/fotboll/osk/forum/7662.aspx/fotboll/osk/forum/7662.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-10-07 20:52
Väldigt skönt att BP torskade mot GAIS. Skönt också att Degerfors verkar fixa kontraktet i serien under. Ett allsvenskt derby mellan Sportklubben och Degerfors är något jag verkligen vill se snarast. Kan i likhet med många andra inte förstå hur man kan önska laget ur superettan...häpnadsväckande att ett scenario där ekonomin tvingar ner Degen förefaller vara önskvärt för vissa. Den fotbollstortyren önskar jag ingen...vi borde ju liksom veta.
Örebro Bastard on Parade
2007-10-07 20:50
Det ryktas att Jiloan Hamad bevittnade ÖSK Ungdoms kvalmatch och det ryktas även att samme Jiloan hemskt gärna vill spela allsvenskt fotboll regelbundet i Örebro.
Örebro Mittåt
2007-10-07 20:15
För övrigt kan man ur ett fotbollslokalt perspektiv konstatera att IF Eker (Hagges moderklubb) oväntat hamnat i pole position i div 3-kvalet. Eker slog nämligen IFK Sunne borta med 3-0, samtidigt som storfavoriterna Kungsör BK bara fick 2-2 mot mot Oden från Västerås. Med litet tur spelade västmanlänningarna bort varandra från nästa års div 3-spel. Sedan tidigare är IFK Örebro som seriesegrare i Närkesfyran klara för en nytt försök i trean.

Och från Kilsbergens rand kommer den glädjande nyheten att Garphyttans IF lämnat den ödemark som benämnes div 6 Norra och nästa säsong återfinns där de hör hemma - nämligen i Närkesfemman. Det gläder inte bara mig utan minst en ytterligare av forumets flitigare skribenter.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-10-07 20:07
Klart man håller en tumme för att Degen ska vara kvar och så småningom bli Allsvenskt igen,vilka derbyn oj oj:)
Örebro Romano
2007-10-07 19:55
ÖSK-Karl:

Du framstår som en provokatör av stora mått på denna sida många gånger. Du uttrycker dig på ett provokativt sett.
Det är ju nämligen så att när man läser vad du skriver så förstår man ditt otroligt ICKE kunnande.
Du är också lite väl kaxig många gånger. Du borde nog dämpa dig något...
Örebro est1908
2007-10-07 19:36
ÖSK Fans /

jag håller med dig.
skulle enkelt kunna tänka mig att ha degen i AS... det tycker jag bara för att jag älskar derbyna oss emellan...

så länge vi har Degen bakom oss i tabellen och vi vinner med 2-1 (behrn) resp 1-2 (på valla) så får de lira allsvenskan.
Örebro rirobban
2007-10-07 19:35
Jag såg matchen mellan TFF-AIK. Och jag får säga att min oro över att AIK skulle vara slitna efter Uefacupmatchen var befogad. Dessutom verkar de ha tappat allt nu när Wilton försvunnit. Deras röda kort skulle kanske varit gult, men i det stora hela gör Trelleborg en bättre match.

ÖSK är i princip klara nu. Det enda som kan förstöra för ÖSK nu är ifall BP skulle vinna en match. BP kan spela två oavgjorde och ÖSK förlora två. Vi blir kvar ändå. Därför lutar det åt att BP åker nu. Synd, det blir 30 mil längre bortaresa än vad jag hade hoppats. Å andra sidan kanske de lyckas ta en poäng till på Grimsta. Kan vara en poäng som räddar deras kontrakt. BP har ju en förmåga att plocka in poängen hemma. Kalmar ska inte känna sig trygga mot varken ÖSK eller BP borta.

Som "ÖSK fans" säger så undrar jag också varför alla vill ha ut Degen. Om vi mot förmodan åker ur AS så har vi ett hett derby att se i fram emot iaf.
Örebro ÖSK Fans
2007-10-07 19:12
fattar inte hur ni tycker det är synd att degen vann..!?!

tycker det är bra att vi har så många lag som möjligt i dom högre serierna från våran region..
Örebro ÖSK-Karl
2007-10-07 18:56
Adios//

Tycker också det var synd att Degen vann. Vi får glädjas åt att Lagrells Öster fick stryk. Det är nog att hoppas på för mycket att både Öster och Degen skall åka ur SE. Degen kan ju iofs bli nedpetade pga ekonomin.
Örebro ÖSK-Karl
2007-10-07 18:54
Mittåt//

Japp, en poäng till räcker, bara vi ställer upp med en riktig köttmur i Borås. Med andra ord är vi klara imorgon även vid oavgjort ;)
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-10-07 18:30
Det är synd att Kalmar blir lidande om vi vinner i morgon,vore jävligt skönt om dom knep guldet ist för Gbg och Dif.
Örebro Mittåt
2007-10-07 17:56
En poäng till i någon av de tre sista matcherna borde räcka för ÖSK. För jag tror inte att BP vinner mer än en av sina två avslutande matcher. Och med en poäng till klarar sig ÖSK på målskillnaden.
Örebro Ericson
2007-10-07 17:53
Usch vad jobbigt det är att heja på ett fotbollslag...
Örebro Mittåt
2007-10-07 17:19
Den största säkerhetsrisken nu är väl Hammarby. Laget har inte så mycket att spela för. Men det kanske räcker med möjligheten att placera sig före AIK för att spelarna skall känna sig motiverade.
Örebro Pintorp
2007-10-07 17:14
Jag är nöjd med dagens resultat. Vore bra om DIF och IFK tog lika många poäng i nästa omgång också, oavsett hur många, så att både måste göra allt för guld i sista mot BP respektive TFF.

Vinst imorrn och både BP och TFF måste vinna båda sina matcher (och vi förlora) för att vi ska åka.
Örebro BabyKladde
2007-10-07 17:09
bra resultat för ÖSK's del!

bra att GAIS vann..
..synd att AIK inte vann, men dom fick ju en utvisad också, då är det inte lätt. men aja..

nu har vi både TFF och BP bakom oss, nu ser vi till att vinna eller ta poäng imorrn så spelar vi Allsvenskan 2008!
Örebro Mittåt
2007-10-07 16:58
Ja, GAIS matchen kändes som en större risk för ÖSK. BP har ett riktigt svårt program kvar med Kalmar hemma och Djurgårn borta. TFF möter Hammarby hemma och Bajen har väl inte så mycket att spela för nu när både IFK och DIF vann. Sedan möter man IFK borta i sista matchen. Nu verkar det som om BP ligger sämts till.
Örebro go_osk
2007-10-07 16:55
Ganska bra resultat för ÖSK:s del. Förutsättningarna är enkla, vinst imorgon och jag vågar lova att vi spelar allsvenskt även 2008.
Örebro Ericson
2007-10-07 16:54
Trodde väl att AIK skulle vara bättre, men men trodde inte på Gais vinst heller.
Örebro Adios
2007-10-07 16:54
Nåja, resultaten gick ju ganska väl i våra händer idag, trots att TFF knep en poäng.
Synd att Degen vanna bara, annars hade det varit en riktigt bra dag.

Ses på BA imorgon!
Örebro Ericson
2007-10-07 16:53
jaha...
Örebro Ericson
2007-10-07 16:51
2-1
Örebro Mittåt
0-0 vilket AIK skall vara mest glada för.
Örebro Mittåt
Jättechans för TFF, men Öhrlund räddar.
Örebro Ericson
2007-10-07 16:50
Utvisning Niklasson, hands
Örebro Ericson
2007-10-07 16:50
Straff BP
Örebro Ericson
2007-10-07 16:49
2-0 gais
Örebro Mittåt
2007-10-07 16:45
Oboloh varnad och missar matchen mot Göteborg. De kan nog säga adjö till guldet nu.
Örebro Mittåt
2007-10-07 16:41
Mensah mål, men offside
Örebro Mittåt
2007-10-07 16:38
AIK pressar på rätt bra nu. Har hörna
Annons: