/fotboll/osk/forum/7664.aspx/fotboll/osk/forum/7664.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Strongo
2007-10-07 01:34
ÖSK-Karl//

räknas Helsingborg borta då? Förstår verkligen varför Westman är första målvakt.Richardsson har vart värdelös i b-laget.
Örebro ÖSK-Karl
2007-10-07 01:23
Kan hålla med om att inte Nordback gör en av sina bästa säsonger, men håller helt klart för AS. Däremot är jag mer betänksam till Haginge. Tror det är bättre att värva en säker mittback och använda Haginge som högerback nästa år.

Sedan är jag också frågande till varför inte RR kan få chansen i en bortamatch. Hammarby kan ju knappast räknas. Spara Riddez och Barsom borta mot Elfsborg (om de inte redan är avstängda) och låt RR stå i den matchen.
Örebro Djäflun
2007-10-07 00:03
"Men imorgon är det dags att visa att det är fel, att det inte var någon tillfällighet att man tog sex poäng mot Trelleborg men att förlusten mot bottenlaget Örebro däremot var en tillfällighet."

Ja, vad ska man säga om detta citat från en GAIS artikel här på SF? Hybris?
Örebro houston
2007-10-06 23:44
DaSa/Mackan//
Håller med er ang. Nobbe, Vad fan är det som har hänt med killen. Inte många rätt nu för tiden.....
Strongo
2007-10-06 23:38
håller också med Mackan om att Nobbe bara är hyfsad.inte alls lika bra som tidigare år.verkar som han behöver en nytändning. många klagar på att han inte spelar lika tufft jag är en av dom men ändå har han fått 5 gula kort den här säsongen..enda säsongen han har fått mer varningar var 2002 då fick han 7
Örebro DaSa
2007-10-06 23:24
Jag håller med Mackan, tycker att Nordback är överskattad. Tycker att han gått tillbaka i sin utveckling, tror det beror på att han är för snäll nu för tiden. Det gör inte ont att möte Nobbe längre. SÄger inte att jag saknar hans gula kort som han alltid drog på sig tidigare, men tror faktiskt att motståndarna visste att det gjorde ont att möta ÖSK tidigare men nu för tiden så består ju mer än halva laget av 60 kg knattar.

Nej, jag hopppas att vi har råd att värva en spelare nästa säsong som kan ge Nobbe lite konkurrens så att han höjer sig. Optimala vore ju en bollvinnare som kunde slå ngr fina passningar också.
Örebro Blå Bergen Blues
2007-10-06 22:35
-Mackan-// Det är dags att du förklarar vad du menar med att "Fredrik Nordback är inte mer än hyfsad som vattenbärare" som du säger på BP:s forum
Elfsborg Gul-Svart i Blodet
2007-10-06 19:16
Bastard on Parade//
Mm, det är viktigt att jobba på det.
Stödet borta är minst lika viktigt som den hemma.
Nu i slutet lär erat lag behöva all stöd de kan få. Vore kul om ni blev någrah undra nere i Borås.

Väl mött!
Örebro Bastard on Parade
2007-10-06 18:30
Mittåt//

Ok, jag kom precis efter att Reed skadade sig. Synd att de var tvugna att flytta runt så pass mycket som de fick göra då de förmodligen skulle haft en väldigt stor chans att gå vidare till nästa kvalrunda men nu blev det ju pannkaka av det hela.
Örebro Mittåt
2007-10-06 18:25
BoP// Lovén har varit skadad sedan matchen mot Karlslund. Man tordes inte sätta in honom förrän en bit in i andra halvlek. Dessutom har han haft känning i ett knä denna vecka. ÖSKs spelplan havererade helt när Moses fick ljumskproblem redan i den 10:e minuten. Det finns ingen naturlig ersättare då Simon Ramström är skadad. Omflyttningarna efter Moses skada gjorde att laget tappade en hel del i spelstyrka eftersom det fanns alltför många spelare på ovana platser.
Örebro Bastard on Parade
2007-10-06 18:20
Gul-Svart i Blodet//

Hoppas kan man ju, men tror inte vi blir mer än 150-200. Tyvärr så har det varit äckligt dåligt intresse för bortaresorna sedan Gefle i premiären.
Elfsborg Gul-Svart i Blodet
2007-10-06 18:16
Hej, jag hoppas ni fixar kontraktet nu innan den 20:e då ni kommer till Sveriges Finaste Arena!
Vill ha er kvar i Allsvenskan men tyvärr kommer ni inte få någon hjälp av oss så se till att fixa det i de andra matcherna..

Förresten: Hur många blir ni?
Kan man hoppas på minst 400 - 500 i och med att det är en lördagsmatch, rätt nära till Borås, en ruggigt viktig match för Örebro osv?
Örebro Bastard on Parade
2007-10-06 18:15
Rasberg//

Den domaren som dömde ungdom idag var bland det värsta jag har sett på väldigt länge. Förmodligen 08:a.

Varför spelade inte Lovén från start? Känns inte riktigt som att Frempong kommer till sin rätt som defensiv innermittfältare. Men jag missade de första 5-10 så det kan ju ha varit Reeds skada som gjorde så att man fick möblera om i startelvan.
Örebro M!ke
2007-10-06 17:55
Alla hjälp till och rösta fram Agbar till månadens spelare på svenska fans startsida :)

Snart ä det match igen :D
Örebro DaSa
2007-10-06 17:46
Visst känns det som ÖSK hörnor är mycket farligare nu sen Hammar tog över. Undrar om han har ngn ny variant på gång mot Kalmar, det kan nog behövas ett "gratis" mål för att ha ngn chans på poäng mot dem.

Undrar hur vi kommer att starta anfallet, blir det Rode och Henriksson igen? De funkade inget vidare mot DIF men mot HeIF så såg det bra ut (om det inte var HeIfs backlinje som sög:)).

Vore det inte intressant att prova Nedim på högeryttern? Tror det skulle passa honom perfekt att komma lite bakifrån, tydligen så klarar han ju inte spela i anfallet då han springer offside hela tiden.
Örebro Rasberg
2007-10-06 17:34
Efter att ha sett dagens ÖSK U match så är jag tror det eller ej nöjd över att ha domare som Ståklhammar som dömer A-laget. Helt otroligt. ÖSK förlorar på att de är för dåliga framför målet. Bortalagets målvakt vr bland det värsta jag sett. Och det är i negativ mening. Glad att vi har Westman. :)
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-10-06 17:30
En fråga:om jag och sambon har sittplats på Sektion E och vill ta med våra barn 9 och 3år,vad kostar det då för att få sittplats med dom?
Örebro Kramelet
2007-10-06 16:56
Gick åt skogen för ÖSK ungdom, de låg under med 4-2 när ja stack hem, (88min)

Men hade dom bara satt sina chanser skulle de kunnat gått bättre.
Örebro rirobban
2007-10-06 15:55
Kronblom//
Kalmar är mycket starka även utan Santín. Spelet blir inte lika teknisk och snyggt. Men Kalmar kan allt utan honom också. Känns som KFF blir tufft för ÖSK. Men samtidigt tror jag vi kan vinna. Skulle vilja säga att det är en mycket svårtippad match. Hoppas Barsom är spelklar. Men det verkade inte bra det där. Klarar Näfver en hel match? Då har vi en given ersättare.
Örebro Kronblom
2007-10-06 15:05
Ämne: Varför kommer det in....
jo men det blir lätt så när kalmar är så nära.Minns -94 när endast ett par omgångar återstod och ÖSK hade guldhäng och man skulle till Rambergsvallen och "plocka" hem tre poäng mot stryklaget Häcken.Trots ett massivt spelövertag så mäktade bara sportklubben med 1-1,vill minnas att Häcken trillade ur det året.

Tycker ÖSK har goda chanser till att vinna på måndag på Behrnabeu där man är starka och tror det kan låsa sig för kalmar,frågan är hur beroende man är av Santin?
Örebro est1908
2007-10-06 00:26
ÖSK tjejen/

ösk U kvalar till division 2
Örebro Ösk tjejen
2007-10-05 23:18
Ämne: ALLA till Behrn Aren....
vad händer i morgon då? vilken match är det då?
Örebro Hanx
2007-10-05 21:01
ALLA till Behrn Arena imorgon!!
Örebro Erki
2007-10-05 20:54
Varför kommer det in massa Kalmariter och försöker slänga över favoritskapet på ÖSK. Kalmar är solklara favoriter på måndag, men vi vinner ändå ;)
Örebro Blå Bergen Blues
2007-10-05 20:50
Gudmundur Magnusson som förde Skövde AIK från divison 5 till ettan är ju ledig...
Örebro Blå Bergen Blues
2007-10-05 20:50
Gudmundur Magnusson som förde Skövde AIK från divison 5 till ettan är ju ledig...
Kalmar kapten bölja
2007-10-05 20:46
Grundtips. ÖSK-KFF 2-1.
Örebro Grixx
2007-10-05 20:42
Blå Bergen Blues// Man kunde skönja en förbättring av det defensiva spelet mot Trelle men anledningen till poängen var ren och skär tur om man ser till Trelleborgs vidöppna chanser.

Hur matchen mot Gais och Helsinborg slutat utan Abbe kan de flesta lista ut. Hur resterande matcher går hänger väldigt mycket på samme Abbe.

Själv är jag överoptimistisk som alla vet angående matchresultat....och likaså nu.

Kalmar är upp o ner-lag och matchen skulle kunna vinnas med minsta lilla tur.....bara att hoppas att Kalmar inte tror de är inne i en trestegsraket och bara blir bättre och bättre bara på sin tro, fast snygga mål har de klarat tidigare utan sin C-brasse.

Gävle är redan klara för AS och vi var så nära senast borta mot dom. så vinste ligger bara och väntar på oss.

Något chockresultat är vi värda i år-förutom vändning mot H-borg- och varför inte mot E-borg. Vi spelade riktigt bra mot dom hemma och möter dom borta på PLAST...så varför inte.

3 vinster och Hammar kanske sitter kvar...inte mig emot, även om jag har andra favoriter.
Örebro Blå Bergen Blues
2007-10-05 20:20
Grixx// Jovisst, klacken buade ju ut Assyriska-tränarna i höstas bara av den anledningen att de representerade just Assyriska (och alltså inte av anledningen att de måhända skulle vara dåliga tränare), men när det gäller omnämnandet av (framförallt) Åkeby som "pajas" så håller jag med. Hur kul är det för spelarna att om och omigen i omklädningsrummet få höra " - ni ska ju faan inte gå in och 'dutta'!!". Som du säger, med spelare som Isaksson, Elmander, Kjällström m fl så krävs det inga magiska tränaregenskaper för att lyckas...

Alltså, Trelleborgsmatchen handlade om att samla ihop spillrorna av ett lag fullständigt panikslaget och utarmat av självkänsla. DET lyckades Hammar med. Det enda fokuset i den matchen var defensiven och den lyckades. I mina ögon var AIK-matchen bland det värsta jag beskådat i noll-tro-på-sig-själv... DET vände Hammar i Trelle-matchen. Det enda fokuset i den matchen var att hålla nollan och DET lyckades. På det sättet var den matchen en stor framgång!
Örebro One¨touch
2007-10-05 20:17
Att ÖSK torskat sedan Hammar inträtt som coach, ser jag inte primärt som hans fel, utan snarare att truppen inte har de kvalitéer som krävs för de spel man försökte spela.

Sedan kan förlusten mot DIF delvis skyllas på Hammar, eftersom valet av matchplan kan ifrågasättas mot Sveriges bästa hemmalag. Tron på det egna fina spelet efter vinsten mot ett mycket blekt HIF var förädisk och falsk. Så det var ett misstag, men dock ett förlåtligt sådant i mina ögon.

Hammars kompetens är för mig högt respekterad, och vill han stanna ser jag Honom som förstavalet.
Hammar kan leda, träna och coacha ett lag. Det som behövs för att lyfta laget är att 2-4 kvalitétsspelare rekryteras på en del i dagsläget svaga positioner.

Främst Innermittfältet och högerbacken, men gärna oxå en anfallare med andra egenskaper än de vi har i truppen idag. Ser även gärna en mittback som är snäppet bättre än de vi har i truppen idag.
Annons: