/fotboll/osk/forum/7663.aspx/fotboll/osk/forum/7663.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Nichlas_R
2007-09-30 13:12
Denna typ av personangrepp är inte accepterat här.
/Admin

Strongo
2007-09-30 13:06
Kubanen//

du borde bli avstängd för att du vill ha Richardsson i startelvan.han har vart så jävla dålig i b-lags matcherna.
Örebro # brorzan
2007-09-30 12:51
Var straffen verkligen solklar? På tv-bilderna ser det ut som att Riddez inte ens nuddar Kusi-Asare, något som tv-rapporterna efter matchen också var inne på. Även Mattias Jonson antyder att Kusi-Asare filmade i sintervjun på fan-tv...
Örebro Kubanen
2007-09-30 12:43
Bort med Kubanen som inte kan hålla sig till konstruktiv kritik.
/Admin

Örebro _Adde_
2007-09-30 12:41
Ämne: Hur många chanser sk....
Suck, here we go again... Skaffa en hobby eller nåt! Fresa har varit bra och det är inte hans fel att vi ligger där vi ligger! Visst gjorde han ett misstag igår, men hur många misstag gör inte Larsen varje match som gör att motståndarna får farliga spelvänningar var gång? Sätter vår backlinje under onödig press...
Örebro nibor
2007-09-30 12:08
Ämne: nibor// Vi var ju fö....Haha ja det fattar väl jag med!! Som sagt de lät mer än oss på våran hemmaplan återigen HEMMAPLAN, varför ska vi då säga att de var en rutten klack igår som inte lät något? När det enda i matchen man hörde var djurgårdens klack.
Örebro Erki
2007-09-30 12:07
Jo, straffen är solklar. Men ÖSK skulle haft frispark innan så den räknas inte ;)
Örebro Bastard on Parade
2007-09-30 11:51
Straffen är egentligen solklar, men det är inte mer än rätt att han missar den.

Ståhlhammar, Ukalovic, Fröjdfeldt, Ericsson, Strömbergsson... Listan kan göras lång.

Domarna i Allsvenskan håller oerhört låg klass, samma domare ute i Europa håller bra klass. Svårt att vara objektiv?
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-09-30 11:42
Djäflun: hur kan du säga att det INTE skulle vara straff när Riddez kapade djurgårdaren? En straff nästan lika uppenbar som den Näfver skulle haft mot Helsingborg.

Hursomhelst,nya tag mot Kalmar. Nedim från start, Richardsson från start, Lundblad in på bänd, Dedaj ut.
Örebro Erki
2007-09-30 11:34
nibor// Vi var ju för fan drygt 9100 färre än dom! Klart vi låter mindre.
Örebro Nichlas_R
2007-09-30 11:33
Nichlas_R får inga fler chanser i alla fall. Avsaknad av saklig kritik kryddat med personliga påhopp är över gränsen./Admin
Örebro nibor
2007-09-30 11:32
Bastard / *Skrattar högt* Jag har varit på ÖSK i många år och hört kubanerna, varför skulle kubanerna vara någon skillnad denna match när jag låg i soffan och hade skönt? Djurgården sjöng ut oss både på hemmaplan och bortplan, saken jag ville ha sagt var att vi inte ska kasta sten i glashus när vi själva låter mindre.
Örebro Erki
2007-09-30 11:12
Löparbanor borde förbjudas på elitfotbollsarenor!
Örebro Bastard on Parade
2007-09-30 10:58
nibor//

Ja,jag menar att löparbanorna har en stor del i att sången från bortasektionen ett antal tiotal meter bakom målet inte hörs i TV:n.

Min poäng är att du, som uppenbarligen tog den bekväma lösningen och såg matchen på TV, inte bör yttra dig om saker du inte har någon koll på.

Ja, Djurgården har fler supportrar, mycket fler. Men att publiksiffran hamnar på bleka 9300 när de i högsta grad är inblandade i guldstriden är ytterst pinsamt. När de sedan inte börjar sjunga ordentligt förrän de har punkterat matchen ger inte deras insats på läktaren ett högre betyg heller.

Innan matchen hade flera Djurgårdssupportrar hybris, de var så säkra på att de skulle vinna läktarmatchen oavsett hur många vi skulle komma. Vi var endast en bråkdel jämfört med dem men vi stod upp rätt bra ändå. Sen att det inte hörs till klackturisterna som stannar hemma när det vankas bortamatch är inte mitt problem, Stockholms Stadion har en sådan underbar akustik!
Örebro Mittåt
2007-09-30 09:53
JDM Final Herrar: Söndag den 30/9 kl. 18:00 på Behrn Arena Karlslunds IF HFK - BK Forward.

Sammanlagt kommer det att finnas 8 spelare med landslagsmeriter på planen, 4 från varje lag. BK Forward med Per Johansson, Dejan Garaca (mv), Mathias Englund och Jiloan Hamad. Karlslunds IF HFK med Oscar Jansson (mv), Oskar Johansson, Michael Jidsjö och Albin Jansson. Så många talanger med dessa meriter på planen samtidigt i en JDM-Final har vi aldrig sett och kommer kanske aldrig att få se igen.

VÄLKOMNA TILL BEHRN ARENA PÅ SÖNDAG, Fri Entré

Så skriver man på distriktförbundets hemsida. Ett utmärkt tillfälle således att se några av stadens mest lovande fotbollstalanger i aktion. Dessutom finns det ju faktiskt en ÖSKare på planen - Michael Jidsjö som skrivit på för sportklubben, men lånats ut till Karlslund.

För de som undrar varför inte ÖSK är med i dessa sammanhang så beror det i första hand på att ÖSKs fotbollsmässiga organisation gör att talangerna i denna ålder splittras på tre olika föreningar: ÖSK Fotboll (där 16-åringarna spelare), ÖSK Ungdom (aka. talangtruppen) samt ÖSK Söder.
Örebro Aspen
2007-09-30 09:51
Kex Gunnar//Vill gärna ha Seb i anfallet. Men Robert W är ju mittfältare så han är ett alternativ. Det tycks vara en för känslig position för tränaren för att testa ett byte.
Örebro Mittåt
2007-09-30 09:41
Ämne: är det klart vilka u....
ÖSK Ungdom möter i den första kvalomgången Huddinge IF. Bortamatch på onsdag och sedan hemma på lördag. Om man klarar av det hindret så väntar sedan en andra kvalomgång.

I den kommer man att få möta antingen KB Karlskoga eller Hammarby TFF. KB är definitivt ingen önskemotståndare utan ett lag som ÖSK U haft mycket svårt för i serie- och vänskapsmatcher.

Jag tror att chanserna att man skall ta sig upp i tvåan är rätt små. Laget är väldigt slitet med flera spelare med känningar i ljumskarna etc. Dessutom försvinner James till landslagsspel lagom tills det drar ihop sig till den andra kvalomgången.
Örebro Djäflun
2007-09-30 04:46
Ämne: Vilken ÖSKare sparka....Erki//

Det var Dedaj. Jag såg matchen på TV och måste säga att Djurgårdarna spelade fult som fan. Dedaj fick även en armbåge i nacken av den där övervintrade pudelrockaren som spelade på högerkanten eller nåt. Djurgårdarna fick även alla domsluten med sig i vanlig ordning. Det är en stor sensation att det INTE blev straff när Riddez gjorde sin helt korrekta brytning efter att Barsom blivit brutalt nedslagen sekunden innan. Jag måste säga att jag ändå är lite stolt över att hålla på ett lag som inte ger tjuvnyp och nitar motståndare i parti och minut.
Örebro ÖSK tattoo
2007-09-30 02:40
Det är de svarta och vita som vi sjunger för de svarta och vita tills dagen vi dör
Och ni kan försöka så gott som det går
de svarta och vita hemma
i år

Örebro mrCarlsson
2007-09-30 02:29
Nibor.. Järnkaminerna sjöng inte bättre än oss förresn 3-1 målet..
Örebro nibor
2007-09-30 01:10
Ämne: nibor//

Jag tar f....
Skyller du på löparbanorna? Det jag ville ha sagt är att vi(ÖSK) inte ska uttala oss negativt om andra klubbars supportrar eftersom de är större och sjunger högre.
Örebro Osvaldo
2007-09-30 01:08
Det här är ingen hetsjakt; bara ett enkelt konstaterande. Fredrik Samuelesson håller inte allsvensk klass. Finns det inget bättre på högerbacksplatsen?
Örebro Tilly_79
2007-09-30 01:02

Jävligt synd vi inte kunde ge DIF en match, stod tyvärr inte vid klacken men var kul att se er kubaner!

En fråga, kan man lägga in bild på sin "profil" här på svenskafans?
Örebro Bastard on Parade
2007-09-30 00:55
Erki//

En hög spark som träffade Dedaj.
Örebro Zmirc
2007-09-30 00:50
Larsen har varit hyfsad som bäst den här säsongen. Till exempel mot Helsingborg hemma, eftersom inte HIF hade någon vidare press på bollhållaren. Mot aggressiva lag som Djurgården har Lars inte något att hämta i dagens form.

Nordback är helt okej om man vill hanka sig kvar i allsvenskan, men inget för ett spelande lag som siktar på övre halvan av tabellen. Dock kan jag inte se att ÖSK har kraft i dagens läge att värva någon som tar Nobbes plats, särskilt när Larsen måste ersättas.

Barsom är grymt viktig för ÖSK. En spelare att bygga laget kring tycker jag.

Jag vet inte hur Mambo Mumba spelat i Häcken, men han var grymt imponerande i ÖSK den korta tid han var här. Jag skulle gärna se honom i svartvitt igen så man åter får sjunga Mambo-Mumba-ramsan.

En tänkbar uppsättning mittfältare är Näfver, Frempong, Barsom, Nordback, Mambo Mumba, Anttonen samt någon mer, kanske Jeffs eller någon ungtupp. Det blir inte SM-guld med dem, men knappast nedflyttning heller.
Örebro Erki
2007-09-30 00:44
Vilken ÖSKare sparkade Jonson i ansiktet? Borde inte sånt innebära rött kort? Jag såg inget av situationen eftersom jag stod på stadions bortaläktare 5000 meter från planen.
Örebro StårSjälv
2007-09-30 00:39
vet inte vad jag sks säga.. återkommer med mina synpunkter imorgon eller så.. godnatt..
Örebro Alabama man
2007-09-30 00:08
är det klart vilka ungdom får kvala mot?
Örebro Chipset
2007-09-30 00:03
På minuskontot idag:

ÖSK:s förlust.
Niklas Lönnkvist knäskada (En spelare jag tror på i framtiden)

På pluskontot idag:

ÖSK Ungdom klara för kval.
Degerfors vinst. En ekonomisk räddningsplanka om vi skulle trilla ur.
2 hemmamatcher kvar samtidigt som TFF har svårt motstånd kvar.
Örebro Chipset
2007-09-29 23:54
BoP// Instämmer. Stadion är en riktig jävla skitarena. Hellre Grimsta alla dagar i veckan.
Annons: