/fotboll/osk/forum/7657.aspx/fotboll/osk/forum/7657.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-10-03 18:52
Jag presenterar en annan uppfattning än DaSa angående Glenn, han kan mycket väl höja sig ett par snäpp med lite tid. Skulle hellre vilja se honom jämte Haginge än Wikström.
Örebro DaSa
2007-10-03 18:49
Efter säsongen hoppas jag verkligen att man kan få lite klarhet i hur klubben tänker ang. vilka spelare de vill satsa på och vilka de inte tycker håller måttet. Jag kanske tippade lite med hjärtat innan säsongen när jag trodde att vi skulle komma på övre halvan men nu när man sett ÖSK spela i AS så märker man att vi inte spelare för att komma på övre halvan. Men tittar man på spelare för spelare så har vi inte så många som är klappruttna utan vi har ett rätt så jämnt lag utan varken toppar eller dalar.

Vad jag vill få ut av mitt resonemang ovan är att antingen får vi införskaffa två spetsspelare eller så får vi införskaffa 4-5 "bra" spelare för att kunna bli bättre till nästa år. Vi har ju faktiskt en del spelare som har chansen att gå från medelmåttor till att bli stjärnor men då måste vi ha en bra tränare som kan få ut det från dem nästa säsong. T.ex. Näfver, Hagge, Riddez, Anttonnen, Nedim och kanske kanske Rodevåg kan alla bli proffs.

Spelare som jag däremot inte tror har ngn potential att bli stjärnspelare är Wikström, Larsen, Weggen, FrSa, Glenn, Lundblad, Nobbe (har han utvecklats ngt de senaste tre åren?), Barsom (han är bra men tror inte han kommer att ta ngr fler steg i sin utveckling i ÖSK).

Robert walker orkar jag inte kommentera för han sticker väl till sin pappas nya klubb?!
Örebro DaSa
2007-10-03 18:34
Liten intressant iaktagelse på forumet idag. Våra två forumsgiganter hade en diskusion idag, har det hänt tidigare? Har inget minne av det iallafall:)

Nej, men jag tycker att både Mackan och Mittåt har mycket bra inlägg men lite konstigt att ni inte haft meningsskiljaktigheter förens nu.
Örebro initforlife
2007-10-03 18:28
Som en del av resonemanget om varför han inte får spela.Kanske finns det problem som inte syns på planen.En person måste fungera i grupp och passa in i ett lag.Jag vet inte om det är problemet här dock.
Örebro Grixx
2007-10-03 18:14
initforlife// Varför insinuerar du då detta?
Örebro initforlife
2007-10-03 18:11
Angående Nordin,en proffesionell fotbollsspelare kanske inte bara bedöms efter sitt agerande på planen?Vad vet jag...
Örebro Grixx
2007-10-03 18:08
Funderar på hur bra Nordin måste vara för att platsa i ÖSK.

Har tidigare varit inne på att ta upp det -Mackan- nosade på, nämligen att andra spelare kan få beröm för insatser i "B-laget" och då borde få en plats i A-laget.

...men Nordin får i princip alltid MASSIVA lovord, men för HANS del har motståndet alltid för svagt så hans insatser duger inte alls i de "stora sammanhangen" dvs Allsvenskan.

Sedan får han någon chans sista 20 eller när allt ser kört ut, en miss där så har bevisat att han inte pallar trycket...eller så driver han bollen och tappar den ...VE OCH FASA!!!

Att sedan alla andra tappar den 15 gånger verkar inte betyda ett jota....visst är fotbollslivet fantastiskt för Nordin.

Herregud spela in Nordin i laget snarast!

Motståndarna lär snabbt se att om han får minsta lilla space så blir det livsfarligt, vilket leder till att 2-3 man måste hålla sig runt honom.....vilket öppnar upp motståndarförsvaret åt de andra.

Hur jäkla bra måste Nordin vara för att vara given i laget, måste minsta lilla kant poleras i absurdum på vår diamant?
Örebro Bastard on Parade
2007-10-03 17:42
joth//

Skulle inte förvåna mig, kanske får han någon roll inom AIK?

Skrev nyss ett inlägg på BoISarnas forum om att det vore lite komiskt om Patrick tar över deras gäng för då lär ju Mirza dra.
Örebro joth
2007-10-03 17:38
Vilken klubb tror ni blir nästa adress för Patrick Walker? Jag tror det blir BoIS... vad tror ni?
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2007-10-03 17:29
Håller med några om att motståndet igår höll något låg klass. Men de som imponerade var Nordin och Dauda. Dedaj gjorde även liten revansch sedan Djurgårdsmatchen på stadion då han sög! Igår tyckte jag han slog mycket fina inlägg i alla fall.

Nordin var genial och var mycket nära att sätta en frispark i krysset. Tycker han kan få byta av Larsen i halvtid nästa match.

Signa Dauda på minst 4 år. Han är 19 år och kommer utvecklas vilket kanske kan ge fina inkomster inom några år.
Kalmar kapten bölja
2007-10-03 17:07
Tuff match för KFF mot er. Vår bäste spelare är borta och vi är dessutom usla på konstgräs. Ni får bära favoritskapet på måndag kväll.
Örebro Aspen
2007-10-03 17:04
Degen till SvFF om skattedommen. Intressant även för oss.
Örebro Aspen
2007-10-03 16:52
Ämne: Hej alla örebro fans....
RW spelade sista kvarten mot Djurgården.
Landskrona mikael 67
2007-10-03 16:48
Hej alla örebro fans får robert walker spela något?
Örebro BabyKladde
2007-10-03 16:04
angående insamlingen:
(är inte med i styrelsen, men följer infon)

TIFO:
Namnet säger allt..
..pengarna går till nya, snygga och bättre tifo:n i allmänhet, förmodligen till nästa år!

100år:
Är lite mer allmänt konto..
..pengarna är i första hand till att samla pengar till nästa år så man kan på ett positivt fira att ÖSK fyller 100 år.. det är inte till för spelarköp!
..tifo:n, billigare bortaresor med mera är väl tankarna bakom detta..
Örebro Aspen
2007-10-03 15:35
-Mackan- och Mittåt//Ursäkta jag lägger mej i. Såg matchen i går och har sett flera B-lagsmatcher. Tyckte att Nordin var bland dom som dominerade. Vilket man måste göra om man ska komma i fråga för A-laget (tycker i varje fall jag).
Såg också MFF-ÖSK där Nordin fick ca 20 min men inte fick något uträttat. MFF var så mycket kvickare och fysiskt starkare än Nordin.
Det visar två saker:
1 - Motståndarna i B-lagsmatcherna är ofta för unga (dåliga) för att man ska kunna bedömma hur det funkar i AS
2 - Dom i truppen som inte har en ordinarie A-lagsplats är det synd om. Det måste vara svårt att utvecklas utan att spela riktiga matcher.

Sedan kan man säga att Dauda och Nordin var bäst i ÖSK och det är alltid något.
Örebro Mittåt
2007-10-03 14:16
Mackan// Vi hade nog olika utgångspunkter i våra resp. tankebanor. Jag reflekterade närmast över om man kan dra några slutsatser utifrån gårdagens match om hur Johan P skulle klara sig mot ett mer kvalificerat allsvenskt motstånd.
Örebro joth
2007-10-03 13:58
ÖSK-Karl//Matchen du pratar om var mot Hammarby 2002. Kommer ihåg Jons min när han blev utbytt.
Örebro Mittåt
2007-10-03 13:57
Mackan// Om man skall utvärdera hur ytterbackarna klarade sig igår så kan man dessutom titta hur det såg ut på den andra sidan. Där spelade Daniel Filipovic, som denna säsong spelade i ÖSK Söder, som med nöd och näppe klarade sig från att åka ur div 4. Daniel klarade sig också riktigt bra, vilket precis som i Johans fall säger mer om det motstånd han ställdes mot än om hans egna kvaliteter.
Örebro bison
2007-10-03 13:41
Tycker absolut att vi ska försökaknyta Barsom till oss (om vi hänger kvar i AS), en fråga bara, vad ska vi göra med Näfver och Frempong?
Hoppas att vi snarast möjligt inleder förhandlingar med Daudas.
Örebro ÖSK-Karl
2007-10-03 13:38
joth//

Håller med dig helt. Jon är otroligt överskattad. Förövrigt den enda spelare i ÖSK jag sett inbytt till andra halvlek och sedan utplockad med rätta när det var 20 kvar.
Örebro Mittåt
2007-10-03 13:36
Mackan// Nej, det är väl ungefär rätt. Fast när det gäller Nordin, så har ju en hel del av frågetecknen gällt hans fysiska status. Och den har ju utan tvekan förbättrats. Eftersom det var en hel del gnäll (inte från dig) över att han fick kramp förra gången han spelade, så kan man ju konstatera att denna gång spelade han 90 minuter utan att få kramp.

Men jag tror inte att han haft det lika lätt att dominera på mittfältet om han haft aggresivare mittfältare mot sig eller om hans passningsvägar skurits av effektivare.

När det gäller Abiola så spelade han mot Ceesay, som anses vara en mycket lovande mittback. Det klarade han bra i man-mot-man situationerna, vilket var positivt.
Örebro Tomten (Upp som en sol, ner som en pannkaka...)
2007-10-03 13:14
Fast jag har nog sett 10 matcher med ÖSK U..
Så det jämnar kanske ut sig :)
Örebro Tomten (Upp som en sol, ner som en pannkaka...)
2007-10-03 13:10
Fan jag har missat följande 10 matcher i år!

Mjällby AIF - Örebro SK (Cypern)
Malmö FF- Örebro SK (Cypern)
AIK B - ÖSK B (Allsv. Utv.)
Östersund FK - Örebro SK (Cupen)
IFK Kumla - Örebro SK (Folksam Cup)
Brommapojkarna B - ÖSK B (Allsv. Utv.)
Östers IF - Örebro SK (Cupen)
Gefle IF B - ÖSK B (Allsv. Utv.)
IFK Kumla - ÖSK B (Träningsmatch)
Örebro SK - GAIS (Allsvenskan)

10 missade matcher av 50, det blir ingen bra procent det! :(
Örebro initforlife
2007-10-03 12:45
Tillägg:Jag har sett nitton matcher med ÖSK i år...+ träningsmatcher.
Örebro initforlife
2007-10-03 12:43
Johan P kanske är snabb men men hans passningsspel och närkamper håller inte i AS.
Nordin har ju tyvärr som vi alla förstått svåra attitydproblem.Helt ofattbart med tanke på att han fått en "andra chans" i ÖSK.
Örebro Faxe( den store Dansken)
2007-10-03 12:22
Håller helt med Chipset angående Nordin, har aldrig tidigare sett honom slita så hårt en hel match, och dessutom även vinna en hel del närkamper. Nästa år med en vinters hårdträning kan han bli ett stort utropstecken, förhoppningsvis i AS.
Örebro Mittåt
2007-10-03 12:22
Det är för tidigt att dra några slutsatser om Johan P skulle kunna skolas om till högerback eller ej (anser jag). Det juniorbetonade motståndet var helt enkelt inte tillräckigt bra för att kunna tjäna som en meningsfull värdemätare.
Örebro Bastard on Parade
2007-10-03 12:20
D. McGrain//

Du vill alltså att vi ska göra oss av med 8 spelare ur A-truppen? 9 inklusive Magnus Samuelsson?

I nästan alla motiveringar har du med att spelaren är för långsam, hur många matcher har du sett i år? Pettersson är en av de absolut snabbaste i ÖSK och förmodligen även Allsvenskan.

Nordback är väl ingen speedkula men det finns tillräckligt med fart för att klara av den roll han har i ÖSK, passningsspelet är det heller inget fel på. Åtminstone inte när medspelarna vill ha bollen.

Och sedan vill du ha in Mambo Mumba som inte har presterat i år över huvud taget, medelmåttig teknik, medelmåttigt passningsspel, inte mycket till speed men en jäkla bra huvudspelare.

Jag får det inte att gå ihop. Om de nu är så värdelösa som du vill ha det sagt blir det väl rimligen svårt att få de sålda? Ska vi köpa loss dem från befintliga kontrakt för X antal miljoner och sedan värva 10 spelare utifrån?
Örebro initforlife
2007-10-03 12:15
D. McGrain//Håller med dig,måste till en storstädning till nästa år.Tyvärr har vi inte ekonomiska möjligheter att byta ut alla spelare du föreslår men Larsen,Johan P,Seb och FreSam av de hyfsat ordinarie har gjort sitt.Tycker som du att vi ska satsa på Barsom i en offensiv mittfältsroll med Näfver och Anttonen på kanterna.Nobbe får köra på ett år till och höja sig ett snäpp.Ny högerback måste prioriteras.
Annons: