/fotboll/osk/forum/7661.aspx/fotboll/osk/forum/7661.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE
2007-10-02 21:47
När kommer FanTV:n upp???
Örebro rirobban
2007-10-02 21:35
Mycket underhållande match mellan Stuttgart-Barcelona. Står visserligen 0-0, men båda lagen skapar massor av chanser. Farnerud mycket nära att göra mål i slutet av halvleken.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-10-02 21:21
Psyket på Toivonen är inte stabilt!
se länk!
Örebro DaSa
2007-10-02 20:37
Dauda låter intressant, men jag tycker nog det är en targetplayer vi behöver. Om man ser på de anfallarna vi har i dagens trupp så har vi ingen targetplayer. Skall bli intressant att se hur anfallsbesättningen kommer att se ut nästa år. Jag behåller gärna Rode och Nedim och släpper Lundblad, Yunus och Pettersson. Sen ser jag gärna en värvning av Mourad som jag skrivit i tidigare inlägg.
Örebro ÖSK tattoo
2007-10-02 20:32
Tycker som dom andra att dadua imponerade, bara lite skraj att han ska bli söndertränad inför 08 om han erbjuds kontrakt. Gerzic var briljant ett flertal gånger idag men tror tyvärr att han öka snabbheten i sina rörelser. killen har blicken och kan slå genialiska passningar men som idag te x så hade han ofta väldigt mycket tid på sig, den finns inte i den övre halvan i allsvenskan.
kommentatorerna sa en intressant grej i lördags ang, larsen, dom tyckte inte han var för gammal, han behöver bara bara titta vart hans medspelare är, dom tyckte inte att dom var där dom skulle.
Örebro ÖSK-Karl
2007-10-02 20:06
Förövrigt skulle jag vilja ha Pavel Zavadil från Öster och Elmander från Jönköping i ÖSK nästa år.

Gärna Corneliuson från L-krona också, tror han skulle få en nytändning och vi en högerback om han flyttar från den hålan.
Örebro ÖSK-Karl
2007-10-02 19:59
Robert Walker är ju faktiskt 20 år. Han presterar alldeles för lite för att jag skall se honom som någon större talang. Tror aldrig han kommer upp i Larsens klass. Nej, lägg pengarna på Niclas Carlsson från AIK. Kan inte förstå varför AIK släpper honom.
Örebro Bastard on Parade
2007-10-02 19:53
Hur såg Pettersson ut i defensiven? Jag och en kamrat diskuterade en hel del i somras om att Pettersson skulle kunna passa bra som högerback om han förbättrar positionsspelet och vässar armbågarna.

Är det något att bygga vidare på?

Pettersson kom som forward, flyttades ned till mittfältet för att slutligen ta plats som högerback?
Örebro Ericson
2007-10-02 19:39
aha..
Örebro Rasberg
2007-10-02 19:38
Ericson//
Det är Imad Khalili från Helsingborg som är utlånad.
Örebro Ericson
2007-10-02 19:29
Hmm kollar Peking-Bunkeflo och en kille i Bunkeflo som gjort två mål nu, verkar riktigt duktig...
Örebro Chipset
2007-10-02 19:12
Kul att se Dauda. Var bättre än de flesta provspelare vi haft här. Gjorde det enkla med bollen och visade samtidigt killinstinkt vid målen. Först ett friläge som han förvaltade på bästa sätt, genom att placera bollen försiktigt vid målvakten sida och sedan en nick i en fin båge över målvakten. Kanske är Dauda inte redo för allsvenskan rikigt ännu men långt borta kan han inte vara.

Kul för Nedim att få göra ett hattrick också. Kan vara bra för dennes självförtroende. Fick dock fina bollar i djupled idag till skillnad mot vad han brukar få. De flesta kom från Nordins fot.

Just Nordin var matchens bäste. Vände och vred, spelade enkelt och crossade för att sedan göra det svåra, dribbla lite och slå precisionsbollar i djupled. Kampen om Larsens arv vann Nordin med hästlängder idag. Walker var ganska blek.

En intressant grej var att Johan Petterson gjorde bra ifrån sig från högerbackspositionen. Kan i det långa loppet vara ett alternativ till FreSa.

Djurgården då. Ja, de hade ett juniorbetonat lag med tre-fyra namnkunniga spelare.
Örebro Rasberg
2007-10-02 18:57
Otroligt lovande nigerian på topp idag. Han var verkligen het! Såg mycket bra ut.

I övrigt vill jag bara tillägga att Richardsson borde stanna på linjen i hela sitt liv. Nej inga utflykter, nej nej nej!
Örebro Bastard on Parade
2007-10-02 18:41
Jag vill minnas att jag tidigare har skrivit att domare i Allsvenskan inte är konsekventa och objektiva. Ett exempel på detta bör ju rimligen vara Förjdfeldts ageranden.

Visst var det han som stoppade Hammarbys berömda "Ölhävar"-match? Visst var det han som dömde AIK mot GAIS?

I matchen mot GAIS har jag förstått att Durmaz skadades och när han låg ned haglade det ned mängder av mynt och diverse andra saker. Varför stoppade inte Fröjdfeldt den matchen?

Är det inte betydligt allvarligare att kasta mynt mot en liggande spelare än att kasta lite öl?
Örebro One¨touch
2007-10-02 18:22
Noterbart är också att BK Forwards Rasmus Östman sitter på bänken för Djurgården som en del i klubbarnas samarbetsavtal.

Verkar som om avtalet mellan Forward och DIF är mer än en skrivbordsprodukt.
Örebro Bastard on Parade
2007-10-02 18:19
Dauda imponerar tydligen. 2 mål + 1 hockeyassist, låter lovande.
Örebro Banús ♪ ♫
2007-10-02 18:14
ÖSK
Örebro ÖSKare i exil
2007-10-02 17:26
KFF kommer till Behrnabeau utan Satin men de är 3a i Allsvenskan och kommer laddade till tusen med guld, Champions League och Uefa plats att spela om. KFF ser flera storlekar större ut. Svårt på plast och utan Santin kanske gör dem möjligtvis försiktiga men knappast mindre farliga. KFf kommer inte underskatta ÖSK och även utan Ari som lämnat och Santin som är avstäng möter vi en formidabel maskin som lämnat sina plattmatcher bakom sig. KFF kommer med sitt tätaspel, sina krigare och vinnarskallar. Tar vi poäng mot KFF blir jag mycket imponerad.
Kalmar kapten bölja
2007-10-02 17:08
Ni blir favoriter mot KFF. Vi har inte vunnit på plastgräs på flera år.
Örebro initforlife
2007-10-02 16:47
rirobban//Du vet själv vad du skrev...
Örebro Grixx
2007-10-02 16:45
Idrott och sport förbrödrar eller hur var det.....;-)

Örebro rirobban
2007-10-02 16:37
Ämne: Alltså är jag en idi....
Vad snackar du om? Det är du som idotförklarat mig och inte tvärtom. Kul för dig att du såg ÖSK innan jag föddes. Men det bekräftar ingenting om dagens ÖSK och dess spelare. Man måste kunna diskutera utan att det blir bråk såhär.

Så kom igen nu, sluta upp med de här sandlådeinläggen.
Örebro initforlife
2007-10-02 16:31
Alltså är jag en idiot...Du kanske ska tagga ner lite...Jag såg ÖSK spela innan du föddes.
Örebro rirobban
2007-10-02 16:26
Ämne: rirobban Mfl.//Alla ....
"Alla har rätt till sin åsikt"

Ja självklart. Men du ifrågasatte min fotbollskompentens bara för att jag sa min åsikt om att Walker är ett alternativ.

Så är det...
Örebro initforlife
2007-10-02 16:22
rirobban Mfl.//Alla har rätt till sin åsikt,annars blir det ju ingen debatt.Det finns ingen som har mer rätt än nån annan här.Du kanske tycker att "Mittåts" ord väger tungt,andra inte.Jag ifrågasatte bara hur mycket fotboll du hade sett,då kallar du mig idiot...Du kanske skulle inta en något ödmjukare attityd.För övrigt står jag fast vid att Robert Walker inte är nån för ÖSK 2008 att satsa på.
Örebro Mittåt
2007-10-02 16:13
Ämne: Skulle Negerianen sp....
Ja, han spelar ikväll. Men tyvärr ingen Oskar.
Örebro Mittåt
2007-10-02 15:55
Det här laget kommer Djurgården med i kväll. Inte så många kända namn. Uppenbarligen har de fått Medins tillåtelse att sätta Östman på bänken. Den 17-årige Kungsörs-killen har jag ingen känsla för.

Djurgårdens lag
Briland
Sellin-Kozica-Ceesay-Marjanovic
Catenacci
Magro-Bergman-Daniel Gustavsson (Kungsör)
Kennedy-Bergenwall
Bänk: Marko Maksimovic, Joakim Alriksson (Heby), Elliot Käck, Rasmus Östman (BK Forward), Philip Hellquist
Örebro One¨touch
2007-10-02 15:54
Alla kvicka spelare passar inte per automatik på ett innermittfält.

Näfver eller Frempong känns inte direkt så framgångsrikt i ett innermittfält i AS.

Chipsets kravspec på vår framtida innermittfältare känns bra. En Gawwe-typ. En vinnarskalle som har både teknik, spelsinne och jävlaranamma.
Örebro Mattias69
Ämne: Var snäll mot Toivon....
Hoppas att ÖSK kan göra det samma med Rydström då. Nobbe, Barsom, Larsen och Riddez brukar ju kunna säga vad dom tycker, hoppas att dom gaddar ihop sig och tjatar hål i huvudet på Rydström.
Örebro rirobban
Skulle Negerianen spela i dagens match?
Annons: