/fotboll/osk/forum/7648.aspx/fotboll/osk/forum/7648.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-10-10 12:40
Hoppas det blir många som hakar på till Borås.
2007-10-10 12:37
Ämne: Liberate//

Din eg....
Om flera Allsvenska klubbar är ute efter någon spelare så måste det till ett underverk om han ska välja Ösk.
Örebro ÖSKÖSK
2007-10-10 12:36
Liberate tu-teme ex inferis // Är det något du har hört eller är det din personliga fundering? Jag orkar inte gå och vara nervös på jobbet så svara snabbt!

Om inte ÖSK signar Barsom, skriver nytt kontrakt med Anttonen, skaffar en ny BRA tränare så kommer klubben att gå under.
2007-10-10 12:34
Ämne: Liberate//

Din eg....Gissar bara,tror inte han vill vara kvar när han är den ende som kämpar varje match och inte viker ner sig,måste vara tröttsamt att spela i ett sånt lag,tror även att det finns bättre alternativ för honom............MEN han får gärna vara kvar,vi skulle behöva ha en Barsom i varje lagdel.
Örebro DaSa
2007-10-10 12:29
Liberate//

Din egen gissning eller har du hört ngt?

Sen kan jag kasta in Emin Nouri från Öster som förslag på ny högerback nästa säsong. Har inte sett honom spela men han har fått bra kritik och flera AS klubbar är ute efter honom.
2007-10-10 11:19
Passa på att åk och se matcherna som är kvar,blir nog det sista vi får se av Barsom i den svartvita tröjan.
Örebro Tilly_79
2007-10-10 11:08

//One¨touch
Har du nog rätt i tyvärr
Örebro One¨touch
2007-10-10 10:45
Ska hela laget sparas till sista matchen?

Det är ett otroligt högt spel att spara ett gäng spelare för att man tror att matchen mot Gefle kommer innebära seger och kontrakt för AS 2008.

Abbe är i mina ögon vår viktigaste spelare, och han får gärna sparas för att kunna spela mot Gefle. Men gränsen är där någonstans. Tänk om vi förlorar mot Gefle, och har ställt upp med ett svagt lag i Borås?
Jag vill inte ens tänka tanken.

Jag vill ställa upp med ett starkt försvarsinriktat lag i Borås. Abbe kan få vila till förmån för någon annan (dock ej Näfver, som jag tycker ska stå över sista matcherna).
För övrigt bör Hammar matcha bästa laget som matchar hans matchplan (mycket match i denna mening).
Örebro Romano
2007-10-10 10:37
Jag vet inte om jag tror på det, men det vore otroligt skönt om vi kunde få med oss 1 pinne hem från Borås.
Örebro est1908
2007-10-10 09:56
tycker Rodevåg ska sparas tills den sista matchen.
används han mot Elfsborg kan ha få en skada om han/vi har otur och det leder till att han kanske inte kan spela mot Gefle, och det vore katastrof!
Örebro Mittåt
2007-10-10 09:45
Rasberg// Robert startade i hemmamatchen mot AIK.
Örebro One¨touch
2007-10-10 09:30
Tilly_79// Mycket viktig fråga. Men jag väntar nog med att surra om den tills jag vet vilken serie vi spelar i 2008.
Örebro joth
2007-10-10 09:22
Tror att Nordin skulle behöva en match från start... vet dock inte om det är rätt läge med 2 matcher kvar och kniven på strupen.
på något sätt känns det som att Nordin blir lite väl överambitiös när han är tvungen att prestera under de sista 15-20 minuterna. Om han får starta kanske det är en helt annan Nordin vi får se, eller?
Örebro Tilly_79
2007-10-10 09:19

Slänger ut frågan igen, dåligt med svar här ibland..
Vad tror ni om tränare för nästa säsong? Kommer Hammar få fortsätta?
Örebro Mattias69
2007-10-10 09:06
Rasberg// Håller med dej angående R. Walker. Killen har ju bevisat att han har förmågan att vara på rätt plats vid rätt tidpunkt. 3 mål är inte fy skam med tanke på hans korta speltid i år.
Örebro Mattias69
2007-10-10 09:04
Ämne: Till nästa match beh....
Hur kan du ha Holgersson både i startelvan och på bänken??
Örebro mrCarlsson
2007-10-10 09:02
Det känns lite som att grabbarna inte gett 100% för att "bara" ett lag åker ur..
Örebro Rasberg
2007-10-10 08:34
mitt lag:
Westman
FreSa Haginge Wiken Riddez
Antonnen Barsom Nordback Näfver
Rodevåg Walker

Konstigt att inte Walker fått starta en endaste match i år. har ju ändå gjort 3 mål på korta inhopp. Han är stark i boxen och skulle kunna funka som target. Skulle gärna se att de testade honom där från start.
alternativ elva:
Westman
FreSa Haginge Wiken Riddez
Barsom Nordin Nordback Näfver
Rodevåg Walker
Ja, nordin är bra så vad ska man säga. Kan bli lite väl mycket nytt i laget.
2007-10-10 08:17
Ämne: Till nästa match beh....
Ska du bänka Rodevåg?han som kämpar som en terrier på plan.
Örebro Hlynur
2007-10-10 07:34
Till nästa match behöver vi vaska om lite:

-----------Richardsson-------------

Haginge--Wikström--Holgersson---Riddez

Näfver---Barsom----Henriksson---Antonen

--------Lundblad----Halilovic----------

Bänk
Westman
Holgersson
Larsen
Nordback
Rodevåg
Syrianska FC TriZ
2007-10-10 02:16
Näfver är ung, han får anpassa sig till högern... Men annars är ju Abbe mångsidig, så han kan ju spela på högern också. Frempong kanske inte passar som högerback nej hehe, men finns ju ingen startplats någon annanstans så han får skolas om...;)
Örebro Sersant
2007-10-10 02:05
Ämne: Laget nästa säsong, ....
Tror inte Frempong passar som högerback ;). Tror inte mycket på Näfer på högerkanten för den delen heller :P.

Tycker nog du ska lägga till Antonen på din lista med bra spelare, det är inte hans fel att han dras ner på högerbacken hela tiden. Näfer tycker jag oxså platsar där.

Ne nu e de daxs att sova :).
Örebro Sersant
2007-10-10 02:02
Tycer INTE vi ska spara spelare till Gefle matchen för att dem riskerar avstängning. Anser faktiskt att vi har hyfsad chans att ta poäng borta mot Elfsborg kanske tillochmed seger!

Talar för det:
1. Laget saknar motorn A.Svensson
2. Laget har inget att spela för har ingen chans att vinna AS längre (möjlighet till RL finns dock).
3. Läste nånstans att Haglund sagtr att nu läggs all kraft på UEFA-Cupen.
4. Jag VÄGRAR tro att vi går genom 13 matcher på bortaplan utan att ta en enda seger.
5. Elfsborg har inte fått spelet att stämma ordentligt denna säsong.
6. Nu är vi inte långt ifrån jumboplatsen igen, kan det ha varit så att spelarna tog ut AS platsen i förskott?
Syrianska FC TriZ
2007-10-10 00:53
Laget nästa säsong,

NyMålvakt
Riddez-Haginge-NyMittback-Frempong(?)
Barsom-Nordin-Walker-Näfver
Rodevåg-NyAnfallare

Är denne Dauda anfallare? Isf så har man ju sin nya anfallare också... annars så skulle väl en spelare som G Mourad vara perfekt för ÖSK. Men han har ett enormt ego och har svårt att se honom vilja komma hit...

Men ärligt talat, Larsen och Nordback håller inte, ÖSK förlorar varje match i mitten. Enda bra spelarna är Abbe och Riddez. Resten måste upp ett snäpp i utvecklingen. Nordin kan ses som ett nyförvärv till nästa säsong med en ordentlig försäsong, R Walker ser jag som ÖSKs näste mittfältsstrateg. Han kan slå en passning till rätt spelare (till skillnad från LaLa) och han har också en bra teknik faktiskt...

Men vi vet alla hur det kommer sluta... Nästa säsong står vi där igen med Larsen och Nordback i mitten, och Henriksson och Rodevåg på kanterna.

ÖSK kan aldrig ta sig framåt i utvecklingen med en styrelse som aldrig kan se framåt och som totalt saknar "cojones". Snälla, våga satsa för i helvete...

Det kryllar av talanger i Örebro, Forward har massvis med talanger men vart går dem? Djurgårn...
Örebro ÖSK-Karl
2007-10-10 00:02
En positiv sak. Vilken fruktansvärd tur att Olof Guterstam sa nej till ÖSK. Han måste vara årets flopp. Värre än Nedim.
Örebro ÖSK-Karl
2007-10-09 23:58
Adios//

Inte kommer Hammar att bli uthängd i media bara för att spara Barsom och Riddez till Geflematchen. Tvärtom så är det tjänstefel att inte göra det.

Vill se följande uppställning mot Elfsborg:

Haginge----Wickström---Förslag?-----Holgersson---

Anttonen---FreSA---Nordback----Walker---Seb------

-------------------Rodevåg-----------------------

Köttmur alltså och stryk med max två mål.
Örebro ÖSK-Karl
2007-10-09 23:46
Håller med 1981, årets absolut bästa krönika, klockren. Hoppas hela gänget fått ägna dagen åt att springa i skogen. 9.000 på läktarna blir behandlade som något katten släpat in.
Örebro 1981
2007-10-09 23:31
Årets bästa krönika

Tack till att fler bär på samma tankar som jag.
Örebro ÖSKare i exil
2007-10-09 23:27
Hatten av Boldt. Du satte ord på såmycket som sitter därinne.
Örebro Mittåt
2007-10-09 23:07
pemo// Den 16 oktober klockan 18:00 spelar ÖSK en reservlagsmatch mot Hammarby. Vill du se den måste du dock resa till Stockholm. Ingenting finns inplanerat för lokal konsumtion.

På lördag kan du välja mellan att se Forward möta Östersund eller så kan du se Ekers IF kvalspela mot Kungsör BK om en åtråvärd plats i div 3 Västra Svealand. Det är allt.
Annons: