/fotboll/osk/forum/763.aspx/fotboll/osk/forum/763.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Marta (hane)
2016-01-24 10:17
Kaiser
Tycker dina teser är rätt undermåligt underbyggda...
Örebro Broarn
2016-01-24 10:07
Kaiser:
Lycka till med dom krokarna.
Malmö FF Kaiser
2016-01-24 10:05
Om Crespo till slut hamnar i Malmö eller någon annanstans är svårt att sia om men det finns ett antal parametrar som tyder på att han inte stannar kvar i ÖSK.

1. De externa finansiärerna vill ha avkastning på sin investering.
2. Efter ett års frånvaro och med endast ett år kvar på kontraktet är det dumdristigt att chansa på en vår-succé.
3. Crespo verkar själv vilja vidare.

Med det sagt har MFF fler krokar ute och kommer aldrig att betala ett överpris för en spelare med ett år kvar på kontraktet.

Väl mött på Stadion!
Örebro Broarn
2016-01-24 09:55
I dagens NA spekuleras det i att Crespos pris för MFF skulle ligga mellan 5 och 8 Mkr. Antag istället att Crespo tillhörde MFF och ÖSK bjöd en sån summa för att få hit honom. Det skulle MFF uppfatta som ett hån! Alltså. Sälj inte!! Behåll och invänta bud i sommarfönstret.
F.ö. var det roligt att se ÖSK igår - och framförallt ungtupparna.
Örebro Rasberg
2016-01-24 09:44
Såklart vill jag inte bli av med Crespo, men om det blir till MFF så är jag säker på att han är kvar där i max 1 år. Sen kommer han säljas för mångmiljonbelopp. Har vi då en fin vidareförsäljningsklausul så kan det vara värt det. Risken är att vi inte får nåt alls för honom om vi behåller honom. Förstår de som argumenterar för båda sidorna. För mig beror allt på vad vi kan få för avtal med skåne.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro DaSa
2016-01-24 09:27
Kul om även Maic är klar! Kommer bli hård konkurrens om han kommer in. Var längesedan vi hade ett bra alternativ på bänken, tror att det kan vara extra bra för DG.
AIK Nissesson
2016-01-24 09:02
Snälla!

Sälj inte Crespo, låt förhoppningarna leva, han visade direkt att han kan leverera vid målet.

MFF bröstar upp sig med en stinn plånbok, å vår ekonomi är svag.

Låt honom och de bästa visa att vi finns, och att vi kam få en bra start i år!

Snälla, ge inte bort Crespo till skåningarna ...
Örebro Chris P. Bacon
2016-01-24 08:18
Enligt NA ska både Almebäck och Maic Sema vara klara för ÖSK.
Sköldmark säger även att man i dagsläget inte förhandlar med Malmö alls.
Örebro Center
2016-01-24 03:31
@Ansiktet:

Synd att ÖSK i sådana fall inte värderar honom till mer än 2 mille jämfört med nyttan i en hel säsong och kommande sommarförsäljning
Örebro Ansiktet
2016-01-24 02:26
Vi kan vara hur lugna och fina vi vill. Sanningen är tyvärr att Crespo inte blir kvar.
Örebro Vinnartradition
2016-01-24 01:55
@Ansiktet:

Lugn och fin som en fjällkanin!
Örebro Ansiktet
2016-01-24 01:28
Säger en källa. Tyvärr.
Örebro jpsvartvitt
2016-01-24 01:24
Ansiktet: Säger vem?
Örebro Chris P. Bacon
2016-01-24 01:03
Från expressen-artikeln som länkades tidigare. "MFF har tidigare erbjudit omkring fem miljoner kronor, enligt Kvällpostens uppgifter. Något som ÖSK sagt nej till. Klubben vill ha omkring åtta miljoner för att det ska bli en affär med MFF." Hoppas verkligen dessa uppgifter INTE stämmer. Jag hoppas verkligen ÖSK har mer vett än att värdera Crespo så löjligt lågt. Snälla Sköldmark & co, gör allt för att förlänga Crespos kontrakt ytterligare ett år! Skulle vara hemskt att se vår leende målmaskin i en annan Allsvensk tröja, och skulle skicka dåliga signaler om ÖSKs ambitioner. Lycka till att värva en fullgod ersättare för de 1,6 miljoner som blir över till ÖSK. Visar försäsongen att hans kropp är återställd är han minst värd det dubbla. Efter en vårsäsong med 10 mål är han värd minst det tredubbla. Tänk om vi skulle sitta på ett Crespo-kontrakt även över 2017... Dags att starta en insamling.
Örebro Ansiktet
2016-01-24 00:56
Crespo är förlorad...tyvärr. ...
Örebro jpsvartvitt
2016-01-24 00:05
Asså helt ärligt.. Crespo (om man utgår från massa klipp som vi har på youtubekanalen) han är så jäkla ödmjuk.. Jag tror inte den killen skulle bli bitter/gnälla om vi tackade nej till Malmös bud.. Jag tror mer på att det är större chans att han kommer förlänga med oss än vad chansen var att Astrit skulle förlänga sitt kontrakt med oss.. (Innan han gjorde det vill säga)..
Örebro Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!)
2016-01-23 21:57
Skönt att säsongen äntligen tjuvstartat! Reflektioner efter dagens match. Det måste in en ny vänsterback dom vi alla sagt, Ring är ännu inte ett alternativ. Broberg på topp är väl inte helt lyckat, han blir inte tillräckligt involverad i spelet. Ekstrand-Hamren och Brendan kan nog räcka som backup OM det är sant att Almebäck är klar. Kul att se de sista bytena när tre junisar kommer in och är inblandade i nästan allt som skapas framåt. DG var ju väldigt giftig idag, om det är provspelaren dom fått honom att tända till lite extra så är ju bara det en anledning att skriva med honom. Crespo snubblar in ett mål, man kan ju inte annat än älska honom. Vi går inte sälja honom inom Sverige.
Örebro Ansiktet
2016-01-23 21:43
Ja men ultras är ju inte samma sak som Huliganer som slåss. Skulle det vara så konstigt om ösk hade ultras?
Eyravallen Örebro
2016-01-23 21:41
@Örebro Center:

Yasin spelade.
Örebro Center
2016-01-23 21:36
@Chris P. Bacon:

Dåså. Såg dock honom inte men det kan ju vara så enkelt att inga bilder var med honom
Örebro Chris P. Bacon
2016-01-23 21:32
Yasin spelade första halvlek och var vad det verkar en av de bättre i det AIK som låg under med 4-1 i paus mot Vasalund. Läste någonstans att han gjorde några fina grejer utan att få ut så mycket av det. Typ som vanligt med andra ord.
Örebro Center
2016-01-23 21:29
@T8:

Ah ok. Hörde aldrig hans namn vilket fall. Och såg yttrar både nämnas och anfalla på båda kanterna. Men han kanske var med ändå

Sammandraget i länktipset
Örebro Chris P. Bacon
2016-01-23 21:26
Förstår inte varför ÖSK skulle vara särskilt intresserade av att få in Cibicki? Är inte han typ en kopia på Kalle Holmberg? Fast mindre rutinerad.
Örebro flesklepp
2016-01-23 21:24
@Nissesson:

Men, egentligen, det där första ordet av de två ovan brukar ju, om man ska vara ärlig förknippas med, som danskarna säger kærlighed...
Örebro T8
2016-01-23 21:23
Enligt Fotbollskanalen.se var han med i startelvan.
Örebro Center
2016-01-23 21:21
@T8:
Såg sammandraget mellan Vasalund och AIK men hörde aldrig hans namn nämnas. Misstänker att han därför inte spelade, men är inte säker för det
Örebro T8
2016-01-23 21:20
Vänta nu. Brukar det vara ultras på Behrn? :) I ÖSKs namn? Så puttinuttigt. Såna där som växt upp i Adolfsberg med två arbetsresande föräldrar och spenderat för mycket tid på dagis? :) Seriöst, någon som sett nåt om Yasins insats idag?
Örebro Center
2016-01-23 21:16
@Ansiktet:
Jag inbillar mig att Crespo skulle ge järnet för ÖSK även om han blir kvar. Att han skulle förlänga däremot tror jag chansen är mycket liten för. Frågan är om ÖSK ens försöker det. Men det har jag ingen aning om. Kanske nån annan kan svara på
Örebro Ansiktet
2016-01-23 21:15
Jo visst är det ösk som sitter på korten. Frågan är vad de väljer. Sälja Crespo för en relativt billig peng eller ha kvar honom. Finns ju en risk att han då inte är 100 procent motiverad. Jag är faktiskt glad att jag inte går i ledningens skor. I en helt underbar värld så skulle Crespo krita på ett nytt kontrakt, sen så skulle vi sälja honom utomlands. Det skulle smärta något så oerhört att se honom ösa in mål i en annan allsvensk klubb.
Örebro Center
2016-01-23 21:10
@Ansiktet:
Om Crespo lämnar måste det in en bra striker - En halvskaplig ytter täcker inte det tomrummet han lämnar - Vi måste få in någon som kan ligga på rulle och hota högst upp. Även om Kalle har hottat upp så blir det för dålig konkurrens. T.o.m Crespo sa att det behövs mer konkurrens på topp, trots att han då räknade in sig själv. Sedan tycker jag ÖSK ska kräva en skaplig vidareförsäljnings-klausul också. En rejäl. Det ÖSK som sitter med korten - glöm inte det. Dessutom vet Malmö att om Crespo gör en grym vår lär han inte gå till Malmö i sommar. Det är nu eller aldrig för dem. Och det går faktiskt att få bra betalt även i sommar för Crespo. Om fler klubbar konkurrerar om honom
Annons: