/fotboll/osk/forum/7649.aspx/fotboll/osk/forum/7649.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro StårSjälv
2007-10-11 08:56
så det är bara jag som inte gillar västra spec mkt? :)

läktaren alltså..
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-10-11 08:37
Ämne: tycker det är dumt a....
Riv Södra och sätt upp ett bollplank,maken till sämre publik får man leta efter,publiken blir bättre och bättre utom på Södra.
Örebro BabyKladde
2007-10-10 20:48
tycker det är dumt att flytta till södra igen.
..vi har en ny läktare som är gjord för spelarentré, och sen ska man flytta så den blir ett tomt hål bara. näe, det är helt fel..
..ser hellre att man satsar på att bygga kontor åt företag bakom södra istället i så fall, för affärer får man plats med i östra läktaren osv..
Örebro Mittåt
2007-10-10 20:36
Ett av de rykten som förekommer beträffande Södra Läktaren är att innandömena skall rustas upp. Tanken är att de omklädningsrum som idag finns i Norra sedan skall flyttas över till Södra. De på detta sätt frigjorda utrymmena skulle sedan kunna hyras ut till kommersiella intressenter. Eftersom detta är en investering som man borde kunna räkna hem, så kommer den väl säkert förr eller senare.
Örebro E.Shams
2007-10-10 20:36

På länktipset ovan finns några bilder på Behrn Arena innan den allsvenska säsongen började.
Örebro Bastard on Parade
2007-10-10 20:22
Enligt rykten har Södra läktaren redan varit under diskussion, men från diskussioner till konkreta ritningar kan det ta oerhört lång tid. I synnerhet i Örebro.

Vi får väl hoppas på det bästa. Förstår bara inte hur de ska hinna bygga Östra läktaren för visst är tanken att nuvarande träläktaren ska rivas vid slutet av sommaren? Vart ska folket då ta vägen? Finns inte en chans att Västra rymmer 4500 pers, om så är fallet har ÖSK garanterat fuskat med publiksiffrorna och det tror jag inte.
Örebro BabyKladde
2007-10-10 19:55
Tycker Borås Arena är grymt snygg faktiskt..
..men Behrn Arena kommer bli grymt snygg också.
(alla lag kör sin grej och vi har våran klar redan)

Månge likheter mellan Behrn arena & Borås arena..
..MAX, restaurang, företag, kontor mm..

..enda skillnaden är väl att Elfsborg driver sin egen arena medans ÖSK inte driver den på egen hand.

men tycker Elfsborg och ÖSK båda följer ett liknande och ganska unikt koncept gällande sin hemmaarena. (om man ser till sverige)
..för t.ex. Malmö har inte affärer mm inplanerade i sin "swedbank stadion" (eller "arena"?)

dock tycker jag det är synd att Elfsborg inte klarade pressen för topp 3 i år, men erat koncept kan leda till nåt riktigt bra och besöker gärna Borås Arena när ni byggt på den! =)

EDIT:
est1908:

finns inga planer just nu..
..men jag tycker och önskar att den utformas som västra och östra.. då blir norra en huvudläktare.
..tror det blir snyggt om man kan hålla den där bruna "träpanelen" nästan hela varvet runt.
Örebro est1908
2007-10-10 18:42
någon som vet planer på hur södra kan tänkas att se ut?

östra vet vi hur den kommer bli, men utbyggnaden på södra?

spännande...
Örebro est1908
2007-10-10 18:41
rätt många likheter mellan arenorna kan man säga...
Örebro est1908
2007-10-10 18:41
Gul-svart i blodet//

rätt skoj detta... men vi har faktiskt också en MAX restaurang i botten på norra läktaren.
men i restaurangen kan du se ut mot gatan ELLER om du så vill in mot planen. coolt va ? =P
Elfsborg Gul-Svart i Blodet
2007-10-10 18:18
Det där har vi med, men det syntes inte på de förra bilderna. Dessutom har vi Max Hamburgerrestaurang på utsidan som är direktkopplad till arenan. Harald Nyborg är också en Affär som är på utsidan av Arenan.

Du kan gå in på www.guliganerna.se och sedan bildarkiv för att se fler bilder..

Men nu chillar jag iväg, kul att 2 av de mindre städerna i Allsvenskan med enligt "storlagen" "ingen klack" har de finaste Arenorna och verkligen satsar.

Hejdå alla Svartvita!
Örebro go_osk
2007-10-10 18:15
Ämne: Tack tack!!
Nä har....
Där har du en bild på den norra läktaren (se länktips).

Åk till Borås och hjälp ÖSK mot en fortsatt allsvensk existens.
2007-10-10 18:09
Tack tack!!
Nä har faktiskt inte sett den.
Har ni nån skiss på hur det kommer se ut?

Nästa år kommer jag komma till Örebro för att se våra lag spela. Om det nu inte blir en eländig torsdagskväll matchen spelas eller något liknande.
Örebro MangeSvartAndVit
2007-10-10 18:07
Gul-svart/ Gillar bilderna du länkat..Mäktigt...Men våran sitt är finare med restaurang ut mot planen loger..sittplats gondol osv;)
Örebro MangeSvartAndVit
2007-10-10 18:05
Bastard..du har rätt..eyravallen kommer aldrig bli modern...Men kanske BehrnArena
Örebro MangeSvartAndVit
2007-10-10 18:02
Jag vet..hehe ..eran arena är faktiskt skitfin!
Har du sett våran nya sittplats läktare...Ingen som har en länk på den??Den är grymt fin...Så där skiljer inga ljusår kan jag lova;)
2007-10-10 17:58
Babykladde//

Anledningen till att vi inte gjorde den så stor från första början var att när planeringarna till Arenan gjordes så var vi en klubb som snittade cirka 6000 per år. Nu snittar vi över 12 000.

I vår Guldmatch mot DIF ifjol så var det över 16 500 på Arenan. Hade det funnits plats för fler hade det garanterat kommit minst 20 000 på den matchen om inte mer..

Vänta du bara tills vi bygger ut kortsidorna så att de är i höjd med långsidorna. Komer bli hur mäktigt som helst. Just nu rymmer Arenan lite mindre än 17 000. Efter utbyggnaden kommer den rymma mellan 22 000 - 23 000..

Inte illa va?
Med tanke på hur det såg ut sist våra lag möttes i Borås? då var det gamla Ryavallen, (haha)!
Örebro Bastard on Parade
2007-10-10 17:51
Eyravallen kommer aldrig bli modern. När Södra läktaren är fixad är norra omodern. Sanna mina ord, vi är från Örebro!
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-10-10 17:34
Ska bli roligt att se Borås arena,ser mäktig ut.
Örebro M!ke
2007-10-10 17:23
Nu är det dags att bryta trenden med inga vinster mot Elfsborg på bortaplan på ett jäkla tag..!
ÖSK borde(!) vara taggat till max, och Elfsborg är borta från guldet och har UEFA cup match bara dagarna senare ... Får se vad dom prioriterar högst..

Heja Sportklubben.....!
Örebro BabyKladde
2007-10-10 17:19
problemet med Borås Arena:

Varför ska ni bygga på kortsidorna efter ?
..varför inte planera det från början..

..vi har inte en lika villig kommun och därför inte kunnat bygga en ny arena, men när vi får alla läktare nya/moderna så då jävlar ;)
2007-10-10 17:18
Har jag övertygat dig eller?
2007-10-10 17:16
Här har du en annan..
2007-10-10 17:13
Mange

Inget ont om er Arena för dn är finare än de flestas i Sverige. Men vare sig med eller utan er nya kortsida är den chanslös mot vår.

Jämför er sittplats med vår sittplats exempelvis.
Skiljer ljusår! Kolla länken och njut även om du är ÖSK:are..
Örebro MangeSvartAndVit
2007-10-10 17:03
Gul-svart i blodet//
Sveriges frächaste arena!! Passa på å säg det...för nästa år när våran nya kortsida blir klar på behrn...Så är våran både frächare och snyggare än eran;)Så jag vet inte om det just är eran arena som lockar på lördag!
Örebro Brus-Nilsson
2007-10-10 16:23
Ämne: Nåväl, vet ni hur må....
Nära??? Jomenvisst....i Norrland är det såna avstånd så det är närmre till bortamatcherna! :-D
2007-10-10 16:03
Nåväl, vet ni hur många ni blir i Borås nästa lördag eller? Kanske för tidigt o fråga men någon som har nån gissning? Ett par hundra minst borde ni bli. En mycket viktig match för er och en resa till Sveriges Fräschaste Arena borde locka.

Relativt nära hit också.
Väl MöTT!
Örebro pemo
2007-10-10 15:33
Problemet med spelare brukar lösa sig med en bra tränare. Walker var väl inget namn som drar talanger till sig. Nu var han väl anpassad till kostnaden. En gång i tiden när ÖSK gick kräftgång satsade man på Rolf Zetterlund, som i sin tur lockade bra spelare.
Eftersom inte våra talanger räcker i Allsvenskan så måste vi få ett bra namn. Tyvärr så är inte Lennartsson / Axén några namn som lockar etablerade spelare utifrån. Frågan är väl om Lennartsson har lyckats i Örebro någon gång? Om vi inte får ett etablerat namn som tränare måste den nya börja med att ingjuta självförtroende och tron på sig själv i laget. Vad har hänt med Haginge? Han som var så lovande. Dessutom tycker jag ( i alla fall mot GAIS) att det finns en rivalitet mellan Larsen och Barsom om vem som skall fördela bollarna. Fresa , som alla skäller på; spelar efter instruktioner och törs inte ta egna beslut. Han är i alla fall bättre än vad Holgersson visat upp. Så tillbaka med Anttonen som ytter, skola om Joppe till back och låt Fresa bilda mittlås med Wikström ( sopa bort bollarna ). Upp med Hagge på topp. tillsammans med Näfver. Barsom och Nordback i mitt med Nedim som kantlöpare. Då knäcker vi Elfsborg. Haglund blir helt förvirrad. Men sen vaknade jag......
Örebro Bastard on Parade
2007-10-10 15:30
Robert startade väl även mot Halmstad borta?

Har för mig att han fick utgå pga kramp. Jag var en av de som hackade lite på Nordin när han fick kramp i B-lagsmatchen för ett tag sedan men kan det vara så illa att tempot på träningarna har varit så lågt att det är därför vissa unga spelare får kramp relativt tidigt?
Örebro Rasberg
2007-10-10 13:57
Ämne: Rasberg// Robert sta....
Ja, det har du rätt i. :) My bad
Annons: