan "straffsituationen" och när Larsen blev överkörd bakifrån tycker jag däremot var exempel där domaren borde blåst. Kommentarernas kommentar när domaren inte blåste för attacken mot Larsen var att "Någon av hans lagkamrater kunde förvarnat honom".........Skit bra iaktagelse. Kanske en anledning att aldrig blåsa för nåt.
Örebro Walter Gigena
2007-09-30 19:35
Tyckte också det var alldeles folktomt på olympia, alla kanske tryckte på huvudläktaren?
Vi får ingenting gratis, vi måste ta minst 1poäng mot Kalmar annars är vi riktigt illa ute.
Fan att det alltid ska vara så nervöst när man håller på svart-vitt.

Örebro rirobban
2007-09-30 19:35
Banús//
Man kan bara drömma om hur bra publiksnitt vi skulle ha om vi låg med i toppen:)

ÖSK för alltid!
Örebro Mattias69
2007-09-30 19:32
Lite lustigt att AIK lockar 10 000 mer än vad Djurgården gör och då kom det nog mer bortasupporters igår till Stockholm än vad det gjorde idag.
Örebro Banús ♪ ♫
2007-09-30 19:28
andra lags publiksiffror är helt bakom flötet!!

om vi har 10.000 mot helsingborg... nästan 9.000 mot gais osv, och att vi ligger i botten borde betyda att vi har trogna fans? vi är en av allsvenskans publiklag...

när vi spelade i superettan hade vi superettans högsta publiksiffror och vi ligger exakt på mitten i publikligan i allsvenskan!!
Örebro och Behrn Arena (L)
Annons: