/fotboll/osk/forum/7638.aspx/fotboll/osk/forum/7638.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro BabyKladde
2007-10-17 21:24
ser ut som Sverige spelar EM nästa år! :)
Örebro Brus-Nilsson
2007-10-17 19:23
Jag har just beskådat Ryssland-England på tyska Eurosport. Reultat: 2-1. Noterbart är att matchen spelades på konstgräs!
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-10-17 18:36
Ni ser,vi blir fler och fler som åker till Borås till slut.
Örebro gurka
2007-10-17 18:02
Gudmunder Mangunsson som det var snack om för några månader sedan har bestämt sig för att träna Tibro kommande säsong,dock med en liten brasklapp får han ett erbjudande från någon klubb högre upp i serie systemet så kan han komma att lämna Tibro
Örebro MangeSvartAndVit
2007-10-17 17:46
Vi ska åka till matchen med jobbet på lördag..Så vi blir ett gäng...Å självklart ska jag få med gänget til klacken...både tjejer gubbar å medelålders;)
Ska tömma min ösk garderob å förse alla med svart å vitt:)
Örebro Ösk-Power
2007-10-17 17:44
Hoppas verkligen att vi klarar detta nu!
Jag är väldigt förhoppningsfull när det handlar om slutspurten och att rädda det allsvenska kontraktet.

Elfsborg borta blir oerhört tufft. Hoppas laget spelar en defensiv tråkfotboll, så att vi har chans att iaf få med oss 1 poäng. Tror dock tyvärr att denna match blir för svår, men hoppas jag har fel.

BP har sin viktiga mittback Håkan Malmström avstängd mot Kalmar. Kalmar är väldigt nära guldet nu. Hoppas verkligen de kör över BP. Tror knappast att BP vinner matchen iaf. De kan skrälla, men det tar högst 1 poäng i denna match.
Avslutningsmatchen mot DIF torskar BP iaf. Tror inte DIF går på samma "mina" som i våras.

När det gäller vårt kära ÖSK så bör klubben minst kunna ta 1 poäng mot Gefle. Tycker vi är ett bättre lag. Förhoppningsvis kan vi ta 3 poäng, men då gäller det att vi inte drar på oss en massa varningar mot Elfsborg eftersom hela 7 spelare ligger i farozonen.

De sista omgångarna:

Elfsborg- ÖSK 1
Brommap-Kalmar 2 (x)
Trelle - Bajen 2 (x)

ÖSK- Gefle 1(x)
DIF- Brommap 1
IFK- Trelle 1

ÖSK tar minst 1 poäng till. Hoppas 3p( 23 poäng)
TFF kan mycket väl ta 1 poäng till. ( 21 poäng)
BP kan möjligen ta 1 poäng till ( 21 poäng)

Kriga nu ÖSK!!!
AIK Saywee
2007-10-17 17:34
Min fru föreslog nyss att jag borde stanna kvar och jobba på Västkusten över helgen så att jag kunde sneåka till Borås ...

... hon är en riktig pärla!

Men många öl blir det inte fråga om, för då kanske det blir "sneåka" av på vägen hem/bort till kusten igen ;-)

Som tur är, har jag alltid lite ÖSK-kläder och halsdukar med mig vid mitt Västkustboende.

FORZA SVARTVITT!
2007-10-17 16:13
Ämne: Liberate tu-teme ex ....
Är Kuban så självklart åker jag med bussen som är full av bröder och systrar.
2007-10-17 16:11
Örebro Mattias69
2007-10-17 16:10
Liberate tu-teme ex inferis// Kul att ni valde Kubanernas buss!!!! Då är vi minst 28 pers, skönt det plockar på lite grann. Som vanligt bestämmer sig väl några stycken kvällen innan om man ska med eller inte.
Örebro Mattias69
2007-10-17 16:08
Ämne: Ser den här "Ha....
I dagsläget ser det ut som det blir 1 buss med organiserade resenärer. Sen är det ett antal som åker snett av diverse anledningar. Göteborg ligger ju inte så långt från Borås och det finns Örebroare som pluggar i Göteborg så därifrån kommer det nog en del. Så summa summarum, det är jättesvårt att uppskatta hur många vi blir på bortasektionen.
Örebro Mittåt
2007-10-17 16:03
ÖSKs bussar beräknas anlöpa Elfsborgs fästning först vid tretaget, så det blir nog ingen tid för något pubbesök.
2007-10-17 16:00
Ämne: Liberate// Källa på ....
Jodå,det är säkert,känner en av dom bra,men han var osäker på om de skulle stå i klacken,en del gör det säkert men en del vill nog sitta,vi får väl se.
Elfsborg Gul-Svart i Blodet
2007-10-17 15:55
Puben ni bokat, Poolhouse är Fett nice!
Elfsborg Gul-Svart i Blodet
2007-10-17 15:52
Ser den här "Haka på till Knalleland" uppe varje dag. Inte första gången jag frågar men nu börjar det närma sig, hur många blir ni`??
Örebro Erki
2007-10-17 15:48
Liberate// Källa på det? :)

Hoppas dom står på bortasektionen så att vi blir ett gäng där.
2007-10-17 15:10
Det går bussar kl 10:30 från Behrn Arena på lördag som ska till Borås,70pers ska åka med de bussarna.tydligen funktionär av något slag som ska se matchen på plats där nere,återstår att se om de kommer till puben som är bokad.
2007-10-17 14:03
Ämne: Ämne: Så där ....
Japp,väntade in den sista som skulle med.
Örebro Mattias69
2007-10-17 14:01
Ämne: Så där ja,då var tre....
Köpte du biljetterna idag?
2007-10-17 12:53
Ni som sneåker,tar ni er till den bokade Puben?det måste ni bara göra.
2007-10-17 12:46
Så där ja,då var tre biljetter inhandlade:):)
Örebro Mattias69
2007-10-17 10:50
Lite info om Kubanernas supporterresa till Elfsborgsmatchen:

I dagsläget är det 25 personer anmälda, bussen tar 49 platser så det finns fortfarande chans till att det blir en andra buss men då måste de som inte bestämt sig göra det omgående, annars gäller först till kvarn och sen är bussen full.

Vi har också förlängt sista anmälningsdag till den 20:e, det går alltså att köpa biljett fram tills dess att bussen går. Men man måste ha en utskriven biljett och den får man antingen via Biljettbutiken eller hos något ATG-ombud.

Så gör vad du kan dels för att vara med och stötta ÖSK men var också solidarisk med Kubanerna och åk med oss istället för att åka snett.
2007-10-17 09:56
Ämne:
Appropå antalet so....Tilly_79//Har du frågat farsan din om sponsring till resan än?hehe;)
Örebro Tilly_79
2007-10-17 09:34

Appropå antalet som åker på bortamatch.. vart är allt folk som var med till Gävle egentligen? Själv har jag varit på 5 bortamatcher i år, dock inte alltid stått vid vår klack..
2007-10-17 08:33
Sista dagen för anmälning idag til Borås,kom igen nu Örebroare slut upp!!
AIK Saywee
2007-10-17 01:43
Ursäkta stårsjälv, innan jag somnar ...

... hur skulle du kunna "höra" oss sjunga på de tre bortamatcher du missat?
AIK Saywee
2007-10-17 01:27
Blickarframåt//
Nej nu är jag igång igen å tjötar ...

Vadå mycket snack? Här pratar vi inte, här skriver vi.

Ska vi diskutera fotboll så är det en rund grej oftast gjord av läder ...

... nej, fotboll är så mycket mer än bara en fotboll!

Här kommer min startelva:

Dubbelnickard i mål
Riddez som backar
4 x Abgar på mittfältet
och 2 Rodevåg på topp

FORZA SVARTVITT!!!

ZZZzzzzzZZZZ
Örebro EbooT
2007-10-17 00:56
Ämne: Ämne: har mis....
För övrigt stavas det "sett".
"Sätt" är synonymt med tillvägagånssätt, förfarande etc.
"Sett" är synonymt med skådat.. osv.
*gäsp* - God natt.

För övrigt anser jag att Abbe ska signas så snart som möjligt. Låt det kosta, han behövs.
AIK Saywee
2007-10-17 00:11
Ämne: har missat 3 borta m....Ursäkta min svenska-lektion, men ...
"sätt er sjunga" du menar väl "hört er sjunga"

"sätt er", jag kan tänka mig att du "står själv"?

Sedan nästa grej, "ÖSK´s spelare är så jävla roliga" - är det roligare om de är tråkiga?

Kliv in själv och sätt en stramare i krysset, det är inte så himla lätt som ur betraktarens synvinkel!

EDIT glömde ett n

FORZA SVARTVITT!
Örebro Blickarframåt
2007-10-16 23:47
Vääääldigt mycke snack om allt annat förutom fotboll :P någon som har hört info om startelvan? =)
Fattar dock inte hur man kan vilja missa den sista bortamatchen 2007, spelar roll om inte ÖSK vunnit i stad le ellos.. Vänder ju nån gång, varför inte på lördag? Nee, alla till Borås, så knäcker vi dom både på plan och på läktarn! Fredrik Samuellson till landslaget!
Annons: